Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Beetje lullig!

<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jan 2017 20:42

Beetje lullig!

Mijn man is binnenkort jarig op een zaterdag en vandaag appte zijn zus dat haar beide kinderen die dag wat hebben. Mijn mans verjaardag was veel eerder bekend dus dat had ze moeten weten.
We zouden met haar en haar man uit eten gaan naar een bepaald restaurant. Sinds kort hebben wij een nieuwe ontdekt waar we erg tevreden over zijn en dus wilde we hun er kennis mee laten maken.
Het enige ''nadeel'' is dat het in de stad is en wij gaan altijd met de bus naar de stad...........ideaal!
We weten niet of zij een ov chipkaart hebben,maar dat terzijde.
Ze had op de menukaart gekeken en vond dat er amper wat voor haar was. Slaat nergens op, want ik eet geen vlees en vis en toch heb ik voldoende keuze. Zij eet alleen geen vis. Dus wilde ze naar het restaurant waar we al heen wilde gaan.
Het stond dus al vast. Dus vind ik het lullig dat ze nu ineens aankomt met dat de kinderen wat hebben. Dat etentje was eerder.

Dus hebben we het verzet naar vrijdagavond zodat we samen uit eten kunnen zaterdag en niet hoeven te haasten. Mijn schoonouders kunnen en die van mij ook wel denk ik. We hadden mijn schoonzus niks laten weten omdat we ervan uitgingen dat ze dit jaar overslaan omdat die kinderen van alles hebben!
Appte ze mijn man net weer met het idee die zaterdag later te komen en dan hier te eten.
Heb mijn man gezegd dat ik dat niet leuk vind en dat zij nu allerlei dingen gaat verzinnen terwijl zij niet kunnen.
Wij gaan altijd met onze verjaardagen uit eten en thuis eten vinden we niet leuk. Dus heb tegen hem gezegd dat hij maar moet zeggen dat dat niet kan.

We hebben nog gevraagd of ze vrijdagavond dan ook komen, maar dat is te laat voor de kinderen. Da's raar, want mijn schoonzus en haar man hebben het wel eens s'avonds gevierd en dan waren de kinderen er gewoon bij.
Dus ik zei tegen mijn man dat ze dan wel eerder mogen komen zodat het niet laat wordt.

Wat een gedoe zeg. Alles lopen omgooien voor een ander die uiteindelijk toch niet kan en zelf een beetje bepaald heeft waar ze zouden eten.

Ze heeft dit wel eens eerder gedaan toen we naar een bepaald restaurant wilde gaan waar zij nog nooit geweest waren en eens heen wilde. We hadden al gereserveerd voor ons samen. Ik had gebeld of het ook voor 4 kon en dat kon. Ik zou terug bellen of dat door zou gaan. Schoonzus kon, ik restaurant bellen. Later zei ze dat ze niet kon dus ik weer bellen. Ze zullen ook wel denken zeg!

Wie kent dat?
<<

Anoniem221

Bericht 29 Jan 2017 20:47

Re: Beetje lullig!

Ik wil wel reageren, maar ik snap de samenloop van het verhaal niet.

Qua eten voeg ik me bij anderen. Ik heb geen kinderen, maar vind eten dat 'gratis' is heul erg lekker.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Jan 2017 20:49

Re: Beetje lullig!

Wat wil je nu precies zeggen? Ik heb het 2-3 keer gelezen, maar ik snap het niet echt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jan 2017 21:02

Re: Beetje lullig!

Fedora schreef:Ik wil wel reageren, maar ik snap de samenloop van het verhaal niet.

Qua eten voeg ik me bij anderen. Ik heb geen kinderen, maar vind eten dat 'gratis' is heul erg lekker.


Gratis eten, wat bedoel je? Ik ben niet zo goed in het uitleggen. Het komt erop neer dat het al was afgesproken en nu ineens hebben die kinderen wat en komen ze niet op mijn mans verjaardag. Dat stond al vast. Nu gaat zij allerlei dingen zelf verzinnen om een andere keer te komen. Het is mijn mans verjaardag, niet die van haar. We wilde naar een ander restaurant, maar omdat zij zogenaamd amper keuze had zouden we niet gaan. Opzich niet erg aangezien keuze 1 ook goed is.
<<

Anoniem282

Bericht 29 Jan 2017 21:06

Re: Beetje lullig!

Schoonzus kon aanvankelijk zaterdag niet i.v.m. de kinderen. Uit eten in de stad ging voor hen niet lukken. Toen werd dit gezin voor vrijdagavond uitgenodigd, zodat CBL en haar man op zaterdag alsnog samen uit eten konden gaan. Vrijdagavond vond schoonzus geen optie, want dat zou niet niet lukken vanwege de kinderen. Schoonzus stelde daarna voor alsnog zaterdag bij CBL en haar man op verjaardagsvisite te komen en i.p.v. uit eten dan bij de jarige te eten. CBL vindt dit een beetje lullig en gedoe om alles om te gooien.

Dit is wat ik ervan begrijp. Ik zou je man laten beslissen. Zijn verjaardag, zijn feestje. :)
<<

Anoniem221

Bericht 29 Jan 2017 21:09

Re: Beetje lullig!

Kijk, dat haalde ik er niet uit. Geen gratis eten dus. :)

Maar zoals ik het nu begrijp is ze door bezigheden van haar kinderen later. Ze is niet van plan niet te komen, ze komt gewoon later en daarna wil ze graag aanschuiven. Jullie willen geen stank in huis, dus dat wordt een hapjesschaal?

Ik snap het probleem niet goed. Als iemand later komt, dan is de kans dat de hapjesschaal leeg is. Niet ons probleem. We zijn dan allang blij dat ze de moeite hebben genomen te komen. Want het is geen verplichting, in ieder geval niet in ons leven.
<<

Anoniem221

Bericht 29 Jan 2017 21:10

Re: Beetje lullig!

Guat, dat is wel beter te begrijpen. Dat had ik er niet uitgehaald.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jan 2017 21:13

Re: Beetje lullig!

Fedora schreef:Kijk, dat haalde ik er niet uit. Geen gratis eten dus. :)

Maar zoals ik het nu begrijp is ze door bezigheden van haar kinderen later. Ze is niet van plan niet te komen, ze komt gewoon later en daarna wil ze graag aanschuiven. Jullie willen geen stank in huis, dus dat wordt een hapjesschaal?

Ik snap het probleem niet goed. Als iemand later komt, dan is de kans dat de hapjesschaal leeg is. Niet ons probleem. We zijn dan allang blij dat ze de moeite hebben genomen te komen. Want het is geen verplichting, in ieder geval niet in ons leven.


Dat mijn op een bepaalde dag jarig is weet ze dondersgoed en we zouden met zijn vieren uit eten gaan. Nu komt ze met het verhaal dat haar kinderen wat hebben en dus komen ze zaterdag niet. Ik vind dat niet fair, want wat wij hadden afgesproken was al eerder! Dus wilde ze later op die dag komen en blijven eten. Dat wil ik niet, want bij in de 1e app zei ze dat ze niet kon dus wij dachten dan gaan we naar het restaurant waar zij zogenaamd amper keuze had dus ik vond het wel best zo. Later appte ze dan om later te komen.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jan 2017 21:15

Re: Beetje lullig!

Guattari schreef:Schoonzus kon aanvankelijk zaterdag niet i.v.m. de kinderen. Uit eten in de stad ging voor hen niet lukken. Toen werd dit gezin voor vrijdagavond uitgenodigd, zodat CBL en haar man op zaterdag alsnog samen uit eten konden gaan. Vrijdagavond vond schoonzus geen optie, want dat zou niet niet lukken vanwege de kinderen. Schoonzus stelde daarna voor alsnog zaterdag bij CBL en haar man op verjaardagsvisite te komen en i.p.v. uit eten dan bij de jarige te eten. CBL vindt dit een beetje lullig en gedoe om alles om te gooien.

Dit is wat ik ervan begrijp. Ik zou je man laten beslissen. Zijn verjaardag, zijn feestje. :)



Dat heb je mooi verwoord :hulde:
<<

Anoniem197

Bericht 29 Jan 2017 21:36

Re: Beetje lullig!

Wat attent dat ze toch proberen te komen ook al was dat niet wat afgesproken was.
Kinderen hebben nu eenmaal veel dingen, weet je ook waarom ze niet kunnen?
Ik zou niet overal een probleem van maken.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jan 2017 21:45

Re: Beetje lullig!

DdL schreef:Wat attent dat ze toch proberen te komen ook al was dat niet wat afgesproken was.
Kinderen hebben nu eenmaal veel dingen, weet je ook waarom ze niet kunnen?
Ik zou niet overal een probleem van maken.


Ze weet dat we altijd uit eten gaan en daarom zouden we met hun gaan. Dus de optie dat ze dan later kunnen komen en dan hier eten gaat niet op. Het leven met kinderen is idd anders, maar wat ik vooral lullig vind naar mijn man toe is dat wij dit al hadden afgesproken. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt! Vind ik.
Ik weet waarom ze niet kunnen omdat de kinderen dingen te doen hebben dat zeg ik al meerdere keren snap je.

Mijn man had zijn vader geappt en direct belde hij terug dat ze vrijdagavond kunnen en mijn ouders kunnen ook lees ik net. Ik ga dan niet weer alles omgooien om mijn schoonzus tevreden te stellen dat vind ik lullig naar onze ouders toe.
<<

Anoniem313

Bericht 29 Jan 2017 21:59

Re: Beetje lullig!

Is je man net zo boos als jij?
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jan 2017 22:10

Re: Beetje lullig!

Caulfield schreef:Is je man net zo boos als jij?


Ik ben niet boos, maar het valt me tegen van haar.........jammer! Ik werk op vrijdagavond altijd, maar ga dat nu verplaatsen. Onze ouders kunnen die avond dus het gaat gewoon door.
<<

anoniem203

Bericht 29 Jan 2017 22:32

Re: Beetje lullig!

Je kan ze toch ook gewoon zaterdag laten komen en daarna iets te eten halen bij de snackbar ofzo. Je moet toch eten die avond en dan is iedereen tevreden. Niet zo moeilijk doen.
<<

Anoniem210

Bericht 29 Jan 2017 23:36

Re: Beetje lullig!

Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn schoonzus een afspraak af zou zeggen omdat haar kinderen opeens iets hebben. Andersom had ik ook tegen mijn kinderen gezegd dat we naar de verjaardag van hun oom gaan.
Tenminste als deze afspraak al stond voordat de kinderen hun afspraken maakten.
<<

Anoniem244

Bericht 30 Jan 2017 00:01

Re: Beetje lullig!

Het ligt er ook een beetje aan wat voor afspraak kinderen hebben.
Is het een afspraak als spelen bij pietje / eten bij jantje of zoiets simpels of is het echt een afspraak waar je niet omheen kunt zoals een sportwedstrijd een partijtje of zoiets
Bij het 1e zou ik het niet leuk vinden als ze daarom af zouden zeggen bij het 2e zou ik het begrijpelijk vinden.

Fedora, jij dacht dat cbl en man het etentje betaalde voor hun familie?
<<

Anoniem197

Bericht 30 Jan 2017 04:02

Re: Beetje lullig!

caribbeanlover schreef:
DdL schreef:Wat attent dat ze toch proberen te komen ook al was dat niet wat afgesproken was.
Kinderen hebben nu eenmaal veel dingen, weet je ook waarom ze niet kunnen?
Ik zou niet overal een probleem van maken.


Ze weet dat we altijd uit eten gaan en daarom zouden we met hun gaan. Dus de optie dat ze dan later kunnen komen en dan hier eten gaat niet op. Het leven met kinderen is idd anders, maar wat ik vooral lullig vind naar mijn man toe is dat wij dit al hadden afgesproken. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt! Vind ik.
Ik weet waarom ze niet kunnen omdat de kinderen dingen te doen hebben dat zeg ik al meerdere keren snap je.

Mijn man had zijn vader geappt en direct belde hij terug dat ze vrijdagavond kunnen en mijn ouders kunnen ook lees ik net. Ik ga dan niet weer alles omgooien om mijn schoonzus tevreden te stellen dat vind ik lullig naar onze ouders toe.


Ja maar het gaat erom wat voor een afspraak. Net als wat radler zegt, gewoon spelen of bv een wedstrijd ofzo. Daar zit ook verschil in.
Maar goed, ik zou gewoon met jullie ouders gaan eten en schoonzus zaterdag laten komen en frietje halen wat iemand al voorstelde. Soms loopt het leven wat anders dan gepland. Maar ik zou er geen wereldprobleem van maken en een topic voor openen.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Jan 2017 11:03

Re: Beetje lullig!

Ava schreef:Je kan ze toch ook gewoon zaterdag laten komen en daarna iets te eten halen bij de snackbar ofzo. Je moet toch eten die avond en dan is iedereen tevreden. Niet zo moeilijk doen.


Nee, want ik zei net dat we altijd uit eten gaan. Toevallig is hij op een zaterdag jarig dus gaan we ook die dag. Soms is dat samen met zijn zus en haar man, maar meestal samen. Ik doe niet moeilijk, zij probeert allerlei omwegen te regelen voor iets wat zij nu doet.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Jan 2017 11:05

Re: Beetje lullig!

Lennox schreef:Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn schoonzus een afspraak af zou zeggen omdat haar kinderen opeens iets hebben. Andersom had ik ook tegen mijn kinderen gezegd dat we naar de verjaardag van hun oom gaan.
Tenminste als deze afspraak al stond voordat de kinderen hun afspraken maakten.


Ze weet wanneer hij jarig is en nu is dat op een zaterdag dus weet ze ook dat hij het dan viert. We hadden al afgesproken om die avond met zijn 4en uit eten eten te gaan. Die dingen van de kinderen zijn later gekomen kan niet anders en zegt ze doodleuk af.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Jan 2017 11:07

Re: Beetje lullig!

Radler schreef:Het ligt er ook een beetje aan wat voor afspraak kinderen hebben.
Is het een afspraak als spelen bij pietje / eten bij jantje of zoiets simpels of is het echt een afspraak waar je niet omheen kunt zoals een sportwedstrijd een partijtje of zoiets
Bij het 1e zou ik het niet leuk vinden als ze daarom af zouden zeggen bij het 2e zou ik het begrijpelijk vinden.

Fedora, jij dacht dat cbl en man het etentje betaalde voor hun familie?


De een heeft een sportwedstrijd en de ander een partijtje, maar ja dat heeft mijn man zeg maar ook. Vind het sowieso raar een partijtje op een zaterdag ik had ze vroeger altijd op de verjaardag zelf en ook van anderen. Als ik in het weekend jarig was, dan was het ook doordeweeks. Het gaat er niet om wat ze hebben, want ik vind het niet bepaald fair.
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Jan 2017 11:09

Re: Beetje lullig!

DdL schreef:
caribbeanlover schreef:
DdL schreef:Wat attent dat ze toch proberen te komen ook al was dat niet wat afgesproken was.
Kinderen hebben nu eenmaal veel dingen, weet je ook waarom ze niet kunnen?
Ik zou niet overal een probleem van maken.


Ze weet dat we altijd uit eten gaan en daarom zouden we met hun gaan. Dus de optie dat ze dan later kunnen komen en dan hier eten gaat niet op. Het leven met kinderen is idd anders, maar wat ik vooral lullig vind naar mijn man toe is dat wij dit al hadden afgesproken. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt! Vind ik.
Ik weet waarom ze niet kunnen omdat de kinderen dingen te doen hebben dat zeg ik al meerdere keren snap je.

Mijn man had zijn vader geappt en direct belde hij terug dat ze vrijdagavond kunnen en mijn ouders kunnen ook lees ik net. Ik ga dan niet weer alles omgooien om mijn schoonzus tevreden te stellen dat vind ik lullig naar onze ouders toe.


Ja maar het gaat erom wat voor een afspraak. Net als wat radler zegt, gewoon spelen of bv een wedstrijd ofzo. Daar zit ook verschil in.
Maar goed, ik zou gewoon met jullie ouders gaan eten en schoonzus zaterdag laten komen en frietje halen wat iemand al voorstelde. Soms loopt het leven wat anders dan gepland. Maar ik zou er geen wereldprobleem van maken en een topic voor openen.


Nogmaals onze ouders komen vrijdagavond van eten is geen sprake en heb ik ook niet gezegd. Nee, ik laat haar niet zat. komen. Zie niet in waarom. Zij komt haar afspraak niet na, dan ga ik geen moeite doen hoor kom op zeg!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Jan 2017 11:10

Re: Beetje lullig!

Die sportwedstrijd stond er waarschijnlijk ook al even en dat feestje zal later gekomen zijn. En met dat feestje snap ik dat dat voor de kinderen belangrijker is. Volwassenen hechten over het algemeen een stuk minder waarde aan verjaardagen dan kinderen. En wat jij vroeger deed is totaal niet relevant voor dit.
2015 💙
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 30 Jan 2017 11:39

Re: Beetje lullig!

Maar je kunt toch gewoon zeggen dat ze zaterdag niet kunnen komen op het tijdstip dat zij willen omdat jullie wel uit eten gaan?
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Jan 2017 11:49

Re: Beetje lullig!

Minx schreef:Die sportwedstrijd stond er waarschijnlijk ook al even en dat feestje zal later gekomen zijn. En met dat feestje snap ik dat dat voor de kinderen belangrijker is. Volwassenen hechten over het algemeen een stuk minder waarde aan verjaardagen dan kinderen. En wat jij vroeger deed is totaal niet relevant voor dit.


Nogmaals! Dat van ons stond al eerder en wij zouden met ze uit eten gaan dus die 2 dingen van hun kwamen later...............duidelijk! Als zij iets op hun werk hebben afgesproken, dan is het toch ook niet normaal dat ze ineens om niet hele belangrijke redenen afzeggen?!
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Jan 2017 11:51

Re: Beetje lullig!

Jada schreef:Maar je kunt toch gewoon zeggen dat ze zaterdag niet kunnen komen op het tijdstip dat zij willen omdat jullie wel uit eten gaan?


Dat heb ik ook gezegd tegen mijn man omdat tegen haar te zeggen (ze appt nl hem daarover). Ik heb hem gezegd dat ze vrijdag wel eerder mogen komen zodat het niet te laat wordt voor de kinderen en anders jammer dan hoor! Ik ga verder geen moeite doen voor mensen die doodleuk afzeggen als er wat afgesproken stond!
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers