Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat kan dit zijn?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Jan 2017 17:55

Wat kan dit zijn?

Mijn zoontje wordt sinds ongeveer een week elke nacht om 3 uur wakker. Hij huilt dan eventjes, en als ik hem een speentje geef is het meestal over. Soms huilt hij dan een half uur later weer en dan pak ik hem vaak maar bij me omdat hij dan weer rustig verder slaapt tot een uur of 7. Maar dan slaap ik dus niet lekker. Het is geloof ik geen honger, want hij smakt niet en hij is ook makkelijk te troosten. Hij wil geloof ik gewoon een beetje aandacht/knuffels. Op zich geen probleem nu, maar volgende week moet ik weer werken en mijn ochtendritueel wordt wel erg lastig als ik telkens de halve nacht met een baby in m'n armen lig. Ik had hem expres op zijn eigen kamertje gelegd zodat ik me even kon aankleden zonder hem wakker te maken en dat gaat op deze manker natuurlijk nooit lukken.
Hij heeft overigens op zijn eigen kamertje eerst zonder problemen geslapen, dus het is volgens mij niet de overstap naar alleen slapen.
Iemand een idee?

Oh, als extra info; voorheen sliep hij vanaf 20.30 uur ongeveer (20.00 uur laatste fles) en sinds kort is hij eerder moe en leg ik hem om 19.00 uur al in bed. Hij krijgt dan nog wel rond 21.00 uur een fles.

♥♥
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 25 Jan 2017 18:09

Re: Wat kan dit zijn?

Heb je al geprobeerd om hem een fles te geven?
Dat zou nl mijn eerste oplossing zijn.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 25 Jan 2017 18:43

Re: Wat kan dit zijn?

Dat zou ik ook proberen. Mijn dochter had dit in een groeisprongetje altijd nodig. Sliep dan daarna als een blok weer verder.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Jan 2017 18:46

Re: Wat kan dit zijn?

Nee niet geprobeerd omdat ik juist zo blij was dar hij geen nachtvoeding meer wilde. Ik ben bang dat alsnog daar nu aan begin, hij er weer aan gaat wennen en ik dus weer volop nachtvoedingen kan geven. Daarbij is hij als hij honger heeft echt niet te troosten, terwijl hij nu super makkelijk weer gaat slapen als hij maar een knuffel/kus krijgt.

♥♥
<<

Anoniem260

Bericht 25 Jan 2017 19:07

Re: Wat kan dit zijn?

Gebeurt hier ook. Met een speentje en een kus slaapt ze zo weer verder. Soms 1x per nacht, soms 4x, soms 8x (dan vind ik het minder leuk). Geen idee wat het is. Vast weer een fase :smile:
En hier geloof ik ook niet dat een extra voeding werkt. Qua voedingen gaat ze met gemak 't klokje rond (en van mij hoeft ze ook niet weer te wennen aan een voeding snachts :angel: )
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 25 Jan 2017 19:25

Re: Wat kan dit zijn?

Ik denk dat het een groeispurt is en dat hij eventjes wat extra voeding wellicht nodig heeft?
Die van ons eet momenteel ook als een malle en wordt ook steeds wakker 's nachts. Hij kan ineens tijgeren sinds gisteren dus het is wel iets waard :laughcry: :sleep:
2016
<<

Linvi

Bericht 25 Jan 2017 19:27

Re: Wat kan dit zijn?

Bij ons waren dat de "sprongetjes". Gedrag/ ritme wat tijdelijk anders was en daarna had zij/hij zich weer ontwikkeld in iets.
<<

Anoniem197

Bericht 25 Jan 2017 19:46

Re: Wat kan dit zijn?

Heeft hij het dan niet koud?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 25 Jan 2017 20:18

Re: Wat kan dit zijn?

Waarschijnlijk, als het dat al is, heeft hij nu gewoon wat meer honger. Gaat er wel weer af.
Hier sliep P na een fles de hele nacht verder. Mij koste het meer tijd om hem steeds te troosten dan een fles te geven.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 25 Jan 2017 20:44

Re: Wat kan dit zijn?

Ik heb helaas niet het bericht wat je graag wil horen maar hier ook al maanden een baby die een paar keer per nacht wakker wordt terwijl hij de eerste maanden wel doorsliep. Geen idee wat het is, maar het is nou eenmaal zo. Ik wil ook zomin mogelijk flessen geven 'snachts omdat ik niet weer opnieuw naar de nachtvoeding wil gaan. Vaak is zn speen wel genoeg. Ik accepteer het maar gewoon.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 29 Jan 2017 21:24

Re: Wat kan dit zijn?

Dat is ook het beste wat je kunt doen Plien.
Die van ons heeft maar iets van 5x langer geslapen dan 4:30 afgelopen 2 maand ofzo. Helaas.
Het is wat het is.
2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers