Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eerste keer oppas / uiteten?

<<

Anoniem184

Bericht 26 Jan 2017 05:35

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Ik had waarschijnlijk gegaan, met baby. Ookal zou ik het gevoel hebben dat het me opgedrongen werd, dat gevoel zou ik gewoon even parkeren. Het ergste wat er kan gebeuren is dat de avond geen succes is, maar dan weet jouw vader dat ook gewoon voor de volgende keer. Kun je trouwens niet voeden en eten tegelijk dan? Dat red ik met het geven van flesvoeding redelijk, met borstvoeding moet dat dan toch ook wel lukken? Hooguit dat iemand even je eten moet snijden voor je :)

Dat van dat opdringen herken ik wel een beetje, mijn vader is ook zo. Maar dat is gewoon aard van het beestje, die wil iets samen met ons als gezin doen en dan is overleg ook niet altijd mogelijk. Vooral met verjaardagen en trouwdagen gaan ze ervan uit dat we die dagen/avonden gewoon vrij en beschikbaar houden. Prima, dat weet ik van m'n vader dus daar wil ik dan best rekening mee houden. Ik heb geen zin meer daar druk om te maken (deed ik vroeger wel, gewoon de mededeling 'dan en dan gaan we uit eten, zorg dat je die avond vrij houdt'), maar hij doet het met de beste intenties, vindt het fijn als wij zulke dagen met hem vieren. Sinds ik dat los gelaten heb voel ik ook geen irritatie meer.

Wat zou het verschil zijn als dat etentje een maand later zou zijn voor jullie? Ik snap best dat je het lastig vind met een kleine baby. Maar over een maand is V nog steeds een kleine baby, zit ze misschien midden in een sprongetje waardoor je ook niet prettig zit. En ik snap voor je vader ook wel dat z'n 65e verjaardag gewoon leuk is om op/rond de dag zelf te voeren met de mensen die dichtbij hem staan, en niet een maand later pas.

Edit: Maar misschien heb ik ook wel makkelijk praten, als niet moeder zijnde.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 26 Jan 2017 15:16

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Over een maand zijn de meeste krampjes voorbij, zijn wij meer op elkaar ingespeeld, minder moe, wij handiger met haar.
Ik geef een flesje en heb dan twee handen vol.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 26 Jan 2017 16:07

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Ik zou niet gaan Jip, je gevoel niet voorbij gaan, zeker hoe je de band met je ouders al beschreven hebt en hoe je nu verteld dat dit loopt/ deze uitnodiging verstuurd is.
Haar mee nemen zou een prima optie zijn, als ze niet onrustig was in de avond, dat valt nu dus af. Als je gevoel zegt dat je haar nu nog niet bij een oppas wil achter laten en al helemaal niet als ze ook nog eens onrustig is op de tijd dat de oppas moet komen en het niet even 2 uurtjes eten is en snel naar huis, maar er ook nog best wat reistijd bij komt kijken dan lijkt me dan een hele legitieme reden om niet te gaan. Jullie zouden misschien samen even kunnen kijken of jij alleen kan gaan of je man alleen ( logischer als jij gaat omdat het jou vader is, maar misschien praktischer als je man gaat omdat jij anders met het kolven zit).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 26 Jan 2017 17:39

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Ik heb net laten weten dat we nu niet meegaan.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 26 Jan 2017 18:06

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Hoe reageerden ze Jip? Ik vind dat je gelijk hebt hoor! Het is jouw baby en als het nog niet goed voelt moet je het niet doen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 26 Jan 2017 20:38

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Ik kreeg alleen 'jammer' als reactie. Ik vind het wel goed zo.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Floor

Noob

Berichten: 142

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 26 Jan 2017 21:22

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Jip, ik ken de geschiedenis tussen jou en je ouders niet zo heel goed, maar wat me vaak opvalt in jouw posts is dat jij vaak vindt dat ze jou dingen opdringen of te weinig rekening houden met jou. En toch hecht je heel veel waarde aan het oordeel van je ouders, want het zit je enorm dwars als je niet doet wat zij vragen of graag willen.

Ik begrijp dat het spannend is om met een kleine baby uit eten te gaan en dat het dan misschien niet een heel relaxed etentje wordt als V onrustig is of krampjes heeft. Ik begrijp alleen ook dat je vader het leuk vindt als jullie wel komen en ik heb eerlijk gezegd het idee dat je je nu achter de afstand, de krampjes etc verschuilt, maar dat je eigenlijk bang bent dat anderen je onzekerheid met V zien, terwijl je graag wilt dat ze zien dat alles heel goed gaat. Schaam je je als ze huilt en je haar niet stil krijgt? Of als ze onrustig is en je weet niet hoe het komt? Geloof me: dat gevoel kent iedere ouder! En die van jou dus ook!
<<

Anoniem260

Bericht 26 Jan 2017 21:39

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Zo dat vind ik wel een hele pittige conclusie van Floor.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 26 Jan 2017 21:40

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Euhm nee? Ik gedraag me namelijk helemaal niet onzeker als ik met V in de weer ben. Ik ben vandaag even op mijn werk geweest en daar verschoon ik rustig een poepluier waarbij 12 man/vrouw toe kijkt. Dus nee jouw beredenering klopt niet.

Ik heb het nog even bij de oma's voorgelegd en die begrijpen het helemaal. En mijn moeder, ex van mijn vader, snapt ook Hoe mijn vader het ons op legt ipv overlegt.

Ik sta in elk geval achter mijn keus en er is een last van mijn schouders.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 26 Jan 2017 21:52

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Fijn Jip!
<<

Anoniem192

Bericht 26 Jan 2017 21:54

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Dan heb je de goede keuze gemaakt Jip!
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 26 Jan 2017 21:58

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Fijn om te horen jip!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem301

Bericht 27 Jan 2017 08:19

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Wat een bijzondere reactie Floor.

Fijn dat je je keuze hebt gemaakt en erachter staat Jip!
Zijn je ouders niet meer samen? Omdat je zegt "mijn moeder, ex van mijn vader".
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Jan 2017 08:38

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Inderdaad erg bijzonder, Floor. Moet je wat mee doen met die 'mensenkennis'.

Goed gedaan Jip. Geeft je vast een fijn gevoel.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Jan 2017 09:48

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Klopt ze zijn inmiddels twintig jaar gescheiden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Floor

Noob

Berichten: 142

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 27 Jan 2017 10:24

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Jip heeft al gereageerd op mijn reactie en ik ben blij om te lezen dat het niet klopt wat ik dacht en ik ben blij dat ze achter haar keuze staat en nu rustiger is hierover.

Dat jullie nu nog even laten weten dat jullie mijn reactie bijzonder vinden, voegt volgens mij niets toe want het ging om Jip en niet om mijn reactie.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Jan 2017 11:20

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Eerlijk gezegd vind ik het ook een heel bijzondere beredenering.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Floor

Noob

Berichten: 142

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 27 Jan 2017 11:37

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Je had al gezegd dat het niet klopte.
<<

Anoniem260

Bericht 27 Jan 2017 18:55

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Floor schreef:Jip heeft al gereageerd op mijn reactie en ik ben blij om te lezen dat het niet klopt wat ik dacht en ik ben blij dat ze achter haar keuze staat en nu rustiger is hierover.

Dat jullie nu nog even laten weten dat jullie mijn reactie bijzonder vinden, voegt volgens mij niets toe want het ging om Jip en niet om mijn reactie.



Het is een forum...
<<

Floor

Noob

Berichten: 142

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 27 Jan 2017 19:31

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Jerry schreef:
Floor schreef:Jip heeft al gereageerd op mijn reactie en ik ben blij om te lezen dat het niet klopt wat ik dacht en ik ben blij dat ze achter haar keuze staat en nu rustiger is hierover.

Dat jullie nu nog even laten weten dat jullie mijn reactie bijzonder vinden, voegt volgens mij niets toe want het ging om Jip en niet om mijn reactie.



Het is een forum...


Ja, en Jip vraagt toch om meningen?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Jan 2017 19:33

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

En dan mogen wij ook op jou reageren.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Floor

Noob

Berichten: 142

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 27 Jan 2017 19:37

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Ja, maar alleen zeggen dat je een reactie bijzonder vindt en dat niet onderbouwen, voegt weinig toe toch?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 28 Jan 2017 08:42

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Ik vind Floors reactie helemaal niet vreemd. Het kan 2 wffecten hebben. 1. De reactie die Jip nu heeft gegeven. 2. Jip die door de vraag van Floor zich realiseert dat ze het allemaal inderdaad heel spannend vindt en dat dat misschien dwars zit. Het kan naar mijn mening juist fijn zijn als iemand je een vraag stelt die je even aan het denken zet. En ik vind het heel vriendelijk gebracht.
<<

Anoniem301

Bericht 28 Jan 2017 20:50

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Zenna ik vind het meer aannames dan vragen, misschien is dat hetgeen dat wat storend over komt.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 28 Jan 2017 23:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Floor

Noob

Berichten: 142

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 28 Jan 2017 21:01

Re: Eerste keer oppas / uiteten?

Zenna, dat was inderdaad mijn bedoeling.

En Carrie, ik deed geen aanname. Er staat 'ik heb het idee dat...' en daarna vraag ik er op door om er dus achter te komen of dat idee klopt. Ik neem nergens aan dat het zo is.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers