Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar tickets boeken?

<<

caribbeanlover

Bericht 28 Jan 2017 17:28

Re: Waar tickets boeken?

Marin schreef:
Libelle' schreef:Omdat dat dat diverse malen is ontkracht in diverse onderzoeken van bijv reismagazines enz. Bijv hebben ze meerdere maanden elke dag de ticketprijzen vergeleken.
Vaak zijn de ticketprijzen het goedkoopst zo'n 6-8 weken van te voren. (Maar voor hoogseizoen gaat dat dus niet op..)

Net voor je gezocht, als je 19 sept zou gaan en 5 okt terug zou gaan heb je een ticket voor 513 eur. Je vliegt heen dan via Taipei, heb je een stop van 20 uur dus dat is wel jammer. Taipei is overigens wel een leuke stad!


Dat is niet helemaal waar libelle. Voor direct boeken bij luchtvaartmaatschappij is het absoluut wel goedkoper om vroeg te boeken, want hoe meer stoelen beschikbaar hoe lager de boekingsklasse en dus hoe lager het tarief.
Voor reisagenten (zoals dit soort websites ook) inderdaad vaak het omgekeerde, zij kopen eerst in bulk en moeten op 't laatst de tickets goedkoper kwijt die ze toch al gekocht hadden.



Marin, als ik nu kijk bij de maatschappij zelf voor sept. zijn ze duurder, dan wanneer ik bijv. bij Tix zou boeken. Ik vind het nu best vroeg van te voren dus zoveel goedkoper is het niet.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Jan 2017 17:29

Re: Waar tickets boeken?

Maple schreef:Ik heb goede ervaringen met Expedia, maar ik heb verder nooit prijzen vergeleken met andere boekingssites of via de airline zelf. Ik vind de site van Expedia gewoon prettig werken/rondsurfen.

Als ik jou was zou ik trouwens gewoon bij een reisbureau boeken, vooral omdat je altijd met heel veel vragen zit. Dan ben je mogelijk wel een stuk(je) duurder uit maar zo'n reisbureau lijkt me makkelijker te benaderen dan een boekingssite. Niks ten nadele van die sites trouwens maar bij een reisbureau mag je dat stukje voorlichting, extra informatie en service gewoon verwachten, en daar heb jij altijd wel behoefte aan.


Ik vind internet ideaal en kom er zelf wel uit is met India ook gelukt. Toch bedankt iig. Bij zo'n bureau zitten heb ik totaal geen zin in! Bovendien boek je daar vaak een pakket, dan alles los. Op TUI bijv. is zo'n pakket uiteindelijk een stuk duurder dan wanneer ik hotel en vluchten los boek dus een dief van je eigen portomonnee als je dat doet.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 28 Jan 2017 17:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Jan 2017 17:33

Re: Waar tickets boeken?

Libelle' schreef:Wat trouwens ook nog leuke site is CL, ticketspy.nl
Daar komen alle deals voorbij. Via hen word je dan verder geleid naar Momondo ed. Vaak maakt het ook weer veel uit op welke dag je vliegt, woensdag is bijv vaak weer goedkoper.
Soms is het ook weer duurder om in een weekend naar een ticket te gaan zoeken, omdat heel veel mensen dan op internet zoeken naar tickets.



Die ken ik, maar heb mij net zoals soort gelijke afgemeld omdat ik gek werd van die dagelijkse mails. Maar ga toch even kijken.........dank je. Las ooit dat tickets doordeweeks boeken goedkoper is vooral op dinsdagmiddag.
s'Ochtend vroeg, s'avonds laat of s'nachts kan verschil maken, maar welke het beste is werd niet gemeld.
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Jan 2017 17:36

Re: Waar tickets boeken?

Ik heb ooit gehoord van een soort verzekering oid wat je extra koopt waarmee je dan kan annuleren mocht je niet willen gaan of een andere data pas kunnen. Hoe zit dat en hoe duur is dat?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Jan 2017 22:26

Re: Waar tickets boeken?

Je hebt geen zin om bij reisbureau te zitten, toch open je elk jaar tig topics over jouw vakantie waar anderen je bij moeten helpen, spendeert uren en uren op het internet te vergelijken. Met jouw specifieke wensen en het moet natuurlijk zo goedkoop mogelijk, dan ga je toch half uurtje naar reisbureau? (Al heb ik dan wel medelijden met de mensen daar want ze doen ws alles fout en jij weet alles beter). En komt er weer een klacht over iets niks belangrijks. Nee laat maar, ik neem het terug. Ga NIET naar reisbureau.
Afbeelding
Afbeelding
<<

caribbeanlover

Bericht 28 Jan 2017 22:33

Re: Waar tickets boeken?

Had je net zo goed niet kunnen reageren als je alleen maar kan zeiken tegen mij!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Jan 2017 08:58

Re: Waar tickets boeken?

Had gekund maar had wat tijd over ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 29 Jan 2017 09:03

Re: Waar tickets boeken?

Voor zover ik weet is het ook bij een reisbureau mogelijk om tot een bepaalde hoogte je reis zelf samen te stellen hoor. Verder ben ik het wel eens met Marsy. Je komt er zelf wel uit maar verwacht, eist bijna, zoveel service en informatie na het boeken nog, die service hoort mijns inziens niet echt bij het online boeken (wat er toch op neer komt dat je het zelf uit hoort te zoeken), maar die service mag je bij een reisbureau wel verwachten. Dat is ook één van de redenen waarom je daar meer betaalt. Omdat daar gewoon mensen zitten die je helpen, wegwijs maken en je vragen beantwoorden. Ook al die vragen die je nu hier voorafgaand aan het boeken in al je topics stelt. Vergelijk jezelf even met andere forummers: niemand die zo wel topics over hun aanstaande vakantie opent als jij, hoor. Maar toch wil je hey zelf uitzoeken en vind je advies vragen bij een reisbureau onzin.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jan 2017 14:43

Re: Waar tickets boeken?

Daarheen gaan vind ik geen onzin heb ik niet gezegd, maar het is duurder dat zeg jezelf al. Ik wil het zo voordelig mogelijk en tja dan ga je daar niet heen he. De tips van waar je goed tickets kan boeken noteer ik zeker en neem ik echt wel mee ter info. Ik boek ze bij 1 bedrijf dus wie weet is dat er een die jullie als tip gegeven hebben. Niet zo afgeven he.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 29 Jan 2017 17:21

Re: Waar tickets boeken?

Waarom doe je dan niks met de tips? Waarom snap je dan nog niet dat Skyscanner jou opties geeft om bij verschillende websites te boeken, zij geven enkel een overzicht waar het het goedkoopste is.. En nee jij blijft stug volhouden dat Skyscanner niks is.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jan 2017 18:22

Re: Waar tickets boeken?

Frankie gaf Gate1 als tip die ik zelf ook al had gezien en waar ik best zou kunnen boeken. Dus ik neem echt wel wat van jullie aan hoor, maar het moet me wel liggen...........logisch!
Wat betreft Skyscanner daar heb je gelijk in, ik ga eens kijken en wie weet boeken we daar. Bedankt voor het meedenken.
Trouwens met tips vragen zegt toch lang niet altijd dat je die daadwerkelijk altijd gaat gebruiken. Zoals ik zei moet het me wel liggen.
<<

Anoniem184

Bericht 29 Jan 2017 18:26

Re: Waar tickets boeken?

Sawadee bedoelt dat Skyscanner een vergelijkingssite is, en geen boekingssite. Een soort Google voor vluchten.
<<

caribbeanlover

Bericht 29 Jan 2017 20:29

Re: Waar tickets boeken?

Sawadee schreef:Waarom doe je dan niks met de tips? Waarom snap je dan nog niet dat Skyscanner jou opties geeft om bij verschillende websites te boeken, zij geven enkel een overzicht waar het het goedkoopste is.. En nee jij blijft stug volhouden dat Skyscanner niks is.



Ik zou zeggen lees even wat ik onder jouw reactie over Skyscanner zeg!
<<

caribbeanlover

Bericht 30 Jan 2017 20:41

Re: Waar tickets boeken?

We moeten even afwachten ivm een collega van mijn man die ook in sept. weg wil dus wie weet kunnen wij dan niet.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers