Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Auto tijdens verlof

<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 28 Jan 2017 13:11

Auto tijdens verlof

Momenteel hebben we 2 auto's, allebei wat oudere driedeurs. Dat is eigenlijk nergens voor nodig, aangezien de auto's zelden tegelijk weg zijn. Vriend gaat meestal met de trein naar zijn werk en voor ik zwanger werd ik altijd met de fiets. Nu gebruik ik één van de auto's wel dagelijks voor mijn werk, maar de andere is al 3 weken niet van zijn plek geweest.

We willen sowieso voor een grotere auto gaan, voor de baby er is en zullen dan de nieuwste in proberen te ruilen. Nu is er een beetje twijfel of we de andere moeten houden voor tijdens mijn verlof. Doordat de treinen niet altijd doen wat wij willen, vinden we het een fijn idee wanneer er op vriends werk een auto staat op het moment dat er mogelijk een bevalling aan komt.

Nu is er dus twijfel over die tweede auto. Als tijdens mijn verlof de auto bij vriends werk staat heb ik doordeweeks geen auto meer. We wonen in een dorp met alle voorzieningen en als we de stad in willen pakken we altijd de trein.

Nu dus de twijfel, of de 2e auto eruit gaat, of dat we hem bewaren voor mijn verlof.

Reden jullie tijdens je verlof nog auto en was je nog mobiel op de fiets? Gingen jullie überhaupt nog veel de hort op in die weken?
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 28 Jan 2017 13:27

Re: Auto tijdens verlof

Ik fietste juist veel. Uit de auto komen deed heel zeer aan mn bekken.
Ook kon ik de fiets voor de winkel zetten om zo min mogelijk te hoeven lopen.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 28 Jan 2017 13:29

Re: Auto tijdens verlof

Tijdens mijn verlof bij de eerste hadden we maar 1 auto, man ging daarmee naar het station, dus ik had er geen. Daarvoor hadden we altijd 2 auto's, man had net zijn leaseauto ingeleverd ivm nieuwe baan, we wilden nog wel een tweede auto kopen, maar dachten daar nog een paar maanden extra voor te sparen.
Ik heb zelf de auto erg gemist, voelde me ontzettend aan huis gekluisterd gedurende de 7 weken voordat D. er was. Hier in het dorp zijn op zich wel de winkels die ik echt nodig heb, maar heel veel stelt het niet voor. Makkelijk afspreken met een vriendin of collega's buiten het dorp ging niet, tenzij ik mijn man 's morgens wegbracht, zodat ik de auto had.

Nu hebben we 2 auto's en dat is wel heel fijn. Veel ga ik niet weg, maar de mogelijkheid hebben is lekker. Zo was dinsdag D. strontchagrijnig en zat ik zelf ook even in de baalmodus. Man stelde voor dat we naar een binnenspeeltuin zouden gaan, lekker even gaan genieten, en dat kon dus ook gewoon, omdat er een auto voor de deur stond. Anders ben ik toch gebonden aan de weinige mogelijkheden van het dorp.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 28 Jan 2017 13:31

Re: Auto tijdens verlof

Tijdens mijn verlof heb ik zowel gefietst als auto gereden. Ik had zeker niet zonder auto gekund, dan zou ik me veel te veel opgesloten voelen.
Het hangt er denk ik ook wel een beetje vanaf hoeveel winkels er op fietsafstand zitten, hoe ver vrienden en familie wonen, etc. Als je alles fietsend kunt doen of de mensen bij jou thuis kunt laten komen, dan is het wel te doen zonder auto.
<<

Anoniem205

Bericht 28 Jan 2017 13:33

Re: Auto tijdens verlof

Wij hadden de luxe van een lease auto en mijn auto. Ik kon niet meer fietsen vanaf een week of 20 dus had de auto echt wel nodig om ergens te komen. De vraag is alleen wat je met die auto na je verlof wilt doen?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 28 Jan 2017 13:41

Re: Auto tijdens verlof

Ik zou hem denk ik na de geboorte pas weg doen. Je weet niet zeker hoe mobiel je blijft (ik kon nog gewoon fietsen maar vooral kleinere afstanden) en de mogelijkheid om de auto te kunnen pakken lijkt me persoonlijk wel fijn. Maar ik gebruikte hem dan ook vaak. Ik zou denk ik voor de zekerheid wachten tot na de geboorte, dan kan hij toch ook nog weg als je wilt?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 28 Jan 2017 13:52

Re: Auto tijdens verlof

Ik heb tot het einde van mijn zwangerschap gefietst. Onze auto was er wel (vriend gaat op de fiets naar het werk) maar ik had em niet echt nodig. Ik vond autorijden op het einde juist niet fijn meer. Nu is autorijden bij mij nog steeds wel een dingetje, ik zit toch altijd wat gespannen in de auto sinds ik dat ongeluk gehad heb. Dat in combinatie met een trappelende baby in mijn buik die soms letterlijk de lucht uit mijn longen trapte was geen fijne combinatie. Plus onze auto is vrij klein, dus ik voelde me daar niet fijn in zo hoogzwanger.

Maar als je erover twijfelt kun je em toch houden en als je je goed genoeg voelt om te fietsen en de treinen, doe je em alsnog weg.
december 2016
juli 2019
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 28 Jan 2017 14:04

Re: Auto tijdens verlof

Mijn vriend werkt op een uur rijden (zonder files), dus brengen is geen optie. Ben sowieso niet zo'n held in de auto, een halfuurtje rijden is wel mijn max.

Als ik de reacties zo zie neig ik er inderdaad naar om hem te houden. De auto die bij het werk van mijn vriend staat heeft maar één doel en dat is eenmalig naar huis crossen als de bevalling overdag op gang komt. Dat zou dan prima de oude auto kunnen zijn.

Het gaat overigens om een auto met een dagwaarde van ongeveer 300 euro. Had al verwacht dat hij er veel eerder mee zou stoppen, maar het kreng blijft maar rijden en glansrijk door de keuringen komen. Da's de waarde nu, met nog een halfjaar te gaan voor APK. Als ik hem net verkoop voor de volgende keurdatum, moet ik hem wel laten keuren, anders verwacht niemand dat hij erdoorheen komt.
Maargoed, dat betekent ook dat mijn verlies max. 300 euro is, da's misschien ook wel een acceptabel bedrag voor wat gemoedsrust.
<<

anoniem203

Bericht 28 Jan 2017 14:58

Re: Auto tijdens verlof

Ik zou 'm ook nog even aanhouden. Toch een prettig idee dat je zelf een auto tot je beschikking hebt voor een noodgeval aangezien je vriend een uur verderop werkt. Al is het maar voor je eigen gevoel. Of stel dat je straks erg last krijgt van je bekken. Dan is fietsen of lopen ook niet echt een pretje (eigen ervaring)
<<

Anoniem331

Bericht 28 Jan 2017 15:49

Re: Auto tijdens verlof

Ik zou sowieso niet zonder auto willen, zwanger of niet. Als ik tijdens mijn verlof geen auto had gehad was ik echt met mezelf aan geweest denk ik. Het idee alleen al dat ik niet weg zou kunnen.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 28 Jan 2017 15:57

Re: Auto tijdens verlof

Ik had tijdens mijn zwangerschapsverlof en de eerste 5 weken bevallingsverlof geen auto door omstandigheden. Ik vond het echt niet fijn. Voelde mij erg opgesloten ondanks dat ik nog heel veel fietsend deed. Als je iemand bent die normaal ook graag de deur uit gaat kan ik het echt niet aanraden. Wat wel positief was.. ik moest wel wat meer rust houden zo.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem272

Bericht 28 Jan 2017 16:00

Re: Auto tijdens verlof

Ik heb geen rijbewijs. Ik heb zelfs nog gefietst (naar de verloskundige) toen ik al weeën had en 2 cm ontsluiting :thumbup: Ging prima!
<<

Anoniem272

Bericht 28 Jan 2017 16:06

Re: Auto tijdens verlof

Popcorn schreef:Het idee alleen al dat ik niet weg zou kunnen.

Hoezo zou je niet weg kunnen zonder auto? Of woon je erg afgelegen?
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 28 Jan 2017 19:08

Re: Auto tijdens verlof

Wij hebben mijn auto verkocht in mijn verlof.
Vriend werkt op 10 min fietsen van huis.
En de auto was al heel lang niet meer gebruikt.

Soms is het behelpen, maar ik ben wel blij dat we nu maar een auto hebben. Scheelt weer kosten.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 28 Jan 2017 19:12

Re: Auto tijdens verlof

Ik kan al weken niet meer fietsen, dan ga ik overgeven. Wandelen lukt nog wel goed.
Ik heb nu net pas verlof en autorijden wordt wel krapper qua buik. M'n man rijdt dus waar het kan. Maar het lukt me nog wel en ging tot m'n verlof wel elke dag met de auto naar werk. Ook denk ik dat ik nog wel paar keer een ver stuk ga rijden (maandag bijvoorbeeld) en verder in de buurt, al zal ik meer wandelend doen komende tijd denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 28 Jan 2017 19:30

Re: Auto tijdens verlof

Ik heb tot de laatste dag autogereden. Had niet zonder gekund. Door mijn been kon ik al gauw niet meer fietsen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem331

Bericht 28 Jan 2017 19:43

Re: Auto tijdens verlof

Filoria schreef:
Popcorn schreef:Het idee alleen al dat ik niet weg zou kunnen.

Hoezo zou je niet weg kunnen zonder auto? Of woon je erg afgelegen?



Ik weet niet wat jij afgelegen vind, maar hier in mijn dorp zijn geen voorzieningen nee.
<<

Anoniem291

Bericht 28 Jan 2017 20:02

Re: Auto tijdens verlof

Wij hadden en hebben 2 auto's en echt alleen maar blij. Moest vanaf 32 weken regelmatig naar het ziekenhuis voor extra controles en had ik echt niet blij geweest als ik dat elke keer met de trein had moeten doen, heb de dag voor de bevalling nog auto gereden. Vriend met de trein was ook geen optie want het is een half uur met de auto en 2,5 uur met de trein door de slechte aansluiting.

Ik zou hem nog even houden.
Laatst gewijzigd door Anoniem291 op 28 Jan 2017 21:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 28 Jan 2017 20:06

Re: Auto tijdens verlof

Ik was echt blij dat ik een eigen auto tot mijn beschikking had tijdens mijn verlof. We hebben zelfs nog een andere gekocht en daar was ik uiteindelijk alleen maar blij mee dat ik die nog zonder baby kon gebruiken. Ik ging heel veel boodschappen doen, even naar de stad, lunchen met een vriendin. Ik was tot het laatst toe heel mobiel en had geen dikke buik dus autorijden ging ook makkelijk,
⁠♡♡♡
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 28 Jan 2017 20:13

Re: Auto tijdens verlof

Ik verwacht qua buik over een tijdje niet meer in de Swift (de auto waarover we twijfelen als 2e te houden) te passen. In de andere heb ik nog plek zat en verwacht dat dat bij de nieuwe (waarvan we nog niks op het oog hebben) ook zo is.

We hebben het er net nog over gehad en -zeker na de meeste reacties hier- zijn we eruit dat we hem nog even houden. Swift parkeren we met een volle tank gewoon bij vriends werk vanaf ongeveer week 36. Die wordt dan niet meer gebruikt, tenzij hij dus snel naar huis moet.

Nieuwe auto blijft thuis bij mij, hebben we ook een auto staan voor het geval de bevalling buiten werktijd begint.

Hoochie, aan extra controles had ik nog niet eens gedacht! Met de auto ben ik ongeveer 20 minuten onderweg naar het ziekenhuis, OV bijna een uur! Verloskundige zit dan wel weer vlakbij, maar de plek waar ik echo's laat maken weer niet.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 30 Jan 2017 07:52

Re: Auto tijdens verlof

Wij hadden geen auto toen ik de eerste keer zwanger was. Op de dag dat ik te horen kreeg dat ik ingeleid werd was ik op de fiets in het ziekenhuis, die heb ik naar huis gebracht en we zijn met de tram terug naar het ziekenhuis gegaan, na de bevalling zijn we met de taxi naar huis gegaan.

Ik werd juist in de auto, bus enz. heel misselijk en op de fiets had ik daar geen last van. Maar hier is het openbaar vervoer prima en kan ik overal dichterbij komen als met de auto, die ik vervolgens straten verder moet parkeren.

Na de bevalling ben ik dus ook heel veel op pad geweest met de bus en de tram, baby in de draagzak of gewoon de kinderwagen mee. Nu hebben we wel de luxe van een lease auto, maar die heeft mijn man nodig voor zijn werk, ik heb dus in mijn verlof weer geen auto en zie dat ook niet als een probleem, ik heb me nooit opgesloten of beperkt gevoeld.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 30 Jan 2017 11:31

Re: Auto tijdens verlof

Ik heb geen rijbewijs dus ik mis het niet, ondanks dat we in een heel klein dorpje wonen met alleen een buurtsuper en een bus die één keer in het uur rijdt.

Wanneer je gewend bent aan een auto tot je beschikking kan ik mij voorstellen dat je het in je verlof ook zeker gast missen!
10.04.17

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers