Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Raadslid belt vrouw voordat hij zelfmoord pleegt!

<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 24 Okt 2013 10:03

Re: Raadslid belt vrouw voordat hij zelfmoord pleegt!

caribbeanlover schreef:Met een brief hoor je diegene stem niet en dat in juist zo confronterend


Bekijk het andersom: met een brief kun je niets terugzeggen maar aan de telefoon wel.

Afijn, dit is zo'n discussie zonder einde. Het is triest dat mensen zo 'ver heen' zijn dat deze stap überhaupt wordt overwogen. Bij de uitvoering ervan, op welke manier dan ook, zadel je de nabestaanden met een last op.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 24 Okt 2013 10:08

Re: Raadslid belt vrouw voordat hij zelfmoord pleegt!

Petteflet, wat vreselijk.
<<

Anoniem 3

Bericht 24 Okt 2013 10:11

Re: Raadslid belt vrouw voordat hij zelfmoord pleegt!

Jeetje wat heftig zeg! Petteflet voor jou ook, lijkt me vreselijk om mee te maken!
Ik vind bellen net ervoor ook wel heel heftig, maar je kunt dan inderdaad nog wel wat terugzeggen. Er is voor beide dingen iets te zeggen, zeg maar.
Dat mensen zo ver heen zijn lijkt voor sommigen misschien onbegrijpelijk, maar ik snap wel dat je je zo kunt voelen, op dat moment denk je niet na over je nabestaanden, ook al zadel je ze met veel verdriet en vragen op.
<<

Anoniem7

Bericht 24 Okt 2013 10:21

Re: Raadslid belt vrouw voordat hij zelfmoord pleegt!

caribbeanlover schreef:Ik bedoel daarmee dat ik het in de vorm van een brief beter vind. Als diegene belt, dan beseft hij/zij zich vaak niet hoe diegene ze bellen zich moet voelen. De persoon die zelfmoord wilt plegen is in de war, voelt zich niet fijn en denkt daarbij niet goed na denk ik hoe dat voor de persoon kan voelen die ze bellen.

Zelfmoord hangt sowieso van in de war zijn aan elkaar. Een brief, of helemaal niets vermelden en zelfs de zelfmoord zelf, het hangt op dat moment allemaal af van verwardheid. Of niet, sommigen zijn juist heel helder. Hoe dan ook, dit is het laatste bewuste wat ze in hun leven doen, jezelf van het leven beroven is altijd wel een bewuste keuze die je niet over één nacht ijs maakt. Het is dan ook fijn als je jezelf als nabestaande in je achterhoofd kunt houden dat ze dat laatste bewuste wat ze hebben kunnen doen, op de manier hebben kunnen doen die zij zélf gewild hebben. En als daar een afscheidstelefoontje bij hoort... Het gaat niet altijd maar om de nabestaanden. Iemand die zelfmoord pleegt, heeft zichzelf misschien z'n hele leven lang al weggecijferd. Laat hem of haar dan we zelf kiezen wat hij/zij doen met zijn/haar laatste momenten hoe afscheid te nemen van dierbaren.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 24 Okt 2013 11:06

Re: Raadslid belt vrouw voordat hij zelfmoord pleegt!

Maple schreef:
caribbeanlover schreef:Ik bedoel daarmee dat ik het in de vorm van een brief beter vind. Als diegene belt, dan beseft hij/zij zich vaak niet hoe diegene ze bellen zich moet voelen. De persoon die zelfmoord wilt plegen is in de war, voelt zich niet fijn en denkt daarbij niet goed na denk ik hoe dat voor de persoon kan voelen die ze bellen.

Zelfmoord hangt sowieso van in de war zijn aan elkaar. Een brief, of helemaal niets vermelden en zelfs de zelfmoord zelf, het hangt op dat moment allemaal af van verwardheid. Of niet, sommigen zijn juist heel helder. Hoe dan ook, dit is het laatste bewuste wat ze in hun leven doen, jezelf van het leven beroven is altijd wel een bewuste keuze die je niet over één nacht ijs maakt. Het is dan ook fijn als je jezelf als nabestaande in je achterhoofd kunt houden dat ze dat laatste bewuste wat ze hebben kunnen doen, op de manier hebben kunnen doen die zij zélf gewild hebben. En als daar een afscheidstelefoontje bij hoort... Het gaat niet altijd maar om de nabestaanden. Iemand die zelfmoord pleegt, heeft zichzelf misschien z'n hele leven lang al weggecijferd. Laat hem of haar dan we zelf kiezen wat hij/zij doen met zijn/haar laatste momenten hoe afscheid te nemen van dierbaren.


Amen!
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Okt 2013 11:24

Re: Raadslid belt vrouw voordat hij zelfmoord pleegt!

Maple schreef:
caribbeanlover schreef:Ik bedoel daarmee dat ik het in de vorm van een brief beter vind. Als diegene belt, dan beseft hij/zij zich vaak niet hoe diegene ze bellen zich moet voelen. De persoon die zelfmoord wilt plegen is in de war, voelt zich niet fijn en denkt daarbij niet goed na denk ik hoe dat voor de persoon kan voelen die ze bellen.

Zelfmoord hangt sowieso van in de war zijn aan elkaar. Een brief, of helemaal niets vermelden en zelfs de zelfmoord zelf, het hangt op dat moment allemaal af van verwardheid. Of niet, sommigen zijn juist heel helder. Hoe dan ook, dit is het laatste bewuste wat ze in hun leven doen, jezelf van het leven beroven is altijd wel een bewuste keuze die je niet over één nacht ijs maakt. Het is dan ook fijn als je jezelf als nabestaande in je achterhoofd kunt houden dat ze dat laatste bewuste wat ze hebben kunnen doen, op de manier hebben kunnen doen die zij zélf gewild hebben. En als daar een afscheidstelefoontje bij hoort... Het gaat niet altijd maar om de nabestaanden. Iemand die zelfmoord pleegt, heeft zichzelf misschien z'n hele leven lang al weggecijferd. Laat hem of haar dan we zelf kiezen wat hij/zij doen met zijn/haar laatste momenten hoe afscheid te nemen van dierbaren.



Ik zeg ook niet dat het niet mag ofzo, maar een brief lijkt mij fijner als een dierbare zelfmoord wil plegen. Het idee vind ik naar.

Petteflet, wat naar zeg, maar vind het heel fijn voor je dat je vader er nog steeds is. Ben je niet bang dat hij het weer wil proberen?
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 24 Okt 2013 11:34

Re: Raadslid belt vrouw voordat hij zelfmoord pleegt!

caribbeanlover schreef:
Petteflet, wat naar zeg, maar vind het heel fijn voor je dat je vader er nog steeds is. Ben je niet bang dat hij het weer wil proberen?


Jawel, die angst is er altijd. De afgelopen jaren zijn er meerdere echt serieuze pogingen geweest, waarbij hij iedere keer is gevonden. De een na laatste keer heeft hij zelfs een week in coma heeft gelegen. Daarnaast zijn er nog tig niet-serieuze pogingen. Mijn vader is gewoon heel erg ziek en ik hoop dat het hem een keer wel lukt. Ik gun hem die rust. Ik zie dat mijn vader kapot gaat van verdriet en voor mij hoeft hij niet in dit leven te blijven.
<<

Anoniem7

Bericht 24 Okt 2013 11:37

Re: Raadslid belt vrouw voordat hij zelfmoord pleegt!

Mij lijkt het fijner als de persoon die zelfmoord pleegt, het doet op de manier waar die persoon zich prettig bij voelt, niet waar ik als nabestaande me prettig bij voel. Liever natuurlijk helemaal geen zelfmoord, maar als dat écht de enige uitweg is... Laat die persoon dan zelf maar een manier kiezen waarop. Dat doen mensen die euthanasie plegen ook, en daar is het wel allemaal ineens moreel geaccepteerd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 24 Okt 2013 11:40

Re: Raadslid belt vrouw voordat hij zelfmoord pleegt!

Petteflet, wat heftig om zoiets mee te maken! Ik vind het knap dat je zo in de situatie kan staan en ik hoop op deze manier ook voor je vader dat hem die rust snel gegund is.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 24 Okt 2013 11:49

Re: Raadslid belt vrouw voordat hij zelfmoord pleegt!

Dank je wel Middleme. Voor mij is het al gewoon geworden (voor zover je het gewoon kunt noemen natuurlijk). Maar het is fijn om van buitenstaanders te horen dat ik er goed mee omga. Het heeft mij gemaakt tot wie ik nu ben en daar ben ik best trots op. Ik laat mij niet zomaar uit het veld slaan, probeer overal het positieve van in te zien en leef zoveel mogelijk bij de dag. En als ik er even alleen niet meer uit kom dan zoek ik hulp. Ik vind dat ik dat verplicht ben naar mijn gezin en mijzelf. Zij hebben niets aan een labiele moeder/vrouw.
<<

Anoniem 3

Bericht 24 Okt 2013 11:50

Re: Raadslid belt vrouw voordat hij zelfmoord pleegt!

Jeetje Petteflet, wat heftig zeg! Wel heel knap dat jij kunt bekijken vanuit je vader dat hij ziek is en dat je hem rust gunt. Vind dat echt heel moedig en sterk van je. Hopelijk kan je vader inderdaad een keer rust vinden.
Kan hij niet meer op de een of andere manier geholpen worden?
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 24 Okt 2013 11:55

Re: Raadslid belt vrouw voordat hij zelfmoord pleegt!

Begin vorig jaar is bij mijn vader de diagnose borderline gesteld met daarnaast narcistische trekken (naar zichzelf toe). Dit terwijl mijn vader al zo'n 50 jaar psychische problemen heeft. De artsen hebben altijd gedacht dat hij manisch depressief was. En wij dus ook. Dit bleek niet het geval te zijn.
Vorig jaar heeft mijn vader ook 6 weken gedwongen in een psychiatrische instelling gezeten (waar hij zelfs ook 2 keer een poging heeft gedaan), maar daarna is hij gewoon op straat gezet. Hij moest eigenlijk verder in therapie en dan het liefst intern, maar niemand wil hem hebben, want hij is suicidaal......
Hij staat dus alleen in deze boze wereld, niemand die hem snapt en niemand die hem kan helpen. Het is een ziekte die niet meer te genezen is, maar waar hij mee moet leren leven. En dat is voor hem heel lastig.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Okt 2013 12:06

Re: Raadslid belt vrouw voordat hij zelfmoord pleegt!

Omdat iemand suïcidaal is willen ze zulke mensen niet hebben. Wat raar zeg. Mag dat wel?
Hoe denkt je moeder over dit alles?
<<

Anoniem 3

Bericht 24 Okt 2013 12:10

Re: Raadslid belt vrouw voordat hij zelfmoord pleegt!

Wat heftig zeg Petteflet! Wat moet hij zich ontzettend eenzaam en onbegepren voelen..
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 24 Okt 2013 12:27

Re: Raadslid belt vrouw voordat hij zelfmoord pleegt!

Klinkt ook heel erg als mijn vader, helaas. Eveneens Borderline. Ik heb altijd wel geweten dat hij niet oud zou worden en toen hij zo diep in de put zat, gunde ik hem ook zijn rust en zijn vrijheid.

Als het dan echter echt zo ver is, dan besef je je dat je je hierop nooit helemaal kan voorbereiden. Ik heb een enorme klap gehad, hoezeer ik mijn vader ook begreep, meteen al.

Maar verdriet hebben is dan ook iets heel erg egoistisch eigenlijk. Tegenwoordig probeer ik zijn vrijheid te vieren.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Okt 2013 12:55

Re: Raadslid belt vrouw voordat hij zelfmoord pleegt!

Het is toch normaal dat men verdriet heeft daar hoef je je niet voor te schamen hoor.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 24 Okt 2013 15:04

Re: Raadslid belt vrouw voordat hij zelfmoord pleegt!

Ik schaam me er ook absoluut niet voor, de klap is gewoon veel en veel harder aangekomen dan ik van te voren gedacht had. Hoe rationeel ik er ook over was, emotioneel gezien is dat niet te voorspellen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 24 Okt 2013 19:18

Re: Raadslid belt vrouw voordat hij zelfmoord pleegt!

Heftig hoor Petteflet en Poppy!
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MissBitchy