Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

<<

Anoniem244

Bericht 25 Jan 2017 17:39

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Lotus schreef:Zulke meiden horen in zo n programma, niet die ellendige verhalen met uithuisplaatsingen.

Deze dame komt er wel, met haar mooie manneke.



Vind dat beide kanten belicht moeten worden in dit programma, juist goed die afwisseling.


mooie aflevering, leuke moeder en schattig kindje.
Maar Wow wat een schuld had ze
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Jan 2017 17:46

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Happydobby schreef:
Zora schreef:Ik had het eerste stukje gemist. Waar was de vader?



Niet in beeld. Relatie was over en ze had geen verwachtingen van zijn kant.


Thanks :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 25 Jan 2017 17:55

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Van deze aflevering werd ik ook vrolijk.
Eindelijk een meisje dat niet haar kont tegen de krib gooit.
Super ook dat ze goed inziet dat ze hulp nodig heeft en hierin zelf ook stappen zet.
Zij komt er wel!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 25 Jan 2017 19:45

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Chava schreef:Van deze aflevering werd ik ook vrolijk.
Eindelijk een meisje dat niet haar kont tegen de krib gooit.
Super ook dat ze goed inziet dat ze hulp nodig heeft en hierin zelf ook stappen zet.
Zij komt er wel!


Nou inderdaad. Net gekeken maar wat een leuke aflevering.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 25 Jan 2017 21:40

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Nou hier werd ik inderdaad ook blij van! Wat een leuke meid en ze was zo gemotiveerd. Echt super leuk dat dit ook naar voren komt ipv alle problemen met jeugdzorg e.d.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem236

Bericht 25 Jan 2017 21:52

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Radler schreef:
Lotus schreef:Zulke meiden horen in zo n programma, niet die ellendige verhalen met uithuisplaatsingen.

Deze dame komt er wel, met haar mooie manneke.



Vind dat beide kanten belicht moeten worden in dit programma, juist goed die afwisseling.


mooie aflevering, leuke moeder en schattig kindje.
Maar Wow wat een schuld had ze


Vind ik niet. Sommige meiden moeten er echt voor in bescherming genomen worden en de privacy van de kinderen bewaakt, vind ik niet animatie waardig.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 25 Jan 2017 21:59

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Lotus, dat is dus het dubbele. Want wat is het doel van dit programma? Informeren of amuseren? Deels vind ik het heel goed dat ook de moeizame verhalen in beeld komen. Maar vaak genoeg gaat het ook om jonge mensen met een handicap, die waarschijnlijk onvoldoende de gevolgen overzien. Die grens is heel moeilijk te bepalen, ook als programmamaker.
<<

Anoniem236

Bericht 25 Jan 2017 22:25

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Skyler schreef:Lotus, dat is dus het dubbele. Want wat is het doel van dit programma? Informeren of amuseren? Deels vind ik het heel goed dat ook de moeizame verhalen in beeld komen. Maar vaak genoeg gaat het ook om jonge mensen met een handicap, die waarschijnlijk onvoldoende de gevolgen overzien. Die grens is heel moeilijk te bepalen, ook als programmamaker.


Helemaal mee eens, maar ik vind bij uithuisplaatsingen moet de programma maker er toch echt voor kiezen niet te gaan uitzenden. De meiden zijn al zo kwetsbaar, die moeten toch echt in bescherming worden genomen.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 26 Jan 2017 16:38

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

ook met het verhaal van uithuisplaatsing zit een stuk informeren. Die dingen gebeuren, het programma brengt situaties in beeld waarvan de meesten van ons geen weet van hebben (gelukkig maar). ik vond die uitzending best wel leerzaam en zie het programma ook niet als enkel feelgood of amusement.

Skyler schreef:Ik vond het verhaal wat onvolledig vanavond. De rol van de familie, de vader van het kind, maar ook het Leger des Heils als betrokken instantie. In eerdere afleveringen kwam de betrokken instantie toch uitgebreid aan het woord. Ik vond het nu wat oppervlakkig allemaal, maar wel een verademing met voorgaande twee afleveringen. Dit meisje gaat er wel komen en wat een heerlijk jochie!

misschien omdat er dit keer veel minder instanties betrokken waren? er was wel iemand leger des heils in beeld en ook de schuldhulpverlening kwam aan bod.
vader is niet in beeld dus logisch dat die niet in het verhaal naar voren kwam. familie was wel zichtbaar, niet iedereen zal voor de camera willen. ik weet niet wat je nog meer had willen zien?
Afbeelding
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 26 Jan 2017 18:14

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Elska schreef:misschien omdat er dit keer veel minder instanties betrokken waren? er was wel iemand leger des heils in beeld en ook de schuldhulpverlening kwam aan bod.
vader is niet in beeld dus logisch dat die niet in het verhaal naar voren kwam. familie was wel zichtbaar, niet iedereen zal voor de camera willen. ik weet niet wat je nog meer had willen zien?


Als maker kun je een verhaal op vele manieren in beeld brengen. Ik miste een stukje achtergrond in dit verhaal. In hoeverre ontvangt dit meisje bijvoorbeeld steun van haar familie en wat kan het Leger des Heils specifiek betekenen voor jonge moeders. Plots was er een groter huis, maar hoe komt zoiets tot stand? Dat vraag ik me dan af. Ik snap wel dat het niet meegenomen is in de montage hoor, want daar is gewoonweg geen tijd voor. Maar het interesseert me wel. Idem voor de hoeveelheid kapsels, nagels en telefoonhoesjes. Waar komt dat vandaan als je slechts 50 euro per maand te besteden hebt?
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 31 Jan 2017 21:44

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Misschien krijgt ze dat gewoon wel?

Bijzonder dit weer, 2 zwangere vriendinnen samen in 1 huis waarvan er 1 al een kind van 2 heeft en haar ex 14 was toen hij vader werd.
Leuk huisje trouwens en leuke vriend!
Belachelijk dat roken weer. Zouden ze eens paal en perk aan moeten stellen.
Die ene rookt gewoon door terwijl haar kind niet goed groeit!
04-2014
10-2015
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 31 Jan 2017 22:41

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Bijzondere aflevering weer. Had niet het idee dat het allemaal tot ze door drong. Geen werk, geen opleiding en die ene weer geen huis. Het komt ze allemaal maar een beetje aanwaaien.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem221

Bericht 31 Jan 2017 23:28

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Net de aflevering gekeken en ik zit met hetzelfde, dat roken.

Maar roken is echt een verslaving en je moet nogal zeer sterk in je schoenen staan om dit op te kunnen geven voor je kind. Mijn schoonzus stopte gelijk met roken toen ze wist dat ze zwanger was, maar ik zou er heel erg veel moeite mee hebben. Nicotine is als Heroïne en dus een verslaving waar ze best een kliniek voor mogen openen.

Verder weet ik niet zo goed wat ik van de aflevering moet vinden. Monique vond ik niet zo aanwezig als de andere moeders die hielpen. Ik vond haar niet vier handen op één buik. Ze keek, maar was niet besluitvaardig.

Maar dat is mijn mening.
<<

Anoniem245

Bericht 01 Feb 2017 08:40

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Ik vond Monique eigenlijk best irritant en drammerig. Een KDV regelen terwijl moeder nog niet werkt of een opleiding doet, ik zou daar heel kriegelig van worden. Ik vond het een zwakke aflevering. En dat roken, blijkbaar zijn er nog heeeeeel veel moeders die roken terwijl ze zwanger zijn. Ik heb ook een vriendin die doorgerookt heeft. Ik heb zelf nooit gerookt dus ik weet niet wat het is om daar aan verslaafd te zijn.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 01 Feb 2017 09:37

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Ik vond dat van het kdv niet irritant. Volgens mij wilde Monique Joanna alleen laten zien dat haar zoontje het prima vindt om een dag met andere kinderen op te trekken, zodat ze het kdv als een optie ziet als ze werkt of haar studie oppakt.

Verder vond ik het roken echt niet om aan te zien, zéker niet toen het kindje een groenachterstand bleek te hebben.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 01 Feb 2017 10:22

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Ik vind dat roken wel een ding.
Als je kind daardoor niet genoeg voeding krijgt en te klein blijft ben je gewoon je kind aan het vermoorden!
Het is een verslaving, maar dit kind doet niet eens moeite om te stoppen.

Ik maak mij er zo pissig om. Ik zou alles gedaan hebben om mijn dochtertje te redden. Zij kreeg ook niet genoeg voeding door een infarct in de placenta (dit kun je ook door roken krijgen) en de toevoer naar de navelstreng is toen afgesloten. Uiteindelijk ia ze dus overleden na 8 dagen in dr couveuse ze was wel veel te vroeg.

Als kindjes op tijd worden geboren van moeders die roken kunnen ze ook allemaal rare klachten en ziektes krijgen. Dat moet gewoon de doorslag zijn om te stoppen ondanks de verslaving. Eigenlijk kiezen die moeders voor zich zelf en niet voor het welzijn van hun kind.


Ik heb bij de tweede zwangerschapssuiker gehad en moest mij aan een streng dieet houden dan hoefde ik geen insuline te spuiten. En dat is ook zwaar maar alles voor mijn kind.

Edit; ook nog zeuren dat ze geen pijnstilling mocht. Is gewoon haar eigen schuld.
Laatst gewijzigd door Raven op 01 Feb 2017 10:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Feb 2017 10:24

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Ik vond het vooral erg dat de een al weeën had, en nog steeds de een na de ander opstak. En met die groeiachterstand al helemaal.

En jaahaa.. het is allemaal heel erg verslavend dat roken maar er groeit een kind niet goed in je buik doordat jij niet van die peuken af kan blijven? Het eerste dat het meisje deed na het gesprek met de artsen was naar buiten gaan om te roken. En die vriend vond ik maar slappe hap eigenlijk. Als mijn vriend dat te horen kreeg over ONS kind dan had hij me die peuk uit mijn mond gemept (figuurlijk dan, niet letterlijk).
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 01 Feb 2017 10:28

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Idd Caro dat zou mijn vriend ook gedaan hebben.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Feb 2017 10:41

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Ik denk dat het vooral zo'n chaotische aflevering was doordat er 2 zwangeren waren. Op zich had Joanna het best ok op de rit. Ik ben alleen bang dat ze nooit meer naar school komt als die vriend daar komt wonen.
2015 💙
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Feb 2017 10:52

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Volgens mij had ze het ook wel op de rit, maar je zag ook wel dat haar woorden anders waren dan haar daden. Maar voor een 19 jarig meisje met twee kleine kindjes deed ze het best goed!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 01 Feb 2017 13:17

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Dat roken! Ook echt tijdens de bevalling op de bank (die vriendin). Mijn man zei serieus 'Ze is haar weeën aan het wegpaffen' :laughcry:

Ik zat echt met verbazing te kijken. Zo ontzettend naïef en jong. En twee keer ongewenst zwanger raken.. Die meiden hebben echt totaal geen idee. Ik vond dat manntje op het kinderdagverblijf echt heel erg schattig. Toen ze eerder op het strand liepen en ze vertelde dat hij zoontje bijna nooit buitenshuis kwam was het eerste wat ik dacht, wat jammer voor zijn ontwikkeling (en gezondheid!). Volgens mij is een kinderdagverblijf voor zo'n jongetje echt een manier om zijn wereldje uitdagender te maken.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Feb 2017 13:31

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Ja maar ik snapte ook wel dat ze het eng vond. Ze is niks gewend, ze heeft eigenlijk als enige houvast echt haar zoontje en haar leventje was ook vrij klein. Dus ik snapte dat ook wel, maar het is voor het menneke beter als hij gewoon zelf op ontdekkingstocht gaat!

Overigens vond ik het vooral erg dat ze zo binnen rookte. Die kinderen liepen daar ook gewoon rond, en dat allemaal maar in te ademen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Feb 2017 13:48

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Idd Frankie, zo sneu dat dat kindje dan gewoon bijna niet buiten kwam! En ook zo sneu dat ze als reden opvoerde dat dezelfde speeltuin niet leuk is en dat alles geld kost. Echt zo'n onzin, maar dat kan ze gewoon zelf niet eens inzien :S
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem315

Bericht 01 Feb 2017 14:01

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Triest dat gerook. En ligt het aan mij, of is het gros van deze meiden gewoon zeer zeer zeer lui en ongemotiveerd van aard?
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 01 Feb 2017 14:21

Re: Vier handen op één buik - Hoe is het nu met?

Dat roken zouden ze strafbaar moeten stellen.
Begrijp het écht niet en heb zelf ook altijd gerookt vroeger.

Mijn man had die peuk dus wel letterlijk uit mijn bek geslagen, al helemaal als je net gehoord hebt dat je kindje zeer weinig weegt.
Ik vond die Joanna maar een arrogante wijsneus. En zeer lui idd.
En zwanger worden omdat de pil voor 1% niet werkt? Laat me niet lachen. Die nam gewoon helemaal geen pil in... of 2x per week ofzo. Zij kan niet 2x die 1% zijn.
Je moet wel heel wat pillen vergeten zijn denk ik zo.

Dat binnen roken en tijdens de bevalling nog roken kon ik al helemaal niet aanzien!!!!
Wat een stel domme wichten zeg. En wie draait er weer voor op voor de uitkeringen en toestanden? De werkende.
04-2014
10-2015
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron