Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je raakt alles kwijt...

<<

Anoniem221

Bericht 26 Jan 2017 14:54

Je raakt alles kwijt...

Je staat op het punt om alles wat je lief is kwijt te raken. Het huis, de auto, vrienden, familie, partner, kinderen. Je kunt het zo gek niet bedenken of je raakt het kwijt.

Toch geeft de persoon die alles van je zal afnemen je een kleine break en geeft je de volgende keuze: Je raakt alles kwijt en je zult opnieuw moeten beginnen, maar wie of wat neem je mee naar dat nieuwe leven? Je mag drie dingen of personen meenemen. Waar kies jij voor?
<<

Anoniem184

Bericht 26 Jan 2017 14:56

Re: Je raakt alles kwijt...

Schiet mij dan maar af.
<<

Anoniem257

Bericht 26 Jan 2017 14:56

Re: Je raakt alles kwijt...

Maple schreef:Schiet mij dan maar af.

:yes:
<<

anoniem203

Bericht 26 Jan 2017 14:59

Re: Je raakt alles kwijt...

Ik zou dat echt niet willen en ik zou ook echt geen keuze kunnen maken. Dus dan zou ik mezelf van een hoge brug af laten vallen ofzo. Ik zou zo iig niet meer kunnen leven.
<<

Anoniem221

Bericht 26 Jan 2017 15:02

Re: Je raakt alles kwijt...

Het is niet de bedoeling dat jullie allemaal massaal zelfmoord gaan plegen. :snik: Je mag jezelf weer opnieuw opbouwen, maar begint dan wel met bijna niks.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jan 2017 15:06

Re: Je raakt alles kwijt...

Fedora schreef:Het is niet de bedoeling dat jullie allemaal massaal zelfmoord gaan plegen. :snik: Je mag jezelf weer opnieuw opbouwen, maar begint dan wel met bijna niks.

Hoezo bijna niks? Je bent toch alles kwijt?

Er is geen begin als je met niks begint. Waar begin je dan? Naakt in het winkelcentrum?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 26 Jan 2017 15:07

Re: Je raakt alles kwijt...

Maar als je meer dan 3 naaste familieleden hebt dan ben je er dus al.. Ik dacht ook al van uh ik heb geen huis of auto, maar als ik ouders en vriend zou willen houden is er dus al geen ruimte meer voor zus (ok we heben een gecompliceerde relatie maar dit gaat wel een beetje ver :smile: ) en dan vriendinnen nog...

Ik weet het ook niet hoor... Het is natuurlijk wel te doen, je kunt weer nieuwe relaties en vriendschappen opbouwen, maar dit is wel echt niks... Heb je wel gewoon je opleidimg en bereikte doelen/kwaliteiten nog?
<<

Anoniem221

Bericht 26 Jan 2017 15:08

Re: Je raakt alles kwijt...

Cotton schreef:
Fedora schreef:Het is niet de bedoeling dat jullie allemaal massaal zelfmoord gaan plegen. :snik: Je mag jezelf weer opnieuw opbouwen, maar begint dan wel met bijna niks.

Hoezo bijna niks? Je bent toch alles kwijt?

Er is geen begin als je met niks begint. Waar begin je dan? Naakt in het winkelcentrum?


Scherp Cotton. Natuurlijk krijg je als vanzelfsprekend je kleding mee die je op dat moment draagt. Maar al het andere is weg. Wel heb je de keuze om drie personen of drie bezittingen te behouden.
<<

Anoniem221

Bericht 26 Jan 2017 15:10

Re: Je raakt alles kwijt...

Whatever schreef:
Ik weet het ook niet hoor... Het is natuurlijk wel te doen, je kunt weer nieuwe relaties en vriendschappen opbouwen, maar dit is wel echt niks... Heb je wel gewoon je opleidimg en bereikte doelen/kwaliteiten nog?


Ik had het even wat beter moeten uitdenken. :omg: Ik bedacht het omdat ik een topictitel verkeerd las.

Laten we het erop houden dat je alles kwijt raakt, maar niet je diploma's en kwaliteiten. Wel je bereikte doelen, want dat is de reden waardoor je alles aan het kwijtraken bent.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jan 2017 15:12

Re: Je raakt alles kwijt...

En als ik ervoor kies om m`n broer te 'houden', hou ik dan zijn gezin ook?

Ik kies er sowieso voor om mijn partner te houden, automatisch heb ik dan ook weer een huis, want het is zijn huis. En dan heb ik toch ook zijn vrienden weer? Oh en de auto's ook, die zijn ook van m`n vriend op papier :P
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 26 Jan 2017 15:13

Re: Je raakt alles kwijt...

Cotton schreef:En als ik ervoor kies om m`n broer te 'houden', hou ik dan zijn gezin ook?

Ik kies er sowieso voor om mijn partner te houden, automatisch heb ik dan ook weer een huis, want het is zijn huis. En dan heb ik toch ook zijn vrienden weer? Oh en de auto's ook, die zijn ook van m`n vriend op papier :P


Haha zo was ik ook al aan het rekenen met ouders en nog even laastte studie afronden!
<<

Anoniem221

Bericht 26 Jan 2017 15:15

Re: Je raakt alles kwijt...

Cotton schreef:En als ik ervoor kies om m`n broer te 'houden', hou ik dan zijn gezin ook?

Ik kies er sowieso voor om mijn partner te houden, automatisch heb ik dan ook weer een huis, want het is zijn huis. En dan heb ik toch ook zijn vrienden weer? Oh en de auto's ook, die zijn ook van m`n vriend op papier :P


Hahaha! Goed bedacht! En wat een slecht topic van mijn hand. :palm: Kan ook gewoon niet zeggen dat het op die manier niet gaat, want zover was ik nog niet met het uitdenken van het dilemma.

Wie dus niets heeft op naam, houdt alles wat hij/zij heeft. Hmmmz... De volgende keer denk ik er wat langer over voor ik iets post. Je hebt me stuk, Cotton.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jan 2017 15:16

Re: Je raakt alles kwijt...

Sowieso als ik m`n moeder hou, hou ik m`n broers ook en dus hun gezinnen ook. Want mijn moeder is niet ineens iedereen kwijt neem ik aan.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Jan 2017 15:17

Re: Je raakt alles kwijt...

Haha ik vind het idee wel leuk, maar de uitwerking is zo wat lastiger ja :P
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 26 Jan 2017 15:17

Re: Je raakt alles kwijt...

M'n man en kinderen.
2010 2012
<<

Anoniem221

Bericht 26 Jan 2017 15:21

Re: Je raakt alles kwijt...

Cotton schreef:Haha ik vind het idee wel leuk, maar de uitwerking is zo wat lastiger ja :P


Ik dacht dat iedereen gewoon even drie dingen zouden noemen. Niet dat ze het hele topic gingen ontleden. :P Moet op dit forum gewoon een dichtgetimmerd verhaal hebben, anders gebeurt er dit. Niet erg. Leer ik alleen maar van. :P
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 26 Jan 2017 15:29

Re: Je raakt alles kwijt...

Cotton schreef:Sowieso als ik m`n moeder hou, hou ik m`n broers ook en dus hun gezinnen ook. Want mijn moeder is niet ineens iedereen kwijt neem ik aan.


Ik dacht qua personen meer in de trant van familieruzie en geen contact meer. Dus dan kun je wel kiezen van ik heb weer contact met mijn moeder, maar dat betekent niet dat het met al die anderen dan ook gelijk koek en ei is.
<<

Anoniem221

Bericht 26 Jan 2017 15:35

Re: Je raakt alles kwijt...

In mijn belevingswereld gaat het zoals Whatever stelt. Er is natuurlijk al maanden stress geweest en iedereen heeft liever geen contact met jou. Zelfs jouw partner en kinderen zijn je zat. Maar jij mag jouw partner/kinderen meenemen naar het nieuwe leven en hij/zij zijn dan ook vergeten dat hij/zij je eigenlijk zat zijn. Een beetje op die manier.
Laatst gewijzigd door Anoniem221 op 26 Jan 2017 15:37, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 26 Jan 2017 15:36

Re: Je raakt alles kwijt...

Als ik mijn man en twee kinderen mag meenemen, redden we het vast wel samen. De rest zou ik uiteraard vreselijk missen, maar dit is op zich nog wel een 'makkelijke' keuze (in mijn geval, het is goed dat we maar twee kinderen hebben :wink:).
<<

Anoniem257

Bericht 26 Jan 2017 15:39

Re: Je raakt alles kwijt...

Zoon
Partner
Moeder
<<

Anoniem301

Bericht 26 Jan 2017 16:05

Re: Je raakt alles kwijt...

Wat een depressief topic zeg. Waarom zou je willen speculeren over alles kwijt raken? Daar moet je niet mee willen spelen, vind ik.
<<

Anoniem221

Bericht 26 Jan 2017 16:10

Re: Je raakt alles kwijt...

Carrie schreef:Wat een depressief topic zeg. Waarom zou je willen speculeren over alles kwijt raken? Daar moet je niet mee willen spelen, vind ik.


Het is bedoeld als gewetensvraag, niet om je bezig te houden met het feit dat je alles kwijt kunt raken.
<<

Anoniem282

Bericht 26 Jan 2017 16:26

Re: Je raakt alles kwijt...

Maar als het een gewetensvraag is, is het toch ook niet echt gezellig om over na te denken? Dan moet je je dus nu gaan afvragen wie of wat voor jou het belangrijkste is. Daar denk ik liever niet over na, maar misschien ben ik daarin anders dan jij. :)
<<

Anoniem221

Bericht 26 Jan 2017 16:31

Re: Je raakt alles kwijt...

Guattari schreef:Maar als het een gewetensvraag is, is het toch ook niet echt gezellig om over na te denken? Dan moet je je dus nu gaan afvragen wie of wat voor jou het belangrijkste is. Daar denk ik liever niet over na, maar misschien ben ik daarin anders dan jij. :)


Zoals ik al aangaf heb ik het topic geopend n.a.v. het verkeerd lezen van een topictitel. Ik heb zelf niet nagedacht over mijn eigen antwoorden, was meer benieuwd waarvoor een ander zou kiezen. Ik vind het daarentegen niet erg om over na te denken. Ik word er ook niet depressief van, omdat ik geen reden heb om alles te verliezen.
<<

Anoniem282

Bericht 26 Jan 2017 17:36

Re: Je raakt alles kwijt...

Hm, ok. Ik denk dat ik het gewoon niet goed begrijp. Het is zo hypothetisch. Ik wil er denk ik ook liever niet over nadenken, want het lijkt me een heel verdrietige situatie, waarin ik waarschijnlijk anders handel uit emotie dan nu uit ratio.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron