Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2017 15:55

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Kissyfur schreef:Blij dat ik niet de enige ben die de sjerp van jouw zus niet zo'n geslaagde keuze vond. Vond mezelf al zo'n zuurpruim dat ik het eigenlijk niet vond kunnen.


Dat is meer m'n moeder dan m'n zus. Die is een beetje in de zevendduizendste hemel dat haar ene dochter een baby krijgt en haar andere dochter verloofd is. We gunden haar even haar momentje (zij wilde die foto graag) en m'n zus heeft daarna die sjerp afgedaan toen de rest van het bezoek kwam. Ik vond het oprecht niet erg maar misschien ben ik daarin wel te lief inderdaad.

Lief dat je aan K denkt in dit verhaal, Kissyfur. Maar zij is onder de 18 en mag wettelijk nog geen getuige zijn. En houdt in geen geval van aandacht, dus iets van een nep getuige zou ze zelf juist helemaal niet fijn vinden. Wij hebben haar bewust ook geen rol gegeven in onze bruiloft (gevraagd naar eerlijkheid of zij de ringen aan wilde geven maar dat wilde ze liever niet), naar haar eigen wens en op advies van haar moeder. Denk dat m'n zus daar ook rekening mee houdt.

Verder vat jij het mooi samen in je laatste alinea wat ik ook voel.

Guattari, ik vind jouw reactie een beetje lastig want dat zijn meer 'wat als' situaties dan dat ze daadwerkelijk van toepassing zijn op ons. Maar ik probeer je gedachtengang te begrijpen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem221

Bericht 25 Jan 2017 15:58

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Door dit moest ik denken aan het huwelijk van mijn broertje en zijn vrouw. Ik heb er geen moment bij stil gestaan dat hij mij ook had kunnen vragen als getuige. Maar hij koos voor zijn beste vrienden en ik heb er geen moment om getreurd. Ik dacht alleen maar aan de bbq van die avond. :P

Jammer dat je er zoveel waarde aan hecht en dat je je zo gekwetst voelt. Het kan natuurlijk een hormonale reactie kunnen zijn, maar ik hoop wel dat je ondanks dat je geen officiële titel hebt wel een leuke dag hebt. Geen tips dus. :)
<<

Anoniem245

Bericht 25 Jan 2017 16:13

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Ik weet niet of ik er evenveel waarde aan zou hechten als jij, want ik heb geen broers of zussen. En mijn familie is heel open en makkelijk naar elkaar dus ik kan dat niet goed inschatten.
Jij vindt het wel vervelend en dat snap ik, je broer wel maar jou niet. Ik zou het ook niet overwogen hebben denk ik, ik heb allebei mijn ouders gevraagd want wilden hun sowieso niet passeren door een vriendin te vragen. Want je passeert altijd wel iemand op zo'n moment... Lastig hoor. Tips heb ik dus niet zoals je al kunt lezen ;)
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 25 Jan 2017 16:15

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Misschien wil je mijn reactie wel niet lezen, maar ik wil het toch graag typen als een soort alternatieve gedachte over dit onderwerp.

Mijn eerste reactie toen ik je verhaal las was: kop op, je baalt, je hebt het uitgesproken, nu is het tijd om verder te kijken.
Dat je gekwetst bent valt niet meer te veranderen, zelfs niet als je alsnog zou mogen getuigen. Het is je zus haar bruiloft, dus haar keuzes en haar visie op de betekenis van getuigen. Dat geldt ook voor volgende keuzes die ze gaat maken.
Jij hecht waarde aan status en het beeld naar anderen toe, maar het is niet je zus haar plicht om jou daar in te faciliteren.
Omdat je het al besproken hebt met je zus vind ik dat je nu ook zo sterk moet zijn om je er over heen te zetten. Je weet vast van je eigen bruiloft nog wel dat de meningen en verwachtingen van anderen ongeveer het lastigste van de hele organisatie zijn. Get over it.
Natuurlijk is dat moeilijk en kost dat tijd, maar in dat verwerkingsproces zou ik niet meer je zus betrekken. Dus niet meer discussiëren over betekenissen e.d. Je bereikt daar niks mee.

Oh en dat je hormonaal emotioneel bent door je zwangerschap begrijp ik, maar ook daarvan vind ik: jouw probleem, dus nu zelf er mee dealen.

Mijn reactie is vrij hard vergeleken met andere reacties, maar ik hoop dat je iets met de essentie kunt.
Sterkte en succes!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2017 16:21

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Green_Pepper schreef:Omdat je het al besproken hebt met je zus vind ik dat je nu ook zo sterk moet zijn om je er over heen te zetten.


Maar dat probeer ik toch ook? Ik vind dat ik best redelijk ben naar haar toe.
Ik vind jouw reactie prima, als ik hier maanden later nog over zou zeuren naar haar/anderen toe. Maar dit heb ik vanochtend net gehoord (en ja ik ben inderdaad zo labiel als de pest momenteel maar ik had denk ik anders ook niet heel anders gereageerd). Maar ik ga echt proberen me er over heen te zetten en de focus gewoon puur op haar houden, zeker op die dag, want dat verdient ze. Wel denk ik dat ik het áltijd jammer zal blijven vinden. Dat zal nooit veranderen. Het zal altijd haar keuze blijven dat ze mij niet koos als getuige. Net als dat ik moet accepteren dat zij dat niet kiest, zal zij moeten accepteren dat ik dat gewoon echt echt niet leuk vind. Heeft ze niet zoveel aan, maar dat is wel zo.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem211

Bericht 25 Jan 2017 16:23

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Misschien hard Green Pepper, maar ik ben het er wel mee eens. Dit is haar keuze, haar dag. Zij maakt blijkbaar andere keuzes daarin dan jij. Wellicht ook omdat zij er een andere waarde aan toe kent. Uiteindelijk gaat het om jullie band en op haar trouwdag over de liefde tussen haar en haar man. Niet om wat de buitenwereld denkt.
<<

Anoniem245

Bericht 25 Jan 2017 16:23

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Weet ze dat ook Marin, dat jij er zo erg mee zit. Dat je dat je hele leven gaat herinneren aan die dag? Want jullie hebben het nu wel al over een andere rol gehad (die ik niet zou willen zelf) en nu denkt ze misschien dat het ergste voor jou al voorbij is? Terwijl je er zelf nog niet klaar mee bent.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2017 16:26

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Kira schreef:Weet ze dat ook Marin, dat jij er zo erg mee zit. Dat je dat je hele leven gaat herinneren aan die dag? Want jullie hebben het nu wel al over een andere rol gehad (die ik niet zou willen zelf) en nu denkt ze misschien dat het ergste voor jou al voorbij is? Terwijl je er zelf nog niet klaar mee bent.


Ja daar hebben we 't vanochtend over gehad. Ze hoopt natuurlijk dat het verdrietige gevoel afzwakt en dat ga ik zelf natuurlijk ook vanuit. Ik kan me uiteindelijk daar natuurlijk wel overheen zetten, zo rationeel kan ik nog wel denken. En ik heb haar benadrukt dat ik nog steeds even veel zin heb in alle voorbereidingen enzo en dat ik die taak ook heel leuk vind. Dus daar ga ik dan maar extra m'n best voor doen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem211

Bericht 25 Jan 2017 16:34

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Ik had het volgens mij niet eens durven uitspreken, maar misschien ben ik daar dan niet assertief genoeg in hoor. Mijn broer heeft broertje gevraagd als getuige en daar had ik ook wel even een naar gevoel bij maar ik heb dat nooit uitgesproken. Puur omdat ik niet vind dat ik daar over moet gaan 'zeuren' omdat dat hun beslissing was en ze daar ongetwijfeld een reden voor hadden.. Vanuit mijn positie verbaast het me dus wel dat je echt een rol hebt gevraagd in haar huwelijk.
<<

Anoniem245

Bericht 25 Jan 2017 16:36

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Een andere alternatieve rol zou ik dan ook niet vragen nee. Dat vind ik iets voor (sorry) kleine kindjes die betrokken worden. Dat vind ik met alle alternatieve rollen, niet alleen maar een fake getuigenbriefje tekenen waar Marin wel voor past.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2017 16:38

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Marilyn schreef:Ik had het volgens mij niet eens durven uitspreken, maar misschien ben ik daar dan niet assertief genoeg in hoor. Mijn broer heeft broertje gevraagd als getuige en daar had ik ook wel even een naar gevoel bij maar ik heb dat nooit uitgesproken. Puur omdat ik niet vind dat ik daar over moet gaan 'zeuren' omdat dat hun beslissing was en ze daar ongetwijfeld een reden voor hadden.. Vanuit mijn positie verbaast het me dus wel dat je echt een rol hebt gevraagd in haar huwelijk.


Je kunt niet weten hoe het gesprek ging, en dat neem ik je niet kwalijk, maar je verdraait precies hoe het ging. Zij kwam vanochtend naar mij toe met de mededeling dat ze het heel lastig vond om te zeggen maar dat ze heeft gekozen voor een andere getuige dan ik. Zij opende het gesprek zo, waarop ik natuurlijk even moest nadenken en heb gereageerd. Vervolgens gaf ze direct aan dat ze wél heel graag een rol voor mij bedenkt maar dat ze/we daar nog invulling voor moeten bedenken.

Dus ik vind niet dat ik om een rol heb gevraagd noch vind ik dat ik niet assertief was ja of nee, ik gaf gewoon antwoord op haar mededeling dat ze voor twee andere getuigen kiest, en zo kwam het tot een gesprek.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem282

Bericht 25 Jan 2017 16:40

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Marin schreef:Guattari, ik vind jouw reactie een beetje lastig want dat zijn meer 'wat als' situaties dan dat ze daadwerkelijk van toepassing zijn op ons. Maar ik probeer je gedachtengang te begrijpen.


De situatie die ik nu schets, is wat er ontstaat als ik net zo denken als jij, alleen dan op mijn eigen situatie toegepast. :) Begrijp je het nu beter? Ik probeerde aan te tonen dat jouw gevoel er best mag zijn (dat heb je nou eenmaal), maar dat het is gebaseerd op een gedachte die niet klopt. Als familie je zoveel waard is en je ieder lid van het gezin daarin gelijk wilt stellen, kun je ze hooguit verschillende rollen geven. Allemaal dezelfde rol, gaat niet lukken. Zoveel plekken zijn er voor getuigen niet te vergeven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2017 16:42

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Guattari schreef:
Marin schreef:Guattari, ik vind jouw reactie een beetje lastig want dat zijn meer 'wat als' situaties dan dat ze daadwerkelijk van toepassing zijn op ons. Maar ik probeer je gedachtengang te begrijpen.


De situatie die ik nu schets, is wat er ontstaat als ik net zo denken als jij, alleen dan op mijn eigen situatie toegepast. :) Begrijp je het nu beter? Ik probeerde aan te tonen dat jouw gevoel er best mag zijn (dat heb je nou eenmaal), maar dat het is gebaseerd op een gedachte die niet klopt. Als familie je zoveel waard is en je ieder lid van het gezin daarin gelijk wilt stellen, kun je ze hooguit verschillende rollen geven. Allemaal dezelfde rol, gaat niet lukken. Zoveel plekken zijn er voor getuigen niet te vergeven.


Klopt, maar een ouder rol is anders dan een sibling rol (waarom is hier nog steeds geen Nederlands woord voor). Dus niet elk gezinslid maar wel elk sóórt gezinslid. Snap je. In mijn hoofd zijn m'n broer en ik daarin gelijk tegenover haar, net zoals dat zij twee gelijk zijn voor mij. Maar zij ziet dat dus anders, dat kan en is dus zo, maar dat vind ik zelf dus pijnlijk er aan.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2017 16:44

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Maar goed, ik ga het nu overanalyseren en dat lijkt me ook niet nodig. Ik vind/vond het wel heel fijn om even m'n verhaal hier kwijt te kunnen want ik was er echt emotioneel van.
Let's discover the world together.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 25 Jan 2017 16:46

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Ik ben het eigenlijk ook eens met Green Pepper, daarnaast geeft je zus al aan dat ze het lastig vind te bespreken.. ik zou zelf denk ik dan mijn gevoel voor mij hebben gehouden. Dikke kans dat zij nu met een groot schuldgevoel zit.

Vervelend iedergeval dat jij zo'n sterk en naar gevoel er bij hebt, hopelijk zwakt het wat af en kunnen jullie tot een passend iets komen. Sterkte!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Jan 2017 16:53

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Voor Guat niet, jij hebt een broer en een zus: is beide getuigen.
Als je maar 1 broer of zus hebt, wie kies je dan, je vader of je moeder etc..
Ik denk dat ze dat probeert uit te leggen.

Ik vind het eigenlijk best heftig om te lezen dat je hier zo diep door gekwetst bent, ook ik had er denk ik voor gekozen het gevoel voor mezelf te houden, juist omdat het haar dag is en ze nu waarschijnlijk een enorm schuldgevoel heeft.
Teleurstelling kan ik me nog voorstellen, maar diep gekwetst vind ik echt heel heftig..
Heb je dat ook letterlijk zo tegen haar gezegd?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2017 16:54

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Nou dat ben ik absoluut niet met je eens Siep. Als iemand vraagt wat je ergens van vind, geef ik gewoon eerlijk antwoord. Dat ze me kwetst mag ze best weten, dat is namelijk zo. Dat ze het lastig vond om te zeggen geeft ook aan dat ze dat al verwachtte, dus zo gek vind ik het niet om dan te reageren met wat ik echt vind. Ik ga daar niet over liegen. Wel ga ik m'n best doen het haar mooiste dag te maken want zij is het middelpunt die dag.
Let's discover the world together.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 25 Jan 2017 16:56

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Het is de dag van je zus zoals zij en hij hem willen beleven.
Misschien denkt ze wel, ze is dan zo druk met de kleine man, ze kan dan niet de volle aandacht erbij houden.

Dit is haar dag en laat hem zijn zoals zij hem willen hebben. Zij zijn die dag het belangrijkste en niet de getuigen.
Je bent er sowieso als getuige bij, met een hoop andere, want je hoort het ja woord. Je tekent er alleen niet voor, maar op de foto's zul je ook te zien zijn.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Jan 2017 17:01

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Zou het niet kunnen dat ze vroeg wat je ervan vond omdat ze zich er zelf al enigszins bezwaard genoeg om voelde en hoopte dat je het wel zou begrijpen?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 25 Jan 2017 17:01

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Ik bedoel meer te zeggen dat er een verschil zit tussen aangeven dat je het niet zo leuk vind en diep gekwetst. Ja ik geloof ook dat ze het zag aankomen, anders zegt ze niet dat ze het moeilijk vind. Maar zij heeft deze beslissing gemaakt, hoe lastig het voor jou ook is. Het is een gigantisch bijzondere dag voor haar (net zoals het voor jou was) en het is sneu als daar een randje aan zit door dit.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Jan 2017 17:03

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Siep schreef:Ik bedoel meer te zeggen dat er een verschil zit tussen aangeven dat je het niet zo leuk vind en diep gekwetst. Ja ik geloof ook dat ze het zag aankomen, anders zegt ze niet dat ze het moeilijk vind. Maar zij heeft deze beslissing gemaakt, hoe lastig het voor jou ook is. Het is een gigantisch bijzondere dag voor haar (net zoals het voor jou was) en het is sneu als daar een randje aan zit door dit.


Eens.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Jan 2017 17:08

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Siep schreef:Ik bedoel meer te zeggen dat er een verschil zit tussen aangeven dat je het niet zo leuk vind en diep gekwetst. Ja ik geloof ook dat ze het zag aankomen, anders zegt ze niet dat ze het moeilijk vind. Maar zij heeft deze beslissing gemaakt, hoe lastig het voor jou ook is. Het is een gigantisch bijzondere dag voor haar (net zoals het voor jou was) en het is sneu als daar een randje aan zit door dit.



Juist dit, waarschijnlijk zag ze de bui al hangen.
<<

Anoniem282

Bericht 25 Jan 2017 17:08

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Marin schreef:
Guattari schreef:
Marin schreef:Guattari, ik vind jouw reactie een beetje lastig want dat zijn meer 'wat als' situaties dan dat ze daadwerkelijk van toepassing zijn op ons. Maar ik probeer je gedachtengang te begrijpen.


De situatie die ik nu schets, is wat er ontstaat als ik net zo denken als jij, alleen dan op mijn eigen situatie toegepast. :) Begrijp je het nu beter? Ik probeerde aan te tonen dat jouw gevoel er best mag zijn (dat heb je nou eenmaal), maar dat het is gebaseerd op een gedachte die niet klopt. Als familie je zoveel waard is en je ieder lid van het gezin daarin gelijk wilt stellen, kun je ze hooguit verschillende rollen geven. Allemaal dezelfde rol, gaat niet lukken. Zoveel plekken zijn er voor getuigen niet te vergeven.


Klopt, maar een ouder rol is anders dan een sibling rol (waarom is hier nog steeds geen Nederlands woord voor). Dus niet elk gezinslid maar wel elk sóórt gezinslid. Snap je. In mijn hoofd zijn m'n broer en ik daarin gelijk tegenover haar, net zoals dat zij twee gelijk zijn voor mij. Maar zij ziet dat dus anders, dat kan en is dus zo, maar dat vind ik zelf dus pijnlijk er aan.


Ja, maar nu vul je in dat voor mij niet alle gezinsleden even belangrijk kunnen zijn. Ik bedoel precies wat Lejow zegt. :) Jij lijkt er een wedstrijd van te maken in je hoofd: je wint of verliest. Dat is het niet, hè. Je hebt meestal een aantal familieleden en/of mensen die heel dichtbij je staan en daarin maak je keuzes. Dat jouw zus voor je broer en vriendin kiest, betekent niet dat ze tegen jou kiest. En wat de buitenwereld vindt/denkt, kun je hooguit rekening mee houden als het om dagen zou gaan die in het teken staan van jou. Niet lullig bedoeld, maar heb je er ooit aan gedacht om hier iets mee te doen? Omdat ik vermoed dat dit niet de eerste en ook niet de laatste keer gaat zijn dat je hierdoor verdrietig en gekwetst raakt. Iig fijn om te lezen dat je gevoelsmatig hier je verhaal kon delen en dat dit (hopelijk) de scherpste randjes eraf haalt voor je. Ik zou persoonlijk niet hebben laten weten dat ik ben gekwetst (als ik dat al was), want het voegt niets toe. Dit soort eerlijkheid vind ik overgewaardeerd, want ik geef die ander daarmee alleen maar een schuldgevoel. Dat zou ik niet op m'n geweten willen hebben, want het is niet een dag die in het teken hoort te staan van mij. :)
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 25 Jan 2017 17:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Jan 2017 17:11

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Eens met Guat.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 25 Jan 2017 18:08

Re: Géén getuige, wel andere rol bruiloft zus

Als ik het goed begrijp heeft ze voor je broertje gekozen omdat jij al op een andere manier bij de bruiloft betrokken bent. Als ik als zus nu zou weten dat je zo gekwetst bent zou ik waarschijnlijk alsnog jou als getuige vragen en aan broertje vragen of hij het erg vindt dat ik me heb bedacht omdat jij er zo mee zit.

Maar zou je dat dan nu nog willen? Dat ze je nu alsnog vraagt? Linksom of rechtsom is het voor jou al niet leuk meer toch?
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers