Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Wonen

<<

anoniem203

Bericht 21 Jan 2017 17:53

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Bob schreef:Oh Ava, die heb ik ook!
Verder heb ik ook een Yucca achtig iets, een Bonsai achtig iets, een Orchidee en sinds eergisteren drie vetplantjes.
De grote plant (net als die van Ava) geeft heel duidelijk aan wanneer hij moet drinken. Dat is voor mij wel handig, anders vergeet ik het. Op dat moment geef ik ok mijn andere planten water, behalve de Orchidee. Die gaat eens per week (in het weekend) een voetenbadje nemen van ongeveer een half uurtje in de gootsteen. Which reminds me, heb ik dit weekend nog niet gedaan dus dat zal ik zometeen maar weer eens doen.

Ava, bij mij zaten er altijd heel veel kelken in, soms wel meer dan vijf tegelijk. Nu het laatste half jaar heb ik ook geen kelken meer, terwijl ik helemaal niets anders doe dan voorheen. Mijn Orchidee heeft heel lang zonder bloemen gezeten, maar is sinds enkele weken toch weer uitgeschoten. Ik geef hem nu iets meer daglicht ook zodat de bloemen tevoorschijn willen komen, maar het blijven zo lang knopjes. Normaal staat hij op de eettafel, nu overdag bij het raam.

Hoeslakens kan ik ook niet vouwen. Meestal doe ik ze een soort van oprollen... :palm:


Oh hoe dan? Hier krijgt hij wekelijks een grote maatbeker water.

Hier zitten er nu 6 in en allemaal even groen haha. Ik moet er echt een ander plekje voor gaan zoeken.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 21 Jan 2017 18:28

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Dan gaan de bladeren hangen, Ava.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 21 Jan 2017 19:37

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wij hebben ook een Ava-plant, ideaal ding, als de bladeren heel slap hangen worden we eraan herinnerd dat ie water nodig heeft en de dag erna staat ie er weer mooi bij.
We hebben ook een drakenboom, die overleeft onze waardeloze verzorging ook nog steeds, dus perfect voor ons.

Hoeslaken opvouwen gaat bij ons ook tot een propje, ik ben daar niet zo goed in.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 21 Jan 2017 19:38

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik heb twee van die Ava al 4 jaar, ze staan regelmatig in bloei, ik geef ze elke week iets van een halve liter water ( vul de maatbeker zodat ik de gieter niet hoef te pakken en verdeel die over de 2 planten) verder de bruine bladeren er uit knippen en bij mij staan ze in de vensterbank waar de hele morgen de zon op staat, soms draai ik ze. Verder doe ik er niks mee, alleen als het echt heel warm is haal ik ze weg uit de vensterbank want dat vinden ze niet fijn.

Hoeslakens opvouwen heb ik van mijn moeder geleerd, inderdaad de punten in elkaar en dan heb je een langwerpige lap die je netjes verder op kam vouwen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

anoniem203

Bericht 21 Jan 2017 19:48

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Thunder schreef:Dan gaan de bladeren hangen, Ava.


Ah zo. Dan ga ik die van mij zo ook maar eens water geven :silent:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Jan 2017 21:59

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik heb een aloe nog wat. 2 potten vol. Die krijgen eens in de zoveel tijd water ben er erg slecht mee namelijk.
2015 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Jan 2017 22:25

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wij hebben best wat planten stuk of 8 orchideeën

Voor het raam heb ik 2 verplantjes en nog 2 planten, en kreeg laatst van mijn moeder vetplantjes die in een kleur gespoten zijn

Hoeslaken opvouwen doe ik altijd de punten naar elkaar doen dan kan je het netjes opvouwen
Afbeelding
<<

Anoniem221

Bericht 21 Jan 2017 23:54

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Afbeelding

Hier hebben we er twee van. Super makkelijke planten. Als ze op sterven na dood lijken dan hebben ze een hele hoop water en een nacht nodig om tot leven te komen. Witte kelken hebben we regelmatig. En dan zijn we altijd heel erg trots op onszelf.

Bij deze plant is bekend dat je dode bladeren wegknipt tot aan het grond. Als de kelk vergeelt, dan knip je deze op dezelfde manier weg. We kochten hele kleine plantjes, maar ze zijn nu echt volwassen geworden. Ik wil geen andere planten op dit moment.
<<

Linvi

Bericht 22 Jan 2017 10:01

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ava, als de kelken groen blijven heeft hij te weinig licht. Wat de plant ook erg fijn vinden is hem te besproeien met een plantenspuit. Hij houdt namelijk van een hoge luchtvochtigheid. Dit bevorderd ook de groei van bloemen.
<<

Anoniem316

Bericht 22 Jan 2017 13:06

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik haat planten want ze gaan bij mij altijd dood, wat ik ook doe. We hadden een onwijs mooie grote Yucca. Niet te veel water blablabla. En toch is het ding dood. Nu staan de resten te verpieteren in de tuin.

Misschien moesten we maar eens gaan investeren in mooie nepplanten. Al zou ik die ook nog dood kunnen krijgen denk ik... :palm:
<<

Anoniem197

Bericht 22 Jan 2017 19:57

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Momenteel heb ik geen planten. Mijn man bleek allergisch voor die ene plant die we nog hadden.
Heb veel orchideeën gehad en op den duur allemaal weggedaan. Was er op uitgekeken en ze groeide niet mooi.
<<

Butsmuts

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 27 Jul 2016 10:09

Bericht 25 Jan 2017 14:19

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik ben op zoek naar een lamp.

Meerdere lampen/lampjes op een rij. In mijn nieuwe keuken zit geen verlichting boven het aanrecht (ook geen kastjes) en het lichtpunt zicht ver achter mijn rug als ik aan het werkblad sta. Ik wil dus graag een serie lampjes/lampen aan het plafond, wie kan me helpen, waar vind ik wat ik bedoel :12:
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 25 Jan 2017 14:28

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

De Muuto E27 is perfect denk ik :)
Afbeelding

Afbeelding
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 25 Jan 2017 14:41

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Zoek je spotjes Butsmuts?
30-04-2017
<<

Butsmuts

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 27 Jul 2016 10:09

Bericht 25 Jan 2017 14:46

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Spotjes niet perse. Er zit geen muur, geen kastjes, het is een soort eiland. Maar ik wil er dus verlichting boven. Ooh la la die zijn leuk!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2017 15:27

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wij hebben zoiets als Ooh La La laat zien in de keuken:

Afbeelding

Let er wel op dat zoiets weinig licht geeft. Dus als het je echt om het licht gaat, is het niet heel handig. Wij hebben expres een extra kastje opgehangen met daaronder nog een led lichtstrip. Niet het meest gezellige maar je ziet tenminste wat als je kookt.
Let's discover the world together.
<<

Butsmuts

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 27 Jul 2016 10:09

Bericht 25 Jan 2017 15:52

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Marin, het geeft dus niet veel licht? Dat is jammer, ik wil het niet alleen 'voor de mooi' maar ook echt als verlichting. Een kastje hangen met verlichting gaat niet omdat het een soort eiland is in de ruimte.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 25 Jan 2017 15:59

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

De hoeveelheid licht wat zoiets geeft is toch ook afhankelijk van de lamp die je er in draait? De kleur en wattage kunnen best veel doen vlgs mij.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2017 16:02

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Nee maar je hebt niet veel gloeilampen meer met van dat koperdraad. Gloeilampen mogen namelijk niet meer verkocht worden. Je kunt ze nog wel kopen onder het mom 'decoratie lampen', maar die geven dus niet heel veel licht. Wij hebben er een dimmer op zitten en op vol vermogen geeft het nog steeds weinig licht. Je hebt ook wel led versies er van en die geven wel veel licht, maar dat vind ik zelf weer niet mooi. Juist dat koperdraad geeft dat toffe effect. Dus het is meer voor het decor dan dat het echt veel licht geeft. Wij vonden het in elk geval niet genoeg voor de keuken en hebben er iets bij gehangen.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 25 Jan 2017 16:10

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Kees schreef:De hoeveelheid licht wat zoiets geeft is toch ook afhankelijk van de lamp die je er in draait? De kleur en wattage kunnen best veel doen vlgs mij.


Inderdaad.
Zeker met een dimmer er tussen kun je voor iets hogere wattage gaan. Er zijn ook mooie lampen zonder hip kooldraad ;)
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 25 Jan 2017 16:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2017 16:11

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Maar zoveel is er volgens mij dus niet meer te krijgen. Tenzij dat in het afgelopen jaar ineens veranderd is, maar wij moesten best wat moeite doen om geschikte echte gloeilampen hiervoor te vinden.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 25 Jan 2017 16:13

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2017 16:14

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Oh ja maar die heeft geen mooi koperdraad en dat wil ik wel. Maar goed, dat zou voor Butsmuts dan wel misschien een optie zijn!
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 25 Jan 2017 16:23

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Snap ik, is ook mooi. Maar ik zou voor een paar lampen (en ik ben echt een lampen addict!) geen bovenkastje plaatsen. Dan liever geen koperdraadlamp.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Jan 2017 16:27

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Haha we hadden ook kastruimte nodig, dat scheelt.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers