Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bali, tips gevraagd.

<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jan 2017 22:15

Re: Bali, tips gevraagd.

Toevallig zeg zag net reclame over vakantiehuizen zie ik aan het einde dat het om Micazu gaat.

Wat ik zo raar vind van Booking dat de info van hotels niet helemaal kloppen.

Er staat dan '' dit hotel ligt op 3 min. lopen van het strand'' en daarna staat er ''het strand is in 5 min. lopen te bereiken''. Oke het scheelt amper, maar vind het vaag. Ook zag ik er een waar staat ddat het 6 min. naar zee lopen is en 10 min rijden. Rijden is toch korter!
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:33

Bericht 18 Jan 2017 19:38

Re: Bali, tips gevraagd.

Mocht op de neckermannsite kijken houd er dan rekening mee dat nog niet alle reizen voor september erop staan. Ik heb dit nagevraagd omdat sommige maar tot april kon boeken. Dacht geef het even door aan je.
<<

Anoniem184

Bericht 18 Jan 2017 19:54

Re: Bali, tips gevraagd.

Hoeft niet zo te zijn dat rijden korter is natuurlijk. Als er een voetpad direct naar zee loopt en je met de auto eerst een slingerweggetje af moet naar de dichtst bijzijnde parkeerplaats bij zee...
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 19 Jan 2017 15:33

Re: Bali, tips gevraagd.

Lopen kan inderdaad vele malen sneller zijn dan met de auto. De infrastructuur is op veel plekken niet super goed, waardoor je te voet vaak sneller ergens best.

Sanur kun je echt totaal maar dan ook totaal niet vergelijken met Kuta. Kuta is inderdaad veel toeristischer en erg druk. Je hebt er ook veel meer uitgaansgelegenheden wat het ook weer anders maakt. Sanur is een stuk rustiger en minder toeristisch dan Kuta. Dichtbij het strand, leuke tentjes om te eten.

Ubud is inderdaad helemaal in het binnenland en totaal niet in de buurt van een strand. Zou, als je strand prefereert en maar op 1 plek wil verblijven, niet naar Ubud gaan. Daarentegen is Ubud wel een hele mooie plaats. Heel erg groen en totaal anders dan de kustplaatsen.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Jan 2017 15:44

Re: Bali, tips gevraagd.

Jordana schreef:Mocht op de neckermannsite kijken houd er dan rekening mee dat nog niet alle reizen voor september erop staan. Ik heb dit nagevraagd omdat sommige maar tot april kon boeken. Dacht geef het even door aan je.


Dank je voor de waarschuwing ;). Ik kijk nooit op hun site en heb in het verleden gezien dat zij iets duurder kunnen zijn.
<<

caribbeanlover

Bericht 19 Jan 2017 15:46

Re: Bali, tips gevraagd.

Winegum schreef:Lopen kan inderdaad vele malen sneller zijn dan met de auto. De infrastructuur is op veel plekken niet super goed, waardoor je te voet vaak sneller ergens best.

Sanur kun je echt totaal maar dan ook totaal niet vergelijken met Kuta. Kuta is inderdaad veel toeristischer en erg druk. Je hebt er ook veel meer uitgaansgelegenheden wat het ook weer anders maakt. Sanur is een stuk rustiger en minder toeristisch dan Kuta. Dichtbij het strand, leuke tentjes om te eten.

Ubud is inderdaad helemaal in het binnenland en totaal niet in de buurt van een strand. Zou, als je strand prefereert en maar op 1 plek wil verblijven, niet naar Ubud gaan. Daarentegen is Ubud wel een hele mooie plaats. Heel erg groen en totaal anders dan de kustplaatsen.



Dank je voor de tips. Denk dat het hoogstwaarschijnlijk Sanur wordt mede door verhalen hier. Zie ook de hotels die ik op het oog heb.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Jan 2017 21:10

Re: Bali, tips gevraagd.

Jordana schreef:Mocht op de neckermannsite kijken houd er dan rekening mee dat nog niet alle reizen voor september erop staan. Ik heb dit nagevraagd omdat sommige maar tot april kon boeken. Dacht geef het even door aan je.


Zag dat maar tot april gaan, heel raar, want bij anderen kan ik tot okt. kijken.
<<

caribbeanlover

Bericht 22 Jan 2017 22:34

Re: Bali, tips gevraagd.

Neig nu ook wel naar Seminyak, ook een leuke plaats.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 24 Jan 2017 16:54

Re: Bali, tips gevraagd.

Als je in Bali bent zou ik zeker een kort tripje van een paar dagen naar 1 van de Gili eilanden aanraden!
Ik ben zelf op Gili Air geweest en vond dat écht paradijs op aarde. Geen gemotoriseerd verkeer, alleen paard&wagen, wuifende palmbomen en witte strandjes. En als je dan op Gili Air bent en het Indonesische eten even zat bent, ga dan naar Classico Italiano. Het beste Italiaanse restaurant waar ik ooit geweest ben met een tiramisu...wow....alleen daarvoor zou ik al terug gaan.

Op Bali zelf vond ik Ubud erg leuk. Wij zijn toen met een private guide (is niet zo duur als het klinkt) in 3 dagen het eiland over gegaan. Hij is een local en kan je dus van alles vertellen en weet de leuke plekjes te vinden. Was echt een toptour! Ik kan je zo met hem in contact brengen via facebook, het is echt een aanrader om op die manier het eiland te verkennen.
<<

caribbeanlover

Bericht 24 Jan 2017 19:46

Re: Bali, tips gevraagd.

JaneDoe schreef:Als je in Bali bent zou ik zeker een kort tripje van een paar dagen naar 1 van de Gili eilanden aanraden!
Ik ben zelf op Gili Air geweest en vond dat écht paradijs op aarde. Geen gemotoriseerd verkeer, alleen paard&wagen, wuifende palmbomen en witte strandjes. En als je dan op Gili Air bent en het Indonesische eten even zat bent, ga dan naar Classico Italiano. Het beste Italiaanse restaurant waar ik ooit geweest ben met een tiramisu...wow....alleen daarvoor zou ik al terug gaan.

Op Bali zelf vond ik Ubud erg leuk. Wij zijn toen met een private guide (is niet zo duur als het klinkt) in 3 dagen het eiland over gegaan. Hij is een local en kan je dus van alles vertellen en weet de leuke plekjes te vinden. Was echt een toptour! Ik kan je zo met hem in contact brengen via facebook, het is echt een aanrader om op die manier het eiland te verkennen.


Gili heb ik van gehoord dus wie weet gaan we erheen. Dank je voor je fijne tips en ja ik wil graag weten wie die private guide was. De prijs hoor ik ook graag.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 25 Jan 2017 15:20

Re: Bali, tips gevraagd.

caribbeanlover schreef:
JaneDoe schreef:Als je in Bali bent zou ik zeker een kort tripje van een paar dagen naar 1 van de Gili eilanden aanraden!
Ik ben zelf op Gili Air geweest en vond dat écht paradijs op aarde. Geen gemotoriseerd verkeer, alleen paard&wagen, wuifende palmbomen en witte strandjes. En als je dan op Gili Air bent en het Indonesische eten even zat bent, ga dan naar Classico Italiano. Het beste Italiaanse restaurant waar ik ooit geweest ben met een tiramisu...wow....alleen daarvoor zou ik al terug gaan.

Op Bali zelf vond ik Ubud erg leuk. Wij zijn toen met een private guide (is niet zo duur als het klinkt) in 3 dagen het eiland over gegaan. Hij is een local en kan je dus van alles vertellen en weet de leuke plekjes te vinden. Was echt een toptour! Ik kan je zo met hem in contact brengen via facebook, het is echt een aanrader om op die manier het eiland te verkennen.


Gili heb ik van gehoord dus wie weet gaan we erheen. Dank je voor je fijne tips en ja ik wil graag weten wie die private guide was. De prijs hoor ik ook graag.


Ik ga het even voor je opzoeken en stuur je dan een PM
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Jan 2017 15:34

Re: Bali, tips gevraagd.

Dank je :yes:

Ik maar zoeken, zoeken en zoeken in het topic van mij ''waar tickets boeken?'' waar het staat van die tip van die guide. Ik gaf het op en zie daar heel toevallig reageer jij weer.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Jan 2017 16:08

Re: Bali, tips gevraagd.

Ik heb gemerkt bij diverse hotelssites als Trivago, Agoda ed dat Booking meestal als goedkoopste eruit komt. Helaas lees ik op Facebook meer negatieve, dan positieve verhalen. Ook heb ik ze 2x gezien bij Red Mijn Vakantie en beide keren hielpen ze de klanten totaal niet. Omdat we zo'n gezeik hadden in 2015 ivm de vluchten naar India bij Supersaver kijk ik nu wel beter uit. Ik heb de hotels die ik op het oog heb gemaild en de prijs gevraagd. Sommigen zijn iets goedkoper dan bij Booking, maar de meeste iets duurder. Dat is niet veel meer dan € 20,00 dus te doen.
Het hotel in India stond toen ook op Booking, maar heb het via het hotel zelf geboekt en daarmee kregen we ook nog eens korting. dus via het hotel zelf vind ik persoonlijk fijner.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 26 Jan 2017 12:16

Re: Bali, tips gevraagd.

Booking.com is juist top en goed betrouwbaar!
<<

caribbeanlover

Bericht 26 Jan 2017 12:49

Re: Bali, tips gevraagd.

Ik vind het niet wat ik gezien heb en op FB over ze lees. Wie weet boeken we er wel hoor, maar denk liever bij het hotel zelf.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Apr 2017 12:53

Re: Bali, tips gevraagd.

De tickets waren laatst duurder geworden, te duur vond ik dus ik had al bedacht om dan ergens anders heen te gaan. Nu zijn ze weer wat schappelijker geprijsd, maar nou is er weer een ander dilemma.

Ik kreeg een mail van IFAW (dierenorganisatie) dat ze weer massaal straathonden willen gaan afmaken op Bali. Een aantal jaren geleden heeft dat daar ook plaats gevonden. Honden die gesteriliseerd en gevaccineerd dragen een halsband ter herkenning. Dus die hebben niks en zouden veilig zijn zou je denken. Daar keken ze dus niet naar en zulke honden zijn ook afgemaakt. Honden die niet geholpen waren dat is natuurlijk net zo erg.

IFAW kon mij niet veel vertellen wanneer dat gaat plaats vinden en raadde mij aan om een balinese rescueorganisatie te vragen of zij het wisten. Zij konden niks zeggen. Ze zeiden dat ik waarschijnlijk niks ervan zou merken, maar dat het niets garandeerd.

Echt klote ik was zo blij dat die tickets weer goedkoper waren en wilde echt er weer voor gaan. Nou dit gedoe weer.
Ik baal echt.
Sommigen zullen wel weer denken wat zeikt ze weer....................nou jammer dan!
<<

Anoniem282

Bericht 25 Apr 2017 16:27

Re: Bali, tips gevraagd.

caribbeanlover schreef:Sommigen zullen wel weer denken wat zeikt ze weer....................nou jammer dan!


:smile: Leuk zo'n gesprek met jezelf!

Ik vind niet dat je zeikt; je bent nou eenmaal erg begaan met dieren. Het maakt het alleen wel lastiger om hierdoor een bestemming te kiezen, waarbij het betaalbaar is om er überhaupt te komen.
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 25 Apr 2017 17:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 25 Apr 2017 16:35

Re: Bali, tips gevraagd.

Die honden worden toch wel afgemaakt, of jij wel of niet daar op vakantie gaat. Snap niet dat je je daardoor laat tegenhouden (en dus een heel eiland gaat vermijden). Snap wel dat je hotels waar ze dieren houden wilt vermijden, maar een heel eiland??

Ik zou lekker een huisje op Texel gaan huren als ik jou was, in ieder land is wel íets namelijk.
<<

Anoniem282

Bericht 25 Apr 2017 17:38

Re: Bali, tips gevraagd.

Sawadee schreef:Die honden worden toch wel afgemaakt, of jij wel of niet daar op vakantie gaat. Snap niet dat je je daardoor laat tegenhouden (en dus een heel eiland gaat vermijden). Snap wel dat je hotels waar ze dieren houden wilt vermijden, maar een heel eiland??

Ik zou lekker een huisje op Texel gaan huren als ik jou was, in ieder land is wel íets namelijk.


Maar dat ontkent cbl toch ook niet dat dit ook gebeurt als zij een andere bestemming zou kiezen. :) Ik snap jouw reactie niet goed, want cbl heeft er alleen zichzelf mee als ze haar principes zo zwaar laat wegen bij het kiezen van een vakantiebestemming. Ik vind het ergens wel mooi als iemand echt ergens voor staat en niet alleen wanneer het uitkomt.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 25 Apr 2017 20:27

Re: Bali, tips gevraagd.

Guattari schreef:
Sawadee schreef:Die honden worden toch wel afgemaakt, of jij wel of niet daar op vakantie gaat. Snap niet dat je je daardoor laat tegenhouden (en dus een heel eiland gaat vermijden). Snap wel dat je hotels waar ze dieren houden wilt vermijden, maar een heel eiland??

Ik zou lekker een huisje op Texel gaan huren als ik jou was, in ieder land is wel íets namelijk.


Maar dat ontkent cbl toch ook niet dat dit ook gebeurt als zij een andere bestemming zou kiezen. :) Ik snap jouw reactie niet goed, want cbl heeft er alleen zichzelf mee als ze haar principes zo zwaar laat wegen bij het kiezen van een vakantiebestemming. Ik vind het ergens wel mooi als iemand echt ergens voor staat en niet alleen wanneer het uitkomt.


En ik snap niet zo goed waarom ze zich hierdoor zou laten tegen houden een land te bezoeken, omdat in zoveel landen slecht met dieren wordt omgegaan. Vind het niet te vergelijken met een hotel die dolfijnen heeft bijvoorbeeld.
En ze heeft niet alleen zichzelf er mee als ze hier constant dit soort berichten post ;)
<<

Anoniem278

Bericht 25 Apr 2017 20:38

Re: Bali, tips gevraagd.

Ook al staat er een knipoogje achter je laatste zin, Sawadee, ik vind het toch niet echt fair van je. Als jij dit soort dingen niet graag leest, dan moet je misschien het topic gewoon niet lezen en andere hierop lijkende topics ook niet.
Dit vind jij dan misschien kinderachtig van mij, maar ik vind het echt onbehoorlijk dat CBL niks meer mag zeggen omdat er altijd wel iemand iets van vindt. Ik vind soms ook dat ze dingen schrijft die kant noch wal raken en dan reageer erop als het echt iets is waar ik waarde aan hecht en anders haal ik mijn schouders op en leef verder.
Sommige dingen lees ik zelfs bewust niet omdat ik al weet waar het heen leidt. Maar CBL mag van mij posten wat ze maar wil, ze heeft zeker zoveel recht als ik heb om hier te zijn.

Daarnaast vind ik zo achter principes staan en zoveel belang hechten aan dierenwelzijn eigenlijk iets om respect voor te hebben. Laten we wel zijn, ze heeft er heel vaak zichzelf mee want onjuiste behandeling van dieren komt extreem vaak voor. En misschien is dan 1 persoon die 1 vakantiereis niet maakt een druppel op een gloeiende plaat, maar aan de andere kant, als die ene druppel toevallig kokosolie is ben ik over een minuut wel dood (allergie ;-)).

Ik vind het top hoor, CBL, dat jij zoveel oog hebt voor het welzijn van dieren. Ik hoop dat je een vakantie vindt die beter voelt voor je. Ik zou ook niet naar een land of gebied gaan waar ze zomaar allerlei beesten afmaken.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Apr 2017 20:49

Re: Bali, tips gevraagd.

Guattari schreef:
Sawadee schreef:Die honden worden toch wel afgemaakt, of jij wel of niet daar op vakantie gaat. Snap niet dat je je daardoor laat tegenhouden (en dus een heel eiland gaat vermijden). Snap wel dat je hotels waar ze dieren houden wilt vermijden, maar een heel eiland??

Ik zou lekker een huisje op Texel gaan huren als ik jou was, in ieder land is wel íets namelijk.


Maar dat ontkent cbl toch ook niet dat dit ook gebeurt als zij een andere bestemming zou kiezen. :) Ik snap jouw reactie niet goed, want cbl heeft er alleen zichzelf mee als ze haar principes zo zwaar laat wegen bij het kiezen van een vakantiebestemming. Ik vind het ergens wel mooi als iemand echt ergens voor staat en niet alleen wanneer het uitkomt.



Hahaha zag het terug en ik vroeg niks dus idd een gesprek met mezelf. Ik blijf het moeilijk vinden. Als ik dit jaar niet ga, dan is het jaar als ik ooi ga er misschien ook wel wat. Of dat er tijdens mijn vakantie iets onverwachts gebeurd dat kan altijd. Ik zat net Ontvoerd te kijken en het speelde zich in Turkije af. Wat mij dan opvalt is dat er tot 2x toe een zwerfhond te zien is en ik daar medelijden mee heb, dat vind ik erg en zielig. Zover gaat het dus bij mij.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Apr 2017 20:54

Re: Bali, tips gevraagd.

Sawadee schreef:
Guattari schreef:
Sawadee schreef:Die honden worden toch wel afgemaakt, of jij wel of niet daar op vakantie gaat. Snap niet dat je je daardoor laat tegenhouden (en dus een heel eiland gaat vermijden). Snap wel dat je hotels waar ze dieren houden wilt vermijden, maar een heel eiland??

Ik zou lekker een huisje op Texel gaan huren als ik jou was, in ieder land is wel íets namelijk.


Maar dat ontkent cbl toch ook niet dat dit ook gebeurt als zij een andere bestemming zou kiezen. :) Ik snap jouw reactie niet goed, want cbl heeft er alleen zichzelf mee als ze haar principes zo zwaar laat wegen bij het kiezen van een vakantiebestemming. Ik vind het ergens wel mooi als iemand echt ergens voor staat en niet alleen wanneer het uitkomt.


En ik snap niet zo goed waarom ze zich hierdoor zou laten tegen houden een land te bezoeken, omdat in zoveel landen slecht met dieren wordt omgegaan. Vind het niet te vergelijken met een hotel die dolfijnen heeft bijvoorbeeld.
En ze heeft niet alleen zichzelf er mee als ze hier constant dit soort berichten post ;)


Da's precies het grote verschil tussen ons. Jij zal nooit begrijpen hoe en waarom ik zo kan denken. Je hebt gelijk dat er in heel veel (vakantie)landen slecht met dieren word omgegaan. Zo ben ik meerdere keren naar Mexico geweest en door daarheen te gaan houd ook ik het in stand dat er met dolfijnen gezwommen kan worden en meer van dat soort dingen in dat land. Kortom er is altijd wel wat!
Als het jou zo ergert dat ik constant erover begin je hoeft het niet te lezen en al helemaal niet te reageren. Dus van jou begrijp ik dan weer niet dat jij op mij wil reageren. Waarom? Dat vraag ik me oprecht af.
Als iets mij niet aanstaat, dan zal ik daar niet gauw op reageren.
Zo is de pijler zwangerschap of hoe het ook heet, kortom alles met kinderen niet aan mij besteed. Daar kijk ik dan ook zelden. Ik heb er niks mee en zal dat ook nooit krijgen.
<<

caribbeanlover

Bericht 25 Apr 2017 21:07

Re: Bali, tips gevraagd.

Quizzle schreef:Ook al staat er een knipoogje achter je laatste zin, Sawadee, ik vind het toch niet echt fair van je. Als jij dit soort dingen niet graag leest, dan moet je misschien het topic gewoon niet lezen en andere hierop lijkende topics ook niet.
Dit vind jij dan misschien kinderachtig van mij, maar ik vind het echt onbehoorlijk dat CBL niks meer mag zeggen omdat er altijd wel iemand iets van vindt. Ik vind soms ook dat ze dingen schrijft die kant noch wal raken en dan reageer erop als het echt iets is waar ik waarde aan hecht en anders haal ik mijn schouders op en leef verder.
Sommige dingen lees ik zelfs bewust niet omdat ik al weet waar het heen leidt. Maar CBL mag van mij posten wat ze maar wil, ze heeft zeker zoveel recht als ik heb om hier te zijn.

Daarnaast vind ik zo achter principes staan en zoveel belang hechten aan dierenwelzijn eigenlijk iets om respect voor te hebben. Laten we wel zijn, ze heeft er heel vaak zichzelf mee want onjuiste behandeling van dieren komt extreem vaak voor. En misschien is dan 1 persoon die 1 vakantiereis niet maakt een druppel op een gloeiende plaat, maar aan de andere kant, als die ene druppel toevallig kokosolie is ben ik over een minuut wel dood (allergie ;-)).

Ik vind het top hoor, CBL, dat jij zoveel oog hebt voor het welzijn van dieren. Ik hoop dat je een vakantie vindt die beter voelt voor je. Ik zou ook niet naar een land of gebied gaan waar ze zomaar allerlei beesten afmaken.


Sawadee mag zeggen wat ze wil over mij, want ik doe ook gewoon wat ik wil :). Ik heb ook gezegd dat ze mijn topics beter kan mijden of niet iets zeggen erover, maar ook dat moet ze zelf weten. Dat klopt wat je zegt, want ik als enige kan nooit een verschil maken, maar voor mezelf kan het een hoop betekenen. Wij hebben een ex zwerfhond en dan word wel eens gezegd ''you can not chance the world, but for the dog you have chance the world''. Zoiets weet het even niet exact wat het was.

Dank je. Zoals ik zei is er altijd wat. Heb ik eenmaal een hotel gevonden die geen dieren heeft, dan is het wel op weg erheen en weer terug dat ik honden zie en/of bij het hotel. Het enige wat ik dan kan doen ze voeren wat ik altijd doe als ik erbij kan. Ik neem zelfs hondenkoekjes/snacks mee. Zo zijn we in India naar een asiel geweest en heb ik honden - en kattenkoekjes uitgedeeld aan de dieren daar ( ik houd geen eens van katten).
Vorig jaar in Jamaica zouden we ook naar een asiel gaan, maar de taxirit was vrij duur en dus gingen we niet. Het bedrag wat we daarvoor kwijt zouden zijn zouden we doneren, maar hebben we nog steeds niet gedaan :redface: .
Onlangs heb ik € 100,00 gegeven aan de vrouw die onze hond met pups van straat heeft gered en anders had ze het waarschijnlijk niet overleefd. Wij zijn haar erg dankbaar daarvoor en ik wilde wat terug doen. Ze kan het heel goed gebruiken en ze was mij zeer dankbaar.
Op die manier draag ik mijn steentje bij.

In/op Bali ga ik ze natuurlijk ook voeren, maar mochten we gaan dan zal ik later denken ''zou dat kleine witte hondje, de grote bruine, de bruin/witte etc nog leven''. Tja dat is hoe ik denk.
Ik heb aan een dierenorganisatie daar gevraagd of ze weten hoe dat zit met dat afmaken wat ze willen gaan doen. Mochten we gaan, dan wil ik dat asiel bezoeken als dat mogelijk is en uiteraard koekjes uitdelen en met de honden knuffelen. Mijn man word gek als ik het vertel (he moet dat nou) hahaha. Toch vond hij het in India aandoenlijk en heeft hij mee geholpen om de dieren te voeren en te aaien.
Doordat de tickets nu een normale prijs hebben ging ik weer kijken of er leuke hotels bij waren gekomen en of diegene die ik al had genoteerd nog steeds vrij waren. Het begint toch wel te kriebelen, maar het blijft ene dubbel gevoel.

Is dat hypocriet van mij? Deze vraag stel ik mezelf en heb daar even geen antwoord op.
<<

Anoniem282

Bericht 26 Apr 2017 14:12

Re: Bali, tips gevraagd.

Sawadee schreef:
Guattari schreef:
Sawadee schreef:Die honden worden toch wel afgemaakt, of jij wel of niet daar op vakantie gaat. Snap niet dat je je daardoor laat tegenhouden (en dus een heel eiland gaat vermijden). Snap wel dat je hotels waar ze dieren houden wilt vermijden, maar een heel eiland??

Ik zou lekker een huisje op Texel gaan huren als ik jou was, in ieder land is wel íets namelijk.


Maar dat ontkent cbl toch ook niet dat dit ook gebeurt als zij een andere bestemming zou kiezen. :) Ik snap jouw reactie niet goed, want cbl heeft er alleen zichzelf mee als ze haar principes zo zwaar laat wegen bij het kiezen van een vakantiebestemming. Ik vind het ergens wel mooi als iemand echt ergens voor staat en niet alleen wanneer het uitkomt.


En ik snap niet zo goed waarom ze zich hierdoor zou laten tegen houden een land te bezoeken, omdat in zoveel landen slecht met dieren wordt omgegaan. Vind het niet te vergelijken met een hotel die dolfijnen heeft bijvoorbeeld.
En ze heeft niet alleen zichzelf er mee als ze hier constant dit soort berichten post ;)


Maar blijkbaar is het wel interessant genoeg voor je om erop te reageren. Cbl heeft er niemand mee behalve zichzelf, als ze landen vermijdt door haar voorliefde voor het welzijn van dieren. En los daarvan hoef jij het toch ook helemaal niet te begrijpen? Ik begrijp zoveel keuzes niet qua vakantievoorkeuren van anderen. Leven en laten leven. :)
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers