Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


5 gangen diner voor 11 personen

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 24 Jan 2017 20:44

5 gangen diner voor 11 personen

Wie wil meedenken? Volgende week mag ik voor 11 personen een diner verzorgen.
Ik dacht aan 5 gangen omdat ik nog 2 liter kippenbouillon heb liggen dus een licht soepje tussendoor en we willen graag spoom maken.
Heeft iemand een idee voor een leuke kippensoep?
Omdat ik geen zin hebt tussen elke gang heel lang in de keuken te staan (ik eet zelf mee) dacht ik om van de rest van de gangen een soort sharing diner te maken dus een grote schaal/plank in het midden en dan kan iedereen gewoon lekker wat pakken. Dit geldt dus voor voor- hoofd- en nagerecht. Voorgerecht het liefst fingerfood omdat we ook niet voldoende servies en bestek hebben. Ik kan natuurlijk een plank maken met lekkere worsten en wat brood & dippings maar ik zoek eigenlijk iets originelers.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jan 2017 21:54

Re: 5 gangen diner voor 11 personen

Een beetje een lekkere Aziatische kippensoep? En dan maar geen Tom Kha Kai ook al is dat mega lekker maar ook machtig met kokosmelk, als je zoveel gangen hebt. Al kan 't natuurlijk wel.

En dan als soort shared dining kan je Vietnamese loempiaatjes maken met z'n allen aan tafel. Met komkommer, wortel, bosui, chili peper etc en garnaaltjes erin, in rijstvellen. Hartstikke leuk om zo samen te make.

Ehm en verder evt geldbuideltjes dim summetjes maken, een Aziatische bief salade, dat soort dingen.

Maar dan moet je wel Aziatische kant op willen.

En als je meer de Italiaanse kant op wil zou je Tortellini al brodo kunnen maken met de kippensoep, Tortellini in een lichte bouillon.

Verder weet ij 't even niet.
Let's discover the world together.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 24 Jan 2017 23:34

Re: 5 gangen diner voor 11 personen

Oh wat leuk! Ik zou zelf de Italiaanse kant op gaan, maar je kan het natuurlijk ook combineren.

Als eerste gang is een uitgebreide antipasti natuurlijk ideaal. Kan je zo gek maken zoals jezelf wilt. Met mooie hammen en salami's. Een lekkere burrata met gepofte tomaatjes, gegrilde groentes, maar evt ook nog uit te breiden met vitello tonato, carpaccio, vongole met rode peper en knoflook...

Met de bouillon zou ik verder niet te gek doen, lekker licht houden, misschien zoals Marin zei, maar dan zonder de kokosmelk, maar wel lekker laten trekken met sereh, gember etc, en dan een beetje kip en bosui als garnituur.

Een spoom met mousserende rode wijn is wel lekker winters! Evt met wat steranijs en kaneel, beetje de smaken van gluwein, maar dan koud.

En met het hoofdgerecht zou ik ook weer op de Italiaanse tour gaan, met natuurlijk lekkere pasta's, gegrilde kip, sardines, zalm, mosselen, gamba's.

En dessert kan je leuke allemaal kleine dingen maken, kleine tiramisu, cheesecake, tarte tatin, parfait, chocolade mousse. Je werkt toch ook in de horeca? Misschien kan je wel ergens van die grote planken lenen, en daar alles op serveren!

Succes!
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 01 Feb 2017 13:09

Re: 5 gangen diner voor 11 personen

Leuk, Thanks voor het meedenken! Dit was precies wat ik in gedachte had. We gaan zo boodschappen doen en ik ga voor Italiaans!

Hoofdgerecht ben ik nog niet helemaal uit, de mannen hier willen allemaal kip terwijl de dames meer van een visje houden dus ik denk dat ik van beide wat maak en dan inderdaad wat lekkerer pasta's erbij!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron