Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Komt dit bekend voor?

<<

Anoniem282

Bericht 21 Jan 2017 21:00

Komt dit bekend voor?

Zes weken geleden ben ik geopereerd en sindsdien is mijn eetlust qua warm eten veranderd en minimaal. Ik doe bij wijze van spreken om 18.00 boodschappen en als ik het om 19.00 opeet, vind ik het soms echt niet lekker. Soms de dag erna, precies dezelfde maaltijd, lust ik het wel weer. Ik gooi m'n eten niet op voorhand weg, maar schuif soms zo een halve maaltijd in de prullenbak. Dan staat het me zo tegen. Of ik weet domweg niet wat ik moet eten, omdat ik nergens trek in heb. Wel in m'n maag een hongerig gevoel, maar niet per se in een warme maaltijd. Komt dit iemand bekend voor en hoe lang duurde dit? Het wordt een beetje vervelend op den duur.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 21 Jan 2017 21:19

Re: Komt dit bekend voor?

Waaraan ben je geopereerd? Mij komt dit niet echt bekend voor.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Jan 2017 21:32

Re: Komt dit bekend voor?

Blindedarmontsteking. Heb 3x eerder een operatie gehad en ik kan me niet herinneren dat ik toen zo'n veranderde eetlust had. Maar die operaties vonden ook niet plaats in m'n buik.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 21 Jan 2017 21:48

Re: Komt dit bekend voor?

Ik kan me voorstellen dat een buikoperatie meer invloed heeft, hoewel een blindedarm natuurlijk geen functie heeft. Ik kan wel terugvinden dat de eetlust kan veranderen na een blinde darmoperatie maar geen termijn ofzo.
<<

Brooke

Bericht 21 Jan 2017 23:25

Re: Komt dit bekend voor?

Ja komt mij bekend voor. Ik ben 3 keer in een weekend geopereerd (3 buikoperaties) en daarna heeft het echt een hele poos geduurd voor ik weer fatsoenlijk kon eten. Ik had dan bijvoorbeeld wel trek, maar dan als ik at, dan had ik meteen geen eetlust meer na anderhalf of twee happen en werd ik zelfs soms misselijk, terwijl ik toch echt honger had en zin had. Dit heeft wel een poosje geduurd, maar hoelang weet ik niet meer.
<<

Anoniem282

Bericht 22 Jan 2017 14:29

Re: Komt dit bekend voor?

Surya: lief dat je dit na hebt gekeken. De hersteltermijn is 4-6 weken, zei m'n arts en het kan je eetlust o.a. beïnvloeden. Maar het lijkt nu bij eetlust te blijven hangen. Verder heb ik namelijk geen last meer van napijn. De zes weken is nu voorbij, maar zit qua veranderde eetlust op nog hetzelfde als in de eerste paar weken.
<<

Anoniem282

Bericht 22 Jan 2017 14:33

Re: Komt dit bekend voor?

Daenerys: jeetje, wat heftig voor je. Drie operaties in een weekend is wel echt heel veel! Hopelijk ben je daarna helemaal hersteld. Wat jij omschrijft heb ik ook. Het misselijke is nu gelukkig wel minder, maar het is dagelijks echt lang nadenken over wat ik wil eten/waar ik zin in heb. Het staat me heel snel tegen. Ik hoop dat het over een tijdje is bijgetrokken. Thnx voor je reactie en Surya natuurlijk ook. :)
<<

Brooke

Bericht 22 Jan 2017 14:48

Re: Komt dit bekend voor?

Ja ik ben gelukkig hersteld. Ja veel he.
De narcose zelf kan er ook voor een verminderde eetlust zorgen. Hoelang weet ik niet, maar denk wel dat je er best een tijdje last van kan hebben.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 22 Jan 2017 15:35

Re: Komt dit bekend voor?

Ik heb het ook! Ik heb dan wel geen blindedarmoperatie gehad, maar een bekkenoperatie. Ik heb ook echt weken gehad dat ik in de avond weinig tot niks weg kreeg. Inmiddels gaat het wat beter, maar nog geen (voor mij) normale hoeveelheden. Mijn operatie is morgen 5 weken geleden.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem282

Bericht 22 Jan 2017 18:17

Re: Komt dit bekend voor?

Daenerys: wat fijn dat je hersteld bent! Narcose heb ik nooit eerder op deze manier last van gehad, dus ik denk dat het echt samenvalt met het gebied waar ik ben geopereerd. Ik had van de ontsteking an sich ook niet de standaardklachten: wel koliekpijn, maar de misselijkheid was veel meer aanwezig. Het zal in de loop der tijd wel bijtrekken.:)
<<

Anoniem282

Bericht 22 Jan 2017 18:20

Re: Komt dit bekend voor?

Thunder: wat vervelend dat je hier ook last van hebt. Ik probeer me zelf maar te 'troosten' met het idee dat deze verminderde eetlust niet alleen geldt voor gezonde maaltijden, maar ook voor ongezondere etenswaren. Het smaakt me allemaal niet (echt). Hopelijk trekt het bij jou binnenkort ook bij en herstel je goed. Ik was helaas te laat om op je topic te reageren van afgelopen week. Wel wil ik je veel sterkte wensen met 'alles' wat speelt.
<<

Liz

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 436

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:52

Bericht 22 Jan 2017 23:17

Re: Komt dit bekend voor?

Ja! Ik dacht dat het aan mij ligt. Ik heb 2 weken geleden een curretage gehad onder volledige narcose en sindsdien smaakt het avondeten me echt helemaal niet meer. Ik kook en eet 3 happen en dwing mezelf dan nog de groentes te eten maar lekker vind ik het niet meer
Heel gek.
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 22 Jan 2017 23:41

Re: Komt dit bekend voor?

Dank je wel, Guattari. Het was denk ik even een moment van zwakte. Morgen ga ik voor het eerst naar yoga. Hopelijk wordt m'n hoofd dan wat leger. Haha, dat scheelt hè, dat je er ook met ongezonde dingen last van hebt. Dat valt bij mij wel mee. Chips gaat er nog altijd in hoor, het is alleen wel minder.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem282

Bericht 23 Jan 2017 13:12

Re: Komt dit bekend voor?

Liz: wat verdrietig dat je dit mee hebt moeten maken. Hopelijk heb je niet teveel last gehad van napijn en/of mentale klachten. Het zal dan iig te maken hebben met het gebied waar een ingreep is, want ik ben vaker onder gehele narcose geweest en nooit ergens last van gehad. Ik weet niet of dit bij jou anders is? Ik wens je veel sterkte!

Thunder: wat goed dat je bent begonnen met yoga. Ik hoop dat je er baat bij bent. Zwak vind ik het overigens echt niet. Het is heel naar om te ervaren hoe je uit beeld raakt bij mensen (na verloop van tijd), zodra je gezondheid het af laat weten en je niet meer de dingen kon doen die je ooit wel kon. Dat is dubbele rouw: om je lijf dat je in de steek laat en om de mensen die afstand nemen, vaak niet eens bewust. Maar het gebeurt wel.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 24 Jan 2017 22:16

Re: Komt dit bekend voor?

Guattari schreef:Thunder: wat goed dat je bent begonnen met yoga. Ik hoop dat je er baat bij bent. Zwak vind ik het overigens echt niet. Het is heel naar om te ervaren hoe je uit beeld raakt bij mensen (na verloop van tijd), zodra je gezondheid het af laat weten en je niet meer de dingen kon doen die je ooit wel kon. Dat is dubbele rouw: om je lijf dat je in de steek laat en om de mensen die afstand nemen, vaak niet eens bewust. Maar het gebeurt wel.
Daar sla je de spijker op z'n kop, denk ik. Het was gewoon ineens een besef van alles toen ik het topic opende. En wat yoga betreft, mijn hemel, ik barst van de spierpijn! Maar ik ga er voorlopig wel mee door. En hoewel ik nog lang niet alle oefeningen mee kan doen, voelt het goed om zo bewust bezig te zijn. Wel een beetje off topic inmiddels, haha.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem282

Bericht 25 Jan 2017 21:37

Re: Komt dit bekend voor?

Geen probleem hoor om enigszins af te wijken. :) Ik heb al antwoord gekregen op mijn vraag en was te laat met reageren in jouw topic. Wat goed dat je, ondanks de spierpijn, er zo positief op terugkijkt! Wat voor soort yoga doe je?

Het is ook wel begrijpelijk dat het besef van mensen die jou steeds minder bezoeken en naar je informeren, er opeens in kan slaan. Eerst wil je daar vaak niet te lang bij stilstaan, omdat de gedachte confronterend en pijnlijk is. Maar op een gegeven moment is het geen gevoel meer dat mensen minder jou bezoeken, maar domweg een feit. Het is heel goed van je dat je iets hebt gevonden (yoga) waar jij je fijn voelt. Dit kan niemand van je afnemen en is iets van jou. :)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 26 Jan 2017 10:56

Re: Komt dit bekend voor?

Het is hatha yoga. Goed voor lichaam en geest dus. En laat ik nu beide wel goed kunnen gebruiken. Behalve m'n eigen werkproblemen, vriendschappen en gezondheid spelen er ook een hoop familiaire problemen. Alles bij elkaar gewoon even teveel om goed te kunnen verwerken. Bedankt voor je reacties, vind ik fijn! :)
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem282

Bericht 27 Jan 2017 14:12

Re: Komt dit bekend voor?

Graag gedaan. Oef, er komt ook wel veel op je af. Heel naar voor je. Hatha is idd een fijne manier om je te ontspannen. Het wordt ook aangeraden bij hyperventilatie. Ik heb er destijds veel aan gehad. Had geen spierpijn daarna, maar doordat ik zo op m'n ademhaling lette, was het wel inspannend en daarna juist ontspannend. Hopelijk werkt dat voor jou ook zo!
<<

Brooke

Bericht 27 Jan 2017 15:25

Re: Komt dit bekend voor?

Liz schreef:Ja! Ik dacht dat het aan mij ligt. Ik heb 2 weken geleden een curretage gehad onder volledige narcose en sindsdien smaakt het avondeten me echt helemaal niet meer. Ik kook en eet 3 happen en dwing mezelf dan nog de groentes te eten maar lekker vind ik het niet meer
Heel gek.


Ja gek he! Ik herkende mezelf niet meer. Normaal altijd wel trek en een goede eter. Het trekt wel bij, maar duurt gewoon even.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 27 Jan 2017 16:49

Re: Komt dit bekend voor?

Mijn spierpijn is verklaarbaar door bijna 3 jaar met krukken te lopen en daardoor inmiddels helemaal scheef te zijn. Het is ook al weer weg en geeft me in ieder geval het gevoel dat ik wat gedaan heb. Mijn houding is gewoon niet goed en het is fijn daar aan te werken. En omdat er zoveel dingen spelen is dat ontspannen erg prettig. Normaal had ik van die dingen ook niet zo'n 'last' als nu. Door het thuiszitten, het weinige contact en m'n beperking lukt het niet goed om te gaan ondernemen. Ik zit hier maar te zitten en dat zorgt dat ik ga nadenken. Over een tijdje, als ik weer wat beter uit de voeten kan, zal het vast beter gaan. Fijn dat hatha bij jou ook fijn werkte! Heb je het lang gedaan?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem282

Bericht 28 Jan 2017 20:28

Re: Komt dit bekend voor?

Wat heftig dat je nu scheef bent/loopt. Mijn moeder heeft dat ook; ze is 10 cm gekrompen hierdoor. Echt heel sneu en pijnlijk. Het zou fijn zijn als je je beter gaat voelen door de yoga en wellicht daar zelfs nieuwe mensen leert kennen. :) Nee, ik heb braaf een jaar een abonnement afgenomen bij de sportschool en maar een paar keer gegaan. Ik was me zo bewust van mezelf door de hyperventilatie, dat ik me ongemakkelijk voelde in een groep. Dat lag echt bij mij. Gelukkig heb ik een vriendin die lesgeeft en ik heb bij privé les gehad. Dat was heel fijn! Ik heb er nog steeds baat bij in periodes van stress. Erg blij mee!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers