Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


bedankje bij bestelling

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Jan 2017 15:20

bedankje bij bestelling

Ik doe met feestdagen vaak een klein bedankje bij de bestellingen van mijn webshop. Bijvoorbeeld een chocoladekransje met kerst, en leuke sint stickertjes met sinterklaas.

Nu wil ik eigenlijk een vast bedankje bij mijn bestellingen doen, maar ik ben een beetje inspiratieloos.
Wat zou jij leuk vinden om bij je bestelling aan te treffen? (de meeste weten wel wat voor shop ik heb).
Een velletje met kleine stickertjes?
Een velletje met wat kleine strijkapplicaties? (hartje, sterretjes oid)
Een gelukspoppetje?
Andere ideeën?
<<

Anoniem316

Bericht 24 Jan 2017 15:21

Re: bedankje bij bestelling

Ik zat zelf inderdaad te denken aan een gelukspoppetje. Daar zou ik persoonlijk sneller iets met doen met stickers of strijkapplicaties.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Jan 2017 15:24

Re: bedankje bij bestelling

Gelukspoppetjes is leuk. Of een Chocolaatje
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Jan 2017 15:26

Re: bedankje bij bestelling

Ik heb wel eens losse kartonnen sneeuwvlokjes ontvangen bij een Etsy bestelling en die heb ik zelf nog echt heel lang gebruikt voor diverse doeleinden. Was best leuk!
Ik zou stickers dus best leuk vinden, maar dan neutraal iets, bloemetjes of hartjes of iets. Iets zonder opdruk van je logo iig.
Gelukspoppetje zou ik zelf weer weggooien, daar heb ik niks mee.

Chocolaatje met een verpakkinkje met je logo kan wel! Of een mini mint tinnetje.
zoiets:
https://www.igopost.nl/giveaways-spelle ... ApaL8P8HAQ

https://www.igopost.nl/giveaways-spelle ... Avik8P8HAQ
Let's discover the world together.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 24 Jan 2017 15:49

Re: bedankje bij bestelling

Ik zou een velletje stickers of strijk applicaties leuk vinden.
Of wat Marin zegt, een chocolaatje met je logo.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem304

Bericht 24 Jan 2017 15:50

Re: bedankje bij bestelling

Jezzie schreef:Ik zou een velletje stickers of strijk applicaties leuk vinden.
Of wat Marin zegt, een chocolaatje met je logo.

Ik ook!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 24 Jan 2017 15:54

Re: bedankje bij bestelling

dhocolaatjes zijn altijd goed :D

als er mensen zijn die vaker bestellen dan is het misschien leuker om steeds iets anders mee te sturen als bedankje? dan kan je alle ideeën gebruiken.
Afbeelding
<<

Elle123

Bericht 24 Jan 2017 16:02

Re: bedankje bij bestelling

Ik vind een handgeschreven kaartje (met een leuk plaatje of een quote ofzo) ook altijd heel leuk om te krijgen bij mijn bestellingen. Ik kreeg laatst nog een kaartje bij een tas en portemonnee die ik had besteld: " hoi Elle123, Bedankt voor je bestelling en veel plezier van deze mooie set". Ik vind dat erg leuk. Ik bestel mijn lenzen via lensbase en dan krijg ik er altijd zo'n minizakje haribo beertjes bij. Dat vind ik ook altijd leuk. Of misschien van die kleine chocolaatjes met een wikkel erom waar je je logo op kunt laten printen?
Afbeelding
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 24 Jan 2017 16:04

Re: bedankje bij bestelling

Ik vind handgeschreven kaartjes inderdaad leuk bij persoonlijke webshops. En iets te snoepen is altijd goed. Gelukspoppetjes of stickers of strijkkralen zou linea recta de vuilnisbak in gaan. Dat kaartje gaat ook bij het oud papier overigens, maar word ik wel blij van, voelt persoonlijk ofzo haha. Maar misschirn ben ik niet je creatieve doelgroep!

Ik stem voor iets eetbaars. Die mints of chocolaatjes van Marin.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 24 Jan 2017 16:23

Re: bedankje bij bestelling

Ik schrijf eigenlijk altijd wel een leuk briefje bij iedere bestelling. Heb geen budget om er ook echt iets anders bij te doen helaas.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Jan 2017 16:33

Re: bedankje bij bestelling

Whatever schreef:Ik vind handgeschreven kaartjes inderdaad leuk bij persoonlijke webshops. En iets te snoepen is altijd goed. Gelukspoppetjes of stickers of strijkkralen zou linea recta de vuilnisbak in gaan. Dat kaartje gaat ook bij het oud papier overigens, maar word ik wel blij van, voelt persoonlijk ofzo haha. Maar misschirn ben ik niet je creatieve doelgroep!

Ik stem voor iets eetbaars. Die mints of chocolaatjes van Marin.


+1
2015 💙
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Jan 2017 18:16

Re: bedankje bij bestelling

De mintdoosjes heb ik laatst weer allemaal verkocht haha, wilde de dekseltjes graveren, maar kwam er gewoon niet van.
Dat is misschien wel leuk met een stickertje met mijn logo erop ofzo.

Chocolaatje met eigen wrap erom zou ik zelf kunnen drukken!

Wil ook niet iets wat te zwaar weegt, ivm verzendkosten etc.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 24 Jan 2017 18:23

Re: bedankje bij bestelling

Een extraatje in de vorm van een klein cadeautje mag best een prikkeling zijn om een volgende bestelling uit te lokken. Je wilt de relatie met de klant verder uitbouwen, waardoor de gunfactor voor een volgende bestelling hoger is. Ik zou het dus ook dichtbij het huidige assortiment zoeken. Iets dat verrassend is, maar ook toont welke opties jij kunt bieden.

Een webshop in ansichtkaarten stuurt bijvoorbeeld een eigen ontworpen kaart mee. Niet verkrijgbaar in de shop, maar alleen te ontvangen bij een bestelling. Een soort special edition binnen het huidige assortiment.

Iets eetbaars is leuk, maar doet naar mijn idee te weinig voor de bekendheid van jouw unieke assortiment. Ik zou goed kijken naar wat je doelgroep aanspreekt. Het forum is niet automatisch jouw doelgroep, zoals Whatever al aangeeft.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Jan 2017 18:31

Re: bedankje bij bestelling

Dat snap ik Skyler! Maar geeft wel weer leuke ideeën ;)

Ik kwam net ook labelootjes/lippen balsem doosjes tegen.
Dat vind ik ook wel geinig. Of zou dat dan, zoals jij zegt Skyler, niet genoeg bij mijn assortiment passen?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 24 Jan 2017 19:02

Re: bedankje bij bestelling

Bij een webshop waar ik vaak bestel zit zo'n platte lolly. Word ik altijd heel blij van haha.
R. 2013
D. 2016
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 494

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:22

Bericht 24 Jan 2017 19:04

Re: bedankje bij bestelling

Ik vind handgeschreven kaartjes altijd heel leuk. Stickers of snoep zou ik ook leuk vinden.
Afbeelding
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 24 Jan 2017 19:04

Re: bedankje bij bestelling

Ja, ik snap je intentie met het topic absoluut. Ik zou je aanraden een stapje terug te gaan in het proces:

Wat wil je bij de klant bereiken met een extraatje bij de bestelling? Daarna kun je je afvragen wat zoiets mag kosten en of die investering het waard is. Hecht jouw doelgroep wel waarde aan een bijzonder ingepakte bestelling, of is het gepersonaliseerde product al voldoende om je doel te behalen?

Mocht een extraatje inderdaad van toegevoegde waarde zijn, bekijk dan eens welke soort producten in de webshop het meest worden verkocht en door welk type mensen. Heb je daar een beeld van, dan is het al makkelijker een suggestie voor een extraatje te doen. Een cadeautje bij de bestelling kun je zien als marketingactie. Het onderstreept jouw identiteit en bij een juiste inzet zal de investering zich prima uitbetalen. Hopelijk kun je hier iets mee.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Jan 2017 20:20

Re: bedankje bij bestelling

Hmm ja, zo doordacht had ik het eigenlijk nog niet ;)
Meer als blijmakertje, een klein extraatje, voor de leukigheid.
Dat mensen denken: Hee, dat is lief/leuk/gezellig, daar word ik vrolijk van!

Zoals Spencer zegt met de lolly :P
<<

Anoniem210

Bericht 24 Jan 2017 22:03

Re: bedankje bij bestelling

Ik vind een geschreven kaartje ook altijd heel erg leuk. Dat zou je er sowieso bij kunnen doen?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Jan 2017 22:31

Re: bedankje bij bestelling

Lennox schreef:Ik vind een geschreven kaartje ook altijd heel erg leuk. Dat zou je er sowieso bij kunnen doen?


Ja, dat is zo gebeurd natuurlijk!
Moet even kijken voor een leuk papiertje dan oid, of kleine kaartjes what so ever..
<<

Anoniem197

Bericht 25 Jan 2017 08:12

Re: bedankje bij bestelling

Chocolade zou ik niet doen in de zomer. Ligt lang in de bestelbus dus dat smelt.
Ik vind zoiets wel leuk maar denk dat er weinig gebruik van gemaakt wordt. Zou jammer zijn van het geld.
Bij 123inkt krijg je er bv een pen bij en dat vind ik wel fijn.
Of gewoon korting op de volgende bestelling?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Jan 2017 09:44

Re: bedankje bij bestelling

Ik snap je idee, maar je moet ook bedenken dat niet iedereen het op prijs zal stellen.
Zo bestelde ik laatste voor een vriendin online een badjasje voor de kleine ( een dierenbadjasje). Deze werd heel leuk en lief ingepakte bezorgd, met een leuk kaartje erbij. Ik vond het alleen niet grappig dat ik nu dus niet vooral mijn eigen cadeautje had gezien. Stel dat het niet was, wat ik had verwacht dan stond ik daar met een 'stom' cadeau.

Als je iets wil doen, ga dan voor een handgeschreven kaartje met daarachter nog een keer je webshop o.i.d. De boodschap op het kaartje kan je iedere keer anders beschrijven. Eventueel ook rekening houdend met vaste klanten. Zo krijgen die ook niet iedere keer hetzelfde bedankje.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Jan 2017 12:23

Re: bedankje bij bestelling

Inpakken doe ik sowieso niet, vaak alleen zo'n doorschijnend plastic zakje er om heen.

Oh ja.. chocola in de zomer is niet handig haha ;)

Heb ook aan pennen zitten denken, ben nog aan het bedenken hoe ik die zelf kan bedrukken.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 25 Jan 2017 13:00

Re: bedankje bij bestelling

Ik heb ze voor mijn vorige bedrijf laten bedrukken bij drukzo. Misschien een tip voor als het zelf niet lukt?
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 25 Jan 2017 13:07

Re: bedankje bij bestelling

Zou gaan voor een handgeschreven persoonlijk kaartje. Zo kreeg ik bij de info van mn srps.me vakantie ook een handgeschreven persoonlijk briefje en dat vond ik zo tof. Echt het gevoel dat iemand persoonlijk betrokken is. Die chocolaatjes zijn vaak niet echt lekker en genoeg mensen die het niet lusten of mogen.
En anders idd een pen, is ook blijvender, in de zin van, anderen zien je bedrijfsnaam ook want pennen worden toch gebruikt tov een verpakking wat weggegooid wordt.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers