Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het huis uit met waterpokken

<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 24 Jan 2017 10:46

Het huis uit met waterpokken

Mijn dochter heeft de waterpokken dus ben ik met haar thuis al een paar dagen. Alleen wordt ze niet gezelliger van thuis zitten, dus ben ik toch maar samen met haar boodschappen gaan doen, maar ik blijf maar een knagend gevoel hebben dat anderen dat misschien asociaal vinden. Het is natuurlijk superbesmettelijk. Maar anderzijds vraag ik me af of voorbijlopen in de supermarkt al genoeg is om besmet te raken. Mijn dochter vond t iig geweldig om er even uit te zijn geweest, dus dat is fijn.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 24 Jan 2017 10:49

Re: Het huis uit met waterpokken

Boodschappen zou ik zelf ook gewoon doen.
Naar een binnen speeltuin ofzo niet.

Bij ons mogen ze trouwens ook gewoon naar 't kdv als ze geen koorts hebben.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Jan 2017 10:52

Re: Het huis uit met waterpokken

Ze mogen gewoon naar school, de peuterspeelzaal en naar het kinderdagverblijf met waterpokken, dus ook naar de supermarkt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 24 Jan 2017 10:53

Re: Het huis uit met waterpokken

Susan schreef:Ze mogen gewoon naar school, de peuterspeelzaal en naar het kinderdagverblijf met waterpokken, dus ook naar de supermarkt.

:smile:
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 24 Jan 2017 10:56

Re: Het huis uit met waterpokken

Susan schreef:Ze mogen gewoon naar school, de peuterspeelzaal en naar het kinderdagverblijf met waterpokken, dus ook naar de supermarkt.


Mits de plekjes opgedroogd zijn toch?
Ik had in ieder geval vorig jaar op een gegeven moment veel kinderen met waterpokken, echt een epidemie op school.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Jan 2017 10:57

Re: Het huis uit met waterpokken

Volgens mij mag je ook al voordat de plekjes zijn ingedroogd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Jan 2017 10:58

Re: Het huis uit met waterpokken

Kan iemand met waterpokken naar een kindercentrum, school, werk of zwembad?

Voelt iemand zich goed? Dan kan hij gewoon naar het kinderdagverblijf, peuterspeelzaal, school of werk. Iemand is al besmettelijk voordat er klachten zijn. Thuisblijven helpt niet om waterpokken te voorkomen. Heeft uw kind waterpokken? Vertel het dan aan de leiding of de leerkracht. Zij kunnen in overleg met de GGD andere ouders informeren. Ouders kunnen dan letten op de klachten van waterpokken bij hun kind.

Kinderen met waterpokken kunnen beter niet zwemmen tot de blaasjes goed ingedroogd zijn. Het warme zwemwater kan de jeuk erger maken. Ook kunnen de wondjes van de waterpokken na zwemmen gaan ontsteken.


http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... aterpokken
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 24 Jan 2017 11:05

Re: Het huis uit met waterpokken

Ja in principe mogen ze ook naar de opvang etc., maar daar kom je over t algemeen geen zwangeren en jonge baby's tegen, dat was vooral mijn zorg. Maar goed, wordt niet moeilijk over gedacht dus.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 24 Jan 2017 11:09

Re: Het huis uit met waterpokken

Nou ja, ook wel natuurlijk, want kinderen kunnen jongere broertjes en zusjes hebben en moeders kunnen zwanger zijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 24 Jan 2017 11:55

Re: Het huis uit met waterpokken

Ik zie op de opvang meer jonge kinderen en zwangeren dan bij de supermarkt. Ik zou dus ook gewoon gegaan zijn.

Ik hoop al een tijd dat R besmet wordt dus ik zou blij zijn met pokken in de supermarkt maar ik denk niet dat hij het nog redt voor hij vier is helaasm
R. 2013
D. 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Jan 2017 12:00

Re: Het huis uit met waterpokken

Sublimo schreef:Ja in principe mogen ze ook naar de opvang etc., maar daar kom je over t algemeen geen zwangeren en jonge baby's tegen, dat was vooral mijn zorg. Maar goed, wordt niet moeilijk over gedacht dus.


Haha die kom ik over het algemeen meer tegen op de opvang dan in de supermarkt.
2015 💙
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 24 Jan 2017 12:08

Re: Het huis uit met waterpokken

Ik nam de kinderen gewoon mee. Ze zijn ook naar de opvang geweest.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 24 Jan 2017 13:12

Re: Het huis uit met waterpokken

Ik zoek nog waterpokken.... kunnen we niet meten ;)

Ik ben gewooon weg geweest toen mijn oudste 2 de waterpokken hadden.
De oudste was er wel heel erg ziek van maar de middelste niet, toen zijn we gewoon boodschappen enzo gaan doen.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 24 Jan 2017 13:17

Re: Het huis uit met waterpokken

Hier even tegen geluid, ik was 1 van de weinigen die niet beschermd is (inmiddels vaccinaties gehad). Tijdens mijn zwangerschap is dat niet heel tof geweest. Dus alleen maar fijn als je er rekening mee houd naar mijn idee.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 24 Jan 2017 16:55

Re: Het huis uit met waterpokken

Al voordat je de waterpokken zelf op de huid ziet is de persoon al in staat om anderen te besmetten. Volgens mij 2 tot 5 dagen voordat de pokken zichtbaar zijn. Kinderen mogen als ze zich goed voelen gewoon naar school en kdv, jij kunt dus ook gewoon met je kind naar buiten. Een frisse neus is heel goed!
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 24 Jan 2017 22:11

Re: Het huis uit met waterpokken

Mijn kinderen hadden een aantal maanden terug de waterpokken. Ze mochten gewoon naar school, ik nam ze ook gewoon mee naar de supermarkt. Ze mochten zelfs mee naar de verloskundige (van te voren gecheckt of dit mocht).
2011 2012 2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers