Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraagprijs bieden of niet?

<<

Honingbijtje

Noob

Berichten: 18

Geregistreerd: 14 Jan 2015 17:12

Bericht 22 Jan 2017 09:59

Vraagprijs bieden of niet?

Wij zijn sinds een paar maanden op zoek naar een nieuwe woning. We hebben 2x achter het net gevist (2x ging ons ''droomhuis'' naar een ander)
Afgelopen week zagen we weer een nieuwe woning op Funda en we hebben meteen een afspraak gemaakt voor bezichtiging. De bezichtiging was vrijdag en nu zijn we het er samen over eens dat we een bod gaan doen.

We weten dat er meerdere mensen waren die het huis gingen/gaan bezichtigingen.
Ons idee was om te beginnen met een bod € 5.000,00 onder de vraagprijs. Mijn man zegt waarom bieden we de vraagprijs niet, dan kan je achteraf geen spijt krijgen als het huis naar een ander gaat..

Maar ik twijfel of we de vraagprijs meteen moeten gaan bieden..

Jullie nog ideeën of tips?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 22 Jan 2017 10:02

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Als je de vraagprijs kan en wil betalen, het waard vindt en de woning echt graag wil, dan zou ik het doen.

Wat is nou 5.000 euro op zo'n groot bedrag? Dus als je deze woning echt heel erg graag wil en bang bent dat ie anders aan je neus voorbij gaat, zou ik het doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Jan 2017 10:34

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Ik weet niet in welke regio je zoekt maar hier moet je echt absoluut over de vraagprijs heen bieden. Als je het redt zou ik dus zeker de vraagprijs bieden. Het is een gekke markt momenteel.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Jan 2017 11:28

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Marin schreef:Ik weet niet in welke regio je zoekt maar hier moet je echt absoluut over de vraagprijs heen bieden. Als je het redt zou ik dus zeker de vraagprijs bieden. Het is een gekke markt momenteel.


Ja, zo is het hier ook. Ik zou ook zeker een aankoopmakelaar inschakelen.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 22 Jan 2017 11:30

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Dat is denk ik echt afhankelijk van regio, want dat is hier on het zuiden zeker niet zo.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 22 Jan 2017 11:43

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Is erg regio afhankelijk. Hier in Brabant hoeft het niet, maar als een huis snel verkocht wordt is er niet veel van de vraagprijs afgegaan in deze regio. Hoe langer een huis hier te koop staat des te groter is de kans dat er meer van de vraagprijs af zal kunnen gaan.
<<

Anoniem316

Bericht 22 Jan 2017 12:32

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Hier in het dorp moet je ook al dik over de vraagprijs bieden wil je een huis kunnen krijgen. Het is dus erg regio afhankelijk. Als de andere huizen ook voor de vraagprijs weggingen en er zijn nu weer zoveel kijkers zou ik zeker de vraagprijs bieden.
<<

Honingbijtje

Noob

Berichten: 18

Geregistreerd: 14 Jan 2015 17:12

Bericht 22 Jan 2017 12:50

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Regio Overijssel..

De meeste huizen worden op dit moment erg snel verkocht, soms ook voor de vraagprijs.
Ik denk dat we het toch maar doen idd.. we weten dat er ongeveer 4 / 5 andere kijkers waren. Maar weet natuurlijk niet of die allemaal een bod gaan doen.
<<

Anoniem316

Bericht 22 Jan 2017 12:52

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Nouja als het jullie om 5000 euro gaat, dan onderhandel je in principe ook maar om de show. Dan zou ik gewoon de vraagprijs bieden. En als je echt twijfelt, iets er boven.

In zulke gevallen is een aankoopmakelaar niet verkeerd hoor. Die weet soms net iets meer en kan net iets meer info los krijgen bij de verkopende makelaar.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 22 Jan 2017 13:13

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Als je weet dat het huis gewild is, dan zou ik inderdaad vraagprijs bieden. 5000€ maakt dan niet veel verschil. Kijk of je de verkoper zekerheden kan bieden.

Waar ik wel over twijfel bij jullie; jullie hebben al twee huizen niet kunnen kopen omdat er anderen net iets eerder waren. Voldoet dit huis ook écht aan jullie droomhuis ideeën? Pas op dat je niet te veel consessies maakt. Anders kun je misschien beter nog even wachten.
L2014 & H2017
<<

Anoniem315

Bericht 22 Jan 2017 13:25

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Wat een verschil met een halfjaar geleden dan! Wij hebben ons huis echt ruim onder de vraagprijs gekocht, ondanks concurrentie! Wij wonen in Drenthe, aan de grens met Overijssel.

Kijk goed of het in jullie omgeving echt nodig is om zo hoog in te zetten.. Anders zou ik zeggen: sowieso meer dan 10% onder de vraagprijs bieden.
<<

Anoniem316

Bericht 22 Jan 2017 13:30

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Het verschilt heel erg per regio en zelfs per dorp. Hier is het namelijk zo dat de mensen uit de 'grote' stad naar ons dorp willen waar een grote nieuwbouwwijk wordt gebouwd. Mensen worden zelfs uitgeloot maar willen vervolgens nog wel in dit dorp wonen. De vraag is vele malen groter dan het aanbod dus is het hier een enorme heksenjacht.
Het gekke is dat een dorp verderop(10km) het alweer iets rustiger is en daar staan huizen dan weer wat langer te koop.
Met ons huis hebben we toen het geluk gehad dat het midden in de zomervakantie te koop werd gezet. Op de dag dat wij rond waren met de prijs, stonden nog 5 bezichtigingen gepland.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 22 Jan 2017 13:50

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Ik woon ook in Overijssel en hier in de stad gaan de meeste huizen ook als warme broodjes over de toonbank. Sommige zijn zelfs al verkocht voor ze officieel de verkoop in gaan. Het maakt hier wel uit in hoeverre het huis af is. Dus zeker als je merkt dat veel gegadigden zijn, zou ik de vraagprijs bieden ipv 5000 eronder. Dat maakt op zo'n groot bedrag weinig meer uit. Een aankoopmakelaar kan handig zijn, maar ik zou daar nu alleen nog voor kiezen als je het idee hebt dat er nog onderhandelingsruimte is of wanneer je nog een tweede bezichtiging wil doen. In dit geval zou ik voor jezelf een maximum in gedachten nemen en je daar aan houden.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Jan 2017 14:40

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Ik zou nooit op basis van één bezichtiging een bod gaan doen, al helemaal niet zonder aankoopmakelaar. Ik zou in ieder geval op korte termijn een tweede bezichtiging plannen en op basis daarvan de afweging maken of het het waard is de vraagprijs te bieden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

anoniem203

Bericht 22 Jan 2017 15:09

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Fred schreef:Is erg regio afhankelijk. Hier in Brabant hoeft het niet, maar als een huis snel verkocht wordt is er niet veel van de vraagprijs afgegaan in deze regio. Hoe langer een huis hier te koop staat des te groter is de kans dat er meer van de vraagprijs af zal kunnen gaan.


Ja dit. Wij hebben destijds voor ons huis wel flink veel eraf kunnen krijgen. De markt was slecht en dit huis stond al 2,5 jaar te koop.

Ik zou als je het huis echt zou willen nog een keer gaan kijken met bijv. een aankoopmakelaar of iemand die anders kijkt dan jullie. Mijn ervaring is toch dat je bij de tweede keer gaat kijken je toch andere dingen ziet die je voorheen niet zag en kijk je ook kritischer. En dan het bedrag bieden waar het voor te koop staat als je het echt wil hebben.
<<

Anoniem282

Bericht 22 Jan 2017 16:45

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Ik sluit me aan bij Lady. Het is een huis, geen pot pindakaas. Tenzij jullie zelf kundig genoeg zijn, maar dat haal ik nergens uit je post. Pas na een tweede bezichtiging met iemand die hier wel verstand van heeft, zou ik serieus gaan nadenken over een bod. Wellicht is het dan niet eens meer nodig, of misschien zijn jullie dan nog terecht enthousiast. Nu baseer je het op alleen gevoel en dat zou ik te riskant vinden bij de bedragen die er in het kopen van een huis omgaan. Succes!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 22 Jan 2017 17:03

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Wij hebben inmiddels ook 5 a 6 bezichtigingen gehad waarvan er 3 met een 'eindbod regeling' of weet ik hoe dat heet, verkocht werden. Alle geïnteresseerden mogen komen kijken op 1 moment en vervolgens een eindbod neerleggen bij de makelaar. Degene met het hoogste bod koopt het huis. Heel stom. Ik vind het helemaal niet fijn om zo een huis te moeten kopen dus wij hebben bij alle 3 die huizen geen bod uitgebracht.

Bij de andere huizen waren er ook meer kapers op de kust en bij 2 huizen was ons bod te laag en is het huis verkocht aan mensen die een hoger bod deden. Wij zaten al op de max. bij ons bod dus helaas ook echt geen ruimte hoger te bieden.

In N.ijmegen dus echt een pleuris markt op het moment en ik ben heel blij met onze aankoopmakelaar. Ze maakt elke keer tijd vrij om direct bij zo'n open middag ook te kijken, omdat er geen ruimte is voor een tweede bezichtiging.

Ik zou dus ook adviseren om met een aankoopmakelaar in zee te gaan. Als ik het zo lees wonen jullie ook een regio waar het hard gaat en een aankoopmakelaar is overal van op de hoogte en geeft in mijn ogen ontzettend handige adviezen en inzichten.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 22 Jan 2017 17:31

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Hier gaan sommige huizen zo snel dat er niet eens vaker dan 1 keer mag worden gekeken. Bij gewilde huizen is er 1 gezamenlijk kijkmoment en daarna mag je je bod (boven de minimumprijs) doorgeven. Dat kun je wel vervelend vinden, maar als je daar niet aan mee wil doen, moet je geen gewild huis kopen, maar een huis dat langdurig te koop staat.

Als de regio gewild is en er meer kapers op de kust zijn, zou ik over die € 5000 niet zo moeilijk doen. De tijd dat je 10% onder de vraagprijs kon bieden is in deze regio allang voorbij. In de regio waar ik vandaan kom, worden nog steeds geen huizen verkocht. Het verschilt heel erg.
<<

Anoniem221

Bericht 22 Jan 2017 18:05

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Ik bied niet meer zonder technisch rapport. Gaat het huis aan mijn neus voorbij, dan is dat zo. Ik woon in een 'kat-in-de-zak' huis en dat gebeurd me geen tweede keer.

Nu heb ik het geluk te wonen in een dorp waar 'bieden vanaf' niet eens werkt. Dus misschien makkelijk praten. Maar zelfs als ik snel moet handelen, ga ik niet kijken om vervolgens gelijk te kopen.. Het is inderdaad geen pot pindakaas.
<<

Anoniem197

Bericht 22 Jan 2017 18:36

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Fedora dat kan je in de voorwaarden zetten en een 2de bezichtiging ook. Om 5000 euro zou ik niet het spel aangaan.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 22 Jan 2017 20:22

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Maar als jullie een bod neer hebben gelegd mogen ze toch ook niet meer in onderhandeling gaan met andere partijen?
Dus dan kun je toch wat lager bieden?
Of mis ik ergens wat informatie?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem221

Bericht 22 Jan 2017 20:45

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Dora schreef:Maar als jullie een bod neer hebben gelegd mogen ze toch ook niet meer in onderhandeling gaan met andere partijen?
Dus dan kun je toch wat lager bieden?
Of mis ik ergens wat informatie?


Daar heb je, volgens mij, gelijk in. Maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe het werkt in de stressbizz.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 22 Jan 2017 21:04

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Dora schreef:Maar als jullie een bod neer hebben gelegd mogen ze toch ook niet meer in onderhandeling gaan met andere partijen?
Dus dan kun je toch wat lager bieden?
Of mis ik ergens wat informatie?

Pas als de verkopers mee gaan in de onderhandelingen, kunnen anderen geen bod meer doen. Maar zolang de verkopers niet hebben gereageerd op het bod, kunnen andere gegadigden nog gewoon bezichtigingen plannen en eventueel een bod doen.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem316

Bericht 22 Jan 2017 21:39

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Klopt. Tot die tijd mag iedereen bieden. Anders zou het een kwestie zijn wie eerst komt, wie eerst maalt.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 22 Jan 2017 22:08

Re: Vraagprijs bieden of niet?

Ava schreef:
Fred schreef:Is erg regio afhankelijk. Hier in Brabant hoeft het niet, maar als een huis snel verkocht wordt is er niet veel van de vraagprijs afgegaan in deze regio. Hoe langer een huis hier te koop staat des te groter is de kans dat er meer van de vraagprijs af zal kunnen gaan.


Ja dit. Wij hebben destijds voor ons huis wel flink veel eraf kunnen krijgen. De markt was slecht en dit huis stond al 2,5 jaar te koop.

Ik zou als je het huis echt zou willen nog een keer gaan kijken met bijv. een aankoopmakelaar of iemand die anders kijkt dan jullie. Mijn ervaring is toch dat je bij de tweede keer gaat kijken je toch andere dingen ziet die je voorheen niet zag en kijk je ook kritischer. En dan het bedrag bieden waar het voor te koop staat als je het echt wil hebben.


Eindhoven is momenteel ook niet te doen. Kennis zette haar huis te koop. Eerste dag in verkoop 25 bezichtigingen gepland, en iemand die op basis van foto's de vraagprijs bood en het kocht.
Geen fatsoenlijke huizen te krijgen daar.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers