Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Babytijd

<<

Anoniem253

Bericht 22 Jan 2017 14:50

Babytijd

Hoe hebben jullie de babytijd ervaren? Ik vind het pittiger dat van te voren gedacht. Volgens de kraamzorg wordt het na 6 weken iets makkelijker, heb jij dit ook zo ervaren?
<<

Anoniem198

Bericht 22 Jan 2017 15:08

Re: Babytijd

Nee, ik vind het niet zwaar. Wat vind je er precies zwaar aan?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Jan 2017 15:10

Re: Babytijd

Ik vind er niks aan. Kraamtijd vind ik kut, en eigenlijk ontdekte ik afgelopen week dat ik het iets leuker begin te vinden. M'n baby is bijna 10 maanden :laughcry:
Ik vind het erg hard werken, daarmee bedoel ik dat het bij mij niet zo vanzelf gaat, dat gekroel en gefrut met baby's, maar ik weet dat het wel belangrijk is, dus ik moet mezelf echt dwingen hop paardje hop te doen.

M'n man kan dit allemaal gelukkig veel beter. En zodra 't kind wat groter is ben ik echt wel een hele fantastische moeder want werkjes, liedjes, boekjes, toneelstukjes en alles tover ik moeiteloos uit m'n mouw.
#teammaple🍁
<<

Anoniem253

Bericht 22 Jan 2017 15:20

Re: Babytijd

Victoria schreef:Nee, ik vind het niet zwaar. Wat vind je er precies zwaar aan?

De nachtvoedingen, omgaan met huiluurtje, krampjes.
<<

Anoniem281

Bericht 22 Jan 2017 15:27

Re: Babytijd

Ik vond het niet zwaar, maar vond er ook geen donder aan. Nu wordt 't pas echt leuk, er is interactie en hij kan gewoon mee. Ik vind 't nu heel gezellig! De eerste weken/maanden vond ik bijna saai.
<<

Geel

Bericht 22 Jan 2017 15:40

Re: Babytijd

Ik vond het best wel zwaar, ja. Slaaptekort kan ik slecht hebben. En bij ons duurden de flessen uren, huilde ze best veel en sliep ze slecht (overdag vooral). Ik liep de eerste vier-vijf maanden wel op m'n tenen, ja.
Ik heb ook wel genoten hoor, van dat kleine hummeltje tegen me aan, ik hou erg van knuffelen. Maar dat werd altijd wel overschaduwd door een spanning die onder m'n huid zat.
Nu ze ouder is, is het echt een stuk makkelijker. En vanaf zes maanden sliep ze de nacht door en toen kwam ik weer helemaal bij. Gek genoeg mis ik nu af en toe ineens dat kleine ukkie. :laughcry:
<<

Anoniem250

Bericht 22 Jan 2017 15:52

Re: Babytijd

Ik vond de babytijd heerlijk. Als ik ergens gelukkig en ontspannen van word is het zo'n kleine baby op mijn borst. Ik vind het weer werken in combinatie met nachtvoedingen zwaar.

Of het na zes weken makkelijker werd weet ik niet. Ik geloof juist dat de huilpiek tussen de 6-8 weken ligt. Verder zou ik me niet vasthouden aan wanneer de gemiddelde baby doorslaapt. Want als het dan bij jou tegenvalt dan valt het blijven geven van nachtvoedingen je extra zwaar. Ik zou me nergens op instellen, dan kan het alleen maar mee vallen. En je hebt nu verlof. Behalve voor je baby zorgen hoef je helemaal niks. En als je heel moe bent, ga dan niet in de paar uur voor jezelf het huishouden doen of veel kraamvisite ontvangen. Je leert je baby vanzelf kennen en er komt ook een ritme in. Wat dat betreft wordt het allemaal makkelijker. Het kan ook heel overweldigend zijn zo'n baby die helemaal afhankelijk van je is. En slaaptekort is heel rot, ik weet er alles van, maar je zult merken dat je zoveel meer kan hebben dan je denkt.
Laatst gewijzigd door Anoniem250 op 22 Jan 2017 15:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 22 Jan 2017 15:54

Re: Babytijd

Ja heel zwaar dat eerste jaar! Ik was altijd gek op baby's rn het leek me daarom de meest fantastische tijd uit mijn moederleven. Dat vond ik dus niet toen ik er middenin zat. Nooit weten hoe lang je kunt slapen, niet ontspannen op stap gaan en gewoon het onberekenbare van het hebben van een baby. Niet gek dus dat je het heel zwaar vindt! Maar!!! De geluksmomentjes zullen elkaar in rap tempo opvolgen naarmate je kind ouder wordt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 22 Jan 2017 16:09

Re: Babytijd

Ik vind de gebroken nachten zwaarder dan ik verwacht had. En soms ook wel pittig dat alles om haar draait. Logisch ook en ik doe het met liefde. Vond het wel fijn gister en vandaag even met de fiets op pad te zijn en mijn man de zorg op zich nam.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Geel

Bericht 22 Jan 2017 16:15

Re: Babytijd

Wat HG zegt is grotendeels wel waar, maar ik vond het wel moeilijk om dat overzicht en besef te hebben in die tijd. De situatie accepteren zoals 'ie was, hielp wel een beetje inderdaad.
<<

Anoniem253

Bericht 22 Jan 2017 17:15

Re: Babytijd

HG je hebt helemaal gelijk, ik heb verlof en het enige wat ik moet is voor mijn dochter zorgen. Fijn dat je dat zo benadrukt :). Het huishouden komt idd wel weer, ik moet ook echt gaan rusten wanneer ze slaapt dat helpt wellicht ook tegen de vermoeidheid. Bizar aan het eind van mijn zwangerschap sliep ik niet meer en nu wil ik om half 9 naar bed haha.
<<

Anoniem198

Bericht 22 Jan 2017 17:18

Re: Babytijd

Champagne schreef:
Victoria schreef:Nee, ik vind het niet zwaar. Wat vind je er precies zwaar aan?

De nachtvoedingen, omgaan met huiluurtje, krampjes.


Ik kan mij er wel iets bij voorstellen maar accepteren dat het zo is helpt mij enorm.
Mijn dochter is de eerste 8 wkn een huilbaby geweest door KMA.
Voor haar vond ik het zieliger dan voor mijzelf.

Denk wel dat het na 6 wkn makkelijker wordt doordat je er meer aan gewend raakt en je baby dan ook wel eens door gaat slapen.

Als je echt even tijd voor jezelf nodig hebt, is er iemand die even op kan passen?
<<

Anoniem260

Bericht 22 Jan 2017 17:27

Re: Babytijd

Ik vond t keihard werken en ben blij dat die tijd klaar is. Ook fijne momenten hoor, maar vooral zwaar.
Ik vond het fijn dat toen ze iets ouder werd, ze niet stante pede 'iets' moest als ze wakker was. En nog iets later kon ze zichzelf ook wat 'vermaken' waardoor ze ook prima even op een kleedje kon liggen terwijl ik bv een broodje voor mezelf klaar kon maken.
<<

Anoniem316

Bericht 22 Jan 2017 18:16

Re: Babytijd

Ik vond de eerste paar weken ook niet echt leuk hoor. Het is gewoon best hard werken. L sliep weinig overdag en ik kwam nergens aan toe terwijl ik heel graag even wat anders wilde doen. Zag mezelf dan weer gaan naar her centrum van het dorp. Er maar even uit zodat dat L ook even rustig was.

Maar hier is het wel zo dat de laatste twee weken het echt beter is geworden. L huilt minder, slaapt meer, kan weer eens een broodje maken en een boek lezen. Nu zit ik jankend op de bank omdat ik weer aan het werk moet, terwijl ik een paar weken terug jankend op de bank zat omdat ik snakte naar een beetje mezelf weer zijn ipv alleen maar zorgen voor.

Het komt goed Champagne!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 22 Jan 2017 20:01

Re: Babytijd

Ik had na een week of zes wel meer vertrouwen in mijzelf en dat maakte het leven al een stuk makkelijker. Met een week of twaalf had ik echt wel mijn draai/ritme met de baby gevonden en toen moest ik weer werken. Ik verontschuldigde mezelf in het begin tegenover mijn man als de vaat nog stond (bijvoorbeeld), maar nuchtere Harrie zei: nou en, met jullie gaat het goed en daar gaat het om. Dus ik sluit me aan bij HG.

Wat ik wel (misschien ten overvloede) wil meegeven: neem de geluksmomentjes in je op , ze zijn zo waardevol! Probeer ze vast te houden of te gebruiken als je het even niet meer weet/ziet zitten.
L2014 & H2017
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 22 Jan 2017 20:35

Re: Babytijd

Ik vond de babytijd echt heerlijk!! Wel druk ja ( 2 baby's tegelijk ), maar zo ontzettend schattig.
De huiluurtjes waren inderdaad minder en de voedingen namen veel tijd in beslag.
Maar wat HollyGolightly al zegt, je hoeft verder niets.
Probeer ervan te genieten. En alles op je af te laten komen. Het is ook wennen met een baby erbij, je moet je draai vinden.
En inderdaad accepteren dat je baby huilt, ik wilde in het begin altijd een oplossing hebben en dan dacht ik, wat kan er nou zijn?
Maar baby's huilen nu eenmaal en als ze alles hebben gehad, dan kun je niet meer doen dan lekker knuffelen.

En verder lees ik hier wel vaker dat moeders het heel zwaar vinden hoor die eerste tijd, dus voel je er niet rot over dat je het zwaar vindt.
Het wordt allemaal steeds en steeds weer leuker!
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 22 Jan 2017 20:37

Re: Babytijd

De eerste paar dagen dacht ik 's nachts wel even: 'Waar zijn we aan begonnen?!', maar daarna vond ik er niks zwaar aan. Alleen heb ik geen degelijk vergelijkingsmateriaal; beide kinderen zijn goede slapers en drinkers en huilen niet veel.
Ik vind kinderen leuker als ze ouder zijn, maar de babytijd heeft ook wel weer wat. Ik geniet volop van dat kleine hoopje mens dat elke dag meer begint te ontdekken :)
<<

Linvi

Bericht 22 Jan 2017 20:47

Re: Babytijd

Na 3.5 jaar hebben wij nog steeds gebroken nachten. Ik vond de babytijd echt heel zwaar maar dat komt ook door mijn pnd en ptss met een huilbaby erbij.

Ik moet wel zeggen dat het voor ons veel beter werkt door gewoon te accepteren zoals het is ipv balen en boos erom zijn.
<<

Geel

Bericht 22 Jan 2017 20:59

Re: Babytijd

_Lana_ schreef:Maar baby's huilen nu eenmaal en als ze alles hebben gehad, dan kun je niet meer doen dan lekker knuffelen.
Sommige baby's hebben natuurlijk wel degelijk last van iets waardoor ze veel huilen. Vaak voel je dat als moeder ook wel aan en dan wil je méér doen dan alleen knuffelen.

Exo: jaloerssss :ja:
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 22 Jan 2017 21:10

Re: Babytijd

Geel schreef:
_Lana_ schreef:Maar baby's huilen nu eenmaal en als ze alles hebben gehad, dan kun je niet meer doen dan lekker knuffelen.
Sommige baby's hebben natuurlijk wel degelijk last van iets waardoor ze veel huilen. Vaak voel je dat als moeder ook wel aan en dan wil je méér doen dan alleen knuffelen.

Exo: jaloerssss :ja:


Ik bedoelde natuurlijk als het uitgesloten is.
Baby's huilen ook wel eens zonder reden.
En huilende baby's is ook soms lastig hoor, maar het hoort er wel bij.
Afbeelding
<<

Anoniem280

Bericht 22 Jan 2017 21:36

Re: Babytijd

Ik vond er weinig aan.
Pittig of druk vond ik het niet, ook niet met 2 tegelijk.
Ze aten goed, sliepen met goed 8 weken door.
Ik vond het na 9 maanden pas leuk worden.
Er kwam meer interactie.
Nu vind ik het pittig worden. Zijn net 2 jaar, en zitten al geruime tijd in de peuterpubertijd. Zeggen zeker al een halfjaar op alles nee.
En alles wat bij ons nee is, is bij hun ja. Doet de een dan wat wij zeggen, doet de ander juist het tegenovergestelde.
<<

Anoniem236

Bericht 22 Jan 2017 21:49

Re: Babytijd

Bij de eerste vond ik het rete zwaar en onszelf afgevraagd waar we in hemelsnaam aan begonnen waren. Minstens 12 uur per dag krijsen, oorverdovend en hartverscheurend. Niemand die ons serieus nam. Toen het uiteindelijk kma bleek en hij daarover heen was gegroeid en kon lopen vond ik het makkelijker en leuker.

De jongste betreft huilen hetzelfde verhaal, was zelfverzekerder en liet het er niet bij zitten. Vanaf 6 wkn een tevreden baby waar ik erg van genoot.
Maar echt leuk vond ik het pas na een maand of 8, als niet meer de hele dag wordt beheerst door slaap en voeden.
<<

anoniem203

Bericht 22 Jan 2017 21:58

Re: Babytijd

Ik vond het knuffelen, badderen, wandelen en alle leuke dingen wel leuk. De eerste weken slechte nachten hebben, overdag niet in eigen bedje willen vond ik niet leuk maar ging allemaal wel. Later vond ik het rete zwaar worden en was echt gewoon even to aan me-time die ik niet kreeg. Al was het maar een uurtje. Alles moest gehaast en ik deed alles wat moest. Ik genoot maar weinig ergens van. Ook als ik een keer ging uiteten met mijn man. Het leek net of mijn lichaam zich had aangepast en ik ook snel moest eten of moest reageren als er een ander kind mama riep. Ontspannen kon ik echt niet. Vooral bij de oudste duurde het lang. De jongste is veel makkelijker en daar kan ik wel me-time momenten plannen. Ik merk toch echt dat ik dat nodig heb en de laatste jaren heb ik toch wel in een soort van overlevingsstand gestaan. Ik merk nu sinds een half jaar/jaar weer terug mezelf aan het worden ben. Hoe ouder dat ze worden hoe minder pittiger ik het vind. Dus ja ik vond de leuke dingen van de babytijd leuk maar er waren meer momenten die niet leuk waren. En ik ben ook echt blij dat we dat tijdperk ook hebben afgesloten. Maar dit mijn persoonlijke ervaring he. Het ligt er ook gewoon aan hoe je er als moeder mee om kan gaan en hoe je kind is.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 22 Jan 2017 22:35

Re: Babytijd

De eerste weken vond ik heerlijk, ik hoefde niks van mezelf, behalve veel tijd doorbrengen met mijn baby. Met een week of 6 wilde ik weer meer gaan doen voor mezelf, het huishouden en buiten baby/huis om. Het overdag slapen valt alleen tegen, waardoor ik nog steeds (10wk) heel de dag met mijn zoon bezig ben. Ik leg hem wel op bed, maar dan is het lang huilen, 20-30 minuten stil en weer huilen. Hij lijkt de slaap overdag ook niet echt nodig te hebben, hij is vrolijk en ik zie aan het begin van de avond pas slaapsignalen bij hem. Dan valt hij ook zonder huilen in slaap en ook na de late avondvoeding en nachtvoeding slaapt hij gelijk weer verder. Doordat hij overdag veel wakker is en dan graag wat aandacht wil, vind ik deze weken zwaarder dan de eerste weken. Maar ik vind het nog steeds vooral genieten.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 23 Dec 2016 23:37

Bericht 22 Jan 2017 23:05

Re: Babytijd

Ik heb er heel erg van genoten maar ik vond het inderdaad ook heel erg zwaar. Slaaptekort en ik vond het vervelend om niet te kunnen plannen. Bijvoorbeeld maar afwachten wanneer je kan douchen of kan beginnen met koken. En ik voel me heel naar bij veel binnen zitten, ga er het liefst veel op uit en dat gaat de eerste tijd ook stukken lastiger.

Na zes of acht weken werd het inderdaad makkelijker, veel meer ritme en weinig gehuil meer :).
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers