Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Help mij aan een vakantie

<<

Anoniem250

Bericht 19 Jan 2017 12:09

Help mij aan een vakantie

Bonjour,

Ik wil graag op vakantie met mijn moeder en mijn schare kinderen (3 stuks). Ze zijn dan 2,5 jaar en 1 jaar oud. Ik wil dus naar Frankrijk. Mijn moeder rijdt niet op de snelweg of in het buitenland, dus ik moet het hele stuk rijden. We willen daarom niet verder weg dan Normandië. Een camping lijkt me leuk, maar dan wel graag glamping. Wat me ook leuk lijkt is een gîte bij een kasteel ofzo waar meerdere gezinnen naar toe gaan. Ik hoef niet per se aan zee te zitten, máár vind het wel leuk als er in de omgeving wat te doen is. Een leuke stad, een markt, een riviertje, wandelgebied. Alles makkelijk bereikbaar en toegankelijk en leuk voor hele kleine kinderen.
Kom maar door met die tips.

Lees je dit nu en denk je, Holly vlieg gewoon naar de Algarve. Ik weet daar een prima adres. Je hebt geen huurauto nodig, alles is binnen handbereik en het is geweldig. Laat het me dan ook weten. Wat ik in ieder geval niet wil is een all inclusive vakantie. Ik wil niet op een mega camping of een groot resort zitten met animatie enzo.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Jan 2017 12:23

Re: Help mij aan een vakantie

Leuk Holly.

Is Bretagne nog te doen? Dat ligt net onder Normandie. Ik ben een keertje in Bretagne geweest en vond het heel mooi. Heel anders dan Zuid Frankrijk, maar wel echt de Franse kust. Je hebt daar de Cote Sauvage, de wilde kust en dat zie je. Brest schijnt ook een mooie plaats te zijn. Ik zat daar op een camping (maar veel te basis voor jullie dan) bij Carnac in de buurt. Quiberon was ook een leuk plaatsje en vanuit daar kon je een boottochtje maken naar Belle-Ile, een schattig eilandje.

Verder ken ik het noordelijke deel van Frankrijk niet zo goed. Misschien is het Loire gebied nog wat? Daar heb je in elk geval veel kastelen dus ongetwijfeld ook veel van die gites bij kastelen. Of de Bourgogne. Maar dat is allemaal net iets verder rijden dan Normandie.

Qua websites heb ik eigenlijk geen tips. Ik ben niet meer zo bekend met Frankrijk als vroeger. Met mijn ouders kwam ik er altijd.
Let's discover the world together.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 19 Jan 2017 12:57

Re: Help mij aan een vakantie

Ook een tip waar je niet om vraagt maar denk evt ook aan Luxemburg. Collega's met kinderen vinden het leuk ivm niet te lang in de auto, genoeg te doen, zij hadden diverse keren geluk met het weer. Kasteeltjes, wandelen, leuke stadjes, met de Luxemburgse trein ben je zo een dagje uit naar Luxemburg stad, er is een dierentuin.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem250

Bericht 19 Jan 2017 17:02

Re: Help mij aan een vakantie

Dank, dank. Luxemburg is eventueel ook een optie. Ik zou ook graag namen/websites van campings willen hebben.
Ik word moedeloos van mijn eigen zoektocht op internet.
<<

Anoniem249

Bericht 19 Jan 2017 18:19

Re: Help mij aan een vakantie

Moulin de Rensiwez. Camping in de Ardennen. http://www.lescabanesderensiwez.be/nl/map-area/

Je hebt er ook een paar huisjes. Wij hebben weleens met een tentje daar gestaan en er is een veld direct aan de rivier waar je kampvuurtjes voor de tent mag maken. In de rivier kun je lekker spelen (enkeldiep). In de omgeving kun je wandelen, kanoen etc. Er zijn vast ook speeltuinen etc in de buurt, maar ben daar zelf niet echt in thuis. Wij zijn er twee keer een lang weekend geweest.

Misschien kun je ook kijken voor een airbnb aan de kust met een tuin? Bijvoorbeeld een huisje op texel/terschelling dat grenst aan het strand. Dat heb je vast in Frankrijk ook wel, dan heb je net wat meer vakantiegevoel. Ben zelf weleens in Honfleur en Le Havre geweest met m'n ouders wat leuk was. Kun je een dagje naar Parijs etc.
<<

Anoniem205

Bericht 19 Jan 2017 23:29

Re: Help mij aan een vakantie

Ik zou een vlucht pakken richting Gardameer (Milaan ligt op 2 uur rijden) en dan een huisje boeken in park Il Gabbiano. Genoeg te doen in de omgeving, en super kindvriendelijk!!
<<

Anoniem250

Bericht 20 Jan 2017 09:34

Re: Help mij aan een vakantie

Thanks claire, die gaat op het lijstje. En is ook de enige op het lijstje. Zelf kom ik tot niks.

Oreo het ziet er heel leuk uit, maar het lijkt me heel veel gedoe. Zeg me als ik te moeilijk denk. Eerst naar het station, dan met drie kinderen in de trein, dan vliegen dan daar nog een auto huren met drie autostoelen en nog plek voor mijn moeder. Plus kinderwagen meenemen (duo). Ik wil de reis er naartoe zo makkelijk mogelijk houden.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 20 Jan 2017 10:41

Re: Help mij aan een vakantie

Als je met Normandie in je hoofd zit moet je anders eens zoeken in en rondom Cabourg. Ik vond het een erg mooie omgeving, toch echt buitenland/vakantie achtig vanwege de mooie kust. Het is niet mega toeristisch en qua klimaat volgens mij meestal wel echt heerlijk en warm. Ik heb er iig genoten en kan me voorstellen dat het wel bij jou past en toch ook praktisch is met 3 kids.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 20 Jan 2017 11:13

Re: Help mij aan een vakantie

Charles schreef:Als je met Normandie in je hoofd zit moet je anders eens zoeken in en rondom Cabourg. Ik vond het een erg mooie omgeving, toch echt buitenland/vakantie achtig vanwege de mooie kust. Het is niet mega toeristisch en qua klimaat volgens mij meestal wel echt heerlijk en warm. Ik heb er iig genoten en kan me voorstellen dat het wel bij jou past en toch ook praktisch is met 3 kids.


Ja Cabourg wilde ik ook zeggen! Ben ik jaren terug ook geweest, mooi rustig plaatsje aan de kust. Prima te rijden vanuit hier (we wonen vlakbij elkaar volgens mij). Campings kan ik je niet aan helpen, wij zaten toen in een simpel hotelletje.
<<

Anoniem278

Bericht 20 Jan 2017 13:37

Re: Help mij aan een vakantie

Zijn de Vogezen ook een optie?

Ik heb hele fijne tijden gehad rondom het Gerardmer, maar in de gehele regio zitten diverse fijne gezinscampings

http://www.camping-parcduchateau.com/en/home-p1.php

http://www.lacdebouzey.com/content/nl/welkom/1/

Succes met je zoektocht!!
<<

Anoniem250

Bericht 21 Jan 2017 14:36

Re: Help mij aan een vakantie

Ik wil jullie laten weten dat ik een vakantie heb geboekt :cheering: Ben heel blij! We gaan naar het Loire gebied naar een hele kleine camping (maar 30 plaatsen) en verblijven in een luxe safaritent. In de omgeving is veel te doen. Heb er heel veel zin in!
<<

Anoniem313

Bericht 21 Jan 2017 14:52

Re: Help mij aan een vakantie

HollyGolightly schreef:Ik wil jullie laten weten dat ik een vakantie heb geboekt :cheering: Ben heel blij! We gaan naar het Loire gebied naar een hele kleine camping (maar 30 plaatsen) en verblijven in een luxe safaritent. In de omgeving is veel te doen. Heb er heel veel zin in!


Wat leuk! Wil je vertellen welke het is? Het klinkt haast alsof ie ook in onze speurtocht moet hebben gezeten.
<<

Anoniem250

Bericht 21 Jan 2017 14:58

Re: Help mij aan een vakantie

Glamping sainte-suzanne. 't Was een behoorlijke zoektocht. Hoop dat het iets is. Op de terugweg wil ik naar Versailles, daar ben ik nooit geweest. Waar zijn jullie op uitgekomen?
<<

Anoniem313

Bericht 21 Jan 2017 15:03

Re: Help mij aan een vakantie

Die ziet er superleuk uit! Laat je weten hoe het was? Dan kan ie op de lijst voor ooit.
Wij gaan uiteindelijk iets verder rijden dan geplan, een weekje naar de Lot (omgeving Cahors) in een safaritent, en erna een weekje in een gite in de middle of nowhere in de Bourgogne. Een weekje voor de kinderen en een weekje voor ons, zeg maar, al zal iedereen het op beide plekken wel leuk hebben vermoed ik.
<<

Anoniem250

Bericht 21 Jan 2017 15:07

Re: Help mij aan een vakantie

Leuk! Klinkt goed. Ik was zelf liever ook iets verder weg gegaan, maar dat is nu eigenlijk nog niet haalbaar. Ik laat zeker weten hoe het was.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Jan 2017 18:20

Re: Help mij aan een vakantie

Wat fijn dat het gelukt is, HGL! Wanneer gaan jullie? Hopelijk ben je tegen die tijd weer mobieler en kun je je zonder krukken en pijn bewegen. :)
<<

Anoniem205

Bericht 22 Jan 2017 00:27

Re: Help mij aan een vakantie

Ik zie dat je geboekt heb, leuk Holly! Nu al veel plezier gewenst :)

Je denkt op zich niet moeilijk over italië trouwens. Ik was even vergeten dat jij zo'n eind bij SPL vandaan woont. Voor ons is dat maar 30min met de trein en we zijn met 10min lopen op het station. En ik vloog alleen met zoon, vriend was al met de auto vooruit dus hij heeft zoon en mij afgehaald van het vliegveld. Er waren daar echter ook gezinnen die met 2 kleine kinderen en autostoeltjes waren gaan vliegen en terplekke een auto hadden gehuurd. Het kán wel, maar in jouw geval lastiger. Maar houd 'm in je achterhoofd voor ooit. Was daar echt super!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 22 Jan 2017 08:37

Re: Help mij aan een vakantie

Wauw, dat ziet er superleuk uit!
Heb het even bekeken en ik vind het helemaal niet duur.
Wij zoeken ook iets voor deze zomer in Frankrijk. En niet te ver en zuidelijk ivm de reistijd, maar ook de hitte.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Jan 2017 09:59

Re: Help mij aan een vakantie

Dat ziet er leuk uit zeg. Toch een kasteel en toch luxe kamperen. Heel veel plezier alvast!
Let's discover the world together.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers