Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Loedermoeders

<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 20 Jan 2017 10:28

Re: Loedermoeders

Laat maar nogmaals ik zeg net dat ik het heb over moeders die ik ken (en waarvan ik de situatie ken). En ja er zijn altijd uitzonderingen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 20 Jan 2017 21:47

Re: Loedermoeders

Susan schreef:Natuurlijk zijn sommige dingen een kwestie van plannen. Maar sommige dingen ook niet, die heb je niet in de hand, hoe vroeg je ook bent opgestaan en hoe strak je het huishouden ook plant. En niet iedereen heeft de omstandigheden mee, sommige ouders hebben een kind dat amper slaapt 's middags en moeten uren met de wagen naar buiten om te zorgen dat hij überhaupt een middagdutje meepakt, sommige ouders hebben zulke gebroken nachten dat het in mijn ogen compleet begrijpelijk is dat ze niet nog eens eerder opstaan om zich op te maken en hun haren te krullen. En te laat komen kan soms ook een andere reden hebben.


Hiermee heb je vind ik echt wel een punt. Ik zit op dit moment in zeer gebroken nachten en mijn dochter slaapt overdag nauwelijks. Soms ben ik in de ochtend zo moe, dat ik blij ben dat ik wat mascara op heb gedaan en mijn haren gekamd bij wijze van. Of zoals vanmorgen dat ik de vuile borden niet had opgeruimd voor ik mijn dochter naar school bracht, dan denk ik wel even aan die term. Maar goed ieder heeft wel z'n dingen denk ik dan.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem243

Bericht 20 Jan 2017 22:49

Re: Loedermoeders

Ik vind het wel leuk. Op mijn blog merk ik ook positieve respons als ik iets in die richting schrijf en de hastag #loedermoeder is ideaal om zo'n momentje waarop het moederschap niet loopt zoals je wilt aan te duiden (veel beknopter ook ;)) Herkenning is gewoon fijn voor veel mensen. Of er echt een 'tegengeluid' nodig is weet ik niet, maar vermakelijk vind ik het wel. De club van relaxte moeders vind ik overigens leuker inderdaad Teun. Net als de 'ontploetermoeders', daar haal ik nu met de peuterpubertijd in huis ook echt handige tips vandaan.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 21 Jan 2017 00:27

Re: Loedermoeders

Tja... wat zal ik zeggen...

Ik ben dus zo'n 'loedermoeder'. Sowieso ben ik geen ochtendmens maar met gebroken nachten gebeurt het nog wel eens dat ik een keer teveel snooze. Net als hun moeder hebben mijn kinderen alle drie ook totaal niets met vroeg opstaan terwijl ze 's avonds wel keurig op tijd in bed liggen. Met als gevolg dat ik mezelf met de grootst mogelijke moeite uit bed sleur, de oudste twee met dezelfde moeite uit bed haal, snel aankleed, snel een broodje geef, voor de jongste de babyfoon bij m'n ouders neerzet en precies op school ben als juf de deur dicht doet. Daarna kom ik thuis, ga douchen, eet zelf nog wat en zorg dat de jongste naar de opvang gaat en rond 9.30 ben ik op m'n werk. Eerder opstaan zou kunnen maar als ik een gebroken nacht heb heeft een van mijn kinderen dit ook, van 'onnodig' eerder opstaan worden we niet gezellig.

Het huishouden ben ik ook geen ster in. Nu we verhuisd zijn wordt er wel vaker opgeruimd en gaat de was ook de kast in ipv een berg voor de droger maar met 3 kinderen waarvan er altijd wel 1, of alle 3 tegelijk, moet poepen/wat wil drinken/een schone luier wil enz. valt dat gewoon niet mee. Daarbij werk ik 4 dagen dus na het eten liggen de kids in bed en heb ik eindelijk tijd voor mezelf dan ga ik niet nog eens als een malle door het huis omdat andere mensen het nodig vinden om in een showroom te wonen. 1x per week wordt alles op 1 middag aangepakt en iemand die er last van heeft mag er zelf aan beginnen.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 21 Jan 2017 07:10

Re: Loedermoeders

Ik ken geen loedermoeders en geen fittmoms. Ik snap niet helemaal dat moeders dit soort dingen posten. Tsja hier is de huiskamer af en toe ook ontploft en ik werk 27 uur dus af en toe moet de boel flink opgeruimd worden. Maar ik ga hier echt geen foto van plaatsen. Nu is het hier ook een zooi maar als T straks weer slaapt maak ik het netjes en gaat de wasmachine aan.

Dat hele fittmom gebeuren vind ik gewoon "kijk mij eens" en daar hou ik niet zo van.
2016
<<

Anoniem197

Bericht 21 Jan 2017 08:02

Re: Loedermoeders

Mijn moeder was/is dan een loedermoeder en af en toe ik ook! Als ik slecht geslapen heb, dan is het hier ontploft. De benedenverdieping ziet er dan niet uit maar dan blijft de deur ook op slot. Ik ga dan liever op de grond duplo bouwen met mijn zoon of lekker op de bank knuffelen met dochter. Tegen het einde van de middag ruim ik dan wat op en kook dan eten zodat mijn man wel in een opgeruimd huis komt. Dat vind ik dan wel weer belangrijk want dan heeft hij wat meer rust na een dag werken.
Maar de rest van de dag doen wij niet veel en af en toe vind ik dat heerlijk!
Maar ik vind het stom dat er nu zo'n drukte over gemaakt moet worden.
Het lijkt wel alsof het hele moederschap een strijd is onder vrouwen.
Borstvoeding of flesvoeding, dragen of duwen, nu weer opgeruimd huis of niet. Wat is het volgende? Doe gewoon allemaal je eigen ding zonder je druk te maken om de mening en oordeel van andere. En oordeel niet over andere maar accepteer dat ze anders zijn. Ik zie het voornamelijk bij vrouwen maar de mening van andere is te belangrijk en ze hebben vaak een mening klaar staan.
Sinds ik mij daar bewust van ben, ben ik veel relaxter en probeer dus ook geen mening te geven over andere. Als iemand (vriendinnen) advies vraagt, dan probeer ik het zo te formuleren dat er geen mening bij zit maar echt tips en door vragen te stellen om op nieuwe ideeën te komen. Daar help je iemand veel meer mee.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 21 Jan 2017 08:50

Re: Loedermoeders

Ik vind het wel een grappige, toegankelijke term om vooral niet al te serieus te nemen. Ik vind vind het eerlijk gezegd weleens jammer dat er meer gelachen om (en herkenning gevonden wordt in) de verhalen hoe zwaar ouderschap is, dan dat de leuke/lieve/positieve verhalen aandacht krijgen. Als er een vader in een roze tutu met dochter mee naar school gaat, dan is het ineens aandachttrekkerij enzo. Dat idee krijg ik een beetje.
L2014 & H2017
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 21 Jan 2017 10:11

Re: Loedermoeders

Ik denk wel dat facebook geen goede afspiegeling is van de werkelijkheid. Mensen posten toch vooral de leuke dingen. En heb je flink wat vrienden, dan kan dat de indruk wekken dat iedereen maar leuke dingen doet behalve jij.

Maar al die "o kijk mij eens"- afzetters... Pfff... Het is bijna een trots om "loedermoeder" te zijn. Doe toch allemaal gewoon lekker normaal...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Jan 2017 14:50

Re: Loedermoeders

Ik vind ook dat men gewoon moet stoppen om social media als de werkelijkheid te zien.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem313

Bericht 21 Jan 2017 14:54

Re: Loedermoeders

Pluis schreef:Tja... wat zal ik zeggen...

Ik ben dus zo'n 'loedermoeder'. Sowieso ben ik geen ochtendmens maar met gebroken nachten gebeurt het nog wel eens dat ik een keer teveel snooze. Net als hun moeder hebben mijn kinderen alle drie ook totaal niets met vroeg opstaan terwijl ze 's avonds wel keurig op tijd in bed liggen. Met als gevolg dat ik mezelf met de grootst mogelijke moeite uit bed sleur, de oudste twee met dezelfde moeite uit bed haal, snel aankleed, snel een broodje geef, voor de jongste de babyfoon bij m'n ouders neerzet en precies op school ben als juf de deur dicht doet. Daarna kom ik thuis, ga douchen, eet zelf nog wat en zorg dat de jongste naar de opvang gaat en rond 9.30 ben ik op m'n werk. Eerder opstaan zou kunnen maar als ik een gebroken nacht heb heeft een van mijn kinderen dit ook, van 'onnodig' eerder opstaan worden we niet gezellig.

Het huishouden ben ik ook geen ster in. Nu we verhuisd zijn wordt er wel vaker opgeruimd en gaat de was ook de kast in ipv een berg voor de droger maar met 3 kinderen waarvan er altijd wel 1, of alle 3 tegelijk, moet poepen/wat wil drinken/een schone luier wil enz. valt dat gewoon niet mee. Daarbij werk ik 4 dagen dus na het eten liggen de kids in bed en heb ik eindelijk tijd voor mezelf dan ga ik niet nog eens als een malle door het huis omdat andere mensen het nodig vinden om in een showroom te wonen. 1x per week wordt alles op 1 middag aangepakt en iemand die er last van heeft mag er zelf aan beginnen.


Maar waarom ben je dan een loedermoeder? Om maar eens een voorbeeld te noemen, als mijn vriend zijn zorgdag heeft, heeft hij ook nog weleens plannen van opruimen enzo, en daar komt dan niks van omdat de kinderen vanalles moeten. Maar hij noemt zichzelf nooit een 'kadavervader' of iets dergelijks, waarom zou hij?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Jan 2017 16:32

Re: Loedermoeders

Ik heb zo'n hekel aan die term. Voor J ben ik mama en verder ben ik gewoon minx. Niet meer of niet minder. Ik heb altijd een hekel aan schoonmaken gehad en dat is nu niet ineens veranderd. Maar omdat ik een kind heb moet het ineens spic en span zijn ofzo want dat is reeel. Overgewicht is ook zo'n ding waar ik m'n hele leven al mee worstel maar nu zou ik ineens moeten gaan sporten onder de term fitmom. Facebook is niet de werkelijkheid want je hangt nou eenmaal niet alle vuile was buiten.
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jan 2017 19:47

Re: Loedermoeders

En wees nou eerlijk, die vuile was hebben we toch ook helemaal geen zin in? Ik heb dus wel zo iemand op Facebook die haar vuile was buiten hangt. Nou joepie.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Jan 2017 20:12

Re: Loedermoeders

Nee, dat is waar. En dat is iets wat altijd wordt geweten aan social media, dat mensen hun leven idealiseren, maar in het echt gaat dat precies hetzelfde. Als je iemand tegenkomt die vraagt hoe het gaat, antwoord je niet: 'Eigenlijk niet zo goed. Slecht geslapen omdat ik iedere twee uur wakker werd om te plassen, ik moet nog belastingaangifte doen waar ik totaal geen zin in heb aangezien ik een ramp ben met cijfertjes, ik moet al drie maanden een afspraak met de tandarts maken en daar blijf ik maar tegenaan hikken, o, en mijn man zit tegen een overspannenheid aan.' Je gaat niet make-uploos de deur uit omdat iedereen eerlijk je wallen en je bleke kop moet zien, je trekt geen kleren aan die niet flatteren omdat je toch dat buikje en die dikke bovenbenen hebt en je het hypocriet vindt om dat te verdoezelen en de nadruk te leggen op je mooie borsten. Et cetera. Mensen zetten altijd hun beste beentje voor.

En natuurlijk kan dat doorschieten, mensen die opscheppen en zichzelf veel beter voordoen dan ze zijn, zijn ook vaak niet echt leuk. Maar je vuile was buitenhangen is weer het andere uiterste.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 21 Jan 2017 20:43

Re: Loedermoeders

Urban Naked schreef:Idd wat Twellie zegt. Geen idee waar al die rebellerende moeders tegen in opstand komen, ik lees alleen maar over moeder die 'eindelijk eens lekker eerlijk zijn over het moederschap' en dus de chaos laten zien. Terwijl ik niet het idee heb dat er een tegengeluid nodig is. Ja, tegen dit soort moeders.


Dit....... Ik vind juist dat we heel erg eerlijk zijn over hoe het allemaal tegenvalt en zwaar is terwijl ik dat zelf niet zo ervaar. Moeder die verheerlijkend vertellen hoe fijn het is dat de kinderen het weekend weg zijn enzo. tuurlijk geniet ik van tijd voor mezelf, maar het liefst heb ik ze gewoon bij me. En ja mijn huis is soms een ravage, zeker de kinderkamer en de was loopt ook regelmatig achter. Maar dat is niet iets waar ik heerlijk over klaag ofzo.
<<

Anoniem243

Bericht 21 Jan 2017 21:35

Re: Loedermoeders

Grappig, door dit topic voel ik me een steeds grotere loedermoeder...
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 21 Jan 2017 21:46

Re: Loedermoeders

Ik vind die term zo'n onzin..
Als ik 'loedermoeder' hoor, heb ik een beeld voor me van een vrouw die midden op de dag met een wijntje/biertje op de bank hangt, telefoon in de andere hand en geen idee waar de kinderen zijn/wat ze doen. Iemand die nooit met haar eigen kinderen bezig is en ze eigenlijk alleen maar vervelend vindt.

Een vrouw die haar huis nooit 100% netjes heeft, waar standaard was ligt en die eens een paar seconden langer op de wc blijft zitten voor een momentje rust, is gewoon een moeder. Niks meer, niks minder.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Patsy

Bericht 21 Jan 2017 21:57

Re: Loedermoeders

Arwyn schreef:
Een vrouw die haar huis nooit 100% netjes heeft, waar standaard was ligt en die eens een paar seconden langer op de wc blijft zitten voor een momentje rust, is gewoon een moeder. Niks meer, niks minder.


Dit. Zo'n vrouw is gewoon echt. Niet nep, niet gemaakt, maar echt.
<<

Anoniem197

Bericht 22 Jan 2017 05:22

Re: Loedermoeders

Katrien schreef:
Arwyn schreef:
Een vrouw die haar huis nooit 100% netjes heeft, waar standaard was ligt en die eens een paar seconden langer op de wc blijft zitten voor een momentje rust, is gewoon een moeder. Niks meer, niks minder.


Dit. Zo'n vrouw is gewoon echt. Niet nep, niet gemaakt, maar echt.


Eens met jullie.
<<

Anoniem301

Bericht 22 Jan 2017 09:38

Re: Loedermoeders

Sookie schreef:Grappig, door dit topic voel ik me een steeds grotere loedermoeder...

Hoezo? En waarom wil je er een naam aan hangen bij jezelf?
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 22 Jan 2017 13:18

Re: Loedermoeders

Ik vind de term loedermoeder ook echt overdreven. En dan vooral heel overdreven aangeven wat je allemaal wel niet 'verkeerd' doet in de ogen van anderen. En dat is dan ineens zo geweldig, dat iedereen erover losgaat.

Er zijn namelijk tussen de perfecte moeders en de 'loedermoeders' ook nog gewone moeders!
Die het prima op orde hebben, maar ook niet perfect zijn. Daar schaar ik me meer onder.
Ik vind mijn kinderen geweldig en doe leuke dingen met ze. Die ik ook wel eens op Facebook plaats. En ja die momenten die ik daar plaats, zijn ook gewoon geweldig!
En dat betekent echt niet dat ik ook wel eens dwarse kinderen heb en ik altijd pedagogisch verantwoord reageer op de kinderen. Dat hoort allemaal bij het moeder zijn.
En dat maakt je nog geen loedermoeder!
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 22 Jan 2017 13:19

Re: Loedermoeders

Caulfield schreef:
Pluis schreef:Tja... wat zal ik zeggen...

Ik ben dus zo'n 'loedermoeder'. Sowieso ben ik geen ochtendmens maar met gebroken nachten gebeurt het nog wel eens dat ik een keer teveel snooze. Net als hun moeder hebben mijn kinderen alle drie ook totaal niets met vroeg opstaan terwijl ze 's avonds wel keurig op tijd in bed liggen. Met als gevolg dat ik mezelf met de grootst mogelijke moeite uit bed sleur, de oudste twee met dezelfde moeite uit bed haal, snel aankleed, snel een broodje geef, voor de jongste de babyfoon bij m'n ouders neerzet en precies op school ben als juf de deur dicht doet. Daarna kom ik thuis, ga douchen, eet zelf nog wat en zorg dat de jongste naar de opvang gaat en rond 9.30 ben ik op m'n werk. Eerder opstaan zou kunnen maar als ik een gebroken nacht heb heeft een van mijn kinderen dit ook, van 'onnodig' eerder opstaan worden we niet gezellig.

Het huishouden ben ik ook geen ster in. Nu we verhuisd zijn wordt er wel vaker opgeruimd en gaat de was ook de kast in ipv een berg voor de droger maar met 3 kinderen waarvan er altijd wel 1, of alle 3 tegelijk, moet poepen/wat wil drinken/een schone luier wil enz. valt dat gewoon niet mee. Daarbij werk ik 4 dagen dus na het eten liggen de kids in bed en heb ik eindelijk tijd voor mezelf dan ga ik niet nog eens als een malle door het huis omdat andere mensen het nodig vinden om in een showroom te wonen. 1x per week wordt alles op 1 middag aangepakt en iemand die er last van heeft mag er zelf aan beginnen.


Maar waarom ben je dan een loedermoeder? Om maar eens een voorbeeld te noemen, als mijn vriend zijn zorgdag heeft, heeft hij ook nog weleens plannen van opruimen enzo, en daar komt dan niks van omdat de kinderen vanalles moeten. Maar hij noemt zichzelf nooit een 'kadavervader' of iets dergelijks, waarom zou hij?


Inderdaad, dit soort dingen zijn toch ook gewoon het leven?
Niks verkeerds aan!
Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 22 Jan 2017 13:22

Re: Loedermoeders

Oja en de laatste 2 jaren waren hier zeker niet de beste jaren.
Dus ik ben sowieso niet van het type 'bij de buren is het gras altijd groener', dus ik laat me echt totaal niet leiden door dingen die op Facebook staan.
Je weet aan de hand van foto's echt niet hoe het er aan toe gaat daar!
Dus een perfecte wereld creëren, daar heb ik echt niks mee!
Afbeelding
<<

Anoniem278

Bericht 22 Jan 2017 13:58

Re: Loedermoeders

Tot dit topic dacht ik dat een 'loedermoeder' zo'n moeder was met werkelijk overal een mening over, die ze ook nog voortdurend te pas en te onpas ventileerde en andere 'mindere' moeders ervan probeerde te overtuigen dat haar manier dé manier is.

Ik heb ook eens een film gezien waarin de dochter van een vrouw cheerleader captain kon worden, maar ze had een hele geduchte tegenstandster en toen pakte die moeder een wapen en vermoordde de concurrentie. Vind ik ook best loederig.

Maar de voorbeelden die hier staan zijn gewoon alle moeders die ik ken. En eerlijk gezegd ook alle niet moeders. Ik stofzuig ook altijd net een keertje te weinig, de speeltjes van de hond liggen soms door het hele huis en moet welgeteld vijf weken na mijn verhuizing nog steeds een paar lampen laten hangen en het een en ander opruimen.
Ik ben toch echt geen loedersingle.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 22 Jan 2017 14:07

Re: Loedermoeders

Hahaha, 5 weken? Ik heb hier nog zeker 8 peertjes hangen (tot begin deze maand 9) en ik woon hier inmiddels 7 maanden. Ik voel me daar echt geen loeder door. Hooguit perfectionistisch, want we zijn nog steeds op zoek naar de perfecte lampen(kappen)
L2014 & H2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 22 Jan 2017 22:20

Re: Loedermoeders

Ik probeer dit serieus te lezen, maar steeds popt 'kadavervader' weer in gedachten. Moet steeds een beetje glimlachen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers