Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Help! Opvangproblemen

<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 20 Jan 2017 21:49

Re: Help! Opvangproblemen

Ik zou denk ik in deze situatie sowieso voor het kdv gaan. In elk geval voor die drie maanden (als ze dat uiteindelijk willen doen) en als het bevalt als permanente oplossing. Beiden hebben voor- en nadelen zoals ik al uitgebreid voorbij zie komen.

Zelf heb ik alleen ervaring met een kdv en de pluspunten daarvan vond ik (bij ons kdv/in onze situatie): kleinschalig kdv met mooie buitenspeelplaats en veel aandacht voor buiten en natuur, over het algemeen vaste gezichten, altijd opvang beschikbaar (ook bij ziekte van een leidster en in de vakanties), sfeer daar was goed en door het kleinschalige karakter kende bijna iedereen elkaar, ondanks dat het geen psz was wel al voorbereiding op basisschool in de peutergroepen, veel leuke activiteiten voor de kinderen buiten opvangtijden om (en leuk om daar als ouders bij te mogen zijn), contact met meer kindjes dan bij een gastouder, over het algemeen meer speelruimte en speelmogelijkheden, etc. Ik zag overigens ook voordelen in een gastouder, maar ben voor het kdv gegaan destijds om oa bovenstaande redenen.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 20 Jan 2017 22:18

Re: Help! Opvangproblemen

Ik zou voor een vaste plaatsing bij een KDV gaan.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 20 Jan 2017 22:48

Re: Help! Opvangproblemen

Nou nou.. scheer even lekker over een kam, Fauve. Wat een onzin.

Maar ik zou eens een kijkmoment aanvragen op het kdv Elliot. Is hartstikke leuk, vind ik... haha
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem243

Bericht 20 Jan 2017 23:04

Re: Help! Opvangproblemen

Ik zou ook even een kijkmoment aanvragen Elliot. In deze situatie zou ik, ook al ben ik ook erg pro-gastouder voor jonge kinderen, voor het kdv gaan, als dat na het kijkmoment goed aanvoelt natuurlijk.

Edit; ben wel benieuwd welke het is, heb bij kdv's in jouw woonplaats gewerkt ;)
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Jan 2017 04:57

Re: Help! Opvangproblemen

Fauve schreef:Ik wist dat die reactie kwam maar mannen die met baby's op de kinderopvang werken vertrouw ik sowieso niet. Je bedoelt natuurlijk t Hofnarretje.
Ik ken geen enkel kdv waar een man werkt.
Wel BSO maar dat is weer heel anders dan de verzorging van baby's.


Wat is dat nou weer voor onzin? Als je een man bent kun je niet met baby's op een kdv werken?

Vind je dan ook dat vrouwen geen automonteur kunnen zijn of op de bouw kunnen werken?

Of kunnen misschien wel maar dan vertrouw je ze niet?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 21 Jan 2017 06:24

Re: Help! Opvangproblemen

Ik jouw in jouw geval ook kiezen voor het kdv.
Wij hebben een gastouder en zijn wel heel erg tevreden. Het is er schoon, ze is flexibel en houdt zich aan ons schema.
Ik breng een blije baby en haal een blije baby op.
Maar ze woont hier dichtbij en kindjes uit de buurt gaan ook. Dus we wisten hoe het er zou gaan. Anders zou hij ook naar het kdv gaan
2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Jan 2017 07:48

Re: Help! Opvangproblemen

Prosecco schreef:
Fauve schreef:Ik wist dat die reactie kwam maar mannen die met baby's op de kinderopvang werken vertrouw ik sowieso niet. Je bedoelt natuurlijk t Hofnarretje.
Ik ken geen enkel kdv waar een man werkt.
Wel BSO maar dat is weer heel anders dan de verzorging van baby's.


Wat is dat nou weer voor onzin? Als je een man bent kun je niet met baby's op een kdv werken?

Vind je dan ook dat vrouwen geen automonteur kunnen zijn of op de bouw kunnen werken?

Of kunnen misschien wel maar dan vertrouw je ze niet?



Fauve heeft sowieso een hekel aan mannen want jongetjesbaby's vindt ze ook duiveltjes dus misschien moeten we haar maar gewoon laten lullen.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Jan 2017 07:49

Re: Help! Opvangproblemen

Sookie schreef:Ik zou ook even een kijkmoment aanvragen Elliot. In deze situatie zou ik, ook al ben ik ook erg pro-gastouder voor jonge kinderen, voor het kdv gaan, als dat na het kijkmoment goed aanvoelt natuurlijk.

Edit; ben wel benieuwd welke het is, heb bij kdv's in jouw woonplaats gewerkt ;)



Het is de nieuwste locatie van S.olidoe. (Niet quoten)

♥♥
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 21 Jan 2017 07:59

Re: Help! Opvangproblemen

Wat een bizarre reactie Fauve :palm:

Veel van de verhalen over de gastouders verbazen me, hier hebben we de eerste 1.5 jaar onze zoon op verschillende momenten gebracht en gehaald ( man werkte onregelmatig zonder schema) en dan zie je dus ook hoe het er op dat moment aan toe gaat, mijn man zei vaak dat S morgen later kwam maar niet de precieze tijd, zo ook andere kindjes ( ouders die halve dagen werken, na het slapen na de nachtdienst ophalen ed) er komen hier dus door de dag heen ouders binnen en al deze verhalen zouden hier dus meteen opgevallen zijn. Daarnaast krijgen wij ook vaak foto's door de dag heen.

Ik ben overigens al meerdere keren gebeld door ouders die hun kinderen bij onze gastouder wilde plaatsen en van andere ouders wilde horen wat hun indruk was. Ik denk dat het zeker een aanrader is als je op zoek bent naar een gastouder om even meerdere ouders te bellen van opvangkindjes, daarnaast de raporten van het gastouderbureau van de afgelopen jaren opvragen en bij meerdere gastouders gaan kijken ( wij keken ook bij 1 gastouder waar we het vies vonden, de keus om S niet te brengen was dus snel gemaakt), uiteindelijk zijn we bij 4 gastouders wezen kijken voordat we onze keus gemaakt hebben.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem184

Bericht 21 Jan 2017 08:21

Re: Help! Opvangproblemen

Oh Fauve, er moet me echt iets van het hart, jouw mening over gastouders stoort me namelijk echt enorm en het val me op dat jouw mening niet eens is gebaseerd op eigen ervaringen, maar op dingen die je ooit wel eens gelezen of gehoord heb, en je eigenlijk geen idee hebt hoe de vork nou in de steel zit. Ja, het kan kloppen dat er ook bij gastouders rotte appels tussen kunnen zitten. Dat is overigens ook zo bij kinderdagverblijven. Maar verder zijn de meeste gastouders echt geen profiteurs die maar over de rug van andermans kinderen geld willen verdienen en verder niets willen doen. Elke gastouder in Nederland is gecertificeerd en elke gastouder is aangesloten bij een gastouderbureau. Voordat je gastouder wordt, moet je echt de nodige papieren hebben. Je huis wordt gekeurd, er wordt gekeken of jij, je huis en je gezinssituatie wel geschikt en veilig zijn om meerdere (kleine) kindjes op te vangen. En ook als je eenmaal gastouder bent houdt het nog niet op. Er is absoluut controle, aangekondigd en onaangekondigd. Geloof mij, de controles van de GGD zijn niet soepel. Natuurlijk zijn dat allemaal momentopnames en kun je je heel braaf voordoen tijdens die momentopnames, maar ga er maar gerust van uit dat het gros van de gastouders hun werk met hart en ziel doen, dat de verhalen die jij verkondigd uitzonderingen zijn en het beeld wat jij gevormd hebt echt gebaseerd is op een enkele bizarre uitzondering. Geen reëel beeld dus. Je mag je mening hebben, prima, maar de manier waarop je die hier verkondigt vind ik enorm hinderlijk. Maargoed, zo heb ik van jou ook al eerder opmerkingen gelezen over leidsters op het kdv, die waren ook niet positief, op z'n zachtst gezegd. Volgens mij heb je gewoon sowieso al geen hoge pet op van mensen die werken in de kinderopvang en dat is jammer. Ik zou je dus eigenlijk haast eens willen uitnodigen een dag mee te lopen zodat je kunt ervaren dat het ook anders kan.
Laatst gewijzigd door Anoniem184 op 21 Jan 2017 08:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem234

Bericht 21 Jan 2017 08:43

Re: Help! Opvangproblemen

Ik zou voor het kdv kiezen. Maar ik ben ook meer voor het kdv dan een gastouder. Maar gezien de situatie nu lijkt optie 3 mij het beste.
<<

Patsy

Bericht 21 Jan 2017 08:45

Re: Help! Opvangproblemen

Wat een raar topic is dit geworden!

Volgens mij heeft Fauve sowieso geen hoge pet op van mensen anders dan zijzelf en haar dochters. Ik hoop voor haar dat haar negatieve kijk op de rest van de wereld in het echte leven iets genuanceerder is.

Elliot, in dit geval zou ik voor het kdv gaan. Dit is stabieler voor je zoon dan wisselen van opvang na een paar maanden en praktischer voor jullie.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Jan 2017 09:17

Re: Help! Opvangproblemen

Fauve schreef:Ik wist dat die reactie kwam maar mannen die met baby's op de kinderopvang werken vertrouw ik sowieso niet. Je bedoelt natuurlijk t Hofnarretje.
Ik ken geen enkel kdv waar een man werkt.
Wel BSO maar dat is weer heel anders dan de verzorging van baby's.


Ha wat een grap. Ik ben iig VET blij met Harrie, onze 'juf' en T's mentor op het KDV. Ik vind een man op een KDV juist een verrijking!

Elliot; ik heb niet alle (weirde) reacties gelezen maar van je OP viel me op dat je met name kiest voor een GO vanwege de kleinschaligheid. Heb je verder nog meer echte voorkeuren voor een GO of is het meer een gevoel? Want in dat geval sluit ik me aan idd bij meerderen om even te gaan kijken op een KDV. Er zijn er zoveel, en zoveel verschillende. Ja KDV's zijn vaak groter, maar de groepjes kunnen dan alsnog wel gezellig en klein zijn :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 21 Jan 2017 11:04

Re: Help! Opvangproblemen

Exogenesis schreef:Ik zou naar het kdv gaan. Maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld omdat mijn beide meiden het er naar hun zin hebben.
Voordelen kdv:
- altijd open.
- veel sociaal contact voor je kind.
- vast programma, vaak aansluitend op basisschool.
- veel controle van veiligheid en hygiene.


+ 1
Laatst gewijzigd door Pandora op 21 Jan 2017 11:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 21 Jan 2017 11:05

Re: Help! Opvangproblemen

Pandora schreef:
Exogenesis schreef:Ik zou naar het kdv gaan. Maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld omdat mijn beide meiden het er naar hun zin hebben.
Voordelen kdv:
- altijd open.
- veel sociaal contact voor je kind.
- vast programma, vaak aansluitend op basisschool.
- veel controle van veiligheid en hygiene.


+ 1
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem243

Bericht 21 Jan 2017 14:00

Re: Help! Opvangproblemen

Grappig Elliot, ik heb op meerdere van hun vestigingen gewerkt. Is wel jaren geleden (durf niet te tellen hoeveel want dan voel ik me zo oud :p ) dus kan er weinig over zeggen, zeker als je naar de nieuwe vestiging gaat inderdaad maar vond het qua sfeer destijds in ieder geval altijd leuk. Zou D. daar op een babygroep of verticale groep terecht komen? Dat vind ik zelf ook nog wel een verschil, al staat me bij dat ze overgingen naar alleen maar verticale groepen (wat ik wil positief vind) Succes met beslissen!
<<

Anoniem250

Bericht 21 Jan 2017 14:42

Re: Help! Opvangproblemen

Ben je er al uit Elliot? Ik zou voor het kdv gaan.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Jan 2017 14:59

Re: Help! Opvangproblemen

Zora schreef:
Fauve schreef:Ik wist dat die reactie kwam maar mannen die met baby's op de kinderopvang werken vertrouw ik sowieso niet. Je bedoelt natuurlijk t Hofnarretje.
Ik ken geen enkel kdv waar een man werkt.
Wel BSO maar dat is weer heel anders dan de verzorging van baby's.


Ha wat een grap. Ik ben iig VET blij met Harrie, onze 'juf' en T's mentor op het KDV. Ik vind een man op een KDV juist een verrijking!

Elliot; ik heb niet alle (weirde) reacties gelezen maar van je OP viel me op dat je met name kiest voor een GO vanwege de kleinschaligheid. Heb je verder nog meer echte voorkeuren voor een GO of is het meer een gevoel? Want in dat geval sluit ik me aan idd bij meerderen om even te gaan kijken op een KDV. Er zijn er zoveel, en zoveel verschillende. Ja KDV's zijn vaak groter, maar de groepjes kunnen dan alsnog wel gezellig en klein zijn :)


Eens, ik zou graag willen dat er meer mannen in de opvang zouden werken, dat lijkt me ook goed voor de beeldvorming van kinderen: dat mannen ook verzorgende taken kunnen uitvoeren.

On topic sluit ik me aan bij de meerderheid: als je verder een goed gevoel hebt over het KDV, zou ik daar gewoon voor kiezen.
<<

Anoniem315

Bericht 21 Jan 2017 15:07

Re: Help! Opvangproblemen

Hahaha, wat ben je toch lekker wantrouwend Fauve! Wat sta jij vol argwaan in het leven. Ben je je er bewust van dat je zo overkomt?

Ik ben het er met anderen hiervoor over eens dat er best meer mannen in de zorg mogen komen. Dat een incident het beeld zo schetst, is wel erg triest...
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Jan 2017 15:37

Re: Help! Opvangproblemen

Exogenesis schreef:Hahaha, wat ben je toch lekker wantrouwend Fauve! Wat sta jij vol argwaan in het leven. Ben je je er bewust van dat je zo overkomt?

Ik ben het er met anderen hiervoor over eens dat er best meer mannen in de zorg mogen komen. Dat [b]een incident het beeld zo schetst, is wel erg triest...[/b]


Bij de 2 KDV's waar wij hebben rondgekeken werkte bij beiden een man, en zij begonnen beiden uit zichzelf over het 4-ogen beleid. Aan de ene kant goed dat ze dat niet schuwen, maar wij vonden het tegelijkertijd inderdaad ook wel bijzonder en 'jammer' dat ze blijkbaar vonden dat ze dat zo duidelijk moesten aanhalen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem197

Bericht 21 Jan 2017 16:13

Re: Help! Opvangproblemen

Zora schreef:
Exogenesis schreef:Hahaha, wat ben je toch lekker wantrouwend Fauve! Wat sta jij vol argwaan in het leven. Ben je je er bewust van dat je zo overkomt?

Ik ben het er met anderen hiervoor over eens dat er best meer mannen in de zorg mogen komen. Dat [b]een incident het beeld zo schetst, is wel erg triest...[/b]


Bij de 2 KDV's waar wij hebben rondgekeken werkte bij beiden een man, en zij begonnen beiden uit zichzelf over het 4-ogen beleid. Aan de ene kant goed dat ze dat niet schuwen, maar wij vonden het tegelijkertijd inderdaad ook wel bijzonder en 'jammer' dat ze blijkbaar vonden dat ze dat zo duidelijk moesten aanhalen.


Helemaal eens. Alsof alle mannen pedofielen zijn. Fauve jij laat jouw man of vader ook niet alleen bij jouw kinderen?
Mannen op kdv of school is juist heel goed voor kinderen. Ze leren heel anders om om te gaan met emoties, ze leren andere vaardigheden en de omgang is gewoon totaal anders.
Mannen zijn ontzettend belangrijk, vooral als er geen vader figuur is.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 21 Jan 2017 16:24

Re: Help! Opvangproblemen

Fauve schreef:Ik wist dat die reactie kwam maar mannen die met baby's op de kinderopvang werken vertrouw ik sowieso niet. Je bedoelt natuurlijk t Hofnarretje.
Ik ken geen enkel kdv waar een man werkt.
Wel BSO maar dat is weer heel anders dan de verzorging van baby's.


Als ik ga sporten breng ik mijn zoon naar een kdv waar ook een man werkt. Hij heeft de papieren en ik hij doet het goed.
Zelfde als het beroep verloskundige, zijn ook wel eens mannen.
Ik werk in de verpleging, bij ons werken ook een paar mannen.
Er werken overal wel mannen.
M:21072011
J :08012014
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 21 Jan 2017 17:12

Re: Help! Opvangproblemen

Happydobby schreef:Er werken overal wel mannen.


Het zou verboden moeten worden ;)


Ik ben zelf voor diversiteit binnen Kdv, ik denk oprecht dat het ook goed is als er mannen werken omdat die toch weer anders met kinderen omgaan en dit is naar mijn idee goed voor kinderen. Er zijn sinds de incidenten duidelijke protocollen en richtlijnen mbt de sociale controle op een Kdv. Daarnaast heel flauw.. maar een vrouw kan net zo goed een kind misbruiken. Dus wat mij betreft.. meer mannen in de kinderopvang!

Wat betreft het opvangprobleem, ik zou kiezen voor optie 3. Gehele tijd Kdv, wel zo rustig voor D en jezelf. Je kan altijd nog overstappen. Vaak heb je 1 maand opzegtermijn.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 21 Jan 2017 19:36

Re: Help! Opvangproblemen

Mijn zoontje gaat naar een kleinschalig kdv. Ze zijn heel erg voor de ontwikkeling van kinderen en laten de kinderen ook op hun eigen tempo ontwikkelen. Ook gaan ze vaak naar buiten zelfs nu met de kou de babies gaan gewoon mee.(wel goed ingepakt)

Ze luisteren heel goed naar onze wensen. En houden zich aan de afspraken. Wij voeden op verzoek dat doen ze daar ook gewoon. Al wijst de praktijk uit dat hij daar best wel een soort van ritme heeft. Nog niet helemaal, maar dat hoeft ook niet.

Voor de rest ondernemen ze veel met de kinderen en ze bekijken elk kind individueel.
En wij hebben al eens een incident gehad op het kdv, maar dat hebben ze netjes opgelost.
Ze zijn altijd open ook in de vakanties. Zelfs als de kinderen koorts hebben word je niet gelijk gebeld of je ze wilt komen ophalen. Dat doen ze pas als ze niet meer willen eten en drinken en echt lusteloos zijn.

Wij zijn bij verschillende kdv wezen kijken en deze vonden wij het fijnste. Al snap ik dat jullie daar nu niet echt de tijd voor hebben.

We hebben een gastouder als opvang nooit echt overwogen we wilde beide een kdv.


Edit: lang verhaal nog geen antwoord op je vraag. Ik zou het kdv doen en dan na een maand beslissen of je hem daar houdt of toch overstapt naar de gastouder.
Haar zou ik vragen zolang die plek vrij te houden voor jullie.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 21 Jan 2017 22:49

Re: Help! Opvangproblemen

Ik zou in jullie situatie geloof ik ook voor optie 3 gaan. Ook omdat de gastouder die jullie eigenlijk wilden, sowieso niet beschikbaar is. Mocht hij het er echt niet naar zijn zin hebben, kan je nog altijd switchen.
2012 & 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers