Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

<<

Anoniem280

Bericht 18 Jan 2017 08:17

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Ik vind het niet erg.
Mijn zus woont in het zuidelijkste puntje van Limburg en wij wonen in Friesland.
Ik kon van haar ook niet verwachten dat ze ieder moment langs kwam.
Haar toenmalige vriend moest ook gewoon werken en de kinderen naar school.
Met 24 weken zwangerschap, toen het leek alsof ik zou gaan bevallen, kwamen ze toen ik zowat een week in het ziekenhuis lag.
Toen ik uiteindelijk beviel, kerstvakantie, waren ze 2 weken na de bevalling bij ons, Sanne mocht die dag van couveuse naar babywieg.
Ik heb daar totaal geen moeite mee gehad.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 18 Jan 2017 09:15

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Van mijn ouders en schoonouders zou ik het jammer vinden maar niet meer dan dat. Andere familieleden maakt voor mij minder uit. Onze broers en zussen zijn inde kraamweek misschien twee keer een uurtje geweest (zijn in totaal vier gezinnen). Daar hadden ze voor mij niet thuis voor hoeven blijven. Mijn schoonzus is 7 augustus uitgerekend en wij gaan een week later op vakantie. Ik hoop eigenlijk niet dat ze verwacht dat wij de vakantie verzetten. Dat lijkt mij namelijk niet echt een geldige reden om te annuleren.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 18 Jan 2017 10:14

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Nee dat zou ik helemaal niet erg vinden. Ik was de vorige keer uitgerekend in juni en zowel mijn moeder als ouders van vriend hadden toen vakantie. Mijn schoonouders wilden 2 weken op vakantie en zijn gegaan toen dochter 3 weken was. Als zij echt rond de geboorte waren gegaan had ik dat wel gek gevonden aangezien ze al vanaf nov. Wisten wanneer ik uitgerekend zou zijn.
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 18 Jan 2017 13:33

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Ik zou dat helemaal niet erg vinden. Het valt toch niet te plannen en voor hetzelfde geld komt de baby veel eerder of later. Mijn moeder daarentegen wil ik wel op zijn minst in de buurt hebben, maar gelukkig wil zij ook absoluut geen vakantie plannen rond die periode.
Afbeelding
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 19 Jan 2017 13:16

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Mijn schoonfamilie had voor vorig jaar zomer al een vakantie geboekt toen ik bekend maakte dat ik zwanger was. Zij zouden dus waarschijnlijk in de andere kant van het land zitten als ik ging bevallen. Zo is het inderdaad ook gegaan en dat voelde eigenlijk wel prettig. Ze zijn dezelfde avond terug komen rijden, hebben thuis geslapen en zijn de volgende ochtend bij ons op visite geweest om daarna weer terug te rijden naar hun vakantiebestemming.

Het maakt mij niet zoveel uit wie er wel of niet op vakantie is op zo'n moment. Het is niet zo dat ik perse mijn kinderen zo snel mogelijk aan iedereen wilde laten zien. Het is wel lekker in je eigen coconnetje en het is leuk als mensen komen kijken maar ik zie het niet als verplichting of verwacht niet dat iedereen meteen dezelfde dag nog langs komt. Als mijn schoonfamilie had gewacht tot ze terug waren van vakantie (dit was 5 na de geboorte) dan had ik dit ook prima gevonden. Ik vond het juist irritant als iedere dag dezelfde mensen voor de deur stonden.
<<

Anoniem243

Bericht 20 Jan 2017 14:11

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Ik zou me bijna bezwaard voelen als mensen hun vakantieplannen gingen aanpassen aan mijn uitgerekende datum. Drie weken naar de andere kant van de wereld zou ik wel erg jammer vinden van mensen die heel dichtbij staan maar een weekendje op vijf uur rijden zou me niets uitmaken.

De eerste verjaardag vond ik ook een groter ding Zora! Niet dat ik per sé vind dat iedereen daar rekening mee moet houden maar dat had ik zelf gewoon verzet als niet iedereen erbij kon zijn (maar weet natuurlijk niet hoe lang je schoonouders op vakantie zijn).
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Jan 2017 08:40

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Mijn schoonzus maakte bekend dat ze vanaf vlak voor mijn uitgerekende datum als aupair naar Amerika ging. Ze wist toen wel dat ik zwanger was. Dat vond ik toen best wel rot eigenlijk. Maar gunde haar het wel. Vond het wel vervelend dat ze toen hoopte dat het eerder zou komen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Jan 2017 08:43

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Het is de 2e verjaardag al gelukkig Sookie! Maar nog steeds stom.... ze zijn echt 3 weken weg ofzo. Zou je het dan echt op een hele andere dag veel later of eerder vieren? Weet niet of dat dan een beetje oplossing is, vind het toch wen beetje om de dag zelf gaan.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 21 Jan 2017 08:57

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Zora schreef:Het is de 2e verjaardag al gelukkig Sookie! Maar nog steeds stom.... ze zijn echt 3 weken weg ofzo. Zou je het dan echt op een hele andere dag veel later of eerder vieren? Weet niet of dat dan een beetje oplossing is, vind het toch wen beetje om de dag zelf gaan.


ik zou het dus wel vieren op of rondom de dag zelf denk ik, het is de keuze van je schoonouders om dan weg te gaan. Of kon het in deze situatie echt echt echt niet anders? Dan zou ik er misschien rekening mee houden, maar als zij gewoon op vakantie zijn gegaan en dat wel drie mooie weken vonden dan zou ik er denk ik minder rekening mee houden.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem243

Bericht 21 Jan 2017 14:03

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Zora schreef:Het is de 2e verjaardag al gelukkig Sookie! Maar nog steeds stom.... ze zijn echt 3 weken weg ofzo. Zou je het dan echt op een hele andere dag veel later of eerder vieren? Weet niet of dat dan een beetje oplossing is, vind het toch wen beetje om de dag zelf gaan.


Oh nee drie weken is wel heel lang. Zou het dan gewoon lekker op de dag zelf vieren. Wel erg jammer inderdaad, kan me je teleurstelling indenken!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 22 Jan 2017 13:07

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Het maakte mij ook echt totaal niet uit, aangezien je geen idee hebt wanneer je gaat bevallen.
Mijn ouders hielden er wel rekening mee. Ik ben uiteindelijk met 32,5 week begonnen met bevallen en met 33 weken bevallen. Mijn familie was er allemaal meteen. Dat vond ik wel heerlijk.
En mijn vader en moeder waren er totdat ik moest persen bij.
Wel heel fijn om zo'n spannende tijd samen te doen.
Maar inderdaad het leven gaat door voor je familie en aangezien je toch de eerste tijd alleen met je man wilt zijn met het kindje, is het zo prima toch?
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers