Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Help! Opvangproblemen

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Jan 2017 19:10

Re: Help! Opvangproblemen

Voor allebei zijn natuurlijk voors en tegen en je hebt ooit de keuze gemaakt voor een GO ik zou wel goed voor jezelf bedenken waarom dat toen was en of je van die punten nu kan afstappen.

Wij wonen tegen over een gastouder en oprecht ik snap niet dat er ouders zijn die hun kinderen daar willen brengen.Het is er niet schoon, het is er een troep en die vrouw doet helemaal niks met de kinderen en de TV staat de hele dag aan. Ik weet het is een heel eenzijdig beeld maar ik heb toen wel gezegd mocht ik ooit kinderen krijgen dan wordt het geen gastouder.

Het feit dat er altijd opvang is op een KDV en het hier niet zo heel groot is heb ik als heel prettig ervaren. Mijn dochters zijn ook wel eens wakker geworden met koorts, ik werd dan wel gebeld maar meer zodat ik het wist en als ik eerder wilde en kon komen mocht dat maar ik moest ze niet meteen ophalen.

Ik zou dan ook voor optie 3 gaan.
:heart: :heart: 2011
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Jan 2017 19:13

Re: Help! Opvangproblemen

Wij hebben beide, overdag het kdv; voordelen: veel omgang met kinderen, goed uitgewerkte programma's, vrijwel altijd open. Nadeel: om 19.30 gaan ze dicht.

Ik heb dus voor de avonden een gastouder aan huis en dat is ook wel fijn hoor. 1 aanspreekpunt en wat minder zakelijk. Maar standaard opvang zou ik toch bij een kdv doen.
R. 2013
D. 2016
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 20 Jan 2017 19:22

Re: Help! Opvangproblemen

Studiebol schreef:

Wij wonen tegen over een gastouder en oprecht ik snap niet dat er ouders zijn die hun kinderen daar willen brengen.Het is er niet schoon, het is er een troep en die vrouw doet helemaal niks met de kinderen en de TV staat de hele dag aan. Ik weet het is een heel eenzijdig beeld maar ik heb toen wel gezegd mocht ik ooit kinderen krijgen dan wordt het geen gastouder.


Maar dat inderdaad niks over andere gastouders. Mijn zoontje ging naar een kinderdagverblijf waar de invallers amper nederlands spraken, de peuters die niet meer sliepen naar bed werden gebracht in de middag zodat ze leidster lekker konden kletsen en waar mijn moeder de verkeerde baby kreeg toen ze zei dat ze mijn zoon op kwam halen (en toen ze zei "dat is niet J." beweerde de leidster nog dat dat hem echt was ook). Ik snap ook niet dat ouders daar hun kinderen brengen maar dat zegt toch niks over andere kinderdagverblijven.
2010 2012
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 20 Jan 2017 19:42

Re: Help! Opvangproblemen

Wat betreft buikslapen. Als dat hier het geval zou zijn, zou ik daar toestemming voor moeten geven. Maar dan doen ze het dus wel.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 20 Jan 2017 20:03

Re: Help! Opvangproblemen

Ik zou in dit geval ook voor optie 3 gaan zoals ik eerder al schreef. Maar ik vind de redenen die hier genoemd worden om niet voor een gastouder te gaan, gebaseerd op een enkele gastouder of verhalen, wel jammer en weinig onderbouwd, ik denk dat het in de meeste gevallen wel een goede manier van opvangen is die bij de situatie moet passen.
Daarnaast werkt een vriendin van mij op een kinderdagverblijf als pedogogisch medewerkster en schreef ze me laatst dat ze met 2 leidsters op een groep met 17 peuters stonden, dat vind ik persoonlijk ook not done, maar dat wil niet zeggen dat het bij elk kinderdagverblijf zo gaat en dat je daarom je kind per definitie niet naar een kinderdagverblijf moet doen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Jan 2017 20:11

Re: Help! Opvangproblemen

Pep slaapt ook op z'n buik. Heb dit schriftelijk moeten aangeven en voor moeten tekenen. Maar verder zonder problemen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem184

Bericht 20 Jan 2017 20:18

Re: Help! Opvangproblemen

Elliot schreef:Ik reageer straks even uitgebreid, ik ben nu de fles aan het geven namelijk. Weet iemand misschien wat het beleid is met betrekking tot buikslapen? Ik heb echt alles geprobeerd maar David gaat alleen slapen als hij op zijn buik ligt. zijn er opties bij een kinderdagverblijf voor buikslapers?

Baby's mogen bij ons alleen op de buik slapen als ouders daarvoor getekend hebben. Buikslapers liggen bij ons op het dagverblijf altijd op aerosleepers. Sowieso liggen er op mijn groep in alle bovenbedjes aerosleepers dus eigenlijk slaapt bij ons elke baby gewoon op een aerosleeper. Maar op de buik dus alleen na schriftelijke toestemming van ouders, anders gewoon op de rug.
Edit: en onze slaapkamers zijn gewoon op de groep zelf, dus we kijken vaak even door het raampje naar binnen om te kijken hoe de kinderen liggen.
<<

Anoniem315

Bericht 20 Jan 2017 20:28

Re: Help! Opvangproblemen

Ik zou naar het kdv gaan. Maar ik ben natuurlijk bevooroordeeld omdat mijn beide meiden het er naar hun zin hebben.
Voordelen kdv:
- altijd open.
- veel sociaal contact voor je kind.
- vast programma, vaak aansluitend op basisschool.
- veel controle van veiligheid en hygiene.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Jan 2017 20:31

Re: Help! Opvangproblemen

Ah fijn om te lezen dat buikslapen wel een optie is in ieder geval. Bij de gastouder waar hij heen zou gaan is het geen probleem (mits ik inderdaad toestemming geef schriftelijk), ik hoop dat het kdv hier dat ook zo doet.

De reden om voor een gastouder te kiezen was bij ons in eerste instantie de kleinschaligheid. Ook "kende" ik deze gastouder; zij heeft vroeger bij mijn zus in de klas gezeten. Maar nu zijn geen plek heeft zou David bij een ander terechtkomen die nog net plek heeft voor 1 kindje, wat volgens mij betekent dat er in totaal 5 of zelfs 6 kinderen zijn. Het kinderdagverblijf waar hij heen zou gaan is nog helemaal nieuw, net geopend en daar zijn de groepen nog lang niet vol. Dat is dus bijna kleinschaliger dan de gastouder. Het idee was hier sowieso om David later, als hij een jaar of twee is, alsnog jaar een kdv te brengen zodat hij wat meer kindjes van zijn eigen leeftijd om zich heen heeft. Ik vind dat wel belangrijk voor de sociale vaardigheden. Mijn zus brengt haar kinderen overigens ook naar dit kdv (wel een andere locatie) en ik ben er al een paar keer geweest om m'n neefjes op te halen. Het is een heel leuk kdv met hele lieve medewerksters.
Ik geloof dat ik daarom nu toch neig naar optie drie.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Jan 2017 20:41

Re: Help! Opvangproblemen

Ik zou daar ook naar neigen, Elliot.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem184

Bericht 20 Jan 2017 20:42

Re: Help! Opvangproblemen

Dan zou ik denk ik lekker voor het dagverblijf gaan.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Jan 2017 20:47

Re: Help! Opvangproblemen

Lexi schreef:
Studiebol schreef:

Wij wonen tegen over een gastouder en oprecht ik snap niet dat er ouders zijn die hun kinderen daar willen brengen.Het is er niet schoon, het is er een troep en die vrouw doet helemaal niks met de kinderen en de TV staat de hele dag aan. Ik weet het is een heel eenzijdig beeld maar ik heb toen wel gezegd mocht ik ooit kinderen krijgen dan wordt het geen gastouder.


Maar dat inderdaad niks over andere gastouders. Mijn zoontje ging naar een kinderdagverblijf waar de invallers amper nederlands spraken, de peuters die niet meer sliepen naar bed werden gebracht in de middag zodat ze leidster lekker konden kletsen en waar mijn moeder de verkeerde baby kreeg toen ze zei dat ze mijn zoon op kwam halen (en toen ze zei "dat is niet J." beweerde de leidster nog dat dat hem echt was ook). Ik snap ook niet dat ouders daar hun kinderen brengen maar dat zegt toch niks over andere kinderdagverblijven.


Daarom zeg ik ook dat ik weet dat het een heel eenzijdig beeld is en begin ik mijn reactie met op allebei is wat aan te merken.
Dus ik snap eigenlijk niet waarom je dit stukje van mij quote??
:heart: :heart: 2011
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 20 Jan 2017 20:50

Re: Help! Opvangproblemen

Kdv!

Je hebt altijd opvang, ze leren veel kindjes kennen en krijgen echt genoeg aandacht. R. Ging pas met 2,5 en moest enorm wennen. I. Gaat vanaf dat ze 5 maanden is en dat ging meteen goed. Ze gaan allebei met heel veel plezier. R. Heeft ook echt al veel vriendjes.

Ik vind het ook fijn dat er meer controle is op het kdv.

Met koorts mogen ze er ook gewoon zijn. Alleen als ze echt ziek zijn niet. Maar dan regel ik sowieso liever thuis iets.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 20 Jan 2017 21:17

Re: Help! Opvangproblemen

Wat Lotus al zei. Wat betreft wat ik over gastouders heb gehoord.
In mijn kennissenkring zijn ze ook allemaal van een GO naar het KDV geswitcht.
- kinderen die naar rook stonken als zwoor die vrouw dat ze niet rookte
- eigen opvoedmethode handhaven. Kindjes 1x laten slapen i.p.v. 2x
- hygiene: kindjes die heel vies waren na een dag
- GO die heel veel afbelde ivm ziek zijn
- een GO heeft geen collega's, geen richtlijnen enz. Weinig controle. Je moet haar echt 1000% kunnen vertrouwen.
- en zelfs verhalen over een GO die haar eigen kinderen erg voortrok

Kdv lijkt me dus een betere optie al hadden beide dochters het pas naar hun zin vanaf 14 maanden. Daarvoor alleen maar huilen huilen huilen bij het wegbrengen.
Verder vind ik het eetschema heel slecht op een KDV. Mijn dochters komen altijd met enorme honger en dorst thuis en als baby dronken ze er bijna niks uit de fles door drukte en geluiden. Ze waren enorm afgeleid.
Ze krijgen 9.30 uur fruit, 12.30 uur brood en na het slaapje een crackertje. Dat crackertje moet naar mijn mening worden vervangen door iets dat vult, brood of banaan. Maar zo is het beleid daar.
Ze gaan gelukkig maar 1 dag in de week, op die dag zijn ze na het ophalen zeer moe en dus erg hongerig en dorstig. In de auto drinken ze beide een fles limonade en krijgen ze een liga, dan nog avondeten en om 18.30 uur liggen ze in bed.
Zou er erg verdrietig van worden als ze 3-4 dagen erheen moeten.

-
04-2014
10-2015
<<

Anoniem184

Bericht 20 Jan 2017 21:23

Re: Help! Opvangproblemen

Een gastouder heeft zeker wel richtlijnen en zeker ook controle, van o.a. GGD.
<<

Anoniem236

Bericht 20 Jan 2017 21:30

Re: Help! Opvangproblemen

Dat is zeker zo, maar bij onze gastouder die we dus tijdelijk uit nood hebben, laat de hygiene echt te wensen over, mede door de huisdieren.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 20 Jan 2017 21:35

Re: Help! Opvangproblemen

Lastig hè, het gaat natuurlijk om je kostbaarste bezit. Ik heb met beiden ervaring, na 3 keer naar een gastouder te zijn geweest was ik zó ontevreden (ik weet dat het zeker ook goed kan gaan hoor Minoessepoes maar die van mij maakte er wel een heel erg potje van) dat ik haar per direct weg heb gehaald en naar een kdv heb gebracht en ik zie hier toch voornamelijk heel veel voordelen. De sociale controle is gewoon heel groot, er zijn meer kindjes van haar leeftijd en het is net iets professioneler, schoner, meer aandacht enz. En ik weet dit keer zeker dat degenen die op haar horen te passen ook daadwerkelijk zelf op haar passen. Kan je niet een keertje een proefochtend proberen?
Laatst gewijzigd door SoGood op 20 Jan 2017 21:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem236

Bericht 20 Jan 2017 21:36

Re: Help! Opvangproblemen

En de buurvrouw van een vriendin is ook gastouder, zij laat de gastkinderen onder de 4 gewoon bij andere kinderen uit de straat in de tuin spelen of vraagt een andere buurvrouw even op te passen.
Tuurlijk is dat eenzijdig en er zijn zeker weten heel veel lieve goede warme gastouders, maar iemand vroeg om nadelen en zo iemand kan je ook treffen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 20 Jan 2017 21:48

Re: Help! Opvangproblemen

So Good wat is daar gebeurd dan? Word nu wel heel nieuwsgierig....
Maar ken meerdere meiden die na het krijgen van kinderen ook gastouder zijn geworden. Type roken, honden, veel troep in de tuin... zou daar mijn kind nooit heen brengen. Ze kunnen A zeggen en B doen.
04-2014
10-2015
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 20 Jan 2017 21:55

Re: Help! Opvangproblemen

Niks heel dramatisch maar mijn eerste gevoel waa al niet best. Toen zijn er een paar dingen voorgevallen waardoor we besloten hebben haar naar het kdv te brengen, daar ben ik heel tevreden over.
Laatst gewijzigd door SoGood op 21 Jan 2017 09:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 20 Jan 2017 22:06

Re: Help! Opvangproblemen

Oh wauw dat zou ik ook echt niet tof vinden al die dingen!!!

Ik heb serieus weleens in een tijdschrift een verhaal gelezen waarin het kindje jarenlang was misbruikt door het zoontje van een gastouder... :wtf:
04-2014
10-2015
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Jan 2017 22:23

Re: Help! Opvangproblemen

Fauve schreef:Oh wauw dat zou ik ook echt niet tof vinden al die dingen!!!

Ik heb serieus weleens in een tijdschrift een verhaal gelezen waarin het kindje jarenlang was misbruikt door het zoontje van een gastouder... :wtf:



Ja en bij kinderdagverblijf het Hofnarretje werden de kinderen misbruikt door een van de pedagogisch medewerkers.
Als je zo gaat redeneren, je alleen laat leiden door gruwelverhalen, dan kun je je kind nergens heen brengen. Het gros van de gastouders is hartstikke lief voor je kind en het gros van de kinderdagverblijven ook.

♥♥
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 20 Jan 2017 22:24

Re: Help! Opvangproblemen

Fauve schreef:Oh wauw dat zou ik ook echt niet tof vinden al die dingen!!!

Ik heb serieus weleens in een tijdschrift een verhaal gelezen waarin het kindje jarenlang was misbruikt door het zoontje van een gastouder... :wtf:

Ik heb wel eens in de krant gelezen dat een leider op het kdv jarenlang kinderen had misbruikt! :wtf:

Voor beide opties zijn voordelen en nadelen te noemen, zijn er goede en slechte verhalen. Je moet kiezen was voor jou goed voelt en wat bij jullie situatie past. Hopelijk lukt het om op tijd een geschikte plek voor D te vinden!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

anoniem213

Bericht 20 Jan 2017 22:30

Re: Help! Opvangproblemen

Haha, Taeda, dat wilde ik ook zeggen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 20 Jan 2017 22:36

Re: Help! Opvangproblemen

Ik wist dat die reactie kwam maar mannen die met baby's op de kinderopvang werken vertrouw ik sowieso niet. Je bedoelt natuurlijk t Hofnarretje.
Ik ken geen enkel kdv waar een man werkt.
Wel BSO maar dat is weer heel anders dan de verzorging van baby's.
04-2014
10-2015
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers