Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Loedermoeders

<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 19 Jan 2017 22:53

Loedermoeders

Vandaag een item bij het RTL nieuws over loedermoeders. Deze moeders willen een reeële beeld geven van het moederschap. Naar hun idee staat Facebook vooral vol met kiekjes van een perfect gekleed kind in de perfect opgeruimde kamer, terwijl er ook moeders zijn die hun kinderen twee verschillende sokken aan doen naar school en thuis struikelen over hun manden en stapels met was. Nu is dit naar mijn mening niets nieuws en is dit niet alleen met moederschap zo, maar met zo veel dingen zo. Een plaatje van een prachtig slank model betekent ook niet dat iedereen maar slank kan en moet zijn. Wat vinden jullie?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem331

Bericht 19 Jan 2017 22:55

Re: Loedermoeders

Ik had er nog graag een 'moeder' tussen willen hebben. Ik heb geen Bart Smit in mijn huiskamer, maar je kunt wel zien dat er kinderen wonen. Ik heb vaak genoeg 2 verschillende sokken aan, maar het is in huis wel schoon een meestal wel aan kant. Ik val niet in 1 van beide categorieën. Geen 'perfecte' moeder maar ook zeker geen 'loedermoeder'
<<

Anoniem331

Bericht 19 Jan 2017 22:57

Re: Loedermoeders

Oh en de kinderen hebben ook regelmatig verschillende sokken aan als ik weet dat ze geen gym hebben, en ze die dag niet naar hun vader gaan, die heeft er een hekel aan, en dan hebben we op 2 plekken ongelijke sokken ;)
<<

Anoniem281

Bericht 19 Jan 2017 23:00

Re: Loedermoeders

Ik heb er echt geen mening over. Ieder huisje heeft z'n kruisje. Ik kan mezelf overigens nog in geen enkel hokje plaatsen; mijn baby is 9 maanden en er gebeurt nog niks schokkends in huis :')
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 24 Dec 2016 00:37

Bericht 19 Jan 2017 23:14

Re: Loedermoeders

Ik herken sowieso nooit zo die verhalen dat sociale media vol staat met perfecte plaatjes. Ik heb nu sinds een jaar of zo Facebook en heb helemaal niet het idee dat mensen alleen de goede dingen willen laten zien of willen opscheppen. Zie van allerlei soorten berichten langs komen. Ook foto's van kinderen in pyjama of met een snotterbel in niet perfect opgeruimde kamers.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Jan 2017 23:50

Re: Loedermoeders

Idd wat Twellie zegt. Geen idee waar al die rebellerende moeders tegen in opstand komen, ik lees alleen maar over moeder die 'eindelijk eens lekker eerlijk zijn over het moederschap' en dus de chaos laten zien. Terwijl ik niet het idee heb dat er een tegengeluid nodig is. Ja, tegen dit soort moeders.
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 20 Jan 2017 09:29

Re: Loedermoeders

Nou inderdaad UN. Ik snap het niet zo. En dan gaan die zogenaamde loedermoeders semi grappig zitten doen over wat ze allemaal 'verkeerd' doen en dat is dan natuurlijk hi-la-risch.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Jan 2017 09:43

Re: Loedermoeders

Ik vind het ook een beetje doorgedraaid allemaal. Ik zie op Facebook heus wel van die moeders die altijd vooraan staan om te roepen hoe verantwoord en goed ze alles doen (en dat zijn dan geen kennissen van mij of zo, maar dat is dan in een discussie naar aanleiding van een artikel) en dat is irritant, maar de meeste moeders zijn toch helemaal niet zo?

En met 'eindelijk eens eerlijk' doe je ook alsof alle anderen liegen, dat vind ik ook stom. Want ook die moeders die altijd alles aan kant hebben en zelf speltbrood bakken kunnen dat wel echt zo doen. Dat op zich is ook niet het punt, wel als je jezelf tot norm verheft, maar nogmaals, zo zijn de meeste moeders helemaal niet.

Ik vind het woord 'loedermoeder' al echt verschrikkelijk stom. Loeder betekent kreng, dus bij loedermoeder denk ik aan de gemene stiefmoeder van Assepoester, niet aan een moeder die de kantjes eraf loopt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Jan 2017 09:59

Re: Loedermoeders

Ik heb juist enorm het idee dat op Facebook het beeld geschetst wordt dat het allemaal afschuwelijk is, dat hele moederschap. Op van die sites als me-to-we of dingen in die trant worden altijd berichten geplaatst met "wat je nog niet wist over bevallen" met vervolgens een opsomming van 15 ellendige dingen die volgens mij redelijk algemeen bekend zijn. Of "universele waarheden over het moederschap", met daarin een opsomming van hoe kut het allemaal is om een kind te hebben want je bent moe en je hebt nergens tijd voor en je huis wordt nooit meer schoon enzovoorts.
Nu ben ik pas twee maanden moeder, maar ik vind het allemaal wel mee vallen. Tuurlijk doet bevallen pijn en tuurlijk ben je moe en druk met je baby, maar ik heb echt nog wel tijd om een was te draaien of te stofzuigen hoor.

♥♥
<<

Anoniem250

Bericht 20 Jan 2017 10:10

Re: Loedermoeders

Loedermoeder vind ik een te stomme term. Loeder betekent dat je een trut bent. En dat wil je niet zijn. Lijkt me ook niet goed voor het kind. Verder zie ik ook veel lijstjes en blogs voorbij komen over hoe zwaar het moederschap is.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik door (die ellendige) fitmoms een heel slecht gevoel over mezelf krijg. Zes weken na de bevalling een foto in een kek sportpakje met personal trainer en een foto van een healthy shake met #powermom#powermama#hotmom#fitmom. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dan denk wat nou powermama. 1 kind een oppas geen werk en een personal trainer. #alleenstaand#kostwinnaar#driekinderenwaarondereentweelinggdatispaspowermamaja!

Maar goed dat zijn niet mijn beste gedachtes. Maar fitmoms erg irritant.

Oh en dit is een echt voorbeeld van een kennis van mij. Ik ben natuurlijk niet zo stom om fitmoms te volgen en me slecht te voelen.
Laatst gewijzigd door Anoniem250 op 20 Jan 2017 10:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Jan 2017 10:14

Re: Loedermoeders

O ja, die vind ik ook irritant. Ik bedoel, als je graag afgetraind wil zijn en je wil daar veel voor doen, prima, vooral doen, maar van die teksten als "ik heb drie kinderen, wat is jouw excuus" et cetera vind ik echt zo irritant en onsympathiek. Inderdaad, alsof dat maar voor iedereen haalbaar is, alsof iedereen verplicht is dezelfde prioriteiten te stellen en je überhaupt excuses nodig hebt om niet superslank en -strak te zijn.

En die gedachten mag je best hebben, die zijn eigenlijk ook wel terecht, denk ik.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 20 Jan 2017 10:22

Re: Loedermoeders

Wat jij zegt Elliot dat valt me ook op op facebook/online.

Buiten dat ik het een belachelijke aanduiding vind voor minder georganiseerde moeders kan ik me ook niet zo vinden in hun berichten.

Hier lopen de meiden ook wel eens met een snottebel of hebben ze zelf hun niet matchende kleding uitgezocht en haren met 100 speldjes gedaan maar over het algemeen lopen ze er netjes bij, is het huis schoon en opgeruimd en zijn we overal netjes op tijd.
Ik snap ook nooit zo waarom je als moeder geen tijd meer zou hebben om je te verzorgen, je huishouden te doen of te zorgen dat je op tijd ergens komt. Is toch gewoon een kwestie van plannen.

Oh en die fitmoms zijn echt niet leuk nee. Ik ben nooit heel slank geweest maar jeetje die moeders maken me wel eens onzeker. Tot ik om me heen kijk en de meeste moeders er echt niet uit zien als die perfect afgetrainde fitmoms.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Jan 2017 10:29

Re: Loedermoeders

Femm schreef:Ik snap ook nooit zo waarom je als moeder geen tijd meer zou hebben om je te verzorgen, je huishouden te doen of te zorgen dat je op tijd ergens komt. Is toch gewoon een kwestie van plannen.



O nou, op zich snap ik dat wel, hoor. En ik snap ook wel dat het juist dit soort opmerkingen zijn waar die loedermoedertoestand uit voortkomt, want ik vind zo'n zinnetje best veroordelend. Sommige moeders redden het om wat voor reden gewoon níet om altijd alles op rolletjes te laten lopen en dat is oké. Je moet er alleen geen sport van maken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Jan 2017 10:39

Re: Loedermoeders

Ik ben dan geen moeder maar erger me wel aan al die dingen die zogenaamd heel grappig moeten zijn, terwijl ze dat dus niet zijn. Er zijn zoveel blogs nu die 'het echte geluid' laten horen, terwijl ik alleen maar denk 'welk ECHT geluid?' en dan daar inderdaad heel grappig over gaan doen. Maar zo grappig zijn ze helemaal niet.

En de hashtag #fitmom zou verboden moeten worden. Echt.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 20 Jan 2017 10:40

Re: Loedermoeders

Ik vind het loedermoeder en fitmom gedoe ook niks, precies om de redenen die jullie noemen. Ik krijg bij dat eerste een 'kijk mij eens rebels zijn' vibe, en bij de tweede wil ik eigenlijk denken 'good for you' maarrr stiekem denk ik dan ook aan mijn muffintop en wat ik die dag allemaal naar binnen heb gewerkt :eyes:

Wat ik wel weer oké vind is de club van relaxte moeders omdat dat positief is ingestoken en er op een prima manier gebruik gemaakt wordt van zelfspot.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 20 Jan 2017 10:42

Re: Loedermoeders

Tuurlijk zijn er situaties waarin iets echt niet lukt hoor Susan dat snap ik echt wel. Maar een hoop is toch een kwestie van plannen, wat voorbereiding (spullen klaarleggen) en op tijd of eerder opstaan en keuzes maken.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6122

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 20 Jan 2017 10:50

Re: Loedermoeders

Jajajaaaa, fuck #fitmoms met hun groene boekweitshakes. Wat mijn excuus is? Dat ik mijn kind niet alleen kan laten als ik wil gaan hardlopen. En als mijn man thuis is zit ik liever op de bank, ik word moe van het moederschap, niet fit. :smile: Een groot stuk wandelen met mijn kind vind ik fit genoeg en nog gezelliger ook. Fijn die herkenbaarheid van jullie! :smile:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Jan 2017 10:53

Re: Loedermoeders

Femm schreef:Tuurlijk zijn er situaties waarin iets echt niet lukt hoor Susan dat snap ik echt wel. Maar een hoop is toch een kwestie van plannen, wat voorbereiding (spullen klaarleggen) en op tijd of eerder opstaan en keuzes maken.


Ja dat klopt, maar niet iedereen is planmatig aangelegd en beheerst dat 'vak'.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 20 Jan 2017 10:55

Re: Loedermoeders

Caro schreef:
Femm schreef:Tuurlijk zijn er situaties waarin iets echt niet lukt hoor Susan dat snap ik echt wel. Maar een hoop is toch een kwestie van plannen, wat voorbereiding (spullen klaarleggen) en op tijd of eerder opstaan en keuzes maken.


Ja dat klopt, maar niet iedereen is planmatig aangelegd en beheerst dat 'vak'.


En daarbij is mijn geheugen echt een zeef sinds ik moeder ben geworden en loopt er zo vaak iets anders omdat mijn dochter bijvoorbeeld geen heel vast ritme heeft overdag.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Jan 2017 11:01

Re: Loedermoeders

Susan schreef:
Femm schreef:Ik snap ook nooit zo waarom je als moeder geen tijd meer zou hebben om je te verzorgen, je huishouden te doen of te zorgen dat je op tijd ergens komt. Is toch gewoon een kwestie van plannen.



O nou, op zich snap ik dat wel, hoor. En ik snap ook wel dat het juist dit soort opmerkingen zijn waar die loedermoedertoestand uit voortkomt, want ik vind zo'n zinnetje best veroordelend. Sommige moeders redden het om wat voor reden gewoon níet om altijd alles op rolletjes te laten lopen en dat is oké. Je moet er alleen geen sport van maken.


Nou in een hele gemiddelde situatie waarin de kinderen redelijk op tijd gaan slapen of een middagdutje doen of naar school gaan moet iedere ouders toch wel een half uurtje kunnen vinden om een stofzuiger door de tent de halen. Dat je dat half uurtje liever besteed aan een bad, een kop thee en/of een goed boek is natuurlijk prima, ik vind daar niet zoveel van. Maar dan is het dus al geen kwestie meer van "geen tijd", maar van prioriteiten stellen. Ik denk dat dat is wat Femm bedoelt te zeggen. En natuurlijk is dat ieders eigen keuze en natuurlijk zijn er ook extreme situaties waarin het echt niet lukt, maar ik denk dat het gros van de ouders de tijd wel heeft, maar niet gebruikt. Ik vind daarverder overigens niets van hoor, ik zit zelf ook liever met een reep chocola te Netflixen als D. slaapt dan dat ik stofzuig en de ramen lap, van mij zul je daar niets over horen. Maar om dan te zeggen dat ik er niet aan toe kom, datis dan wel een beetje een leugen.
Verder helemaal eens hoor, dat hele loedermoedergedoe mag van mij echt per gisteren nog ophouden want ik vind het echt heel stom.
Laatst gewijzigd door Elliot op 11 Jan 2018 14:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 20 Jan 2017 11:11

Re: Loedermoeders

Snap ik al is plannen iets wat je kunt leren en ik vergeet dingen vaak niet omdat ik ze opschrijf. Anders zou ik ook een hoop vergeten.

Als ik denk aan enkele moeders die ik ken, worden kinderen wel gebruikt als excuus waarom iets niet loopt of niet lukt. Terwijl ik me niet kan voorstellen dat het altijd door de kinderen komt dat je te laat komt, je huis een rotzooi is, je jezelf niet verzorgt.

Maar goed misschien heb ik het ook wel heel makkelijk. Dus kan ik me er daardoor wat slecht in inleven.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 20 Jan 2017 11:17

Re: Loedermoeders

Ja wat jij zegt ook inderdaad Elliot.
Het is toch een keuze om later uit bed te gaan en de laat op school te komen ipv iets eerder op te staan waardoor je kind op tijd in de klas zit. En ipv een uur op de bank te netflixen een half uurtje wat in huis te doen en een half uurtje tv te kijken.
Of om ipv alle speelgoed overal te laten liggen het op 1 vaste plek op te bergen en je kind te leren als het klaar is met iets het weer op te ruimen.

Maar goed nogmaals ik refereer vanuit dat ik hier bij vriendinnen en mijn zusje hoor en zie.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Jan 2017 11:19

Re: Loedermoeders

Nee ik ook niet maar de ex van mijn vriend krijgt ook niks planmatigs voor elkaar: kinderen komen áltijd te laat, het huis is een zooi, er is soms niet genoeg te eten omdat ze geen tijd heeft voor boodschappen en in al mijn naïviteit wil ik graag geloven dat ze het gewoon niet kán en dat het dus geen kwaadwil is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Jan 2017 11:21

Re: Loedermoeders

Natuurlijk zijn sommige dingen een kwestie van plannen. Maar sommige dingen ook niet, die heb je niet in de hand, hoe vroeg je ook bent opgestaan en hoe strak je het huishouden ook plant. En niet iedereen heeft de omstandigheden mee, sommige ouders hebben een kind dat amper slaapt 's middags en moeten uren met de wagen naar buiten om te zorgen dat hij überhaupt een middagdutje meepakt, sommige ouders hebben zulke gebroken nachten dat het in mijn ogen compleet begrijpelijk is dat ze niet nog eens eerder opstaan om zich op te maken en hun haren te krullen. En te laat komen kan soms ook een andere reden hebben. Mijn dochter is bijvoorbeeld vaak te laat omdat ik 's morgens moet wachten tot mijn zoon is opgehaald met de bus, ik kan hem nou eenmaal niet alleen laten en zij kan nog niet alleen naar school, en de bus komt vaak pas na half negen. Soms vraag ik me af of er dan ook ouders zijn die denken zoals jij, dat ik maar eerder op moet staan en wat beter mijn best moet doen. Maar ik heb ook geen zin om alle ouders af te gaan om ze een voor een te vertellen waarom ik later ben.

En ja, misschien ben ik daarin een uitzondering. Maar iedereen heeft zijn eigen verhaal. Iedereen is op z'n tijd een uitzondering.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Jan 2017 11:24

Re: Loedermoeders

Haha ik moet wel een beetje om je lachen Susan. Maar ik denk oprecht dat wat we allemaal anders kunnen doen, is ipv te beoordelen op welke moeder te laat komt, of wie met de krullers en de mascaravlekken naar school durft te komen: gewoon wat minder oordelen. Ik denk dat dat al scheelt.

(dat zijn kromme zinnen maar ik ben verkouden, heb een snothoofd en wil me niet buigen over correcte zinnen. Sorry June/ Geel/ Bliss en anderen)
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers