Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uiterlijke verzorging als moeder

Hoeveel tijd besteed jij aan je uiterlijke verzorging nu je moeder bent?

Evenveel
33
61%
Meer
2
4%
Minder
19
35%
 
Aantal stemmen : 54
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 19 Jan 2017 07:22

Re: Uiterlijke verzorging als moeder

Ik denk ook minder, maar dat komt dat ik minder werk. Ik draag elke dag make-up, op de dagen dat ik thuis ben met mijn dochter ook, maar dan beperk ik het tot mijn wenkies en wimpers en soms lippenstift als we boodschappen doen ofzo. Als ik naar mijn werk ga maak ik er wel meer werk van. Nagels lakken doe ik ook minder nu.

Vroeger opstaan voor mijn werk doe ik ook, ik hou er juist van om op werkdagen mezelf in een kokerjurk te hijsen bijvoorbeeld te highlighten, haren te krullen enzo, juist omdat ik dat op vrije dagen niet doe. Speelt ook minder lekker op je naaldhakken in een strakke jurk.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 19 Jan 2017 07:26

Re: Uiterlijke verzorging als moeder

Ik heb ook minder aangeklikt. Voorheen deed ik meer met mijn haar dan alleen even droog föhnen. En ik liet iedere 2 en halve week mijn nagels (gelnagels) doen, dat kost me teveel tijd dus doe ik niet meer.

Verder maak ik me nog gewoon hetzelfde op met foundation, concealer, poeder, blush, oogschaduw, eyeliner, mascara en wat lipgloss.

Ik snap het hele verslonzen óf geen tijd meer voor ook niet zo goed. Ofwel ik ga wat eerder uit bed of de meiden spelen even terwijl ik dan mezelf verzorg. Douchen doe ik in de avond als mijn man thuis is, is makkelijker omdat ik een hele tijd bezig ben met mijn haar drogen. Daar vind ik s ochtends dan weer geen tijd voor.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem197

Bericht 19 Jan 2017 07:54

Re: Uiterlijke verzorging als moeder

Ik heb minder aangeklikt.
Ik zorg dat ik er iedere dag gewoon toonbaar uit zie. Voor mijn kinderen kwamen kon ik wel eens in een jogging broek de hele dag door huis lopen maar dat doe ik nu niet meer ivm de opa's en oma's die spontaan langs komen.
Ik heb nooit make-up gedragen en zal dat dus nu ook niet doen.
Toch heb ik minder aangeklikt want ik draag mijn haren amper los omdat dat meer werk kost en mijn dochter het dan weer grijpt of erin spuugt. Ik was ze ook minder vaak, ik doe vaak een snelle douche dus alles behalve mijn haren doordat het zoveel verzorging vraagt en die tijd heb ik in de ochtend nu niet. Ik kan ook niet slapen met natte haren.
Maar ik kan/durf zoon en dochter niet zo lang alleen te laten beneden en wij hebben geen traphekjes meer (terugroepactie en gaan volgende week verhuizen).
<<

Anoniem197

Bericht 19 Jan 2017 07:56

Re: Uiterlijke verzorging als moeder

Ow en ik kies vaak praktische kleding boven de nette. Maar des te leuker als ik een keer weg ga zonder kinderen, dan maak ik er echt werk van. Haren los, sieraden, mooie kleding.
<<

Anoniem245

Bericht 19 Jan 2017 08:34

Re: Uiterlijke verzorging als moeder

Evenveel, ik draag sowieso amper make up. Ik gebruik een dagcreme en oogpotlood en verder niks. Mijn haren zijn heel makkelijk, ik hoef ze alleen maar te borstelen en klaar ben ik. Voor mijn werk moeten ze vast, dus ik draag doordeweeks vaak een staart. Maar los zien ze er eigenlijk altijd meteen al heel verzorgd en mooi uit.
Een half uur eerder opstaan om make up op te doen zou ik ook echt niet doen, soms sta ik een kwartier eerder op om te douchen, maar dat doe ik meestal 's middags na mijn werk.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 19 Jan 2017 09:10

Re: Uiterlijke verzorging als moeder

Even veel ook wel, ik douche altijd 's avonds als S op bed ligt of als mijn man hem naar bed brengt. Vanavond is mijn man er niet en dan neem ik S mee in de douche, trek een badjas aan, leg hem in bed en ga daarna mijn haren kammen, insmeren e.d.
In de ochtend maak ik me hetzelfde op als dat ik deed voordat S er was, hij wacht maar even of gaat maar even zitten spelen in de badkamer op de grond, vaak wil hij ook en doe ik gel in zijn haren, zogenaamd deo onder zijn armen enz, hij vind het reuze interessant. Op dagen dat ik werk brengt mijn man S weg en slapen ze beide nog als ik de deur uit ga dus dan kan ik gewoon mijn make-up doen net als voordat ik een kind had.

Ik heb nu wel iets vaker mijn haren vast omdat dat handig is. Daarnaast heb ik gellak en hoef ik dus maar 1 keer in de 10 dagen mijn nagels te doen, dat doe ik 's avonds op de bank voor de tv en mijn nagels zien er eigenlijk vaker verzorgd uit als voor dat ik S en de gellak had.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jan 2017 09:56

Re: Uiterlijke verzorging als moeder

Evenveel.
Op werkdagen zetten we de wekker wat eerder en verzorgen mijn man en ik om beurten onze zoon, zodat we ook om de beurt ons kunnen klaarmaken.
Op mijn vrije dagen gaan zoon en ik allebei in de pyjama naar beneden om te ontbijten en gaan we daarna een keer naar boven. Gaat hij lekker spelen en ga ik me klaarmaken. Dus geen gehaast of wat dan ook.
Het enige wat veranderd is is dat ik nu 's avonds douche i.p.v. 's ochtends. Zeker op mijn werkdagen scheelt dat veel tijd.

Ik draag niet heel veel make-up. Op gewone dagen b&b creme met iets poeder en mascara. Als ik uitga hou ik wel van een opvallende lippenstift. Maar veel tijd kost het me niet.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 19 Jan 2017 17:24

Re: Uiterlijke verzorging als moeder

Ik deed vroeger ook alleen maar oogpotlood en mascara op en dat doe ik nu nog steeds. Ik ben ook altijd in 2 minuten klaar, dus ik moet voor mijn make-up ook niet vroeger opstaan.
2012 & 2016
<<

Anoniem193

Bericht 19 Jan 2017 17:30

Re: Uiterlijke verzorging als moeder

Evenveel. Ik deed al zo goed als nooit make up op en dat doe ik nog steeds niet. Verder is er niks veranderd aan mijn verzorging.
<<

anoniem203

Bericht 19 Jan 2017 22:13

Re: Uiterlijke verzorging als moeder

Carrie schreef:
Ava schreef:Minder. Het scheelt niet veel met nu hoor maar voor dat ik moeder was droeg ik iedere dag mascara en oogschaduw. Nu zelden. De rest is het zelfde gebleven. Ik douche iedere dag en smeer mezelf daarna in met bodylotion en ik draag nog steeds foundation en lippenstift. En mijn haar zit al jaren hetzelfde.

He wat grappig, ik zou eerder juist mascara kiezen en geen foundation dan, als je iets moet skippen. Opgemaakte ogen is vaak al zo'n verschil, al is het maar een likje mascara.


Ik heb zelf al hele donkere wenkbrauwen, zwarte wimpers en donker bruine ogen dus ik kan het hebben ;) En ik heb echt een hekel aan een vette t-zone en ga echt niet de deur uit zonder foundation of poeder vandaar deze keuze haha.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 19 Jan 2017 22:40

Re: Uiterlijke verzorging als moeder

Ik heb minder aangeklikt. Maar ik neem vooral minder tijd om te bedenken wat ik aan wil. Dus iets minder variatie. Werk wel elke dag mijn wallen weg en gebruik mascara. Maar het gaat allemaal wat sneller. Ook wissel ik minder vaak van oorbellen. Ik vind het geen wereldramp.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem198

Bericht 19 Jan 2017 22:45

Re: Uiterlijke verzorging als moeder

Ik vind mijn uiterlijk ook belangrijk en neem er ook de tijd voor. Ik sta ook een half uur eerder op als ik moet werken. Alleen als ik echt de deur niet uitga wil ik het nog wel eens bij alleen mascara houden.
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 24 Dec 2016 00:37

Bericht 19 Jan 2017 23:06

Re: Uiterlijke verzorging als moeder

Evenveel als eerder: ik draag eigenlijk altijd make-up.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 22 Jan 2017 13:49

Re: Uiterlijke verzorging als moeder

Ik heb altijd make up op en heb daar ook genoeg tijd voor.
Het enige wat wel veranderd is, is dat ik mijn haar vaker in een knot heb.
Dat zit gewoon het lekkerst als ik met de kinderen bezig ben. Moet zo vaak voorover bukken. En al dat haar dan rond mijn gezicht!
Maar ik zou het wel baker los moeten doen eigenlijk.
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 22 Jan 2017 14:32

Re: Uiterlijke verzorging als moeder

Evenveel. Ik draag nooit veel make-up, en dat likje mascara zit er zo op. Ik douche altijd 's avonds. Mijn kleding kies ik ook de avond er voor uit (ik ben wel nettere/chiquere kleding gaan dragen sinds ik moeder ben, trouwens). Ik sta er niet eerder voor op.
<<

Geel

Bericht 22 Jan 2017 14:36

Re: Uiterlijke verzorging als moeder

Ik vind het erg moeilijk om er tijd voor vrij te maken. Dat komt waarschijnlijk ook omdat ik er niet zo om geef. Vaak vind ik make-up vervelend, om op te doen en hoe het voelt op m'n gezicht. Dat vond ik al voordat ik moeder was, maar toen deed ik het nog wel geregeld. Nu maak ik er geen tijd voor. Ik zou er eerder voor op moeten staan en dat doe ik niet. Een likje mascara zoals Exo doet, dat zou ik nog wel willen doen. Dat moet ik mezelf eigenlijk gewoon even aanleren.

Ik draag trouwens wel altijd sieraden, dat vind ik dan weer geen probleem. En m'n huid verzorgen, de standaard dingen die ik al deed, doe ik ook nog steeds goed.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Jan 2017 15:08

Re: Uiterlijke verzorging als moeder

Ava schreef:Ik heb zelf al hele donkere wenkbrauwen, zwarte wimpers en donker bruine ogen dus ik kan het hebben ;).


Dat heb ik ook, alleen dan met blauwe ogen, maar dat maakt voor de make up niet zo uit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 22 Jan 2017 17:47

Re: Uiterlijke verzorging als moeder

Verschilt per dag. Sommige dagen loop ik er bij als een slons. Andere dagen zit ik volledig in de makkiage. Maar dat had ik vroeger ook.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 22 Jan 2017 19:23

Re: Uiterlijke verzorging als moeder

Ik besteed nu meer tijd/geld aan m'n uiterlijk en kleding. Ik ben nu op m'n ideale gewicht, heb eindelijk weer eens een leuk kapsel en vind t dan zonde om het te verslonzen. Iets wat ik voor de kinderen en tussen de kids wel vaker deed.
Ik ga dus geregeld iets eerder m'n bed uit om even te douchen, m'n haar te doen en wat make-up op te doen (denk aan foundation en mascara).
D. 16-8 en J. 27-11
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers