Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Malediven

<<

Nicole

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:41

Bericht 13 Jan 2017 12:50

Malediven

Hi allemaal,

Mijn vriend en ik willen dit jaar naar de Malediven op vakantie gaan. Wie is er geweest? Heeft iemand tips voor een mooi goed hotel, wat belangrijk is, is dat er een fitness is, voor de rest houden we ook wel van luxe. Ik zou het liefst zo'n waterbungalow huren, maargoed geen idee of dat betaalbaar kan zijn.

Ben benieuwd naar jullie tips en info! Thnx alvast!
Een blog over gezond eten en drinken zonder E-nummers, geraffineerde suikers en ingrediënten die jij niet kent, check: http://blog.nicoles-choice.nl/
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Jan 2017 20:11

Re: Malediven

Wás ik er ooit maar geweest, Ooh!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 13 Jan 2017 20:28

Re: Malediven

Ik ben al aan het sparen voor als de kinderen groot zijn haha.
Als ik Google op Malediven en dan doorklik naar TUI zie ik wel reizen van 9 dagen vanaf 1400 euro. Dat valt mij heel erg mee.
Voor degenen die er geweest zijn, heb ik wel een aantal vragen:
- hoeveel dagen is leuk, 9 of 16? Ben je het snel zat daar?
- die watervilla's, wat heb je ervoor betaald? Kun je echt prachtig en veilig (ik ben als de dood voor haaien en mantraroggen) snorkelen?
- hoe lang is het vliegen/reizen?
- waar heb je geboekt?
- wat is de beste tijd om te gaan?
- in welk hotel/watervilla zat je?

Het is echt mijn droom om over een x aantal jaar met ons gezin daarheen te gaan, ik ben er ook voor aan het sparen in een suikerpotje haha.
04-2014
10-2015
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 13 Jan 2017 20:32

Re: Malediven

Geen idee wat je budget is maar k denk dat de prijzen van zo'n waterbungalow je vies tegen gaan vallen. En mocht je echt willen gaan dan zou ik extra vroeg boeken, wie weet heb je dan nog een leuke korting.

Geen tips voor je, toen wij de prijzen zagen zijn we al snel afgehaakt haha!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 13 Jan 2017 20:33

Re: Malediven

@Fauve, de vliegduur kun je toch zien op Tui? +/- een uur of 12/13 moet je wel op rekenen.

En voor 1400 euro zit je niet in een waterbungalow hoor :no:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Bronx

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:05

Bericht 13 Jan 2017 20:38

Re: Malediven

Ik ben op Kuramathi Island Resort geweest. We werden erheen gebracht met een watervliegtuig (piloten op blote voeten), sowieso al leuke ervaring. Het resort is de enige op dat eiland. Je loopt in de lengte van het eiland ongeveer in een kwartier van de ene naar andere kant.

Erg mooi strand, fijne ligbedden, mooie zwembaden, heerlijke restaurants (stuk of 6, in elk mochten wij een keer a la carte eten. Overige dagen in het buffetrestaurant wat ook top was. Steeds zelfde ober bijv.). Je kan er snorkelen, mee met duikexcursies of met de boot naar het grotere naastgelegen eiland. Verder vooral relaxen.

Wij waren er 6 nachten en dat was voor ons voldoende. Zowel voor wat je daar kan doen als financieel, want het is super duur. Maar o zo de moeite waard. Wij hadden het gecombineerd met rondreis in Sri Lanka.

Fitness weet ik niet, maar lijkt mij van wel. Wij hadden een watervilla en dat was super mooi. Van onder de douche keken we uit op zee en zagen we stuk of 5 dolfijnen langs komen. Daarnaast kan je vanaf je terras meteen het water in waar de roggen en haaien (ongevaarlijk) zwemmen. Zou graag nog eens terug gaan!
Laatst gewijzigd door Bronx op 13 Jan 2017 20:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
♡2015
♡2018
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 13 Jan 2017 20:39

Re: Malediven

Oh en heb even gegoogled.... op de Malediven komen 14 haaiensoorten voor :smile:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem244

Bericht 13 Jan 2017 20:42

Re: Malediven

Ik ben er ook geweest, was echt prachtig!
Wij haddden geboekt via straus, dat was toen aanzienlijk goedkoper

Zal even opzoeken hoe ons hotel heette
All in is wel een aanrader omdat alles ingevoerd wordt dus hartstikke duur
9 dagen ben ik er geweest, was voldoende
Laatst gewijzigd door Anoniem244 op 14 Jan 2017 20:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bronx

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:05

Bericht 13 Jan 2017 20:49

Re: Malediven

Fauve schreef:Voor degenen die er geweest zijn, heb ik wel een aantal vragen:
- hoeveel dagen is leuk, 9 of 16? Ben je het snel zat daar? 9 dagen is in mijn optiek genoeg. Misschien als je op een groter eiland zit, is dat anders, maar wij hadden er nog 2 weken rondreis voor zitten. Dat scheelt denk ik ook.
- die watervilla's, wat heb je ervoor betaald? Kun je echt prachtig en veilig (ik ben als de dood voor haaien en mantraroggen) snorkelen? Ik weet alleen nog dat wij keken voor extra nacht erbij en dat dat ons zo'n 230 euro extra zou kosten. Echter, zoveel kostte de eerste 6 nachten niet. Snorkelen was gaaf en ik heb daar alleen haaien en roggen gezien die ongevaarlijk waren (en snel weg zwommen wanneer wij eraan kwamen).
- hoe lang is het vliegen/reizen? Zijn via Dubai gegaan vanaf Dusseldorf. Uur of 12 denk ik?
- waar heb je geboekt? Los geboekt. Vlogen met Emirates.
- wat is de beste tijd om te gaan? Wij waren er in mei. Heerlijk weer!
- in welk hotel/watervilla zat je? Kuramathi Island Resort.

Het is echt mijn droom om over een x aantal jaar met ons gezin daarheen te gaan, ik ben er ook voor aan het sparen in een suikerpotje haha.


Ik zou het zeker een keer doen. Het is een mooie belevenis!
♡2015
♡2018
<<

Nicole

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:41

Bericht 16 Jan 2017 15:34

Re: Malediven

oh thanks voor de info tot dusver. Als ik dat zo hoor wil ik alleen maar nog liever er naartoe! Ik had niet gedacht dat 9 dagen lang genoeg zou zijn, dus dat is mooie info.

Bronx: Was Sri Lanka ook mooi? Dat heb ik ook een paar x voorbij zien komen in combinatie met de Malediven namelijk.
Een blog over gezond eten en drinken zonder E-nummers, geraffineerde suikers en ingrediënten die jij niet kent, check: http://blog.nicoles-choice.nl/
<<

Vesper

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 166

Geregistreerd: 24 Jun 2016 13:41

Bericht 17 Jan 2017 21:41

Re: Malediven

Mijn schoonouders gaan binnenkort naar de Malediven en ik weet niet wat zij totaal kwijt zijn voor de vakantie, maar ze hebben een upgrade gedaan naar een waterbungalow en alleen die upgrade was al 1500 euro. Volgens mij gaan ze 10 dagen.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 18 Jan 2017 08:32

Re: Malediven

Ik ben twee keer als tiener op de Malediven geweest (ik was de eerste keer 15 en de tweede keer werd ik daar 17) en vond het echt heerlijk. De eerste keer was ik twee weken met mijn ouders en dus als enigste 'kind' mee en ik heb geen seconde heimwee gehad. Die rust en het leven zonder verplichtingen, heerlijk! De tweede keer ben ik 9 dagen met mijn ouders en oudere zus geweest. Was ook weer heel erg fijn maar wel een stuk korter en drukker haha.

Met mijn man zou ik ook graag nog een keer gaan, maar dan moeten we het ineens zelf betalen haha. Minder gunstig.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 18 Jan 2017 08:33

Re: Malediven

Ik persoonlijk vind een huisje op het strand leuker trouwens. Tussen die huisjes zit bij veel resorts meer ruimte dan de watervilla's en de charme van je eigen parelwitte strandje voor de deur heb je niet in een watervilla.
<<

Bronx

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 129

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:05

Bericht 19 Jan 2017 19:21

Re: Malediven

Nicole schreef:Bronx: Was Sri Lanka ook mooi? Dat heb ik ook een paar x voorbij zien komen in combinatie met de Malediven namelijk.


Ik vond Sri Lanka een erg mooi land. Wij hadden een lokale gids en een vaste uitvalsbasis. Maar dit was via familie van mij geregeld. Je hebt daar super veel gidsen die je op sleeptouw nemen en rondrijden.

Wij zijn op safari geweest (olifantensafari, krokodillen, luipaard, veeeel apen etc), theeplantages gezien, Hollands vestigingsstadje gezien, Olifantenweeshuis, schildpaddenopvang, natuur is sowieso prachtig, je kan de hoofdstad bezoeken, Sigiriya, Kandy (Tempel vd tand), Polonnaruwa (ruines etc), mooie tempels etc. Ja, ik ben fan! :ja:
♡2015
♡2018

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers