Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen "te klein" opvoeden

<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 19 Jan 2017 11:00

Re: Kinderen "te klein" opvoeden

Caulfield schreef:
Miccie schreef:Kinderen kunnen inderdaad ook wel eens bluffen terwijl het niet waar is.

Doet me wel denken aan een uitnodiging die mijn zoontje deze week kreeg van een klasgenootje. Kinderfeestje van groep 1/2 wordt gehouden op zaterdagavond van 18:00-21:00. Ik dacht: huh??? Mijn kind gaat gewoon om 19:00-19:30 naar bed. Nu zitten wij onwijs in dubio. Hij is net gestart op school en het is de manier om zijn klas beter te leren kennen en aansluiting te vinden, maar het tijdstip vind ik eigenlijk te bizar.


Haha, dat hadden wij laatst ook ja, op zaterdagavond, duurde zelfs tot 21h30. Dan begin ik al te gapen :nerd: Gelukkig waren wij dat weekend er niet, dus hoefde ik geen beslissing te nemen.


whaha ja wij liggen er ook tussen 21.30-22:00 in omdat de jongste zo slecht slaapt.

Susan: inderdaad vond ik dat ook meer voor de leeftijd van groep 7/8.
Het is overigens geen Nederlands meisje en in sommige culturen gaan de kinderen een stuk later naar bed dan wij gewend zijn. Bij onze Chinese buren zie ik ook hun dochter van 4 nog rondlopen om 21:00 's avonds.

Het is bij een soort kids playground/ballorig dus ik denk ook niet dat je perse tot het einde moet blijven, maar het is ook niet echt in de buurt (20 minuutjes met de auto). Zoon was overigens onwijs enthousiast dat hij al een uitnodiging had gehad dus dat maakt het beslissen nog lastiger. We moeten het voor 1 feb laten weten dus we hebben nog even haha.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 19 Jan 2017 16:08

Re: Kinderen "te klein" opvoeden

Je kinderen klein houden vind ik iets anders dan de dingen die jij opnoemt. Ik vind het niet normaal kinderen van die leeftijd cola te geven of grotere programma's te kijken dan nodig.

Ik ben helemaal vóór een opvoeding waarin je kijkt wat het beste werkt voor jou kind. Mijn dochter van 3 kijkt babytv, drinkt hoofdzakelijk water. Ze krijgt 1x per dag iets anders, hetzij ranja, sap oid. Veel mensen in mijn omgeving vinden dit zielig. Maar ze vindt het zelf prima en lekker.
Daarnaast houd ik haar het liefst niet na 7 uur op. Want dat trekt ze niet. Ze doet nog een middagslaapje vaak. Gewoon omdat ze het nodig heeft. Ook dit vinden de meesten in onze omgeving raar. Andere kant is wel dat dochter erg zelfstandig is. 'S avonds leg ik haar kleding neer. 'S morgens heeft ze die zelf aangetrokken. Ze pakt zelf haar eigen drinken en wil veel op haar kamertje spelen.

Daarentegen gaan wij heel anders met zoon (19 maanden) om. Hij drinkt bijvoorbeeld geen water. Dus krijgt hij een klein beetje roosvice of ranja in z'n drinken. Verder maken we bij hem minder druk om z'n slaapjes. Hij slaapt de nachten klokje rond, +2 uur. Dus leggen we hem om 20.00 op bed, dan is hij 10 uur wakker. Hij doet vaak een middag slaapje korter dan dochter. Hij kan het hebben en blijft vrolijk. Niet huilerig, niet vervelend, gewoon altijd vrolijk.
Daarnaast is hij vergeleken met dochter op deze leeftijd veel minder zelfstandig. Hij hangt soms uren op schoot, vertikt het zn eigen jas aan te trekken, gebruikt het liefst zo min mogelijk woorden. Steekt soms z'n beker uit en zegt niks.
Ik denk ook dat ik hem nog veel langer moet helpen met dingen en veel "kleiner" op ga voeden.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 19 Jan 2017 18:08

Re: Kinderen "te klein" opvoeden

Parisienne schreef:Ik heb ergens wel een soort droombeeld van dochter en ik samen op de bank op zondagmiddag. Dat we beiden alle Disneyfilms uit onze hoofd kennen en ze zich uitleeft met het nadoen, zingen, dansen. In plaats daarvan zit ze als een volleerd gamer samen met papa liever op de Playstation te bouwen aan haar nieuwe Minecraft wereld. Vertelt ze in vlekkeloos Engels hoe het allemaal in elkaar steekt daarbij en gooit ze met benamingen die ons allen niks zeggen. Of speelt ze Mario Kart op de Wii. Totaal anders dus, niet geheel gepast aan haar leeftijd zullen velen misschien denken. Maar het past geheel bij haar als persoon en haar interesses. Fijn om haar zo gelukkig daarmee te zien.


Waarom vind je dat niet passend bij haar leeftijd? Ik vind het eigenlijk helemaal geen rare dingen voor een kind van 6. Dat zijn toch dingen die veel kinderen van die leeftijd leuk vinden.
2010 2012
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 19 Jan 2017 19:42

Re: Kinderen "te klein" opvoeden

Bedankt voor de reacties.
Natuurlijk moet je kijken naar wat bij het kind past daar ben ik ook helemaal voor. Maar aan de andere kant wil ik niet dat mijn kind buiten de boot valt omdat ik ze "klein" houd zeg maar. Daarom had ik het topic geopend. EN het is ook niet om te vergelijken of dat ik iets fout vind van de mensen met kinderen om mij heen, iedereen doet dat voor zich zelf. Het is meer gewoon voor mezelf wat ik net zei, dat ik niet wil dat ze buiten de boot gaan vallen omdat ik ze "klein" hou. Ik bedoel dit zijn de eerste kinderen die ik op voed :-)

Oh en de gene die zeiden dat het vriendinnetje ook kan bluffen, dat deed ze in dit geval niet ze kon precies vertellen wat ze keek en waar het over ging :-)
:heart: :heart: 2011
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 20 Jan 2017 08:49

Re: Kinderen "te klein" opvoeden

Nou dan houd ik Elena ook klein. Die kijkt 's morgens ned3 en 's middags ook zoiets, nog niet eens nickjr. Ik kleed haar aan en droog haar af en ontbijt maak ik ook voor haar. Ze krijgt nauwelijks cola (soms een slokje als ik het ook heb maar we hebben 't zelf al nooit in huis) ze krijgen wel allebei alleen maar ranja, water of thee drinken ze niet. Oh ja en ze liggen allebei om 19:00 of eerder op bed, soms in het weekend voor Elena wat later maar dat is ook pas sinds een paar weken.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 20 Jan 2017 11:08

Re: Kinderen "te klein" opvoeden

Studiebol, heeft het meisje toevallig oudere broers/zussen? Anders misschien neefjes/nichtjes, waardoor ze bekend is met dergelijke tv programma's. Je weet het niet. Ik vind persoonlijk niet dat je jouw meiden bewust klein houdt. Als ze tevreden en gelukkig zijn, is het toch prima?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Jan 2017 12:29

Re: Kinderen "te klein" opvoeden

Parisienne, ja die heeft ze. Maar goed het gaat natuurlijk niet alleen over dat vooral, die gebruikte ik ook als voorbeeld. Veel kinderen in de klas hebben ook geen oudere broer/zus en daarbij merk ik het ook.
:heart: :heart: 2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Jan 2017 12:39

Re: Kinderen "te klein" opvoeden

Mijn dochter is dan eigenlijk dubbel klein, zit ik me te bedenken. Thuis de jongste, dus toch wel ons kleine meisje, en weliswaar een oudere broer, maar niet eentje waar ze zich aan op kan trekken en door wie ze in aanraking komt met dingen voor grotere kinderen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Jan 2017 13:22

Re: Kinderen "te klein" opvoeden

Ja ik snap wat je bedoelt susan.. Mijn meiden hebben dat ook niet, bedoel ze hebben elkaar maar zitten wel gewoon in de zelfde leeftijdscategorie.
:heart: :heart: 2011
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 20 Jan 2017 19:56

Re: Kinderen "te klein" opvoeden

Mijn dochter keek op die leeftijd niet naar Nickelodeon, mijn zoon kijkt er nu soms wel naar omdat mijn dochter ernaar kijkt. Ik houd wel in de gaten wat er precies op is want ze mogen niet alles zien. Sowieso mogen ze alleen in de avond na het eten televisie kijken en dat is dan bijna altijd Freek in het wild, klokhuis, jeugdjournaal en mijn dochter kijkt vaak ook nog naar Spangas.
Frisdrank krijgen ze nog niet, dat vind ik niet nodig.
De kinderen spelen wel computerspelletjes, ze spelen pokemon go op onze telefoons, ze mogen allebei alleen buiten spelen en naar de speeltuin in de buurt.
Mijn dochter is dit jaar voor het eerst opgebleven met oud en nieuw, daarvoor gingen ze allebei gewoon iets later naar bed. Inmiddels kunnen we met verjaardagen in de avond wel later naar huis, we blijven wel eens tot uiterlijk 20.30/21 uur (op vrijdag of zaterdag), daar kunnen ze nu allebei wel tegen.

Ik vind trouwens niet dat je je kinderen klein houdt, ik vind het vrij normaal dat ze op tijd naar bed gaan, geen frisdrank krijgen, niet alles mogen zien op tv enz.
Klein houden vind ik meer als je ze niet kan loslaten, alles voor ze beslist, alles voor ze doet.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers