Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

<<

Anoniem250

Bericht 18 Jan 2017 12:37

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Dat klopt, maar roken is nooit teruggedraaid. Ik ben het er ook mee eens hoor, dat je het moet proberen. Maar als het niet past bij een gezin, dan vind ik dat het niet steeds aangehaald hoeft te worden. Dat geldt voor mij ook voor borstvoeding, eetadviezen en zelfs de manier van bevallen (vaginaal bevallen is bijvoorbeeld veel beter voor de baby dan een keizersnede). Ik ga er vanuit dat elke moeder het beste wil voor haar kind, maar soms kies je toch voor het een na beste en dat is de meeste gevallen ook goed genoeg. Roken en drinken tijdens de zwangerschap vind ik van een andere orde dan je kind in een andere kamer laten slapen.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jan 2017 12:51

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Ook weer eens :) Ik bedoelde alleen echt dat ik de 'vroeger ging het ook anders' geen argument vind. Niets meer of minder.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 18 Jan 2017 14:00

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

HollyGolightly schreef:Ik snap wel wat Femm bedoelt. De richtlijnen veranderen steeds en soms worden adviezen ook weer teruggedraaid.


Met grote regelmaat worden richtlijnen met betrekking tot slapen veranderd en weer teruggedraaid.

Het ging hier toch om slapen of heb ik iets gemist aangezien er nu ook geschreven word over roken tijdens zwangerschap.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 18 Jan 2017 14:07

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Oh en prima dat "vroeger" niet gezien word als argument. Ik vind een richtlijn blijven herhalen die binnen een gezin/situatie niet werkt ook een dooddoener.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jan 2017 14:34

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Femm schreef:
HollyGolightly schreef:Ik snap wel wat Femm bedoelt. De richtlijnen veranderen steeds en soms worden adviezen ook weer teruggedraaid.


Met grote regelmaat worden richtlijnen met betrekking tot slapen veranderd en weer teruggedraaid.

Het ging hier toch om slapen of heb ik iets gemist aangezien er nu ook geschreven word over roken tijdens zwangerschap.

Mijn bericht was duidelijk dus geloof niet dat je wat gemist hebt. Denk dat je me best begrijpt, het was een voorbeeld.

Echt een oprechte vraag hoor, waarom zet je vroeger steeds tussen aanhalingstekens?
<<

Anoniem336

Bericht 18 Jan 2017 22:07

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Omdat ze waarschijnlijk dubbele aanhalingstekens ipv enkele gebruikt. Denk dat je dat best begrijpt.
Het is m.i. overigens geborgen gevoel, niet geborgene gevoel.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Jan 2017 23:52

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Elja schreef:Omdat ze waarschijnlijk dubbele aanhalingstekens ipv enkele gebruikt. Denk dat je dat best begrijpt.
Het is m.i. overigens geborgen gevoel, niet geborgene gevoel.



Enkele aanhalingstekens zijn toch ook niet nodig? Het is toch niet zogenaamd vroeger, het gaat hier feitelijk over vroeger.

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jan 2017 23:53

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Elja schreef:Omdat ze waarschijnlijk dubbele aanhalingstekens ipv enkele gebruikt. Denk dat je dat best begrijpt.
Het is m.i. overigens geborgen gevoel, niet geborgene gevoel.

He? Waarom reageer jij nou gepikeerd? Maar waarom dan, die dubbele aanhalingstekens?

Haha jeetje wat een kinderachtige reactie trouwens.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 19 Jan 2017 08:26

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Feit blijft wel dat wiegendood sterk is afgenomen sinds die richtlijnen rondom veilig slapen veranderd zijn. Ze weten alleen niet precies welke adviezen daar doorslaggevend in zijn ( roken in het bijzijn van het kind is wel bewezen een gevaar daar in), de richtlijnen bestaan uit meerdere onderdelen ( niet onder een dekbed onder de 2 jaar, bedje kort opmaken of een slaapzak gebruiken, niet/ of op een veilige manier bij de ouders in bed, niet op de buik slapen zonder toezicht, de eerste periode bij de ouders op de kamer en als belangrijkste niet roken tijdens de zwangerschap en niet roken in het bijzijn van kinderen) al die richtlijnen samen hebben gemaakt dat wiegendood sinds die invoering sterk is afgenomen.

Het zijn richtlijnen en ik vind het niet verkeerd dat Spencer daar op wijst in dit topic, het is misschien niet het eerste wat je wil horen als je je kindje op zijn eigen kamer wil leggen maar wel eerlijk om daar op te wijzen zodat je een weloverwogen beslissing voor jezelf kan maken.

Ik vond het zelf heel fijn om S bij me op de kamer te hebben en ook mijn man had er geen problemen mee, voor ons was de keus dus snel gemaakt, ik vond het een grote stap om hem op zijn eigen kamer te leggen toen hij te lang werd voor de wieg en gewoon door sliep rond het half jaar. Maar ik denk dat ik ook de keus had gemaakt om hem op zijn eigen kamer te leggen als wij er niet goed door sliepen, ik vertrouwen in hem had dat hij zich wel liet horen als er iets was e.d. Soms moet je gewoon even afwegen wat voor iedereen de beste keuze is.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem313

Bericht 19 Jan 2017 10:16

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

minoessepoes schreef:Feit blijft wel dat wiegendood sterk is afgenomen sinds die richtlijnen rondom veilig slapen veranderd zijn. Ze weten alleen niet precies welke adviezen daar doorslaggevend in zijn ( roken in het bijzijn van het kind is wel bewezen een gevaar daar in), de richtlijnen bestaan uit meerdere onderdelen ( niet onder een dekbed onder de 2 jaar, bedje kort opmaken of een slaapzak gebruiken, niet/ of op een veilige manier bij de ouders in bed, niet op de buik slapen zonder toezicht, de eerste periode bij de ouders op de kamer en als belangrijkste niet roken tijdens de zwangerschap en niet roken in het bijzijn van kinderen) al die richtlijnen samen hebben gemaakt dat wiegendood sinds die invoering sterk is afgenomen.



Precies dit. De richtlijnen zijn effectief, maar hoe en waarom is niet precies bekend. Daarom kun je niet stellen dat je kindje op een eigen kamer laten slapen niet of zelfs minder veilig is. Als het erom gaat hongersignalen op te kunnen pikken en je hoort deze prima vanuit het eigen kamertje, is het natuurlijk prima, in het geval van een gezonde baby met een goed gewicht en en goed drinkpatroon. In het geval van een ondervoede baby met een eigen kamertje ergens op zolder is het een ander verhaal, en dat begrijpt iedereen met een gezond verstand.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 19 Jan 2017 11:02

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Carrie schreef:
Elja schreef:Omdat ze waarschijnlijk dubbele aanhalingstekens ipv enkele gebruikt. Denk dat je dat best begrijpt.
Het is m.i. overigens geborgen gevoel, niet geborgene gevoel.

He? Waarom reageer jij nou gepikeerd? Maar waarom dan, die dubbele aanhalingstekens?

Haha jeetje wat een kinderachtige reactie trouwens.

Die van jou ook, omdat je zo blijft zagen over een paar aanhalingstekens. Je begrijpt toch ook best wat er bedoeld wordt?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem301

Bericht 19 Jan 2017 11:10

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Thunder schreef:
Carrie schreef:
Elja schreef:Omdat ze waarschijnlijk dubbele aanhalingstekens ipv enkele gebruikt. Denk dat je dat best begrijpt.
Het is m.i. overigens geborgen gevoel, niet geborgene gevoel.

He? Waarom reageer jij nou gepikeerd? Maar waarom dan, die dubbele aanhalingstekens?

Haha jeetje wat een kinderachtige reactie trouwens.

Die van jou ook, omdat je zo blijft zagen over een paar aanhalingstekens. Je begrijpt toch ook best wat er bedoeld wordt?

Zoals ik er al bij vermeldde was het een oprechte vraag. Zie het mensen vaker doen bij het woord vroeger doen en snap de gedachte erachter niet. Maar blijkbaar is het een gevoelig onderwerp.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 19 Jan 2017 11:18

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Omdat vroeger 100 jaar geleden kan zijn, maar vorig jaar is ook vroeger. Maar niet zo vroeger als 100 jaar geleden en vandaar de aanhalingstekens denk ik. Voor mij is het verder niet gevoelig hoor.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem253

Bericht 19 Jan 2017 13:41

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Vandaag is de wijkverpleegkundige van het cb geweest. Het is prima om haar op haar eigen kamertje te laten slapen, zeker als ze daar beter slaapt dan bij ons in de wieg.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 19 Jan 2017 14:06

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Nee, ik vind je geen ontaarde moeder. Moeders die het kindje alleen bij hen in de buurt of op de slaapkamer willen hebben denken daar misschien anders over :wink:.

Wij hebben onze kinderen meteen vanaf de geboorte in hun eigen bedje laten slapen. Het is bij onze zoon (5 mnd) tot nu toe 1 keertje voorgekomen dat hij, op het aankleedkussen, tussen ons in heeft geslapen. Bij mijn dochter is dit in haar babytijd ook maar minimaal gebeurd. Ik ging 's nachts liever een paar keer mijn bed uit om te troosten of te voeden i.p.v. een baby naast me waarvan ik ieder geluidje zou horen.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 19 Jan 2017 14:08

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Champagne schreef:Vandaag is de wijkverpleegkundige van het cb geweest. Het is prima om haar op haar eigen kamertje te laten slapen, zeker als ze daar beter slaapt dan bij ons in de wieg.
Volgende keer gewoon op je gevoel afgaan, dat werkt het beste. Er zijn zoveel verschillende meningen en iedereen heeft vaak wel wat positiefs of negatiefs te zeggen. Leer op je gevoel te vertrouwen, dat is de beste tip die ik je kan geven.
<<

Anoniem253

Bericht 19 Jan 2017 14:18

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Ilovethe90s schreef:
Champagne schreef:Vandaag is de wijkverpleegkundige van het cb geweest. Het is prima om haar op haar eigen kamertje te laten slapen, zeker als ze daar beter slaapt dan bij ons in de wieg.
Volgende keer gewoon op je gevoel afgaan, dat werkt het beste. Er zijn zoveel verschillende meningen en iedereen heeft vaak wel wat positiefs of negatiefs te zeggen. Leer op je gevoel te vertrouwen, dat is de beste tip die ik je kan geven.

Dankjewel, lief! Wil alles zo goed mogelijk doen.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Jan 2017 18:19

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Ilovethe90s schreef:
Champagne schreef:Vandaag is de wijkverpleegkundige van het cb geweest. Het is prima om haar op haar eigen kamertje te laten slapen, zeker als ze daar beter slaapt dan bij ons in de wieg.
Volgende keer gewoon op je gevoel afgaan, dat werkt het beste. Er zijn zoveel verschillende meningen en iedereen heeft vaak wel wat positiefs of negatiefs te zeggen. Leer op je gevoel te vertrouwen, dat is de beste tip die ik je kan geven.


En dat vond ik bij mijn oudste zo moeilijk! Welk gevoel? Mijn gevoel vloog alle kanten op de eerste maanden. Erg fijn die onzekerheid, vermoeidheid en hormonen in zo'n periode. Oh en dan vergeet ik alle adviezen van mensen nog. :12:
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem245

Bericht 19 Jan 2017 19:05

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Ik spreek dan uit mezelf maar er is altijd 1 gevoel wat er echt tussenuit springt. Voelt het beter om haar in haar eigen bedje te slapen, dan doe je dat. Voelt het toch beter op je eigen kamer, dan laat je haar slapen op jouw kamer.

C heeft ook meteen in zijn eigen bed op zijn eigen kamer geslapen. Ik was altijd wakker voordat hij wakker werd (dat heeft trouwens echt bizar lang geduurd) en we sliepen allebei gewoon goed. Als hij ziek was lag hij wel bij mij maar dan sliepen we allebei ontzettend onrustig.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers