Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leuke uitspraken-topic! #1

<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 29 Dec 2016 23:00

Re: Leuke uitspraken-topic!

Oh herkenbaar Maddie, onze middelste van 4 gebruikt 'piemel' en 'plas' in zowat ieder gesprek tegenwoordig. En moet dan zelf heel hard lachen ;-)

De middelste vraagt wel vaker waarom ik sport en dan zeg ik dat ik wat aan mijn buikje wil doen. Van de week klaagde mijn schoonzusje dat ze niet lekker meer sliep met haar dikke buik (ze is zwanger) en toen zei de middelste: "Weet je wat je moet doen als je geen baby's meer wilt krijgen? Dan moet je heel vaak gaan rennen!"
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem236

Bericht 29 Dec 2016 23:42

Re: Leuke uitspraken-topic!

Grappig om te lezen dat er meer kinderen het woord piemel hilarisch vinden. Hier is dat ook de hele dag door. Ieder lied dat hij zingt vervangt hij wel een woord door piemel, of poep of scheet. Zo jammer, want hij kan echt heel leuk en goed zingen.
Of op vragen als antwoord piemel geven :thumbdown:
<<

Anoniem210

Bericht 30 Dec 2016 00:02

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha echt lachwekkend sommige opmerkingen. Kleine wijsneuzen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 30 Dec 2016 00:15

Re: Leuke uitspraken-topic!

Pineco, zo grappig. Rennen is het middel haha!

Lotus, hier bleef ze ook maar door gaan. Ze had zelf een liedje bedacht met een piemel word je geboren :) hoe creatief!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 30 Dec 2016 00:25

Re: Leuke uitspraken-topic!

De oudste heeft een navel met een bultje erin, volgens haar is dat een piemel. Nu roept ze steeds dat ze een piemel in haar navel heeft. Vervolgens is haar zusje (met kuiltjesnavel) enorm verdrietig omdat haar navel niet goed is omdat er geen piemel in zit :palm:

Beide meiden zijn dol op kippenpootjes, wij noemen dat altijd kluifvlees. Laatst aten we dat met de familie en nichtje van 7 legde uit welk deel van de kip het is waarop N. hoogst verontwaardigd uitriep: "Nee, hoor, dat is toch zielig? Dan kan hij niet meer lopen!" :D
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Dec 2016 11:23

Re: Leuke uitspraken-topic!

Mijn zoon vindt het woord Poepjes geweldig. Vreselijk haha
R. 2013
D. 2016
<<

anoniem224

Bericht 12 Jan 2017 23:18

Re: Leuke uitspraken-topic!

Ik was vanmiddag aan het werk, hadden we het over sporten en zo. Dus ik zeg; ja jongens, vanavond ga ik trampoline fitnessen! Kijkt een zo'n mannetje me aan en zegt; jaaa hoor juf, dat kan jij echt niet! En bedankt :P
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11573

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Jan 2017 23:48

Re: Leuke uitspraken-topic!

Nog geen uitspraak maar wel een briljante actie. Mijn moeder is met de iPad bezig en kan J daar even niet bij gebruiken dus ik leid hem even af. Hij wilde perse die iPad. Hij loopt naar mij pakt mijn hand dus ik loop mee. Hij gaat voor de deur naar de gang staan die ik open deed (meestal wil hij dan in de keuken kijken ofzo) hij loopt met mij de gang in laat mijn hand los, ik blijf staan hij loopt zo de kamer weer in en doet de deur dicht.....
2015 💙
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3609

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 13 Jan 2017 15:43

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha, geweldig weer al die uitspraken.
Hoe ging het trampoline fitness uiteindelijk, MN?

Mijn nichtje (2) is ook weer lekker op dreef:

Ik had een niesbui en toen ik klaar was, vroeg ze: "Chava, gaat het goed?" Inclusief klopje op mijn arm.

Mijn vader had nog een zakje met kruidnoten liggen. Nichtje ziet dat en wil een kruidnoot hebben.
Vader: "Maar jij houdt toch helemaal niet van kruidnoten?"
Nichtje stopt toch een kruidnoot in haar mond en zegt een paar seconden later, terwijl ze de kruidnoot uitspuugt: "Bah, ik houd helemaal niet van kruidnoten!"
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 13 Jan 2017 15:58

Re: Leuke uitspraken-topic!

F. belt oma op om te vragen wat zij voor haar verjaardag wil. Oma weet het niet, dus F. doet haar een voorstel.
F: "Oma, wil jij een popcornmachine voor jouw verjaardag?" (Geen idee hoe hij dat verzint)
O: "Maar wat moet ik daar dan mee jongen, daar heb ik niet zo veel aan"
F: "Oké, een muffin dan?"

F. liep laatst tijdens het verschonen een beetje met zijn piemel te spelen, die daardoor hard werd. Zegt hij tegen mijn man, wijzend op zijn piemel: "Au papa, kijk nou, moet je eens in knijpen"
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Linvi

Bericht 13 Jan 2017 16:09

Re: Leuke uitspraken-topic!

Leuke uitspraken zeg! Mijn kids kunnen er ook wat van met z'n tweeën, vooral de interactie tussen hun is soms echt hylarisch!

Van de week was ik bezig met Xaav zijn haren te doen, gebruik gel met sterkte 5. Dit staat op de voorkant, nr 1 tot en met 5 en dan staat om 5 een vierkantje en hij is wat groter. Terwijl ik z'n haren goed doe zegt Xaav (3jr) mama, deze gel mag ik niet, deze is pas voor als je 5 bent!
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 13 Jan 2017 18:02

Re: Leuke uitspraken-topic!

Linvi schreef:Van de week was ik bezig met Xaav zijn haren te doen, gebruik gel met sterkte 5. Dit staat op de voorkant, nr 1 tot en met 5 en dan staat om 5 een vierkantje en hij is wat groter. Terwijl ik z'n haren goed doe zegt Xaav (3jr) mama, deze gel mag ik niet, deze is pas voor als je 5 bent!


Dit deed ons zoontje ook inderdaad. Wij vierde zijn verjaardag van de week. Hij kreeg potloden waar het nummer 18 op stond (er zaten dus 18 potloden in). Zegt ie: Dit vind ik niet leuk. Vroegen we waarom: Hier mag ik pas mee spelen als ik 18 ben en ik ben nu pas 4.
Afbeelding

Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 14 Jan 2017 10:09

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha kids zijn té grappig. Julian houdt van citroen want: 'Dat is zo bittig mama...' bitter en pittig :smile:
<<

Anoniem197

Bericht 14 Jan 2017 12:18

Re: Leuke uitspraken-topic!

Mijn zoon begint nu wat woorden te koppelen. Zo leuk, ik vraag of ik een kusje krijg.
Zijn antwoord mama bah en heel hard nee schudden!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Jan 2017 09:32

Re: Leuke uitspraken-topic!

R kijkt nogal veel Pieter Konijn en denkt af en toe zelf dat hij een konijn is.

We kwamen gister in een sneeuwbui terecht toen hij aan het fietsen was..
"nou lekker dan. De bek vol sneeuw".

Haha zo droog
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem197

Bericht 15 Jan 2017 09:47

Re: Leuke uitspraken-topic!

Whaha spencer, echt een droge opmerking en daardoor zo leuk!
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 15 Jan 2017 10:04

Re: Leuke uitspraken-topic!

Hahahahahha Spencer :smile:
De oudste was vanmorgen in paniek: de jongste had zijn Lego Brandweerkazerne kapot geschreeuwd :eyes: Ik vraag me af hoe hij dat gedaan heeft, wist niet dat Lego zo breekbaar was :laughcry:
07.12.2011
11.12.2014
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 18 Jan 2017 15:44

Re: Leuke uitspraken-topic!

Geweldig die uitspraken!

Mijn zoontje van 3 is op t moment echt enorm eigenwijs. Hij liep net in zijn blote billen, dus ik zeg tegen hem: ' Trek je onderbroek aan, anders vliegt je piempoem weg.' Piempoem noemt hij zijn piemel op t moment. Antwoord ie: 'Als mijn piempoem wegvliegt ga ik er heel hard achter aan fietsen.'
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 18 Jan 2017 23:51

Re: Leuke uitspraken-topic!

Tijdens een zoveelste discussie met N. over het belang van (op tijd) gaan slapen, zei ik op een gegeven moment: "Als je nu niet slaapt ben je morgen zó moe, kom je moeilijk je bed uit, komen we te laat op school, mist de juf je..." waarop N. reageerde: "I don't care ... I love it!" (zingend op de melodie van het het liedje 'I don't care' van Icona Pop.. voor wie hem kent). Timing was perfect.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 19 Jan 2017 10:42

Re: Leuke uitspraken-topic!

Klinkt geweldig Parissiene!

D. is dol op boekjes lezen en was er gisteren in bad weer druk mee. Meestal wijst ze vanalles aan en benoemt wat ze ziet, soms vragen wij 'waar is...' en dan wijst ze 't aan. Gisteren wilde 't even niet zo en wees ze een aantal keer het verkeerde dier aan. Toen mijn man weer vroeg 'waar is de bij?' besloot ze geen nieuwe poging te wagen, maar was 't antwoord 'kwijt!'
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 22 Jan 2017 22:05

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha geweldig Parissiene.

Hier een grappig gesprek:
T: * naam opa*
Ik: wie is *naam opa*
T: hippie, hippisch!
Ik: nee, het zijn geen hippies! Hoe heet opa met baard?
T: *naam opa*
Ik: en wie is *naam opa*?
T: hippie!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 23 Jan 2017 00:30

Re: Leuke uitspraken-topic!

Duidelijk een hippie, wolfinschaapskleren. Kan niet anders :wink:

Rebecca, die is ook wel heel erg leuk!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 23 Jan 2017 08:57

Re: Leuke uitspraken-topic!

Leuk Wolfinscaahpskleren!

Mijn neefje (4jr) zei tegen mijn vader:
'Ja, maar ja, als je opa bent wordt je gewoon kleiner en dikker.'
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 23 Jan 2017 11:56

Re: Leuke uitspraken-topic!

Haha, Teada! Arme opa.

Dochter vroeg mij een tijdje terug: "Mama, wat wil jij later worden als je groot bent?" Zag het maar als een enorm compliment, zo oud en groot vindt ze me blijkbaar niet.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Jan 2017 19:49

Re: Leuke uitspraken-topic!

Nou Teada, ben je dan mooi gedoemd.. whahaha

Parisienne, wat was je antwoord? :P

B zei gister: Een rookworstje is toch een vogel met een worstje?

:smile:
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron