Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Wonen

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 16 Jan 2017 22:28

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik vind iets aan de muur altijd zo moeilijk!
Voor de verbouwing had ik 2 vergrote foto's in lijst boven de bank, en 4 kleine spiegeltjes boven dressoir.
Een schilderij vind ik lastig, t moet iets betekenen of zo.
Na de verbouwing zei vriend dat hij een schilderij van een Boeddha zou willen. Ik heb er niks mee, maar vind t wel mooi dus prima. En toen vond ik een super mooie op internet
http://www.izelo.com/schilderijen/canva ... ate=dialog
Qua kleur past ie bij t interieur, is mooi groot en dat komt mooi uit bij de bank, en ik vind een 3/4/5 Luik ook heel leuk. Hij hangt toevallig sinds vandaag en ik vind t echt wauw

(Boven de eettafel willen we nog een spiegel)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem197

Bericht 17 Jan 2017 18:02

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Is een hoekbank nu echt zo fijn? We willen een nieuwe bank en twijfelen tussen een hoekbank en 2 gewone.
<<

Anoniem192

Bericht 17 Jan 2017 18:05

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

We hebben een bank met chaise lounge, maar ik vind het eigenlijk niet fijn, is lomp & neemt veel ruimte in terwijl je er eigenlijk niet heel veel mee kan.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Jan 2017 18:16

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wij hebben geen hoekbank. Vooral omdat het zo bepalend is voor je interieur. Het beperkt je vaak heel erg als je eens wilt schuiven.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Geel

Bericht 17 Jan 2017 18:34

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik kom even zeggen dat ik het zo leuk vind dat dit topic best aardig loopt. :-)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 17 Jan 2017 18:36

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ooh La La! schreef:Wij hebben geen hoekbank. Vooral omdat het zo bepalend is voor je interieur. Het beperkt je vaak heel erg als je eens wilt schuiven.

Om dezelfde reden hebben wij geen hoekbank.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem197

Bericht 17 Jan 2017 18:54

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wij kunnen dadelijk toch niet schuiven. En een hoekbank neemt minder plaats in dan 2 losse banken daarom de twijfel. Maar vraag me af of het net zo fijn is als dat het lijkt. Twijfels!
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jan 2017 18:57

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wij hebben een enorme hoekbank, bijna 4 meter lang haha. Maar hij zou eventueel wel andersom in de woonkamer kunnen, al zijn wij geen schuivers, dus daar hebben we geen rekening mee gehouden. Ik zit praktisch altijd in de hoek :D

Ik lees nu je tweede reactie en twee losse banken vind ik doorgaans (doorgaans dus) ouderwets staan, maar dat ligt helemaal aan de bank en de rest van het interieur. Dan zou ik gewoon voor een hoekbank gaan als je toch niet kunt schuiven want het is enorm fijn!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Jan 2017 19:03

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

DdL schreef:Wij kunnen dadelijk toch niet schuiven. En een hoekbank neemt minder plaats in dan 2 losse banken daarom de twijfel. Maar vraag me af of het net zo fijn is als dat het lijkt. Twijfels!


Een bankstel zou ik tegenwoordig niet meer kiezen. Tenzij je een mega grote kamer hebt.
Uit je reactie maak ik op dat je niet zo'n grote woonkamer hebt. Juist dan zou ik geen hoekbank nemen.
Ik zou dan gaan voor een zo'n groot mogelijke rechte bank. Een 3 of 4 zits bijvoorbeeld en dan een mooie (luchtige) stoel. Dus niet een stoel uit dezelfde serie van je bank maar iets heel anders.

Snap je wat ik bedoel?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 17 Jan 2017 19:25

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik vind het grote nadeel van een hoekbank (met chaise longue) dat je in de hoek alleen lekker zit met je benen omhoog, dus bijvoorbeeld visite zit zich een breuk omdat er geen rugleuning is. Zo'n bank neemt veel plaats in voor meestal 3 zitplaatsen (voor volwassenen).

Wij hebben een vrij ruime woonkamer en daarom twee losse banken en een stoel.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jan 2017 19:30

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wij hebben trouwens een hoekbank met een ottomane ofzo, of otomane. Anyway, onze hoek heeft om de hoek dus wel een leuning (tot bijna het eind) dus de visite zit ook goed :D
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jan 2017 19:35

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Afbeelding
Zoiets hebben wij. Dat links is zo`n ottomane.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 17 Jan 2017 19:41

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Cotton schreef:Wij hebben trouwens een hoekbank met een ottomane ofzo, of otomane. Anyway, onze hoek heeft om de hoek dus wel een leuning (tot bijna het eind) dus de visite zit ook goed :D


Goed bezig!
<<

Patsy

Bericht 17 Jan 2017 19:45

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Onze hoekbank bestaat uit delen die je los kunt koppelen. Daardoor ben je minder beperkt met veranderen.

Ik ben heel blij met de onze. Wat ik wel een belangrijk punt vond (en vind) is dat er achter de hele bank een rugleuning zit, dus geen chaise longue gedeelte aan zit. Zo kun je op de totale bank lekker zitten.
<<

Butsmuts

Noob

Berichten: 44

Geregistreerd: 27 Jul 2016 10:09

Bericht 18 Jan 2017 14:08

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik heb nu een hoekbank, een hele grote (met overal leuning), ik vind het ideaal. En ga het echt missen nu ik ga verhuizen en mijn bank niet mee kan.
<<

Anoniem221

Bericht 18 Jan 2017 14:47

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik heb dus een hele stomme vraag. Althans, dat vind ik zelf. Of nee, misschien is het wel gewoon een retorische vraag, omdat ik weet dat het zo niet werkt.

Mijn vriend heeft momenteel een ziektewetuitkering. Eind mei/begin juni zal hij een uitnodiging ontvangen om te worden gekeurd voor de eindbeoordeling en we hopen vurig dat hij wordt afgekeurd. Lijkt me wel, want werken kan hij sowieso niet volhouden, maar goed. Nu de domme wonen-vraag. Als hij de bevestiging per post krijgt dat hij per bepaalde datum wordt afgekeurd, kan ik daarmee dan ook naar de bank stappen voor een andere hypotheek. :laughcry:

We willen zo graag verhuizen, moeten voor onszelf ook verhuizen, dat ik naar stomme constructies zoek om het vroeger dan kerst 2017 zit te zoeken.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Jan 2017 19:47

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Volgens mij is dit geen retorische vraag. Het is wel een vraag die niet kan worden beantwoord zonder meer informatie. Wil je je hypotheekvorm wijzigen, of bedoel je dat je je huis wilt verkopen?
<<

Anoniem221

Bericht 18 Jan 2017 21:10

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Caulfield schreef:Volgens mij is dit geen retorische vraag. Het is wel een vraag die niet kan worden beantwoord zonder meer informatie. Wil je je hypotheekvorm wijzigen, of bedoel je dat je je huis wilt verkopen?


Ik noem het retorisch, omdat ik ergens wel weet dat mijn plannetje niet gaat werken.

We moeten ons (officieel mijn) huis eerst verkopen en vervolgens willen we een andere woning kopen. De woning is op het oog en we hopen dat hij te koop blijft staan tot wij de mogelijkheid hebben om deze woning te kunnen kopen. Met alleen mijn inkomen gaat het kopen van een woning met die vraagprijs niets worden. Ik heb het inkomen van mijn vriend nodig, maar zijn inkomen is een ziektewetuitkering en geen vast inkomen. Dat word een vast inkomen op het moment dat hij afgekeurd wordt. Maar moet ik wachten tot zijn eerste loonspecificatie of kan ik ook met de bevestigingsbrief naar de bank?
<<

Anoniem313

Bericht 18 Jan 2017 21:23

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Nu snap ik het beter. Ik denk dat dit iets is om aan je financieel adviseur voor te leggen. En zelf zou ik er niet van uit gaan dat het allemaal snel gaat; zijn inkomen is dan straks wel vast, maar laag. Tegelijkertijd heb jij nu nog geen baan, toch? Dus die moet je eerst vinden, en dan zul je eerst sowieso met een tijdelijk contract werken. Ik zou die tijdlijn dus wat ruimer nemen.
<<

Anoniem221

Bericht 18 Jan 2017 21:36

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Caulfield schreef:Nu snap ik het beter. Ik denk dat dit iets is om aan je financieel adviseur voor te leggen. En zelf zou ik er niet van uit gaan dat het allemaal snel gaat; zijn inkomen is dan straks wel vast, maar laag. Tegelijkertijd heb jij nu nog geen baan, toch? Dus die moet je eerst vinden, en dan zul je eerst sowieso met een tijdelijk contract werken. Ik zou die tijdlijn dus wat ruimer nemen.


Ik snap wat je zegt, maar dat is voor ons heel moeilijk om te verkroppen. Ik zei tegen mijn vriend dat we onze doelen drie maanden moesten uitstellen, maar dat vond hij niets. Hij wil hier weg in juli/augustus (eerste belofte van het nieuwe jaar). En als ik weet dat het mogelijk is, dan zoek ik net zolang tot ik het voor elkaar heb. Vechtersmentaliteit, maar niet altijd goed.

Ik moet inderdaad nog een baan vinden. Door het inkomen van mijn vriend heb ik geluk dat ik slechts 24 hoef te werken. Dat maakt de screening voor gepaste banen wat groter. Ik hoef geen 40u meer te werken. Al wil ik dat nog steeds wel.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 18 Jan 2017 21:41

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Maar dan nog, Fedora: het blijft dat je start op een tijdelijk contract en de afgelopen tijd niet gewerkt heb. Banken zijn soms makkelijker geworden maar niet zó makkelijk. Ik ben het eens met Caulfield dat je je tijdlijn wat ruimer moet nemen/maken/zien.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem313

Bericht 18 Jan 2017 21:43

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Tja, hij kan vinden wat hij wil, het is aan een bank om jullie een lening te verstrekken, en als een bank daartoe niet bereid is, doet wat jouw vriend vindt er niet zoveel toe.
Je hebt het vast zelf uitgerekend, maar is een uitkering plus een baan van 24h per week echt voldoende voor een huis? Zijn ze in jullie regio zo goedkoop?
<<

Anoniem221

Bericht 18 Jan 2017 21:50

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Het ligt eraan wat men goedkoop vindt. Wij kunnen met zijn Wia-iva en mijn 24u werken 235.000 euro lenen voor een hypotheek. De woning die we op het oog hebben is 50.000 euro onder het maximaal te lenen bedrag. Ga ik veertig uur werken kunnen we meer lenen, maar dat is ons doel niet. Het doel is het huis.

Hij kan ook vinden wat hij vindt en hij weet ook dat wat niet gaat, niet gaat. Maar mijn persoonlijke wens is ook ze snel mogelijk maken dat we wegkomen. Rust, want dat krijgen we in dat huis sowieso.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 18 Jan 2017 21:57

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Dat lijkt me vrij veel. Wij kregen met anderhalve baan een hypotheek van amper 177.000
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem221

Bericht 18 Jan 2017 22:02

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Thunder schreef:Dat lijkt me vrij veel. Wij kregen met anderhalve baan een hypotheek van amper 177.000


Mijn vriend krijgt hetzelfde waar ik een week voor moet werken. De mijne dan wel zonder vakantiegeld. De zijne met vakantiegeld. Hij verdiende echt goed toen hij nog werkte.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers