Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke foto insturen voor award?

Welke foto insturen voor award?

Foto 1
4
36%
Foto 2
4
36%
Foto 3
3
27%
 
Aantal stemmen : 11
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jan 2017 15:15

Welke foto insturen voor award?

Ik ben lid van een bruidsfotografenclub (op Facebook maar ook bijeenkomsten), waarin echt de top van bruidsfotografen in Nederland zit, maar ook 'gemiddelde' fotografen zoals ik. Niet dat ik mezelf persé zo wil noemen, maar zo is het gewoon. Wel allemaal mensen die hun vak serieus nemen in elk geval.
Elk jaar wordt hier een award voor uitgegeven, een interne fotowedstrijd, waarin we elkaars werk beoordelen en voorzien van feedback. Super leerzaam dus, want je leert goed kritisch naar je eigen werk te kijken en je ontvangt feedback van mensen die er toch veel vanaf weten.
Afgelopen jaren was ik helaas heel erg laag geeindigd, maar toch ook nuttige feedback ontvangen. Ik vind het doodeng om me elke keer zo kwetsbaar op te stellen naar anderen toe, zeker omdat ik wéét dat ik niet tot de allerbeste behoor, maar ik vind het wel heel goed om dat te doen. Júist dan leer je.

Nou heb ik een relatief slecht jaar gehad qua bruidsfotografie, met maar drie bruiloften, maar toch probeer ik hier uit iets te leren en heb dit jaar geprobeerd te focussen op het verhaal en emotie. Ik heb drie foto's geselecteerd waar ik één uit mag/moet kiezen (het moet uit 2016 zijn) om op te sturen.

Foto 1 is mijn favoriete foto van het jaar, maar wel erg 'simpel'. Wellicht niet persé de beste keuze voor dit doeleinde. Foto 2 en 3 zijn veel verhalender, ook door de oudere bruidsparen. Maar is het genoeg?

Ik ben zelf niet heel erg onder de indruk van mijn eigen niveau dit jaar, maar vind dat ik toch mee moet doen voor de uitdaging en het leerzame proces. Ik durf me daarom hier op 't forum nu kwetsbaar op te stellen met de vraag welke jullie favoriet is. Wie weet helpt het mij een keuze te maken en -help- weer mee te doen met de award.

Welke zou jij adviseren in te sturen en waarom?

*FOTO'S WEG*

(foto's niet quoten graag. Het topic kan niet verwijderd worden maar de foto's wel)
Laatst gewijzigd door Marin op 18 Jan 2017 16:50, in totaal 2 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 18 Jan 2017 15:20

Re: Welke foto insturen voor award?

De eerste. De andere foto's vind ik te donker. Bij de onderste foto kan ik de gezichtsuitdrukking niet goed zien. Ik vind foto 1 verhalender dan 2 en 3, omdat haar gezichtsuitdrukking iets zegt. Foto 2 is geensceneerd en foto 3 te donker.

Maar ik heb helemaal geen verstand van fotografie. Dus het kan zomaar zo zijn dat je aan mijn mening niks hebt.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 18 Jan 2017 15:23

Re: Welke foto insturen voor award?

Ik heb er geen verstand van, maar ik vind twee het mooist en meest bijzonder. Drie vind ik te donker en rommelig, een toch echt een beetje simpel en standaard ofzo (wel heel mooi, maar niet interessant).
Laatst gewijzigd door Whatever op 18 Jan 2017 15:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jan 2017 15:23

Re: Welke foto insturen voor award?

HollyGolightly schreef:Maar ik heb helemaal geen verstand van fotografie. Dus het kan zomaar zo zijn dat je aan mijn mening niks hebt.


Dat maakt niet uit. Natuurlijk heb ik er wel wat aan.

Degenen die het gaan beoordelen hebben echter wél heel veel verstand van fotografie en dat vind ik er juist zo eng aan. Maar ik vind het juist ook wel heel fijn om van een andere kant te horen wat men vindt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem221

Bericht 18 Jan 2017 15:39

Re: Welke foto insturen voor award?

Ik zou kiezen voor nummer twee. Ook al zie je hun gezichtsuitdrukking niet, je ziet aan hun houding dat ze genieten. De anderen genieten ook, dat is zichtbaar, maar ik vind de tweede foto gewoon bijzonder. Je ziet niet veel en tegelijkertijd heel erg veel. Maar ook ik heb er geen verstand van. :wink:
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 18 Jan 2017 15:42

Re: Welke foto insturen voor award?

Ik heb gekozen voor nummer 3, omdat ik denk dat je daar heel gerichte feedback op kan krijgen, juist omdat het een technisch moeilijk te maken foto is (denk ik).
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem197

Bericht 18 Jan 2017 16:06

Re: Welke foto insturen voor award?

Ze pakken mij alle 3 niet, sorry. Misschien door het moment waarop ik kijk maar ik heb andere foto's van jou gezien die mij meer doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jan 2017 16:07

Re: Welke foto insturen voor award?

DdL schreef:Ze pakken mij alle 3 niet, sorry. Misschien door het moment waarop ik kijk maar ik heb andere foto's van jou gezien die mij meer doen.


Van dit jaar? Want dan zijn suggesties welkom. Van andere jaren is leuk om te horen maar heb ik hiervoor niets aan.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem184

Bericht 18 Jan 2017 16:10

Re: Welke foto insturen voor award?

Ze pakken mij alle drie ook niet echt, eigenlijk. Ik vind het wel hele mooie foto's, maar vooral mooi als herinnering voor het bruidspaar zelf. Om ermee mee te doen voor een award vind ik bij alle drie toch iets missen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jan 2017 16:13

Re: Welke foto insturen voor award?

Maple schreef:Ze pakken mij alle drie ook niet echt, eigenlijk. Ik vind het wel hele mooie foto's, maar vooral mooi als herinnering voor het bruidspaar zelf. Om ermee mee te doen voor een award vind ik bij alle drie toch iets missen.


Maar als je móet kiezen?

Ik heb gewoon een shitty jaar gehad qua fotografie, veel te weinig gedaan. Ik ben ook niet heel tevreden dit jaar met mijn niveau, maar ja, ik wil wel groeien en dus leren en dus moet ik het hier mee doen ;)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem184

Bericht 18 Jan 2017 16:14

Re: Welke foto insturen voor award?

Dan kies ik denk ik voor nummer 3, om de reden die Fientje aangeeft.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Jan 2017 16:14

Re: Welke foto insturen voor award?

Uit deze 3 de eerste, maar heb je geen kleuren foto? Die vind ik van jou vaak mooier/sprekender.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jan 2017 16:18

Re: Welke foto insturen voor award?

Ooh La La! schreef:Uit deze 3 de eerste, maar heb je geen kleuren foto? Die vind ik van jou vaak mooier/sprekender.


Jawel, maar niets wat ik er zelf uit vind springen.
Je mag gerust kijken hoor. Dit zijn de drie bruiloften van dit jaar:

*****
Laatst gewijzigd door Marin op 18 Jan 2017 16:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Jan 2017 16:26

Re: Welke foto insturen voor award?

Ben dat wel met je eens ja.
Helaas niet echt een foto waarvan ik zeg; Wow, ja dat is 'm.

Dan zou ik toch voor de eerste foto gaan.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem316

Bericht 18 Jan 2017 16:37

Re: Welke foto insturen voor award?

Ik vind persoonlijk de foto's die je hier geplaatst heb niet zoveel doen. De foto's daarentegen die ik tegen kom op jouw blog (foto met dansend echtpaar buiten en de foto met de dochters(?) uit bruiloft 2) vind ik mooier. En inderdaad, kleur doet zoveel voor een foto.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Jan 2017 16:40

Re: Welke foto insturen voor award?

Ik vind van bruiloft 2 de foto waarop de bruid danst heel mooi, die staat in jouw blog boven de foto die je nu hebt uitgekozen.
Van bruiloft 3 vind ik de foto waarop de bruid en traantje wegpinkt in de kerk erg mooi, ook omdat je de familie daar op de achtergrond heel gelukkig ziet kijken.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jan 2017 16:41

Re: Welke foto insturen voor award?

Die dansende vind ik helaas ook niet echt technisch heel sterk. Maar is wel een hele fijne foto inderdaad. Hmm ik ga nog even nadenken. Dank jullie voor de input iig :)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem245

Bericht 18 Jan 2017 16:47

Re: Welke foto insturen voor award?

Ik heb op twee gestemd. De eerste vind ik te gewoon, en de derde eigenlijk ook. De tweede vind ik veel meer "spontaan" ogen en roept bij mij meer op dan de andere twee.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jan 2017 16:50

Re: Welke foto insturen voor award?

Dank jullie wel. Ik ga de foto's verwijderen. Ik dénk dat ik voor foto 2 ga, voor wie 'm gezien heeft. Van wat ik lees van jullie reacties is dat in elk geval geen hele gekke keuze. Ik blijf het zo eng vinden dit (echt vorige keer heb ik echt slapeloze nachten gehad tijdens de stemrondes), maar het is wel goed om te doen. Out of the comfort zone enzo.
Let's discover the world together.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 19 Jan 2017 15:36

Re: Welke foto insturen voor award?

Maar waarom zou je hieraan mee doen als je eigenlijk over al je foto's niet heel erg tevreden bent?
Dat is toch ook niet eerlijk voor jezelf? Omdat je weet wat er waarschijnlijk ook niet goed is aan deze foto's etc.

In jouw geval zou ik hier denk ik niet aan mee gedaan hebben dit jaar. Wellicht volgend jaar, mocht je dan wel een topfoto hebben waar je zelf ook heel erg trots op bent.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Jan 2017 16:03

Re: Welke foto insturen voor award?

Omdat je juist ook feedback ontvangt. Ik ben wel tevreden met deze foto's maar het niveau mág hoger. Ik ben juist van mening dat je op deze manier juist kunt leren. Het is de uitgelezen kans om uitgebreide feedback op een foto te krijgen. Dat vind ik doodeng, maar wel heel goed. Juist dat moet vind ik, in zo'n soort vak, anders groei je nooit.

Oh en daarbij: Nee ik weet niet wat er niet goed is aan de foto's. Tenminste, ik zie zelf wel wat ík wel en niet goed vind aan de foto's. Maar op een gegeven moment zie je zelf je eigen werk niet meer, dat heb je bijvoorbeeld ook als je een stuk tekst schrijft zoals een scriptie. Een ander paar ogen is zo ontzettend waardevol.
Let's discover the world together.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 20 Jan 2017 15:29

Re: Welke foto insturen voor award?

Jammer, ik was te laat! Wanneer krijg je feedback? :)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jan 2017 16:16

Re: Welke foto insturen voor award?

Februari ergens. Maar misschien sla ik toch maar jaartje over.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem278

Bericht 20 Jan 2017 16:27

Re: Welke foto insturen voor award?

Weet je Marin, ik vind het hartstikke knap en dapper dat jij je op zo'n manier openstelt voor feedback. Zeker omdat het iets is wat je toch aan het hart gaat.
Tegelijk denk ik, is dit nu het moment? Je hebt, schrijf je zelf, een minder jaar gehad. Je hebt nu andere dingen (nou meer andere mensjes-in-wording) aan je hoofd en je bent nu toch al spannings-stressgevoelig.

Waarom geen time out, even geen meningen en feedback, en jezelf weer verder ontwikkelen als fotografe op het moment dat jij daar aan toe bent en het weer goed voelt?
Want nu doe je het misschien vooral omdat nu die deadline is en je jezelf ooit voornam dat je daar elk jaar aan mee zou doen, en je wellicht geen rekening hebt gehouden met hoe pittig een zwangerschap en alles eromheen kan zijn.
Dat is gewoon ok.

Ik vind je een hele goede fotografe, voor wat het waard is, ik heb deze foto's niet gezien, maar dat hoeft ook niet. Je mag ook op een besluit terugkomen en erkennen dat dit misschien geen ideaal moment is.

liefs
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jan 2017 19:38

Re: Welke foto insturen voor award?

Ah wat een lieve reactie Quickster. Die realisatie heb ik zelf ook gehad, ik ben iets te stressgevoelig momenteel dus denk dat ik inderdaad misschien maar beter even ook mentale rust kan nemen wat sommige dingen betreft. Lief dat je de moeite nam om zo uitgebreid en raak te reageren.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers