Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kat met pijn aan pootje

<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 18 Jan 2017 11:50

Kat met pijn aan pootje

Ik twijfel even wat ik hiermee moet. Toen ik zondagavond thuis kwam zag ik dat de kat last had van haar poot, ze liep mank. Ik heb gekeken of ik iets aan haar pootje zag, maar volgens mij heeft ze in ieder geval niks in de kussentjes ofzo zitten. Ook mocht ik gewoon aan haar poot komen, heel af en toe miauwde ze zacht. Het lijkt in het schoudergewricht ofzo te zitten. Ik dacht dat het dus wel meeviel en met een paar dagen rust wel over zou gaan. Ik heb haar vanaf zondagavond binnen gehouden (normaal kan ze door het luik naar buiten wanneer ze wil). Ze eet en drinkt goed. Maar het lijkt niet beter te gaan met haar pootje. Vandaag gebruikt ze het helemaal niet meer, houdt het echt omhoog. Ze miauwt ook sneller als ik eraan kom. Zouden jullie hiermee naar de dierenarts gaan? Ze heeft niet heel veel pijn volgens mij.
Ik vond het zonde om er meteen mee naar de dierenarts te gaan terwijl er misschien niks aan te doen is, omdat ik dacht dat het alleen verstuikt was. Maar ik vind het steeds zieliger worden. Het lijkt me sowieso beter om haar binnen te houden hè? Ze wil wel af en toe naar buiten.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jan 2017 11:53

Re: Kat met pijn aan pootje

Uh ja, dan ging ik naar de dierenarts. Die moet maar even voelen of foto's maken.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 18 Jan 2017 11:58

Re: Kat met pijn aan pootje

Ik zou ook naar de dierenarts gaan. Ze komt normaal dus wel buiten? Misschien is er wel iets gebeurd.

Ik verdraaide/verrekte/deed iets raars met mijn knie zaterdagavond. Deed pijn. Zondag kon ik niet lopen. Maandag ging het een stuk beter en gistermiddag dacht ik "hey het is alweer over".

Ofwel: ik zou ook even binnen gehouden hebben en afwachten maar aangezien het niet beter lijkt te worden, in tegendeel zelfs, zou ik met haar naar de dierenarts gaan.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 18 Jan 2017 12:20

Re: Kat met pijn aan pootje

Bedankt voor jullie advies. Ik heb inderdaad toch maar even de dierenarts gebeld, kan om 12 uur terecht.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Jan 2017 12:23

Re: Kat met pijn aan pootje

Bij katten is het eigenlijk heel simpel. Zie je pijn fanaat een dierenarts. Als je het ziet is het nl erg. Goed dat je gaat dus.
2015 💙
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 18 Jan 2017 14:46

Re: Kat met pijn aan pootje

Even een update. Waarschijnlijk heeft ze pijn aan haar poot doordat ze met een andere kat gevochten heeft. Er zat een heel klein wondje waardoor er nu een ontsteking zit. Ze had ook koorts. Ik heb pijnstillers en antibiotica gekregen en het moet binnen een paar dagen beter gaan. Toch goed dat ik gegaan ben dus :)
<<

Anoniem184

Bericht 18 Jan 2017 14:52

Re: Kat met pijn aan pootje

Goed dat je toch gegaan bent! Vergis je trouwens niet in of katten wel of geen pijn hebben, katten zullen pijn pas héél laat aangeven. En dat ze haar pootje niet meer gebruikte, gaf toch zeker wel aan dat het haar kennelijk een heleboel pijn deed. Tip voor de volgende keer :) (die hopelijk niet komt).
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 18 Jan 2017 15:00

Re: Kat met pijn aan pootje

Dat weet ik, daarom dacht ik er vandaag ook aan om toch te bellen. Of vind je dat ik eerder had moeten bellen? Om dezelfde reden die whatever noemt heb ik eerst afgewacht. Ik vind zoiets altijd lastig, sommige dingen gaan wel vanzelf over. Mijn moeder zei dat zoiets meestal wel vanzelf over gaat, dat foto's heel duur zijn en dat er misschien wel niks aan te doen was en daardoor ging ik twijfelen.
Maar bedankt voor jullie adviezen :)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Jan 2017 20:46

Re: Kat met pijn aan pootje

Ik was denk ik wel eerder gegaan. Ik wacht hooguit een halve dag met bellen. Juist ook omdat katten het zo extreem laat pas aangeven. Zie ik dan nog geen verschil dan bellen.
2015 💙
<<

Anoniem184

Bericht 18 Jan 2017 20:50

Re: Kat met pijn aan pootje

Ik ben een paar jaar terug veel te laat met mijn kat naar de dierenarts gegaan omdat ik het nog even wilde aankijken, maar toen ik eenmaal ging heb ik 'm meteen moeten laten inslapen. Dat is niet om een verwijt naar jou te maken verder, maar sinds die tijd ga ik liever te snel naar de dierenarts dan dat ik er nog een keer te laat ben. Dus wat dat betreft ben ik nu wel een beetje omgeslagen naar het andere uiterste :)
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 18 Jan 2017 22:53

Re: Kat met pijn aan pootje

Dat snap ik dan wel Maple. Er was verder echt niks aan haar te merken en ze at en dronk goed. Het had natuurlijk ook gewoon zo kunnen zijn dat ze het verstuikt had en het wel binnen een paar dagen over was geweest. Als het erger was geweest had ik wel eerder gebeld hoor. De pijnstillers beginnen wel al te werken, ze steunt er alweer een beetje op.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers