Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


1e kinderfeestje

<<

Orchidee1

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 02 Sep 2016 09:41

Bericht 17 Jan 2017 11:22

1e kinderfeestje

Binnenkort mag onze dochter haar 1e kinderfeestje vieren.

Ik heb een aantal vragen:
- Hoeveel kinderen werden er uitgenodigd?
- Wanneer werd de uitnodiging verstuurd?
- Op welke dag werd het gevierd ( ivm hobbys en zwemles)?
- Hoe laat begon het en hoeveel uur? Was dat precies goed of te lang?
- Hoe zag het programma eruit?
- Heb je nog tips? Do en Don'ts?

Ik ben heel benieuwd hoe het bij jullie ging!
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 17 Jan 2017 11:27

Re: 1e kinderfeestje

Wij hebben afgelopen december het eerste kinderfeestje van de oudste gehad. Hij was op een woensdag jarig. Op die dag hebben we meteen het feestje gevierd. Zijn verjaardag zouden we toch het weekend vieren, aangezien z'n broertje dan ook jarig was.
Hij had 5 kindjes uitgenodigd. Ik geloof dat ik de uitnodigingen zo'n 2 weken van tevoren had meegegeven. We hebben de kindjes meteen om 12.30 uit school meegenomen en zijn toen naar een indoorspeeltuin gegaan. Daar kregen ze bij binnenkomst een cupcake. Warm eten kregen ze ook daar. Ze konden kiezen voor frietjes of pannekoek. Verder kregen ze er nog een zakje snoep en een ijsje. Zat allemaal inbegrepen bij de prijs. Ook onbeperkt ranja. Rond 16.00 zijn we de kinderen gaan verzamelen en hebben we ze naar huis gebracht. Geen idee hoe het voor de andere kinderen was. Voor onze zoon was het precies goed zo.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 17 Jan 2017 11:28

Re: 1e kinderfeestje

Onze dochter heeft pas haar eerste feestje gevierd. Er waren 6kindjes uitgenodigd. De uitnodiging hebben we een week of 3 ervoor weggedaan (met de vraag een reactie voor wel/niet komen).

Gevierd in de vakantie op de dag dat ze ook echt jarig was.

Begon om 13.30uur tot 17.00uur. Mijn man had de laatste om 19.00uur thuis afgezet. Was prima.

Even denken, ze begonnen met cake versieren en eten. Daarna zingen voor de jarige. Toen cadeautjes verstoppen/zoeken/uitpakken. Daarna hebben ze allemaal een canvas geverfd. Na het verven zijn we spelletjes gaan doen (vooral zo'n kunstof bowlingssetje deed het goed). Na de spelletjes keken ze film terwijl mijn man patat ging halen. Daarna nog een ijsje op en toen is iedereen weggebracht.

Do's.... een eerste feestje thuis vieren. Hier was een kindje dat het erg spannend vond en uiteindelijk met zijn moeder naar huis is gegaan na de cadeautjes. Ik had niet graag een eind weg gezeten met een verdrietig kind dat op zijn ouders moest wachten.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem193

Bericht 17 Jan 2017 11:32

Re: 1e kinderfeestje

Ik heb een aantal vragen:
- Hoeveel kinderen werden er uitgenodigd?
6
- Wanneer werd de uitnodiging verstuurd?
2 weken vooraf
- Op welke dag werd het gevierd ( ivm hobbys en zwemles)?
Zaterdagmiddag
- Hoe laat begon het en hoeveel uur? Was dat precies goed of te lang?
Van 14.00 tot 17.00
- Hoe zag het programma eruit?
Spelletjes spelen in de achtertuin. Hadden wat dingetjes bedacht, zoals koekhappen van een lijn, snoephappen uit een bak water, eieren lopen, zaklopen. Verder konden ze kleuren en gewoon spelen. Dat laatste deden ze vooral.
- Heb je nog tips? Do en Don'ts?
Laat ze lekker gaan, gewoon spelen vinden de meesten gewoon het prettigst. Kunt een paar simpele spelletjes bedenken om te doen, voor het geval het spelen niet lukt.
Oh en als je wil gaan eten met ze. Gooi een plastic zeil over tafel, kwak daar een stapel patat, snacks en saus er op
en laat ze zo van tafel eten ;)
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 17 Jan 2017 11:41

Re: 1e kinderfeestje

Mickey schreef:Wij hebben afgelopen december het eerste kinderfeestje van de oudste gehad. Hij was op een woensdag jarig. Op die dag hebben we meteen het feestje gevierd. Zijn verjaardag zouden we toch het weekend vieren, aangezien z'n broertje dan ook jarig was.
Hij had 5 kindjes uitgenodigd. Ik geloof dat ik de uitnodigingen zo'n 2 weken van tevoren had meegegeven. We hebben de kindjes meteen om 12.30 uit school meegenomen en zijn toen naar een indoorspeeltuin gegaan. Daar kregen ze bij binnenkomst een cupcake. Warm eten kregen ze ook daar. Ze konden kiezen voor frietjes of pannekoek. Verder kregen ze er nog een zakje snoep en een ijsje. Zat allemaal inbegrepen bij de prijs. Ook onbeperkt ranja. Rond 16.00 zijn we de kinderen gaan verzamelen en hebben we ze naar huis gebracht. Geen idee hoe het voor de andere kinderen was. Voor onze zoon was het precies goed zo.


Wow hoe oud waren de kindjes toen?
Cupcake pannenkoek snoep ijs en ranja allemaal in zon kort tijdsbestek. Dit is wel beetje mijn horrorbeeld hoor haha. Stuiterden ze niet de pan uit na 2 uurtjes :-D

Ot vind ik het wel leuk klinken om t 'ergens' te vieren zoals in zon speeltuin. Hoe doe je dat met vervoer?

Toen wij zelf vroeger klein waren deden we t ook vaak thuis vieren. En dan max 3 uurtjes. Spelletjes spelen, ezeltje prik enzo (en bij mooi weer allemaal spelletjes met waterballonnen!) en dan t laatste deel ook gewoon nog even vrij spelen, dat vonden we bijna nog t leukst ;)
<<

Anoniem313

Bericht 17 Jan 2017 11:41

Re: 1e kinderfeestje

Mickey schreef:Wij hebben afgelopen december het eerste kinderfeestje van de oudste gehad. Hij was op een woensdag jarig. Op die dag hebben we meteen het feestje gevierd. Zijn verjaardag zouden we toch het weekend vieren, aangezien z'n broertje dan ook jarig was.
Hij had 5 kindjes uitgenodigd. Ik geloof dat ik de uitnodigingen zo'n 2 weken van tevoren had meegegeven. We hebben de kindjes meteen om 12.30 uit school meegenomen en zijn toen naar een indoorspeeltuin gegaan. Daar kregen ze bij binnenkomst een cupcake. Warm eten kregen ze ook daar. Ze konden kiezen voor frietjes of pannekoek. Verder kregen ze er nog een zakje snoep en een ijsje. Zat allemaal inbegrepen bij de prijs. Ook onbeperkt ranja. Rond 16.00 zijn we de kinderen gaan verzamelen en hebben we ze naar huis gebracht. Geen idee hoe het voor de andere kinderen was. Voor onze zoon was het precies goed zo.


Hier denk ik ook over. Mijn oudste wordt in maart 5 en ik vind een indoor speeltuin wel heel relaxed, omdat we daar vanuit school heel makkelijk met het OV heen kunnen. Ik twijfel alleen over de woensdag of de vrijdag. De vrijdag komt in mijn agenda beter uit, maar dan is school natuurlijk pas om 15h uit. Eer we dan bij de speelhel zijn is het wel wel tegen vieren, en ik neem aan dat de ouders hun kind rond 18h wel weer willen oppikken - dat zouden we dan op het station doen. Dus dan ben je tegen 16h in de speelhel, en half zes moet je weer weg. Is anderhalf uur genoeg voor taart, cadeaus, spelen en patat? Of past de woensdagmiddag dan toch beter? Wie heeft raad?
Edit: hier zit er geen ijs en snoep bij, het zijn 2 eetmomenten: taart en patat. Ik kan me voorstellen dat we op een vrijdag eerst taart zouden doen en dan rond 17h patat, als avondeten zeg maag. Op woensdag zou je kunnen starten met patat als lunch en dan rond 15h de taart.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 17 Jan 2017 12:01

Re: 1e kinderfeestje

Caufield ik vind dat wel kort hoor die vrijdag. Voor en cake en spelen en eten.

Hier hebben ze tussendoor ook nog chipjes gegeten en bij de film wat popcorn. Volgens de ouders waren ze allemaal helemaal op bij thuiskomst. Ook hier is niet gestuiterd maar echt leuk gespeeld.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

anoniem203

Bericht 17 Jan 2017 12:14

Re: 1e kinderfeestje

Ik heb een aantal vragen:
- Hoeveel kinderen werden er uitgenodigd? 5 kindjes
- Wanneer werd de uitnodiging verstuurd? 2,5 week van te voren
- Op welke dag werd het gevierd ( ivm hobbys en zwemles)? Op vrijdagmiddag. De kinderen hadden toen nog geen continuerooster en moesten tot 12 uur naar school.
- Hoe laat begon het en hoeveel uur? Was dat precies goed of te lang? Van half 3 tot half 6/6 uur. Ik vond dit precies goed qua tijd.
- Hoe zag het programma eruit? We zijn naar een soort van binnen/buitenspeeltuin geweest. We begonnen met een snoeptaart en cadeautjes uitpakken. Toen mochten ze gaan spelen en om half 5 hebben we frietjes gegeten daar. Om half 6 zijn we gegaan en hebben we de kinderen thuis gebracht.
- Heb je nog tips? Do en Don'ts? Ik zou het ook weer niet te lang laten duren. De laatste keer dat mijn oudste een feestje had was het van 10.30 tot 17.45 op een studiedag. Ze waren ook naar een binnenspeeltuin geweest en mijn zoon was echt ontzettend moe toen hij thuis kwam. Voor een 4-5-6 jarige vind ik zo'n feestje dan ook echt te lang. En als je een kinderfeestje geeft zou ik het buitenshuis doen als de mogelijkheid er is. Heb je thuis geen rommel en de kinderen worden wel vermaakt. Ik betaalde toen 10,50 per kind incl heel de tijd spelen, onbeperkt ranja en een snoeptaart, ijsje en friet met een snack. Dus qua prijzen vond ik het ook wel meevallen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 17 Jan 2017 19:44

Re: 1e kinderfeestje

Ik heb een aantal vragen:
- Hoeveel kinderen werden er uitgenodigd? 4, met mijn twee dochters er bij hadden we 6 kinderen
- Wanneer werd de uitnodiging verstuurd? Gegeven op school 2 weken van te voren denk ik
- Op welke dag werd het gevierd ( ivm hobbys en zwemles)? Vrijdagmiddag, gewoon omdat ons dat het beste uit komt en ik niet meteen aan hobby's van andere heb gedacht. Ik weet dat de eerste zwemlessen hier om half 4 beginnen. Het feestje was van 12 uur(meteen uit school mee genomen) tot half 4. Het meisje wat om half 4 zwemles had is iets eerder door haar moeder opgehaald dat had ze met mij overlegd.
- Hoe laat begon het en hoeveel uur? Was dat precies goed of te lang? 12 uur uit school gehaald, rond half 4 de kinderen terug gebracht. WE hadden een best vol programma (merkte ik achteraf) en de tijd hadden we dus wel nodig.
- Hoe zag het programma eruit? Uit school mee naar huis, cadeaus uitpakken pannenkoeken versieren en lekker op eten, toen werden ze geschminkt en tijdens het schminken konden de andere kinderen een prinsessenkroon versieren sommige zijn daar even mee gestopt en hebben buiten gespeeld, dat verliep heel gezellig. Toen hebben we nog een speurtocht buiten gedaan en daarna nog een cakeje versierd.
- Heb je nog tips? Do en Don'ts? Ik zou het je zelf niet te moeilijk maken, kinderen vinden al snel iets leuk heb ik gemerkt en vinden samen spelen ook gewoon nog leuk. Ik zelf vond het heel leuk om het feestje thuis te geven.
:heart: :heart: 2011
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 23 Dec 2016 23:37

Bericht 17 Jan 2017 21:17

Re: 1e kinderfeestje

SophieZMY schreef:
Mickey schreef:Wij hebben afgelopen december het eerste kinderfeestje van de oudste gehad. Hij was op een woensdag jarig. Op die dag hebben we meteen het feestje gevierd. Zijn verjaardag zouden we toch het weekend vieren, aangezien z'n broertje dan ook jarig was.
Hij had 5 kindjes uitgenodigd. Ik geloof dat ik de uitnodigingen zo'n 2 weken van tevoren had meegegeven. We hebben de kindjes meteen om 12.30 uit school meegenomen en zijn toen naar een indoorspeeltuin gegaan. Daar kregen ze bij binnenkomst een cupcake. Warm eten kregen ze ook daar. Ze konden kiezen voor frietjes of pannekoek. Verder kregen ze er nog een zakje snoep en een ijsje. Zat allemaal inbegrepen bij de prijs. Ook onbeperkt ranja. Rond 16.00 zijn we de kinderen gaan verzamelen en hebben we ze naar huis gebracht. Geen idee hoe het voor de andere kinderen was. Voor onze zoon was het precies goed zo.


Wow hoe oud waren de kindjes toen?
Cupcake pannenkoek snoep ijs en ranja allemaal in zon kort tijdsbestek. Dit is wel beetje mijn horrorbeeld hoor haha. Stuiterden ze niet de pan uit na 2 uurtjes :-D

Ot vind ik het wel leuk klinken om t 'ergens' te vieren zoals in zon speeltuin. Hoe doe je dat met vervoer?

Toen wij zelf vroeger klein waren deden we t ook vaak thuis vieren. En dan max 3 uurtjes. Spelletjes spelen, ezeltje prik enzo (en bij mooi weer allemaal spelletjes met waterballonnen!) en dan t laatste deel ook gewoon nog even vrij spelen, dat vonden we bijna nog t leukst ;)


Ach, wat maakt het uit voor een keertje. Volgende dag kunnen ze weer gezond eten.
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 23 Dec 2016 23:37

Bericht 17 Jan 2017 21:23

Re: 1e kinderfeestje

Ik doe de feestjes op een doordeweekse dag, de kinderen gaan dan uit school mee. We gaan altijd ergens heen omdat ik mijn huis graag heel houd :smile: . Liefst iets waar ze vrij kunnen spelen, zoals een indoor speeltuin.

Op het kaartje zet ik dan dat we de kinderen ergens tussen 5 en 6 weer terug brengen zodat we niet zo op de tijd hoeven te letten. Het feestje duurt dan dus 3 a 4 uur. De kaartjes doe ik ongeveer twee weken van tevoren.

Ik had eerst een bepaald aantal kinderen in gedachten, maar mijn oudste dochter heeft een vriendinnengroepje van 6 meisjes. Dan ga ik er niet eentje niet uitnodigen, dus dat is dan met zijn zevenen. Tweede dochter had 4 kindjes op haar verjaardagsfeestje.

Tips: als er nogal actieve kinderen uitgenodigd worden, doe het dan niet in je eigen huis. En je kunt van tevoren even peilen of de meeste kinderen kunnen op de datum die je in gedachten hebt.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 17 Jan 2017 22:58

Re: 1e kinderfeestje

SophieZMY schreef:
Mickey schreef:Wij hebben afgelopen december het eerste kinderfeestje van de oudste gehad. Hij was op een woensdag jarig. Op die dag hebben we meteen het feestje gevierd. Zijn verjaardag zouden we toch het weekend vieren, aangezien z'n broertje dan ook jarig was.
Hij had 5 kindjes uitgenodigd. Ik geloof dat ik de uitnodigingen zo'n 2 weken van tevoren had meegegeven. We hebben de kindjes meteen om 12.30 uit school meegenomen en zijn toen naar een indoorspeeltuin gegaan. Daar kregen ze bij binnenkomst een cupcake. Warm eten kregen ze ook daar. Ze konden kiezen voor frietjes of pannekoek. Verder kregen ze er nog een zakje snoep en een ijsje. Zat allemaal inbegrepen bij de prijs. Ook onbeperkt ranja. Rond 16.00 zijn we de kinderen gaan verzamelen en hebben we ze naar huis gebracht. Geen idee hoe het voor de andere kinderen was. Voor onze zoon was het precies goed zo.


Wow hoe oud waren de kindjes toen?
Cupcake pannenkoek snoep ijs en ranja allemaal in zon kort tijdsbestek. Dit is wel beetje mijn horrorbeeld hoor haha. Stuiterden ze niet de pan uit na 2 uurtjes :-D

Ot vind ik het wel leuk klinken om t 'ergens' te vieren zoals in zon speeltuin. Hoe doe je dat met vervoer?

Toen wij zelf vroeger klein waren deden we t ook vaak thuis vieren. En dan max 3 uurtjes. Spelletjes spelen, ezeltje prik enzo (en bij mooi weer allemaal spelletjes met waterballonnen!) en dan t laatste deel ook gewoon nog even vrij spelen, dat vonden we bijna nog t leukst ;)

We hebben ze het snoep zakje mee naar huis gegeven Er was er maar 1 die een pannekoek koos, de rest koos allemaal voor frietjes. Het ijsje was een raketje en de cupcakes at ook niet iedereen :P Horrorbeeld bijgesteld? :wink:
Het klinkt inderdaad wel erg veel zo ja, dat ben ik met je eens. Maar het is een feestje, dan mag het af en toe wel, toch? Er was 1 meisje bij die een dag jonger is dan mijn zoon, de andere kindjes waren allemaal al 5.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Orchidee1

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 02 Sep 2016 09:41

Bericht 18 Jan 2017 06:09

Re: 1e kinderfeestje

Goede tips, leuke ideeën.
Dank jullie wel!
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 09:09

Bericht 18 Jan 2017 06:34

Re: 1e kinderfeestje

Wij zijn ook naar een indoorspeeltuin geweest. We verzamelden op woensdagmiddav bij ons thuis en hebben hier allemaal een cupcakeje gekregen. Toen zijn we naar de speeltuin gereden. Hier hebben ze van 14 tot 16.30 kunnen spelen. Er zat onbeperkt ranja, een ijsje of een zakje chips, frietjes en een zakje snoep bij. Zakje snoep hebben we gegeven toen ze naar huis gingen en gezegd dat ze die dicht moesten laten tot ze thuis waren.

De uitnodigingen hebben we de laatste dag voor de kerstvakantie hedaan. Dat was 2,5 week voor het feestje was. Hij mocht 5 kindjes uitnodigen en totaal waren we met zeven kindjes inclusief hijzelf
En zijn zisje die hij mee wilde hebben.
27-12-2011
03-06-2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers