Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 17 Jan 2017 17:31

Re: Sollicitatietopic #2

Kees schreef:Heb je een gesprek bij/met het recruitmentbureau? Nee toch? Met de werkgever toch? Dan weten ze idd al dat je aan de eisen voldoet als het goed is. Maar goed, doe gewoon je best en ben je zelf. Dat moet sowieso genoeg zijn.


Nee ik ben bij het recruitmentbureau al door de telefonische ronde en de gespreksronde heen. Ze waren erg enthousiast en gingen me voorstellen voor de functie. Ik heb vervolgens mijn motivatiebrief nog aangepast en die is samen met mijn cv en mijn sollicitatievideo opgestuurd aan het bedrijf. In de video moest ik me voorstellen en een paar punten benadrukken en benoemen.
De recruiter was ook erg enthousiast over de video.
Naar aanleiding van het voorstel kreeg ik terug van de recruiter dat ze enthousiast waren en me graagvwilden uitnodigen voor een gesprek.

Kortom, ik ben al heel ver voor mijn gevoel en toch ook weer niet.
Ben trouwens heel rustig, ik ga morgen gewoon mijn stinkende best doen, ze zullen het er toch mee moeten doen. En ik heb er ook best vertrouwen in.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 17 Jan 2017 18:44

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Pompoen!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Jan 2017 18:48

Re: Sollicitatietopic #2

Nou, het feest gaat NIET door. Ik voel me echt enorm kut. Ik had een gemiste oproep om 17.10, maar zag dit twintig minuten later, dus ik belde gauw terug. Eerst zei hij dat de dames van vanmorgen me een heel geschikt type vonden en dat ik goed in het team paste etc., dus ik dacht eigenlijk dat de buit binnen was, maar toen ineens kwam ie er toch mee dat ik op het gebied van adviseren m.b.t. communicatie te weinig ervaring heb en dat ze dat wel nodig hebben in het team en dat ze niet de mankracht hebben om me daarin te begeleiden :snik: :snik: :snik: Pff dat kwam wel ff aan zeg. Hij zag wel m'n talenten en kwaliteiten zei hij, maar voor deze baan hield het hier op. Zodra ik ophing heb ik eerst keihard staan janken, ik stond ergens op straat bij Sloterdijk en was al ongeveer onderkoeld en toen voelde ik me helemaal zwaar KUT. Had het zó gehoopt, maar het was kennelijk te mooi om waar te zijn.

Het stomme is dat ik bij mijn huidige baan weg wil omdat ik 40 uur gewoon veel te veel vind. Daarbij vind ik ook één van de twee delen van mijn functie (eigenlijk doe ik twee verschillende functies ineen) niet echt boeiend. Maar goed, minder werken was geen optie en ze gingen iemand anders voor me zoeken. Vrijdag was mijn teamleider er en het schoot niet echt op met de zoektocht. Toen opperde ik dat hij beter mijn baan in tweeën kon splitsen en dan allebei de functies voor drie dagen bijvoorbeeld. Hij ging er even over nadenken en dat is dus precies wat hij uiteindelijk gaat doen! Gisteren vroeg hij nog of ik interesse had in één van de functies ( :laughcry: , mijn eigen baan dus), maar ik zei dat ik dit eerst wilde afwachten. Ik ga hem nu toch maar zeggen dat ik voorlopig wil blijven voor de leuke helft van mijn baan denk ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 17 Jan 2017 19:00

Re: Sollicitatietopic #2

Dat klinkt als een fijn alternatief Bliss! Wel ontzettend jammer dat het met je sollicitatie niks geworden is. Niet opgeven hoor! Zou je sowieso niet liever drie dagen willen werken ivm je vermoeidheid? Ik las ergens dat dat financieel niet kan, ik kan niet in jullie portemonnee kijken, maar als je drie dagen werkt hou je er in verhouding wel meer aan over he.
Mezelf als voorbeeld, ik ging er €200 netto op achteruit toen ik van 32 naar 24 uur ging. Misschien de moeite om te laten berekenen?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 17 Jan 2017 22:32

Re: Sollicitatietopic #2

Ah wat balen Bliss! Wat zijn de redenen dat je daar weg wilde? Misschien is die gehalveerde baan wel veel leuker en kun je nog solliciteren op die andere functie van 8 uur die je zo leuk leek?
Wel slechts een pleister op de wond, zo'n afwijzing komt gewoon hard binnen, heel zuur. Knuffel!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Jan 2017 06:51

Re: Sollicitatietopic #2

Die baan voor acht uur, ik dacht dat dat gewoon om een dag ging, maar heb bij nader inzien het idee dat die uren worden uitgesmeerd over de week en dat komt me dan weer minder goed uit. Ik ga vandaag eens informeren.
❤ 7 juni 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 18 Jan 2017 13:54

Re: Sollicitatietopic #2

Ik ben weer thuis, het gesprek ging goed. Ik had een gesprek met de afscheid nemende teamleider en de nieuwe teamleidster, die was afgelopen maandag pas begonnen.
Ze legden me wel aardig het vuur aan de schenen. Op het einde gaven ze aan dat ze een beetje bang waren dat ik misschien iets té enthousiast was maar dat ze me waarschijnlijk wel een kans wilden geven. En dat ik dat dan via de recruiter wel zou horen. Daarna hadden we het over wanneer dan starten en mijn beschikbaarheid en toen zei de leidinggevende ineens: "Nou, dan spreken we gewoon af dat je maandag voor het eerst komt en woensdag en vrijdag" en daarna feliciteerde hij me.
Wauw, jongens ik heb gewoon de baan en ik begin aanstaande maandag al met werken! Of nou ja, maandag is geloof ik meer bedoeld voor een rondleiding en vluchtroutes en kennismaking, maar toch, wel mijn eerste officiële werkdag.

Ik heb overigens het gevoel dat ik heel eerlijk ben geweest en dat ze ook echt goed door hadden wat voor vlees ze in de kuip hebben met mij. Ze hebben waarschijnlijk wel een beetje gelijk over mijn enthousiasme in die zin dat het een valkuil is. Ik heb dat ook gezegd, dat dat iets is waar ik op moet letten. Dat voelt wel fijn, ik kan gewoon mezelf zijn en moet vooral opletten dat ik niet té veel wil. Dat is heel goed want dat is ook iets waar ik hard mee aan het werk ben geweest de afgelopen jaren en waarover ik eerder wel eens ben gestruikeld.
En ik weet ook dat ze van mij niet verwachten dat ik vandaag alle systemen goed begrijp etc., ik word heel degelijk ingewerkt als ik het goed begrepen heb en ook de fijne kneepjes van het callcenterwerk worden me dan bijgebracht want daar heb ik geen ervaring mee.

In het begin van het gesprek begon het er trouwens mee dat ze vooral veel creativiteit in mijn cv zagen en dat ze zich afvroegen of ik dan voor klantenservice voldoende ervaring had, maar ik geloof dat ik ze daar toch wel goed van heb kunnen overtuigen door over mijn werkervaring te vertellen en hoe ik bepaalde dingen dan aanpakte of aan zou pakken.

Pff ik moet echt nog even bijkomen hoor.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 18 Jan 2017 14:15

Re: Sollicitatietopic #2

Wahahaha tof Pompoen!! Gefeliciteerd!!

Ik heb denk ik de functie eerder gemist maar ik begrijp dat het een klantenservicefunctie is in een callcenter? Voor wat voor bedrijf is het?
30-04-2017
<<

Anoniem221

Bericht 18 Jan 2017 14:23

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Pompoen! Wat ontzettend fijn voor je! :thumbup:
<<

Anoniem250

Bericht 18 Jan 2017 14:24

Re: Sollicitatietopic #2

Yes Pompoen! Gefeliciteerd :cheering:
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 18 Jan 2017 14:28

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd! Wat goed van je zeg
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 18 Jan 2017 14:32

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb je een pm gestuurd Kees! Maar het is niet echt een callcenter, de functie houd iets meer in dan dat, maar om te beginnen is dat het gene wat ik onder de knie moet krijgen. Het gaat dus om inbound mail en telefoontjes en het is ook deels technische service.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 18 Jan 2017 14:43

Re: Sollicitatietopic #2

Leuk! Klinkt goed!
30-04-2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 18 Jan 2017 16:01

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd pompoen :)
2015 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Jan 2017 16:21

Re: Sollicitatietopic #2

Leuk Pompoen, gefeliciteerd! Ben blij dat het voor jou wat positiever heeft uitgepakt :)

Ik heb bij mijn teamleider aangegeven dat ik voorlopig wil bijven voor de drie dagen. Hij gaat dit met de baas bespreken en morgen hoor ik of dit kan (maar het lijkt me sterk dat dit niet kan). Ik heb besloten dat ik dit dan wil blijven doen tot we gaan verhuizen. M'n vriend en ik willen later dit jaar kijken voor een huis in een andere stad en dan ga ik daar maar gewoon op zoek, dat lijkt me beter.

Oh trouwens, ik had dit net besloten en gecommuniceerd naar m'n teamleider en toen werd ik weer gebeld met een uitnodiging voor een gesprek! Maar die functie leek me iets minder boeiend en het is hier in de straat, dus evenveel reistijd én het sluit niet echt aan bij wat ik uiteindelijk wil, dus ik heb de uitnodiging afgeslagen. Hoop dat ik daar goed aan heb gedaan.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jan 2017 16:24

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Pompoen, heel erg leuk voor je!

En ik hoop voor jou dat alles zo op z'n pootjes terecht komt, Bliss.
Let's discover the world together.
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 16:34

Bericht 18 Jan 2017 16:25

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Pompoen!

Wat balen Bliss! Hopelijk mag je voor drie dagen blijven, dat geeft je dan toch weer even rust denk ik!

En je hebt er vast goed aan gedaan om het andere aanbod af te slaan! Als het al niet goed voelt en in combinatie met de dingen die je opnoemt zal het vast goed zijn! Jouw ding komt dan nog wel.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 18 Jan 2017 17:09

Re: Sollicitatietopic #2

Ik meld mij ook weer even hier. Inmiddels is er op mijn werk een functie gecreeerd die mij op het lijf geschreven is. De vacature is in- en extern uitgezet, maar er is aangegeven dat bedrijf de voorkeur geeft aan interne kandidaten.
Morgen heb ik mijn eindejaarsgesprek en ga ik aangeven dat ik interesse heb in de functie. Daarnaast dien ik een verzoek in voor een korte opleiding, waarmee ik die functie nog beter kan uitoefenen. Spannende dag dus.
Weet ook niet zo goed hoe je normaal solliciteert op een interne functie. Ze weten tenslotte al wat ze in de kuip hebben. Tips en tricks zijn dus van harte welkom!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 18 Jan 2017 17:28

Re: Sollicitatietopic #2

Kijk Bliss, die uitnodiging had je alvast in de pocket, dat is positief. En afslaan klinkt als en goede zet in dit geval.

Ik hoop dat voor jou die drie dagen bij je huidige baan je ook een positieve fibe geven!

@Janne, spannend, ik zou morgen gewoon vragen hoe je het beste als interne kandidaat kan solliciteren naar deze functie maar ik zou ook vast beginnen aan een motivatiebrief, want dat is voor jezelf ook heel verhelderend omdat je dan op een rijtje moet zetten waarom je die functie zo graag wilt en waarom je er geschikt voor denkt te zijn. Succes!
<<

Anoniem282

Bericht 18 Jan 2017 19:45

Re: Sollicitatietopic #2

Pompoen: Ben trots op je; gefeliciteerd! :cheering:

Bliss: mag ik heel eerlijk zijn? Uiteraard vind ik het heel rot voor je dat je je voelt zoals je je voelt, maar tegelijkertijd vind ik je ook te ongeduldig. Het is echt al een hele prestatie dat je in korte tijd een andere baan hebt gevonden (wat niet direct aansloot op je werkervaring) en de kans dat je meteen elders werd aangenomen was nihil. Het is niet persoonlijk dat je bent afgewezen; hopelijk besef je dat. Er komt echt wel iets nieuws op je pad, maar dat kun je niet afdwingen. Hopelijk kun je bij je huidige werkgever blijven in de opgesplitste functie. :) Ik kan je naar de mond praten, maar dat is niet realistisch. Kijk naar wat je hebt; dan doe je het echt heel goed! :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Jan 2017 19:51

Re: Sollicitatietopic #2

Dat weet ik ook wel, maar alles wees er nu op dat ik deze baan wel zou krijgen. Dan is het toch niet gek dat ik teleurgesteld was? Dat ik bepaalde ervaring miste hadden ze in m'n cv ook al wel kunnen zien, dus ik vind het vreemd dat ze me dan wel eerst voor twee gesprekken uitnodigen. Maar goed, ik hoop nu dat ik voorlopig hier kan blijven en dan zie ik eind vh jaar wel weer verder.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem282

Bericht 18 Jan 2017 21:10

Re: Sollicitatietopic #2

Ik begrijp ook wel wat je zegt, maar ik vind ook dat je de lat heel hoog legt voor jezelf. Solliciteren is gewoon k*t. Je zit in een afhankelijke positie en ik ben het zeker met je eens dat ze in je cv hadden kunnen zien wat je ervaring en vaardigheden zijn. Soms is het echter zo dat er meteen wordt gezien dat je bepaalde ervaring mist, maar dat er toch een trigger c.q. bepaalde nieuwsgierigheid is om een kandidaat uit te nodigen. Het verbaast me ook niet dat je zo teleurgesteld was. Hoe ik je hier op het forum 'ken', is dat je iemand bent die graag de controle heeft en behoudt. Ik denk alleen dat dit in sollicitatieprocedures niet haalbaar is, vandaar dat ik zei: kijk naar wat je hebt; dan doe je het echt heel goed!

Uiteraard snap ik dat je een druk voelt om een andere baan te vinden die beter bij je past. De huidige markt is er alleen (helaas) niet naar dat dit heel makkelijk is. In dat opzicht denk ik dat je het echt al heel goed hebt gedaan en nog steeds doet. Waar anderen tig sollicitaties eruit moeten doen, word jij toch maar mooi uitgenodigd. :)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 18 Jan 2017 21:44

Re: Sollicitatietopic #2

Bliss ik begrijp je gevoel, maar WoW wat krijg je een uitnodigingen.

Ik heb me net opgegeven voor een vacaturecafe. Dat gaan ze hier nu starten maar eens kijken of het wat is.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 18 Jan 2017 22:54

Re: Sollicitatietopic #2

Dat ligt er maar net aan voor welke functie je solliciteerd. Ik ben ook bezig met iets anders en heb in 2 weken tijd 6 gesprekken. Mijn brieven en cv zijn dus goed. Dan heb ik niet eens op de functie gesolliciteerd waar ik het meeste ervaring in heb wat op dit moment erg veel wordt gevraagd, maar ik zelf liever niet meer in werkzaam wil zijn.
<<

Anoniem221

Bericht 18 Jan 2017 23:17

Re: Sollicitatietopic #2

Echt solliciteerd, Fred?

Ik ben blij dat ik mijn eigen leuke vriend heb, want ik zou van jouw hoogdravend gedoe erg moe worden. Ik gun je werkelijk al het geluk van de wereld, maar als ik die berichten van je lees dan is het altijd net iets te overdreven. Zie mij eens de beste zijn. Blegh inclusief kippenvel en het laatste is geen positieve.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers