Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

<<

Anoniem253

Bericht 17 Jan 2017 18:21

Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Wij hebben een wiegje in onze slaapkamer staan maar onze baby van 1,5 week slaapt daar heel slecht in. Vanmiddag hebben we haar in haar ledikantje laten slapen op haar kamertje en dat ging heel erg goed.

Ben ik een ontaarde moeder als ik haar vannacht daar weer laat slapen? Wie liet zijn of haar baby ook gelijk op eigen kamer slapen?
<<

anoniem196

Bericht 17 Jan 2017 18:28

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Nee hoor je bent geen ontaarde moeder (of ik ben het ook)
Hier sliepen ze allebei vanaf dag 1 op hun eigen kamer.
Laatst gewijzigd door anoniem196 op 18 Jan 2017 07:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem197

Bericht 17 Jan 2017 18:35

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Hier meteen vanaf dag 1 op de eigen kamer. Daarvoor ben je echt geen ontaarde moeder. Als dat voor jullie beter werkt is dat prima toch? Ik ben blij dat de kinderen niet bij ons hebben geslapen. Wij waren zo moe dat we echt alle slaap konden gebruiken en wisselden elkaar af met de nachten.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 17 Jan 2017 18:47

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Hier na 3 weken ook gedaan hoor. We hielden elkaar wakker. Blije baby, blije ouders.
2016
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 17 Jan 2017 18:48

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Je bent zeker geen ontaarde moeder. Onze zoon sliep ook al snel op zijn eigen kamer omdat hij daar veel beter sliep dan bij ons.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem253

Bericht 17 Jan 2017 19:06

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Fijn deze reacties! :) gaven jullie de nachtvoeding op de babykamer?
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 17 Jan 2017 19:16

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Nee hoor gewoon doen waar rij je prettig bij voelt. Wij kozen ervoor om J. vanaf dag 1 op z'n eigen kamertje te laten slapen in z'n ledikant. Dat ging prima en wij kregen enigzins onze rust.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem328

Bericht 17 Jan 2017 19:17

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Hier vanaf nacht 3 ook. De eerste 2 nachten waren echt dramatisch en op z'n eigen kamertje ging voor allebei zóveel beter!
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 17 Jan 2017 19:18

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Hier ook vrij snel op de eigen kamer. E werd ook wakker van ons en sliep daar veel beter.
Ik gaf eerst nachtvoeding in ons bed, maar dan was het voor E niet fijn soms was hij dan 3 uur lang wakker door het gesjouw.
Dus hebben we een stoel gekocht en die staat nu op zijn kamer en daar voed ik in. Dikke badjas aan en een dekentje over ons heen.
Ik heb een zwak lampje aan, zodat hij niet teveel geprikkeld wordt.

Wel een elektrisch dekentje gekocht dan kan ik mijn kant van het bed warm houden als ik ben voeden. Als ik weer in bed ga zet ik hem uit.

Ik geef trouwens borstvoeding.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Patsy

Bericht 17 Jan 2017 19:24

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

De oudste sliep, nadat hij de eerste drie weken in het ziekenhuis lag, gelijk op zijn eigen kamer.

De jongste lag na 2 weken op zijn eigen kamer.

De voedingen deed ik op hun kamer, beide jongens waren spugers. Na één keer het bed moeten verschonen omdat er een halve voeding overheen ging was dat voor ons het handigste.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 17 Jan 2017 19:29

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Het lijkt me de juiste beslissing bij de omstandigheden. Je doet het goed en bent totaal niet ontaard!
L2014 & H2017
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 17 Jan 2017 19:34

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Onze dochter heeft de eerste week bij ons op de kamer geslapen omdat ze in het begin even in de wandelwagenbak moest slapen. Deze was kleiner dan haar ledikant, dus makkelijker te verwarmen en warm te houden, omdat ze haar temperatuur niet goed kon houden. Zodra haar temperatuur onder controle was, is ze naar haar eigen kamer gedaan. Ik heb er eigenlijk geen moment over nagedacht of ik dan een ontaarde moeder zou zijn.
Ik gaf de fles, dus ik moest altijd sowieso naar beneden om de fles klaar te maken, daar gaf ik haar daar ook de fles. Zodat mijn man er verder niet wakker van zou worden, hij moest namelijk weer gewoon werken en ik wilde hem graag ontzien daarmee.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem253

Bericht 17 Jan 2017 19:55

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Fijn jullie ervaringen te lezen! :) als het goed gaat gaan we een lekkere stoel kopen om haar op haar kamer te voeden zodat de ander kan slapen. Nu zijn wij beiden in de weer in de nacht, als mijn man weer moet werken is dat ook niet te doen. Hoop zo dat het vannacht goed gaat.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 17 Jan 2017 19:58

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Hier sliep F. ook na 1 nacht op haar eigen kamertje, we hadden niet eens een wieg! Voeden deden we de eerste week op onze eigen slaapkamer, daarna op een andere slaapkamer maar dat was omdat er geen plek was voor een stoel op haar eigen kamertje.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem281

Bericht 17 Jan 2017 20:04

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Tobias sliep de eerste nacht thuis al op z'n kamer, in de ledikant. We hebben 'm wel een aantal nachten in de reiswieg ín de ledikant gehad, ik denk dat-ie geborgenheid miste, in de ledikant, maar 't ging al snel goed :) Ik vind er niks mis mee!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 17 Jan 2017 20:21

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Er wordt aangeraden om baby's het eerste half jaar zo dicht mogelijk bij de ouders te laten slapen.

https://www.veiligheid.nl/kinderveiligh ... lapen-tips
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2017 20:27

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Spencer schreef:Er wordt aangeraden om baby's het eerste half jaar zo dicht mogelijk bij de ouders te laten slapen.

https://www.veiligheid.nl/kinderveiligh ... lapen-tips


Maar als ze beter in haar eigen kamertje slaapt kan dat toch ook? Niet om een discussie te starten hoor, want het is ongetwijfeld heel goed en veilig om je kindje dichtbij je te hebben maar het hoeft niet perse het beste te werken voor een kindje toch?

Wij hebben nu de intentie om hem wel even op onze kamer te zetten maar als we merken dat wij of hij er last van hebben, proberen we z'n kamertje en ga ik daar voeden.

Ik zou gewoon kijken hoe dat gaat inderdaad, Champagne. Ik zou dan wel goed op lakentje enzo letten en op de temperatuur van die kamer.
Let's discover the world together.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 17 Jan 2017 20:31

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

De overweging veiliger of beter slapen kan ik niet voor een ander maken.
Wij kiezen er zelf voor om de adviezen wb veiligheid op te volgen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem253

Bericht 17 Jan 2017 20:36

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Haar kamertje is naast de onze, hebben een aerosleep matras en babyfoon met camera. We zorgen voor een goede temperatuur etc.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 17 Jan 2017 21:10

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Spencer schreef:Er wordt aangeraden om baby's het eerste half jaar zo dicht mogelijk bij de ouders te laten slapen.

https://www.veiligheid.nl/kinderveiligh ... lapen-tips


Maar het is niet perse onveilig wanneer een kind niet op de slaapkamer van de ouders slaapt.
<<

Anoniem257

Bericht 17 Jan 2017 21:21

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Hier sliep hij ook op zn eigen kamer, ik werd continu wakker van zijn geluiden. Voeding geven deden wij vaak op zijn eigen kamertje.
<<

Anoniem253

Bericht 17 Jan 2017 21:22

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Betty schreef:Hier sliep hij ook op zn eigen kamer, ik werd continu wakker van zijn geluiden. Voeding geven deden wij vaak op zijn eigen kamertje.

Ook al gelijk/ snel na de geboorte?
<<

Anoniem257

Bericht 17 Jan 2017 21:26

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Ja we hebben het 2 nachten geprobeerd. Daarna lekker op zijn eigen kamertje en dat was prima. We hadden wel altijd een klein nachtlampje aan
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 17 Jan 2017 22:51

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Beide zonen sliepen in de eerste week al op hun kamer.
Bij ons op de kamer slapen was geen succes.
Ik zou het proberen. Je nachtrust heb je ook nodig :hug:
M:21072011
J :08012014
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 17 Jan 2017 23:15

Re: Pasgeboren baby op eigen kamer laten slapen

Je bent echt geen ontaarde moeder als je je baby gelijk op zijn of haar eigen kamertje laat slapen hoor.

Hier heeft onze jongste tot ze 4 maanden was bij ons gelegen. Als het aan mij had gelegen nog wel langer, maar ze paste niet meer in haar wiegje en sliep in haar ledikantje ook erg lekker.
2012 & 2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers