Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vergevingsgezind ben jij?

<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 17 Jan 2017 14:08

Hoe vergevingsgezind ben jij?

Lang verhaal kort: wij zijn op familie vakantie (schoonfamilie voor mij) op een tropisch eiland. Wij hebben een kind dat niet goed tegen drukte kan, dus dat is op het moment al lastig. Eén van de nichtjes is erg druk, pakt elke keer speelgoed af. Schoonzus grijpt negen van de 10 x niet in, want zo zegt ze 'ze mag stout zijn'. En als ze wel ingrijpt mag niemand meer met het speelgoed spelen. Mijn zoon begint vervolgens te huilen, omdat hij het niet begrijpt en oneerlijk vindt. Gisteren gebeurde dit weer en toen zei ik tegen schoonzus dat ik het niet eerlijk vond en mijn zoon verder mocht spelen. Vervolgens gooit ze het stuk speelgoed naar mij toe en zegt dat ik die jankebalk moet gaan opvoeden. Ik reageerde vrij onvolwassen door te zeggen dat ik dacht dat zij beter zelf eens wat aan haar opvoeding kon gaan doen. Vervolgens was het hek van de dam en heeft ze staan schelden en tieren, jankerd, jankebalk en als pareltje noemde ze hem nog een kut autist.
Nou is dit gisteren enigzins uitgepraat (zand erover) en heeft ze sorry gezegd omdat ze hem een autist heeft genoemd(alleen tegen mijn man), maar ik ben nog zo boos! Hoe bedenk je het om zo op iemands kind te spelen, hoe bedenk je het überhaupt om een kind daarmee uit te schelden, terwijl het kind zelf er notabene bij staat?
Ik kan niet doen alsof er niets gebeurd is, ook al heeft ze sorry gezegd. Hoe zou jij met deze situatie omgaan?
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jan 2017 14:10

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

Ik had haar `s nachts in een bootje gelegd en gehoopt dat ze heel ver zou afdrijven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jan 2017 14:11

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

Allemachtig wat een hork. Ik zou ook nog goed boos zijn. Is het ook daadwerkelijk uitgepraat tussen jou en haar, of alleen tussen haar en je man? Anders moet jij misschien nog even met haar gaan praten, als je denkt dat het helpt voor je.
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 17 Jan 2017 14:11

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

Cotton schreef:Ik had haar `s nachts in een bootje gelegd en gehoopt dat ze heel ver zou afdrijven.


En dan zeg je het nog heel netjes..
Ik zou daar niet gezellig meer tegen kunnen doen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 17 Jan 2017 14:13

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

Hierin zou ik totaal niet vergevingsgezind zijn. Wat een trut en wat zielig voor je zoontje. Dat zij bepaalde regels voor haar kinderen heeft is prima, maar daar hoeven jouw kinderen niet onder te lijden.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 17 Jan 2017 14:16

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

Jeetje wat een verhaal...
Ik probeer altijd 2 kanten van het verhaal te begrijpen, maar in dit geval kan ik niets van begrip voor jouw schoonzus opbrengen. Ik zou daar niet meer gezellig kunnen zijn, in haar buurt. Wat er nu ook nog gezegd wordt om het goed te maken. Dit zou bij mij echt even tijd nodig hebben. Dus ik zou geneigd zijn mijn vakantie ergens anders voort te zetten, of zelfs richting huis te gaan. Want bij die persoon blijven waar ik mij zo gekwetst door voel is geen optie in mijn ogen.

Succes, wat een zwaar ongemakkelijke situatie :(
<<

Anoniem221

Bericht 17 Jan 2017 14:16

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

Wat een nare situatie. Persoonlijk vind ik dat je kinderen moet leren om samen te spelen, maar in ieder geval om samen te delen. Ik vind het gedrag van de moeder onacceptabel en ook al is er sorry gezegd, voor mij zou daar de kous nog niet af zijn. Dat iemand niet tegen drukte kan betekent niet dat hij/zij autist is. Dan zouden er wel heel veel autisten rondlopen.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 17 Jan 2017 14:18

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

En over vergeving: Als er wat tijd overheen gegaan is zou ik het wel altijd weer met een frisse blik (proberen) goed te maken. Maar nu op dit moment zou mijn vergeving niet oprecht zijn.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 17 Jan 2017 14:22

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

Ik ben het eens met Cotton. Wat een uitspraken om te doen en dan ook nog waar de kinderen bij zijn?!
Ik gok dat ik de rest van de vakantie boos zou blijven en haar vooral zou ontwijken waarschijnlijk.

Er is waarschijnlijk al iets meer wrijving geweest dan alleen dit incident, maar dan nog joh.
Hoe oud is je zoontje? En hoeveel heeft hij ervan meegekregen?
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 17 Jan 2017 14:26

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

Ja er zijn natuurlijk spanningen aan vooraf gegaan, van beide kanten. We hebben allebei een andere manier van opvoeden en compleet andere kinderen. Maar dat is ook prima. Dan slik je soms een keer, loop je even weg...
Zij vindt dat ons zoontje teveel huilt en dat is ook zo, want hij kan gewoon niets met dit soort situaties. We houden hem er al zoveel mogelijk uit, laten hem veel op zijn Ipad, maar als ze hem steeds opzoeken en zijn spullen pakken dan kan hij daar gewoon niets mee...
Mijn zoontje wordt zondag 5 en heeft verder gelukkig geen idee wat kut autist betekent :)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Jan 2017 14:32

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

Wat ik vind, als je met meerdere gezinnen op vakantie gaat, is dat je altijd je eigen ruimte moet hebben om je als gezin terug te trekken, je moet niet de hele dag op elkaars lip zitten en alles samen doen, ook niet als je familie van elkaar bent, want daar komt gegarandeerd gezeik van. Ik hoop dus dat jullie je ook kunnen terugtrekken en er gewoon voor kunnen kiezen om je zoon op zichzelf te laten zijn in plaats van voortdurend met dat nichtje.

Wij hebben iets enigszins soortgelijks meegemaakt, ook tijdens een gezamenlijke vakantie (familie die gigantisch uitviel tegen mijn destijds vijfjarige dochter) en hoewel het op het moment zelf toen min of meer was uitgepraat, hebben we inmiddels vrijwel geen contact meer met die familie. De aanleiding voor het barsten van de bom, ruim een half jaar daarna, was weliswaar een andere, maar dit heeft ook zeker meegespeeld. Achteraf denk ik: ik had toen al veel duidelijker mijn grens moeten aangeven en moeten laten merken dat ik dat niet accepteerde. Niet dat het voor de uitkomst veel uitmaakt, waarschijnlijk was het dan net zo gegaan als nu, maar het gevoel was dan wel anders. Ik heb nu wel het gevoel dat ik veel te veel en ook te vaak (ook voor dat incident) de lieve vrede heb bewaard.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem236

Bericht 17 Jan 2017 14:51

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

Daar was ik klaar mee geweest. Niemand maar dan ook niemand heeft het recht mijn kind uit te schelden, een kind van nog geen 5 jaar!
<<

Anoniem210

Bericht 17 Jan 2017 14:56

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

Ik voel al extreme boosheid en verdriet door het beeldscherm heen. Laat staan hoe jij je moet voelen.
Ik kon ook echt niet meer vriendelijk tegen haar zijn. Maar toch zou ik het omwille van alle betrokkenen en voornamelijk voor jouw eigen gezin, de sfeer enigszins willen behouden en er dus over in gesprek gaan. Daarin zou ik wel duidelijk aangeven hoe erg zij jou gekwetst heeft en dat ze over een grens is gegaan.

Kun je nog een beetje van de vakantie genieten?
<<

anoniem203

Bericht 17 Jan 2017 15:01

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

Voor mij zou het klaar zijn. Niemand hoeft mijn kind zo te noemen en wie dat wel zou doen is einde vriendschap of wat dan ook. Ik ben zo iemand die niet meer zou praten tegen diegene en haar voor de rest van de vakantie totaal negeren. Na de vakantie zou ik dan ook geen contact meer met haar opzoeken en bij situaties waarbij je wel bij elkaar in een ruimte zou zitten verder gewoon normaal doen maar geen gesprek meer aanpappen of interesse tonen in iets. Ik ben best vergevingsgezind maar in deze situatie vind ik dat ze veel te ver is gegaan en zou ik echt geen energie meer in haar steken. Ik kan dan ook best hard zijn en mooi weer spelen tegen haar daar zou ik echt geen zin in hebben. Over een jaar zou ik dan weer verder zien.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 17 Jan 2017 15:06

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

Ach, wat een kutwijf! (Ik vind in deze context dat taalgebruik niet ongepast)
Ik vind dat je als ouders altijd voor je kinderen in moet staan, en ik zou haar dit ook écht niet kunnen vergeven gelijk, hoogstwaarschijnlijk nooit.

Dat je mij niet leuk vind, ok, maar als je het op mijn kinderen gaat spelen wijs ik je de deur.
Wat zegt je man hiervan? Ik zou serieus de vakantie hiervoor afbreken, of op een andere manier zonder haar voortzetten. Ik zou niet meer samen eten, samen op het strand, niks. Zoals ik het lees stond jij volledig in je recht, en ben jij niet de aanstichter van het geheel. Kennelijk is dit een emmer die al een hele poos vol aan het lopen was.

Probeer je sterk te houden hoor, jij én je zoon doen niks verkeerd! Het is juist heel volwassen van jullie allemaal om te erkennen dat hij die rust en ruimte voor zichzelf nodig heeft, en dit in elke situatie te creëren.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 17 Jan 2017 15:12

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

Sam schreef:
Cotton schreef:Ik had haar `s nachts in een bootje gelegd en gehoopt dat ze heel ver zou afdrijven.


En dan zeg je het nog heel netjes..
Ik zou daar niet gezellig meer tegen kunnen doen.


Nou inderdaad ik zou daar ook niet vriendelijk meer tegen kunnen zijn. Om de vrede op vakantie te bewaren zou ik haar niets meer zeggen omdat ik weet dat ik anders misschien dingen zeg die ik beter niet kan zeggen.

Heel sneu voor je zoontje dat hij erbij was toen ze zo naar over hem deed.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem281

Bericht 17 Jan 2017 15:17

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

In zo'n situatie? Helemaal niet.

Ik zou haar zoveel mogelijk links laten liggen, alleen het hoognodige zeggen en er na de vakantie wel nog eens op terugkomen. Dat dit niet zomaar vergeten wordt en hoe erg je ermee gekwetst bent. Je bereikt er waarschijnlijk weinig mee, maar zoiets mag wel geuit worden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 17 Jan 2017 15:19

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

OMG wat heb jij veel te stellen met je schoonfamilie zeg!! jezus, ik word er zelf gewoon écht helemaal boos van. Wat een enorm achterlijke reactie van haar, hoe onvolwassen. Echt heel erg niet ok. Ik zou dit mezelf kennende ook niet snel kunnen vergeten, en al helemaal niet makkelijk tijdens de vakantie overheen kunnen stappen. Op z'n minst moet er met jou gesproken worden, niet alleen met je man.

Arme jij, wat een ellende steeds :( En wat ontzettend zielig voor je zoontje. Bah, hij snapt er niks van natuurlijk :(

Ik zou misschien de vakantie ook wel afbreken, hoe erg ik zulke dramatiek ook vind. Of overwegen gewoon met je eigen gezin verder te gaan, en geen contact met opzoeken met de familie even een paar dagen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Jan 2017 15:25

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

Kun je echt zo makkelijk je ticket omboeken dan, dat je "even" eerder naar huis kunt gaan vanaf een eiland dat (neem ik aan) aan de andere kant van de wereld ligt?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Jan 2017 15:26

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

Zijn dit trouwens ook de mensen van dat restaurant? Met andere woorden, zit je na de vakantie nog erg aan ze vast?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 17 Jan 2017 16:24

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

Het is nog steeds dezelfde schoonfamilie ja ;) Dus weggaan gaat niet, omdat mijn man straks nog met ze samen moet werken. Zijn zus is het lievelingetje en alles wat ze nu gezegd heeft wordt ook goedgepraat. Het komt er op neer dat ik er niets van had mogen zeggen, dat ik daardoor haar boosheid heb getriggert, en nouja als ze boos is dan ontploft ze nou eenmaal... Dus voor de toekomst van mijn man heb ik nu het boetekleed maar aangetrokken en verder negeer ik alles en iedereen, maar van binnen kook ik gewoon.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem278

Bericht 17 Jan 2017 16:27

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

Hej lieve Gijs,

Weinig advies vanuit hier, want ik kan me bijna niet voorstellen hoe pijnlijk dit alles voor je is. Ik hoop dat je man je hierin steunt, maar daar lees ik helemaal niks over?
Het spijt me heel erg dat iemand zulke vreselijke nare dingen over je zoontje heeft gezegd en ik hoop erg dat hij er geen verdriet van heeft.

Ik zou je het liefst willen adviseren om je spullen te pakken en je kindjes lekker mee naar huis te nemen, maar dat is gewoon niet realistisch. Misschien kun je zoveel mogelijk de rust opzoeken met je kinderen en die vrouw uit de weg gaan?

liefs
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Jan 2017 16:47

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

die had van mij nog 100 steken onder water gekregen. Zeker als ik het boetekleed aan moest trekken. Ja jammer dan maar niemand zou het zo over mijn kinderen hoeven te spelen. Zoek het lekker uit. Ik zou vooral m'n eigen ding gaan doen en haar in de negeer zetten. Dus nee echt vergevingsgezind ben ik in zo'n situatie niet.
2015 💙
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Jan 2017 17:47

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

Jij moet wel erg veel over je kant laten gaan in het belang van je man, hè?

Het boetekleed aantrekken had ik dus echt niet gedaan, dat zou zo onrechtvaardig voelen. Als de toekomst van je man er van afhangt dat jij je keer op keer in de stront laat drukken door die familie dan is die toekomst maar wat minder zeker. Ik mag hopen dat hij zelf ook niet van jou verwacht dat jij je keer op keer slecht laat behandelen zodat zijn baan maar veilig wordt gesteld. Als dat de voorwaarde is dan is het in feite toch gewoon geen haalbaar toekomstbeeld? Of wilde je echt nog jarenlang over je heen laten lopen voor hem?

Overigens neem ik aan dat zij er ook belang bij hebben dat hij dat restaurant overneemt en dat ze zichzelf er dus mee hebben als ze gaan dwarsliggen. En nogmaals, als het wel daarvan afhangt, als jij in ruil een onderdanig vrouwtje moet worden dat zich door zijn familie structureel moet laten onderzeiken, dan mag ik hopen dat je man daar zelf al nee op zegt.

Ik zou echt wat minder bang worden en wat meer van me afbijten. En ik zou verwachten dat hij achter me staat. Je hebt nota bene voor hem alles achtergelaten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem197

Bericht 17 Jan 2017 18:25

Re: Hoe vergevingsgezind ben jij?

Ik vind dat jouw man meer voor jou en jullie gezin moet opkomen. Echt niet dat ik dat zou vergeven ook niet als er werk aangekoppeld is. Ze kan van mij dan de pot op. Ik weet niet waar je zit maar zou je niet met jouw kinderen iets anders kunnen doen dan met hun optrekken? Hoe lang zit je er nog?
Zitten jullie ook in hetzelfde huisje? Of zitten jullie in een hotel? Dan zou ik veel langer op jullie kamer blijven, ontbijten aan de andere kant van de zaal en apart eten.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers