Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 13 Jan 2017 18:28

Re: Sollicitatietopic #2

Wat goed Bliss en CC! Spannend!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 13 Jan 2017 18:48

Re: Sollicitatietopic #2

Wat goed CC, leuk dat je zo ver bent gekomen en fijn dat je op deze manier kunt gaan opbouwen!

Bliss wat een positief bericht! Hopelijk volgt een goed tweede gesprek!

Ik heb niets meer gehoord helaas, de recruiter hoopte gisteren of vandaag wat te horen maar blijkbaar niet dus. Wel een beetje balen want ik merk dat ik best wel gespannen ben rond al dat gesolliciteer en nu zit ik dus nog het hele weekend in spanning. Maar goed ik probeer het dit weekend maar van me af te zetten.

Ik had gisteren trouwens nog wel iets grappigs, ik was in de gedenkstenenwinkel om de steen voor A. Af te rekenen en we raakten aan de praat, ben er al eerder geweest en we hadden steeds leuk contact en toen vertelde ik dat ik aan het solliciteren was en toen vroeg ze eerst wat ik dan zocht en toen vroeg ze of ik niet bij hun zou willen werken. Ze dacht echt dat ik wel heel geschikt voor ze zou zijn, ook omdat ik aan de kunstacademie heb gestudeerd en dus echt wel wat af weet van vormgeving en typografie. Ze moeten meer dagen open daar dus ze zoeken een extra persoon, maar de procedure is nog niet eens in gang gebracht. Ze heeft me gevraagd er over na te denken en haar na het weekend te bellen of ik het eventueel zou willen. Ze haalde ook haar collega er nog bij en we hadden het er zo eens over en ze werden steeds enthousiaster.

Best grappig hoe het loopt. Ik moet er alleen nog even goed over nadenken of ik het echt leuk vind om daar te werken, er komen toch de hele tijd mensen met een hoop verdriet over de vloer, ik weet niet of ik dat kan.

Maar wel een ontzettend leuke wending weer en wie weet ook wel een mooie kans!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 13 Jan 2017 19:19

Re: Sollicitatietopic #2

Gaaf bliss! En cc super!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Jan 2017 19:46

Re: Sollicitatietopic #2

Bliss en cc goed nieuws!!

Pompoen, ik snap dat het lastige overwegingen zijn maar ik denk dat jij dat kan. En super gaaf dst ze je gevraagd hebben.
2015 💙
<<

Anoniem221

Bericht 13 Jan 2017 21:49

Re: Sollicitatietopic #2

Wat leuk, Bliss en CC!

Pompoen, wat een leuk aanbod! Ik denk altijd dat als iemand mij het vraagt ze kennelijk veel goeds in mij zien en wil ik er altijd wel voor gaan.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 13 Jan 2017 22:57

Re: Sollicitatietopic #2

Bliss schreef:Joehoe fijn, CC! Vrijdag de 13e is zo gek nog niet ;)

Nee inderdaad :D

Thanks allemaal! :)

Wat een mooi aanbod Pompoen, maar ik begrijp dat je daar wel even over moet nadenken. Anderzijds kun je wellicht jouw ervaring gebruiken daar?
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 14 Jan 2017 21:16

Re: Sollicitatietopic #2

Ja, dat was ook wat zij dachten, dat ik precies weet waar het over gaat, mij hoef je er niets over uit te leggen en ik begrijp ook wat gepast is en wat niet.
Maar ik ben wel een beetje wars van conventies en in de uitvaart/begrafenissen/begraafplaatsen/grafstenen en urnenwereld is er nog erg veel: zo hoort het en niet anders.
Maar ze zeiden juist dat het ook fijn is een jong iemand in de zaak te hebben die juist ook wel eens wat anders wil. Ik zou dan juist ook heel goed jonge mensen kunnen helpen die eens wat anders willen dan anders.

Maar goed, het was een balletje wat opgegooid werd en als ik bij dat andere bedrijf op gesprek mag komen en mag beginnen heb ik waarschijnlijk wel wat meer zekerheid want het kan nog wel een tijdje duren voor ze daadwerkelijk iemand nog hebben.

Daarnaast weet ik ook niet zeker of ik wel vast op zondag en maandag wil werken. Ik vind op zondag werken op zich niet erg, maar altijd vind ik ook weer zo wat. Als het nou nog zou rouleren zou ik het wel prettiger vinden. Maar goed aan de andere kant zijn de meeste dingen op zaterdag en je kunt natuurlijk ook wel eens vrij nemen. Maar er werken maar twee anderen in de zaak dus echt diensten ruilen zal ook wel lastig gaan. Aan de andere kant zijn vaste dagen ook wel weer fijn.
Nou ja eigenlijk zijn er voor beide banen voors en tegens te noemen, ik laat het maar even op me afkomen. Als het ene niets wordt wil ik zeker kijken wat hier de mogelijkheden zijn.
<<

Anoniem221

Bericht 15 Jan 2017 15:16

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb natuurlijk weer iets stoms. Ik kreeg een mail met de vraag of ik wilde solliciteren. Dus ik naar de app om de vacature te bekijken. Leuke vacature, maar toen klikte ik kennelijk door en heb ik gesolliciteerd. Geen motivatie, oude cv nog in mijn profiel. Ik heb de cv ternauwernood kunnen veranderen, maar dit gaat zo niet goed komen. :palm:

Misschien morgen even bellen?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 15 Jan 2017 21:14

Re: Sollicitatietopic #2

Ik weet niet via wat voor app je hebt gesolliciteerd maar soms kun je dan online in je account nog dingen aanpassen. Zo niet dan zou ik nu nog een sollicitatie versturen en dan wel alles goed en evt. er achteraan bellen dat er iets mis ging.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 16 Jan 2017 11:22

Re: Sollicitatietopic #2

Ik mag op gesprek komen bij het bedrijf, ze waren erg enthousiast over me volgens de recruiter. Brrr, nu nog waarmaken :wink: . Ik hoor vandaag of morgen wanneer ik op gesprek mag komen. Ik hoop dat het vooral op een handige dag en tijd is voor mij, heb het best wel druk deze week.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Jan 2017 11:25

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend, Pompoen! Veel succes alvast!
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Jan 2017 11:43

Re: Sollicitatietopic #2

Succes pompoen, komt vast goed :).
2015 💙
<<

Anoniem221

Bericht 16 Jan 2017 12:06

Re: Sollicitatietopic #2

Mijn cv trekt de aandacht. De intercedente belde vanochtend. Ik ben geen steek verder, maar het is al meer dan ik had met mijn oude cv.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 16 Jan 2017 18:35

Re: Sollicitatietopic #2

Succes Pompoen!
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 17 Jan 2017 12:44

Re: Sollicitatietopic #2

Nou ik werd net gebeld door de recruiter dat ik morgenochtend op gesprek mag komen. Spannend! Heb ook een bevestigingsmailtje. Dat vind ik wel een beetje vaag want er staat enerzijds dat het een speeddate heet en anderzijds dat het géén oriënterend gesprek is en dat het echt de bedoeling is dat ik mezelf verkoop. Ik vind speeddate ook wel oriënterend klinken eigenlijk. Maar goed, ik ga gewoon uit van het laatste en bereid me daarop voor.
Ik vind het wel megaspannend omdat ik de enige kandidaat ben die voorgesteld word en dat maakt dat ik het gevoel heb dat ik wel aan de verwachtingen moet voldoen. Maar goed, ik ga gewoon mijn best doen en meer kan ik toch niet doen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Jan 2017 13:38

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Pompoen, alvast veel succes!

Ik heb vanmorgen het tweede gesprek gehad. Ik zat een beetje in de stress, want er reed geen enkele trein i.v.m. stroomstoring. Uiteindelijk heeft m'n vriend me gebracht en was ik zelfs nog een kwartier te vroeg, maar één van de twee waar ik het gesprek mee had was een halfuur te laat. Drie kwartier in personeelsblaadjes zitten lezen haha, was ook wel interessant. Het gesprek ging voor m'n gevoel wel oké, hoewel ze best wat lastige vragen hadden voorbereid. Ik zou op korte termijn meer horen, dus nu is het afwachten geblazen. Als ik nu weer door ben, volgt er nog een taaltest. Daar maak ik me geen zorgen om. Spannend dus!

Oh ja, toevallig zag ik gisteren ook nog een heel leuke vacature voor acht uur per week, die perfect zou aansluiten bij deze baan. Als dit dus doorgaat, ga ik daar ook nog op solliciteren! Heb nu de smaak te pakken ;)
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem250

Bericht 17 Jan 2017 13:54

Re: Sollicitatietopic #2

Fijn Pompoen en Bliss. 't Klinkt allemaal veelbelovend. Ik hoop dat jullie snel een fijne baan hebben.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 17 Jan 2017 13:54

Re: Sollicitatietopic #2

Oeh, dat is inderdaad ook geen lekkere start met die stroomstoring, wel fijn dat je vriend je gebracht heeft!
Spannend weer! Ik hoop dat ze je snel wat laten horen. Vandaag of zo ;-).
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Jan 2017 14:03

Re: Sollicitatietopic #2

Haha ja vandaag zou top zijn!
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 17 Jan 2017 14:37

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Bliss!!

Ieder gesprek met een potentiele werkgever zie ik als echt sollicitatiegesprek Pompoen. Als het nl niet bevalt wordt je niet opnieuw uitgenodigd. Succes alvast!
30-04-2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 17 Jan 2017 14:42

Re: Sollicitatietopic #2

Kees schreef:Spannend Bliss!!

Ieder gesprek met een potentiele werkgever zie ik als echt sollicitatiegesprek Pompoen. Als het nl niet bevalt wordt je niet opnieuw uitgenodigd. Succes alvast!


Ja nee ik begreep ook niet helemaal waarom ze het zo expliciet vermeldden. Maar ik denk dat ze bedoelen dat ik het moet zien als een soort tweede gesprek. Ik heb namelijk al een telefonisch gesprek gehad met een recruiter en een gesprek op kantoor met een andere recruiter en ik ben nu dus voorgesteld door dat bureau voor deze functie en omdat ze de match zo goed vonden zijn er ook geen andere kandidaten uitgenodigd. Dus ik denk dat ze bedoelen dat ik ze nu écht moet overtuigen dat ik geschikt ben voor die functie, zoals je normaal bij een tweede gesprek zou moeten doen.
Maar goed ik weet ook niet zo goed hoe de procedure verloopt, dat is een beetje vaag, helemaal omdat ik dus al twee gesprekken achter de rug heb.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 17 Jan 2017 15:15

Re: Sollicitatietopic #2

Heb je een gesprek bij/met het recruitmentbureau? Nee toch? Met de werkgever toch? Dan weten ze idd al dat je aan de eisen voldoet als het goed is. Maar goed, doe gewoon je best en ben je zelf. Dat moet sowieso genoeg zijn.
30-04-2017
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 17 Jan 2017 16:54

Re: Sollicitatietopic #2

Klinkt goed Bliss en Pompoen! Hopelijk hebben jullie allebei snel een baan! :)
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Jan 2017 16:59

Re: Sollicitatietopic #2

Heb nog niks gehoord, dan hopelijk morgen!
❤ 7 juni 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 17 Jan 2017 17:24

Re: Sollicitatietopic #2

Morgenochtend 9 uur :wink: .
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers