Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koffieautomaat op de werkplek

<<

Anoniem193

Bericht 17 Jan 2017 10:19

Koffieautomaat op de werkplek

Wij zijn aan het rondkijken naar een koffieautomaat voor op kantoor. We hebben nu gewoon een koffiezetapparaat met filters en snelfiltermaling. Ik zet nu zo'n 3-4x per dag een kan koffie. Prima als we met ons 2en zijn, als het op is zetten we nieuwe en dan wachten we gewoon. Maar als er klanten zijn, willen we gewoon altijd snel een bakje koffie/thee aan kunnen bieden, ook als dit 2-4 man tegelijk zijn.

Welk merk automaat hebben jullie op kantoor?
Werkt dit met bonen, snelfiltermaling, vriespakketten?
Hoe bevalt de koffie?
Hoe bevalt het apparaat? Qua schoonmaak, gebruikers gemak etc?
Welke mogelijkheden heeft het apparaat? (Koffie/thee/cappuccino/chocolademelk/etc)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2017 10:24

Re: Koffieautomaat op de werkplek

Welk merk automaat hebben jullie op kantoor? Saeco, het type weet ik niet, wel een volautomaat
Werkt dit met bonen, snelfiltermaling, vriespakketten? Bonen, van Pelican Rouge
Hoe bevalt de koffie? Het automaat is prima, maar de bonen vind ik niet lekker van smaak. Daarom drink ik bijna geen koffie meer op het werk.
Hoe bevalt het apparaat? Qua schoonmaak, gebruikers gemak etc? Dat durf ik je niet te zeggen qua schoonmaak maar er komt elke dag iemand langs om het schoon te maken. Qua gebruiksgemak is het prima, behalve dat ie wel vaak kapot is (maar er zijn zoveel mensen die 'm gebruiken)
Welke mogelijkheden heeft het apparaat? (Koffie/thee/cappuccino/chocolademelk/etc) Niet héél veel, dat vind ik wel een nadeel. Koffie, koffie crema, cappuccino, espresso en latte macchiato. En thee uit apart tuitje. Geen 'lekkere' smaakjes zoals wiener melange, dat vind ik wel jammer, maar ook gezonder.

Ik kan wel een fotootje maken van het automaat als je wilt. Voor hoeveel man is het? Want ik denk dat een kleiner volautomaat ook goed kan werken voor maar weinig man.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem193

Bericht 17 Jan 2017 10:32

Re: Koffieautomaat op de werkplek

Tnx marin!
Wij zijn met 2 op kantoor, in de fabriek hebben ze hun eigen automaat in de kantine.
Verder is het voor vertegenwoordigers en relaties die langs komen. Soms niemand, soms 10 mensen op een dag, soms een groepje van 3 man die de hele dag blijven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2017 10:38

Re: Koffieautomaat op de werkplek

Dan lijkt me een gigantisch groot volautomaat me niet nodig, niet zo'n speciale kantoorversie zeg maar. Dan volstaat een 'thuis' versie waarschijnlijk ook, met zo weinig man. Wij hebben thuis een Jura, maar die zijn wel prijzig (800-3000 euro)
Maar je zou even kunnen kijken bij de Sligro of de Makro (jullie hebben vast wel een pas als bedrijf zijnde) een goede actie is, sterker nog, in dit foldertje zie ik een Philips volautomaat voor EUR 325 staan:
http://folder.sligro.nl/nonfood-hg-01-2017/page/4-5
Zoiets is natuurlijk prima voor een kleinere groep mensen.
Ik weet niet of je dat als non-horeca onderneming mag kopen (stond in de restaurant folder) maar zoiets is het proberen waard.
En makro:
https://www.makro.nl/cat/nl/products/ca ... catTsr=exp

Siemens heeft ook een goede lijn.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jan 2017 10:40

Re: Koffieautomaat op de werkplek

Wij hebben een gewoon filterkoffie apparaat voor gemiddeld 8 personen per dag. Het is wel een snel apparaat, kopje koffie voor bezoek is zo klaar.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 17 Jan 2017 10:51

Re: Koffieautomaat op de werkplek

Ik zou sowieso voor een volautomaat gaan. Jura is daarin wel echt de koploper, maar inderdaad vrij prijzig. Sligro/Makro hebben vaak een leuke aanbieding voor een volautomaat. Minder qua kwaliteit en levensduur dan een Jura, maar voor een aantal jaar prima.

Ligt dus geheel aan het budget dat jullie hebben.
<<

Anoniem193

Bericht 17 Jan 2017 10:59

Re: Koffieautomaat op de werkplek

Parisienne schreef:Ligt dus geheel aan het budget dat jullie hebben.


Sinds ik ook koffie drink is het budget van een stuk minder groot belang :^^: Daarvoor vond ik elke euro aan koffie uitgeven natuurlijk al teveel. :angel:
<<

Anoniem193

Bericht 17 Jan 2017 11:02

Re: Koffieautomaat op de werkplek

Wij hebben in de kantine ook een volautomaat staan inderdaad. Daar gooi je bovenin bonen. Ik zal eens opzoeken welke zij hebben.
Maar dat apparaat duurt echt een eeuwigheid voor hij warm is. De jongens zetten hem aan voor hun pauze begint, dan gaan ze nog even aan het werk. Als ze pech hebben begint hun pauze en meldt hij dan dat hij schoongemaakt moet worden. Dat betekent dat ze die pauze geen koffie hebben.

Wij hebben een Hanos pas.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2017 11:13

Re: Koffieautomaat op de werkplek

Oh dat is wel vervelend inderdaad! Bij die van ons thuis moet ie wel elke keer spoelen dus het duurt wel even voordat ie warm is maar niet meer dan een minuutje. Je kunt dan zelf kiezen hoe lang je wilt dat ie aanstaat. Bij ons gaat ie na een uur automatisch uit maar je zou bijv kunnen instellen dat ie na een 8 urige werkdag automatisch uit gaat.

Ik zag deze bij de Hanos maar geen prijs er bij:
https://www.hanos.nl/nl/HANOS/Non-Food/ ... earch=true

Da's de EQ6, volgens mij hebben wij daar ook naar gekeken voor thuis, normale prijs rond de 700 a 800 euro.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem193

Bericht 17 Jan 2017 11:18

Re: Koffieautomaat op de werkplek

Oh deze krups EA8340 hebben ze in de kantine

Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 17 Jan 2017 11:21

Re: Koffieautomaat op de werkplek

@marin: Waarom werd het bij jullie de Jura en niet de siemens?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2017 11:31

Re: Koffieautomaat op de werkplek

Alibi schreef:@marin: Waarom werd het bij jullie de Jura en niet de siemens?


Omdat er een Jura dealer bij ons op de hoek zit die het apparaat komt ophalen wanneer er problemen mee zijn/apparaat voor onderhoud moet. We hebben daar als cadeau ook 20 zakken koffie bij gekregen. Dus ideaal. En Jura is toch een beetje het leading merk, dat vonden we uiteindelijk ook wel fijn. Maar Siemens was een goed alternatief, hebben een aantal koffieapparaten toen bekeken (was het niet via jouw consumentenbond of ging dat uiteindelijk via Rebecca?)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem193

Bericht 17 Jan 2017 11:54

Re: Koffieautomaat op de werkplek

Je had het mij gevraagd, maar Rebecca was sneller met het wachtwoord opzoeken ;)
Vind het echt leuk om dit uit te zoeken, maar ook lastig, wil niet na een paar weken gebruik balen van de aankoop.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jan 2017 11:58

Re: Koffieautomaat op de werkplek

Facebook of PM me even je emailadres door, dan mail ik weer even die screenshots van haar door.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem193

Bericht 01 Feb 2017 14:35

Re: Koffieautomaat op de werkplek

Ik neig nu toch best naar de EQ6 TE605209.
Hier zit 1 zakelijke Jura dealer, maar daar doen we geen zaken meer mee. 20 zakken koffie erbij is wel veel zeg!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 01 Feb 2017 20:48

Re: Koffieautomaat op de werkplek

Mijn vriend heeft ook een Jura, het meest basic model, maar maakt echt heerlijke koffie! Ik lustte nooit koffie, en ben dat bij hem leren drinken. Ben nu alleen een beetje verwend, want andere koffie vind ik toch minder lekker vaak :P
Geen idee hoe lang die Siemens mee gaan, maar hij heeft deze echt al járen (volgens mij jaar of 6 á 7) en je kan hem om de zoveel jaar laten reviseren.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 01 Feb 2017 23:29

Re: Koffieautomaat op de werkplek

Wij hebben tegenwoordig op mijn werk Campenaer koffie. http://www.campenaerkoffie.nl/Home En die hebben ook machines volgens hun site. Wij hebben de gewone koffiezetapparaten gehouden maar moest er even aan denken ivm denk ik wel in je buurt en misschien wel handig om je hier vrijblijvend te laten informeren.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem193

Bericht 02 Feb 2017 09:47

Re: Koffieautomaat op de werkplek

rapa nui schreef:Wij hebben tegenwoordig op mijn werk Campenaer koffie. http://www.campenaerkoffie.nl/Home En die hebben ook machines volgens hun site. Wij hebben de gewone koffiezetapparaten gehouden maar moest er even aan denken ivm denk ik wel in je buurt en misschien wel handig om je hier vrijblijvend te laten informeren.


pb
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Feb 2017 19:47

Re: Koffieautomaat op de werkplek

Wij hebben apparaten van Douwe Egberts. Geen enkel idee wat die dingen kosten.

Voor gasten hebben we het model 'Instant Bravo' en op de afdelingen (voor patienten en personeel) hebben we echt zo'n mega apparaat van Douwe Egberts met alles erop en eraan. Alleen de thee uit de apparaat is echt mega smerig. Die wordt ook niet gebruikt. Patienten en personeel nemen altijd heet water uit de apparaat met een theezakje haha.
<<

Anoniem281

Bericht 02 Feb 2017 19:53

Re: Koffieautomaat op de werkplek

Wij hebben Pelican Rouge en werken met Coffee Solutions. Beide bedrijven zijn prima. We hebben onze automaten wel zelf gekocht (4 automaten van 1200 euro en één Franke automaat maar die's peperduur) en 't onderhoud bij Pelican Rouge. We hebben er geen onderhoudcontract mee, omdat onze storingen meevallen, maar zou je dat wel doen, dan krijg je weer korting op je koffie geloof ik.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers