Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nachtje weg, welke NL stad? Update; Den Bosch

<<

Anoniem243

Bericht 16 Jan 2017 22:51

Nachtje weg, welke NL stad? Update; Den Bosch

Ik heb alle oudere topics met soortgelijke vraag al even doorgelezen maar open toch maar lekker een nieuwe voor mezelf :smile:

Ergens voorjaar/zomer willen man en ik weer een nachtje samen weg naar een leuke stad in Nederland. De vraag; welke stad? We willen maximaal 5 kwartier rijden (vanaf Amsterdam ongeveer) en vinden het vooral leuk om musea / oude stadscentra / andere culturele zaken te bezoeken. Goed uit eten kunnen is ook een must. Amsterdam, Leiden, Haarlem zijn leuk maar kennen we al goed genoeg. Amersfoort hebben we vorig jaar gedaan en is ons erg bevallen! Rotterdam heeft mij nooit getrokken maar hoor ik toch wel vaak goede dingen over... Dordrecht lijkt ons misschien wel leuk (en dan combineren met Biesbosch).

Hebben jullie tips voor steden / hotels / restaurants / must-sees ?
Laatst gewijzigd door Anoniem243 op 24 Mrt 2017 20:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 16 Jan 2017 23:11

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Den Bosch is erg leuk! Je kunt de Sint-Jan bezoeken, varen over de binnendieze (erg leuk! Ga je dwars door de stad), Jeroen Bosch museum.

Maastricht is ook erg leuk om heen te gaan! Ben er van de zomer geweest en vond het echt een heerlijke stad!
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 17 Jan 2017 07:20

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Ik zou ook voor Den Bosch gaan. Ik vind het een mooie stad en er is genoeg te zien en te doen.
Tips voor restaurants heb ik niet, want ken ze niet zo. We hebben wel een keer heel lekker gegeten ergens, maar weet niet meer hoe dat heet.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Jan 2017 09:36

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Groningen!

Of Arnhem, Alkmaar, Maastricht, Breda, Den Bosch, Leeuwarden, Utrecht.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Jan 2017 09:37

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Oh, ik had die vijf kwartier niet gelezen.. :angel:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Jan 2017 09:38

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Wij gaan komend weekend naar Eindhoven. Nog geen idee of dat een aanrader is maar het lijkt ons wel een leuke stad.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jan 2017 10:43

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Ik vind Breda echt heel leuk. Doet me altijd beetje aan Haarlem van het zuiden denken, een niet al te grote maar wel echt gezellige stad. Maastricht ook, dat vind ik haast buitenlands. Daar weet ik ook nog een leuk hotelletje: http://www.auquartier.nl/ en leuke wijnbar: http://viamucca.nl/
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 17 Jan 2017 11:23

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Gewoon Groningen! Het is geen wereldreis :wink;
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jan 2017 11:24

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Dee schreef:Gewoon Groningen! Het is geen wereldreis :wink;


Welnee, 2,5 uur rijden max. Is best wel goed te doen!
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 17 Jan 2017 12:00

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Den Bosch! Rondvaart op de Binnen Dieze is altijd leuk, Sint Jan en Bosche Bol en voor goede friet moet je bij de Fijnproever zijn.

Op de heen- of terugweg zou ik dan vestigingsstad Heusden aan doen. Dat ligt zo ongeveer op de route vanaf A'dam. Kun je over de vestigingsmuren heen lopen met uitzicht over de Maas en uiteraard is het stadje zelf oud met allemaal oude panden, molens, haventje en er zitten leuke winkeltjes en een lekkere ijssalon met ambachtelijk ijs. Aanrader!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 17 Jan 2017 12:02

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Ooh La La! schreef:Wij gaan komend weekend naar Eindhoven. Nog geen idee of dat een aanrader is maar het lijkt ons wel een leuke stad.


Goede winkelstad. Wel vrij modern. Nu is er op de markt een ijsbaan gemaakt. Ga naar Martin Zwerts op de Boschdijk voor de beste friet van het land.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 17 Jan 2017 13:02

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Amersfoort vond ik ook een leuke stad. En natuurlijk Maastricht!
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Jan 2017 13:06

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Delft, Middelburg.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem278

Bericht 17 Jan 2017 16:50

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Ooh La La! schreef:Wij gaan komend weekend naar Eindhoven. Nog geen idee of dat een aanrader is maar het lijkt ons wel een leuke stad.


Jij bent zo goed met inrichting en design, dan is Eindhoven echt wel leuk. Vergeet Strijp-S ook niet. Ik vind Civo en van Beek Art ook leuk maar dat is alleen als je creatieve meuk wil kopen. De pop up winkels, oa op Strijp-S, zijn eigenlijk het leukste omdat er daarvan geen honderd in Nederland zijn.
De winkel 'Waar' in de Hermanus Boeckstraat is ook aan te raden.
<<

Anoniem243

Bericht 17 Jan 2017 16:51

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Dank voor alle input! Den Bosch hadden we nog niet aan gedacht, zeker een optie!
<<

Anoniem316

Bericht 17 Jan 2017 16:59

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Marin schreef:
Dee schreef:Gewoon Groningen! Het is geen wereldreis :wink;


Welnee, 2,5 uur rijden max. Is best wel goed te doen!


Wij doen er gemiddeld 1 uur en 45 minuten over. Maar van de Randstad naar Groningen is altijd langer dan andersom hé? :wink:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jan 2017 17:12

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Hangt er natuurlijk wel vanaf waar in de Randstad, maar van mij (waar Sookie vlakbij woont) naar m'n moeder (vlakbij Groningen) is het toch wel minstens 2 uur en een kwartier, ook met 130. (en als je harder rijdt wel iets sneller natuurlijk).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 17 Jan 2017 17:40

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Ik vond Nijmegen heel erg leuk! (En dan naar 't MuZIEum gaan, aanrader! :) )
<<

Anoniem281

Bericht 17 Jan 2017 17:41

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Oh da's langer dan 5 kwartier rijden zeker?
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 17 Jan 2017 17:45

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Fred schreef:Den Bosch! Rondvaart op de Binnen Dieze is altijd leuk, Sint Jan en Bosche Bol en voor goede friet moet je bij de Fijnproever zijn.

Op de heen- of terugweg zou ik dan vestigingsstad Heusden aan doen. Dat ligt zo ongeveer op de route vanaf A'dam. Kun je over de vestigingsmuren heen lopen met uitzicht over de Maas en uiteraard is het stadje zelf oud met allemaal oude panden, molens, haventje en er zitten leuke winkeltjes en een lekkere ijssalon met ambachtelijk ijs. Aanrader!


Wat grappig dat je dat voorstelt haha. Daar woon ik zowat naast.

Leuke restaurantjes in Den Bosch zijn;

- Picasso
- 't Opkikkertje (lekker voor lunch. Hele kleine toko bomvol (nep)kikkers, of oetels haha)
- High tea'en bij Pink Lemon
- Tante Pietje
- Ome Bernard
- Stefanos
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Jan 2017 17:52

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Quickster schreef:
Ooh La La! schreef:Wij gaan komend weekend naar Eindhoven. Nog geen idee of dat een aanrader is maar het lijkt ons wel een leuke stad.


Jij bent zo goed met inrichting en design, dan is Eindhoven echt wel leuk. Vergeet Strijp-S ook niet. Ik vind Civo en van Beek Art ook leuk maar dat is alleen als je creatieve meuk wil kopen. De pop up winkels, oa op Strijp-S, zijn eigenlijk het leukste omdat er daarvan geen honderd in Nederland zijn.
De winkel 'Waar' in de Hermanus Boeckstraat is ook aan te raden.


Precies zo dachten wij ook. Daarom naar Eindhoven :)
Van Beek Art kom ik heel vaak, die zit ook hier in de buurt. Waar is inderdaad ook een leuke winkel.

Strijp-s ga ik opschrijven, dank je!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

anoniem213

Bericht 17 Jan 2017 19:10

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Bazinga schreef:Oh da's langer dan 5 kwartier rijden zeker?

Lukt wel met een beetje doorrijden.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 17 Jan 2017 19:15

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Ik zou ook Den Bosch zeggen, love it!
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 17 Jan 2017 19:52

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Ik heb geen idee hoe lang alles precies rijden is vanaf jullie, dus als er iets is wat veel te ver is, dan sorry alvast. :wink: Maar ik vind zelf Nijmegen en Den Bosch leuk. Laatst ben ik een dagje in Zwolle geweest, dat vond ik ook een hele leuke stad. En Rotterdam is ook heel leuk. Je kunt ook nog denken aan Zutphen of Deventer. En misschien ben ik bevooroordeeld omdat ik er woon (maar ik kom er niet vandaan), maar Venlo is ook echt heel leuk (veel leuker dan het klinkt, voor ik hier kwam had ik nl zelf best een negatief beeld, maar het is echt leuk!). Maastricht en Sittard zijn ook leuk, maar vrijwel zeker te ver rijden dan denk ik.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 17 Jan 2017 20:55

Re: Nachtje weg, welke NL stad?

Ooh La La! schreef:
Quickster schreef:
Ooh La La! schreef:Wij gaan komend weekend naar Eindhoven. Nog geen idee of dat een aanrader is maar het lijkt ons wel een leuke stad.


Jij bent zo goed met inrichting en design, dan is Eindhoven echt wel leuk. Vergeet Strijp-S ook niet. Ik vind Civo en van Beek Art ook leuk maar dat is alleen als je creatieve meuk wil kopen. De pop up winkels, oa op Strijp-S, zijn eigenlijk het leukste omdat er daarvan geen honderd in Nederland zijn.
De winkel 'Waar' in de Hermanus Boeckstraat is ook aan te raden.


Precies zo dachten wij ook. Daarom naar Eindhoven :)
Van Beek Art kom ik heel vaak, die zit ook hier in de buurt. Waar is inderdaad ook een leuke winkel.

Strijp-s ga ik opschrijven, dank je!


Als je nog tips voor leuke restaurants zoekt, laat maar horen!
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers