Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kraambezoek van familie

<<

Anoniem316

Bericht 16 Jan 2017 22:12

Kraambezoek van familie

We zitten nog in het kraambezoek voor onze dochter. Nu belden een oom en tante die nooit interesse in ons tonen (niet eens altijd vriendelijk doen)en ook nooit hier langs komen om te vragen of ze op kraambezoek konden komen. Mijn man heeft min of meer toegezegd dat het prima is maar ik voel me er niet oke bij. Het voelt een beetje als aapjes kijken en ik heb er dan ook moeite mee dat ze nu opeens wel hier op de stoep willen staan. Mijn man vindt dat we maar even een uurtje gezellig moeten doen en dan zijn we er vanaf. Ik vind dat dus onwijs hypocriet en totaal niet zoals ik ben.

Hoe staan jullie hier in? Wat zouden jullie doen als een familie lid die je nooit ziet, langs wil komen om jullie kindje te bewonderen?
<<

anoniem203

Bericht 16 Jan 2017 22:25

Re: Kraambezoek van familie

Ik zou ze gewoon laten komen. Mijn ervaring is dat als je één op één met iemand praat van je familie ineens even beter leert kennen en dat ook wel weer fijn is en het eigenlijk altijd wel meevalt. Wij hebben een grote familie en ben nooit alleen met iemand van mijn familie. Er zijn altijd wel andere familieleden bij of mijn ouders maar ik ga nooit ergens alleen gezellig op bezoek ofzo. Bij een kraambezoek komen ze wel je privé leven in en zie je meestal ook een andere kant van ze. En ja ik vind zoiets wel interessant eigenlijk :)
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 16 Jan 2017 22:35

Re: Kraambezoek van familie

Ik had daar ook geen zin in.. vandaar een kraamfeest..

Ik weet niet als je een kaartje heb gestuurd??
Maar dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat ze langs komen.
<<

Anoniem316

Bericht 16 Jan 2017 22:36

Re: Kraambezoek van familie

We hebben een kaart gestuurd omdat dit van ons verwacht werd door mijn schoonouders.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 16 Jan 2017 23:14

Re: Kraambezoek van familie

Als ze van jullie een kaart hebben gekregen ben ik het eens met je man: ik zou ze laten komen en het bezoek kort houden.
#teammaple🍁
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 16 Jan 2017 23:50

Re: Kraambezoek van familie

Een geboortekaartje is toch geen entreekaartje zeker. Als je het niet prettig vindt dat zij langskomen dan moet je het niet doen vind ik.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Jan 2017 00:00

Re: Kraambezoek van familie

Ik vind 'onwijs hypocriet' wel een érg zware en negatieve omschrijving voor wat je man voorstelt - gewoon die mensen een uurtje ontvangen.

Toen onze eerste kwam, kregen wij ook kraamvisite van familie met wie we helemaal niet veel contact hebben. Dat hoort er wel een beetje bij, want ik hoor dat van veel meer mensen - en ook dat dat bij de tweede echt veel en veel minder is. Ik zou er niet zo'n punt van maken. Als je het om wat voor reden dan ook echt niet wil dan moet je het niet doen, maar ik vind ook niet dat er iets mis is met het standpunt van je man.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem197

Bericht 17 Jan 2017 05:12

Re: Kraambezoek van familie

Susan schreef:Ik vind 'onwijs hypocriet' wel een érg zware en negatieve omschrijving voor wat je man voorstelt - gewoon die mensen een uurtje ontvangen.

Toen onze eerste kwam, kregen wij ook kraamvisite van familie met wie we helemaal niet veel contact hebben. Dat hoort er wel een beetje bij, want ik hoor dat van veel meer mensen - en ook dat dat bij de tweede echt veel en veel minder is. Ik zou er niet zo'n punt van maken. Als je het om wat voor reden dan ook echt niet wil dan moet je het niet doen, maar ik vind ook niet dat er iets mis is met het standpunt van je man.


Eens. Hier ook bezoek gehad van familie die ik nooit spreek of zie. Toch was het gezellig dus het kan wel.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 17 Jan 2017 07:03

Re: Kraambezoek van familie

Urban Naked schreef:Als ze van jullie een kaart hebben gekregen ben ik het eens met je man: ik zou ze laten komen en het bezoek kort houden.


Mee eens. Een geboortekaartje is naast een aankondiging natuurlijk wel een soort van uitnodiging voor iedereen die hem ontvangt. Zelf ga ik niet naar de mensen die ik zelden zie/spreek maar er zijn altijd mensen die dat natuurlijk wel doen. Was hier ook met de oma en 2 tantes van mijn man die we nooit zien/spreken die zijn wel geweest een uurtje en dat was best gezellig.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 17 Jan 2017 07:18

Re: Kraambezoek van familie

Wij kregen inderdaad ook allemaal bezoek van voornamelijk familie van mijn man ( aan mijn kant was hij al het achtste achterkleinkind, aan zijn kant de eerste), eerlijk gezegd zat ik lang niet op alle bezoekjes te wachten en vond ik het ook niet altijd gezellig, maar ik vond het wel lief dat die mensen de moeite namen om op bezoek te komen en zelfs een cadeautje mee te nemen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 17 Jan 2017 07:27

Re: Kraambezoek van familie

Ik heb daar ook geen zin in en omdat we beide in een andere carnavalsvereniging zitten en er dus best veel mensen kunnen komen die we eigenlijk niet echt verwachten geven we een kraamfeest.
Ow, en ik hou sowieso niet zo van vaak bezoek in huis.
30-04-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 17 Jan 2017 08:02

Re: Kraambezoek van familie

Gewoon laten komen, zeker als je wel een kaartje hebt gestuurd. Is inderdaad absoluut geen uitnodiging maar ik vind dat het wel een beetje de deur op een kier zet.

Wij hebben met T ook kraamvisite gehad die we al jaren niet hadden gezien, en sindsdien ook nooit weer. Ik vind het juist leuk dat mensen helemaal de moeite nemen om wél ons kindje te komen bekijken, dat ze dat belangrijk vinden om te komen doen. En het is toch maar een uurtje?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Jan 2017 08:07

Re: Kraambezoek van familie

Puck schreef:Een geboortekaartje is toch geen entreekaartje zeker. Als je het niet prettig vindt dat zij langskomen dan moet je het niet doen vind ik.



Volgens mij is een geboortekaartje toch wel een soort uitnodiging. Zeker als er iets over bezoek op staat.

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jan 2017 08:17

Re: Kraambezoek van familie

Puck schreef:Een geboortekaartje is toch geen entreekaartje zeker. Als je het niet prettig vindt dat zij langskomen dan moet je het niet doen vind ik.

Jawel, zo is de etiquette. Dan hadden ze geen kaartje moeten sutren.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Jan 2017 08:22

Re: Kraambezoek van familie

Carrie schreef:
Puck schreef:Een geboortekaartje is toch geen entreekaartje zeker. Als je het niet prettig vindt dat zij langskomen dan moet je het niet doen vind ik.

Jawel, zo is de etiquette. Dan hadden ze geen kaartje moeten sutren.


Precies.

Wij hebben beide keren geen kaartjes gestuurd naar de broers en zussen van mijn vader (wel ook in overleg met hem). Ik zie die beste mensen nooit (mijn vader ook eigenlijk niet) en ik zat ook niet te wachten op hun bezoek. Daarom ook maar geen kaartje, want het is toch wel een uitnodiging.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem281

Bericht 17 Jan 2017 08:26

Re: Kraambezoek van familie

Wij kregen van m'n schoonouders ook een lijstje adressen van mensen die een kaartje verwachtten. We hebben ze met frisse tegenzin verstuurd en extra beschuiten gesmeerd toen ze langskwamen.

Wij waren een uur, een theepot en een halve rol beschuit armer, 4 speeltjes, 2 knuffeltjes en blije familie rijker.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 17 Jan 2017 08:32

Re: Kraambezoek van familie

Ik zou ze denk ik wel eventjes langs laten komen. Aan de andere kant, als je écht niet wilt, niemand die je kan dwingen. Maar ik zie het ook wel een beetje als 'etiquette' dat wanneer je een kaartje stuurt, dat tegelijk een uitnodiging is voor bezoek. Daarom heb ik beide keren ook geen kaartjes gestuurd naar mensen die ik niet op bezoek zou willen. Moet zeggen dat die er nauwelijks waren, maar ik heb wel bedacht dat ik het zou moeten zien zitten om de mensen die ik een kaartje zou sturen ook op bezoek te krijgen, want die kans is toch vrij aanwezig als je een kaartje stuurt. Alleen de naaste buren hoefde ik niet persé op bezoek (ik zeg ze gedag en af en toe een praatje maar verder geen enorme band) maar heb ik wel een kaartje in de bus gedaan. Ze zijn ook niet op kraamvisite geweest, maar als ze dat gewild hadden dan waren ze welkom geweest.
Laatst gewijzigd door Hippie op 17 Jan 2017 08:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 17 Jan 2017 08:36

Re: Kraambezoek van familie

Wat me trouwens ook opgevallen is, in elk geval in onze familie, is dat een nieuw leven soms ook mensen weer tot elkaar brengt. Ik had bijvoorbeeld met mijn neefjes niet veel contact, maar sinds ik kinderen heb en helemaal sinds een van hen ook een kindje heeft zie ik ze toch weer vaker. Ook mijn oom en tante zag ik voorheen minder en die kwamen amper naar verjaardagen en nu komen ze weer en wij ook bij hen. Contact was verder goed, maar wel minder geworden en wat verwaterd door de jaren heen.

Neemt niet weg dat er vast mensen zijn die inderdaad alleen even 'aapjes' komen kijken hoor, maar daar zou ik me zelf niet zo druk over maken. Tenzij het heel vervelende mensen zijn, maar dan zou ik denk ik ook geen kaartje gestuurd hebben.
<<

Patsy

Bericht 17 Jan 2017 08:41

Re: Kraambezoek van familie

Wat Zora zegt, je kunt het ook zien als dat ze nu juist wel de moeite nemen.

Ik zou gewoon een uurtje doorzetten.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 17 Jan 2017 08:43

Re: Kraambezoek van familie

Ik stuur om te beginnen geen kaartjes naar mensen die ik niet op bezoek wil, ook al zouden mijn (schoon)ouders of wie dan ook dat verwachten.
Mensen die een kaartje hebben gekregen mogen langskomen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 17 Jan 2017 08:47

Re: Kraambezoek van familie

Sam schreef:Ik stuur om te beginnen geen kaartjes naar mensen die ik niet op bezoek wil, ook al zouden mijn (schoon)ouders of wie dan ook dat verwachten.
Mensen die een kaartje hebben gekregen mogen langskomen.

Dit ja. Dus ik zou doen wat je man zegt, doe een uurtje gezellig! En bij een (eventuele) tweede bedenken dat je dit eigenlijk niet wil en dus geen kaartje sturen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 17 Jan 2017 08:56

Re: Kraambezoek van familie

Ik zou deze familie wel laten langskomen. Ze bellen jullie op, je vriend zegt toe, en het gaat maar om een uurtje ongeveer. Daar kun je best geen zin in hebben, maar voor dat uurtje zou ik gewoon mijn glimlach opzetten en er een gezellig uurtje van maken.

Ik ben eigenlijk wel verbaasd dat zoveel mensen een kaartje als een uitnodiging zien. Ik heb best wat mensen in mijn omgeving waar ik wel een kaart naar heb gestuurd, maar van wie ik echt niet verwachtte dat ze op bezoek zouden komen (en dat is ook niet gebeurd, dus die verwachtigingen waren in ieder geval wederzijds). Een kaartje is toch gewoon een aankondiging van de geboorte, en de mensen die op bezoek willen komen laten dat dan toch weten?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Jan 2017 09:01

Re: Kraambezoek van familie

Er staat toch vaak een zin op het kaartje "wil je op bezoek komen, bel dan even"
Of iets in die trant.
Het is dan misschien niet een traditionele uitnodiging in de zin van "je wordt verwacht", maar ik vind het ook raar om een kaartje te sturen en vervolgens te zeggen dat iemand niet welkom is.

♥♥
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 17 Jan 2017 09:08

Re: Kraambezoek van familie

Heb ik ook gehad... Voelde me daar ook niet echt fijn bij. Ik heb toen meerdere ooms en tantes bij elkaar laten komen waar ik wel een goede band mee heb. Uiteindelijk zijn ze een uurtje geweest en was het best goed te doen.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 17 Jan 2017 09:18

Re: Kraambezoek van familie

Eens met veel van bovenstaande posts, ik vind een geboortekaartje een uitnodiging om langs te komen. Lief toch juist dat ze de moeite willen nemen om jullie grote trots te bewonderen, ondanks dat jullie weinig contact hebben.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]