Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 16 Jan 2017 18:07

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Dat had ik gisteren met schoonouders. Ze hebben half mei (rond na bevalling van schoonzus) een maand vakantie, tot halverwege juni, en ik ben de 21e uitgetelt. Ik zei ook al half gemeend/half voor de gein; hey dan zijn jullie er mss niet! Daar werd ook niet echt op gereageerd. Tja, ik ben wel anders gewend van bij dochter, maja.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 16 Jan 2017 18:13

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Geen problemen mee. Familie moet vooral voor zichzelf weten hoe belangrijk ze het zelf vinden om in de buurt te zijn. Mij maakt het niet uit.
L2014 & H2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Jan 2017 18:14

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Mijn moeder ging wel op vakantie vlak na de geboorte. Daar baalde ze wel van, maar ja, dat was maar een weekje, en vanwege de afstand kwam ze toch niet wekelijks. Het was meer haar gevoel.

Ik zou het nu VEEL 'erger' vinden als ze er niet zijn met zijn verjaardag. Mijn schoonouders zijn er dit jaar niet bij, vakantie. En dat vinden we echt kut. Ze horen er gewoon echt bij, en hadden graag gezien dat ze er gewoon waren.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem250

Bericht 16 Jan 2017 18:19

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Nee geen moeite mee. Behalve als mijn moeder op vakantie zou gaan. Maar die had ik ook echt nodig. En ja, wat Zora zegt verjaardagen zijn belangrijk.

Elsa ik begrijp het niet, ben je 21 mei of 21 juni uitgerekend? Want als je in juni bent uitgerekend, maakt het toch niet zoveel uit als ze half juni weer terugkomen?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Jan 2017 18:35

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Mijn zwagers zijn maar heel weinig samen vrij en vertrokken 5 dagen voor de uitgerekende datum op hun vakantie. Ze vonden het zelf heel erg, maar hun eigen leven gaat voor (en gelijk hebben ze). Nu kwam onze baby eerder en waren ze er nog. Dat kan dus ook nog gebeuren...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 16 Jan 2017 19:37

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Bij ons was zon beetje iedereen op vakantie rond mijn uitgerekende datum. Pas toen iedereen terug was (letterlijk dezelfde dag) ging ik uiteindelijk bevallen met 41+4. We hebben dan ook dikwijls de grap gemaakt dat de baby gewoon gewacht heeft tot alle familie terug was om haar te leren kennen.
Overigens was dit wel in de zomervakantie, en kan moeilijk van iedereen verwachten dat ze vakantie verzetten. Voordeel is dat ze er daarna dus wel gewoon waren en niet meer weg gingen.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 16 Jan 2017 20:15

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Je kan inderdaad niet van iedereen verwachten dat ze hun leven onder holding zetten, maar je mag er wel van balen als naaste familie er niet is met je bevalling. Mijn schoonzus ging naar Amerika, vertrok een week voor mijn uitgerekende datum en kwam ongeveer een week erna terug. En mijn vader moest twee dagen na mijn uitgerekende datum naar Frankrijk voor werk en had niet de mogelijkheid om meteen terug te komen als ik zou bevallen. Ik vond het niet leuk, maar uiteindelijk beviel ik met 41+2 en was het dus geen probleem.
december 2016
juli 2019
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 16 Jan 2017 20:37

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Geen problemen mee. Mijn schoonzusje was bij beiden bevallingen op vakantie. Wel in nederland. Bij de eerste zijn zij een dag eerder thuis gekomen. Had wat mij betreft niet gehoeven. Wel lief hoor.
En bij de tweede is ze gewoon gebleven maar wel een keer op en neer gereden.

Wat ik wel erger vond is dat mijn broertje er bij de eerste heel lang over gedaan heeft om eens langs te komen. Terwijl we normaal een redelijke goede band hebben, we spreken elkaar sowieso iedere dag. In die tijd had hij een nieuwe vriendin die van mening was dat familie niet belangrijk was (de hare overigens wel, daar zat ze bijna dagelijks).
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 16 Jan 2017 20:42

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Ik weet bij mijn zussen ben ik pas na 4-5 dagen op kraamvisite geweest. Ik had eerder geen tijd om te komen. Ook al was ik gewoon in Nederland. Nu hadden hun zelf ook niet echt de behoefte dat iedereen gelijk om langs zou komen van de familie. Ik geloof dat ouders in de eerste 2 dagen gekomen zijn en mijn broer kwam zelfs bij een aantal van de kinderen pas na mij op kraamvisite.

Ik zal echt niet verwachten dat iedereen rekening gaat houden met een eventuele bevalling van mij. Ze moeten vooral doen wat ze zelf willen doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1949

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 16 Jan 2017 20:59

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Ik zou daar geen problemen mee hebben en ik verwacht niet dat mijn familie daar rekening mee houdt.
2011 2012 2017
<<

Anoniem272

Bericht 16 Jan 2017 21:33

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Je kunt net zo goed met 38 weken of 42 weken bevallen. Ik zou me er niet druk om maken.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 16 Jan 2017 21:46

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Mijn ouders zaten tijdens de geboorte van het tweede kindje van mijn zus in Australië. Ze hadden dat al geboekt voordat mijn zus zwanger raakte en het was een grote reis van 7 weken. Ze vonden het heel vervelend maar wilde hun reis niet annuleren. Ik ben toen als eerste naar mijn zus geweest toen ze was bevallen. Mijn ouders kwamen geloof ik een week later thuis en hebben veel geskypt met mijn zus die weken voor en na de bevalling haha.

Geen idee hoe ik dat zou vinden bij mijn eerste kindje. Maar ik ben wel iemand die iedereen zijn eigen leven gunt. Ook mijn eigen ouders. Het is ook fijn om te weten dat ze geen reis zouden plannen als ze daadwerkelijk weten dat een van hun dochters zwanger is haha.
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 16 Jan 2017 21:48

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Ik heb nooit van familie verwacht dat ze dan niet meer op vakantie zouden gaan. Ze wilden dat zelf niet meer haha veel te bang een seconde te laat bij ons te zijn;)

Een uitgerekende datum zegt natuurlijk niet alles en misschien ben je al een week bevallen of misschien duurt het nog 2 weken.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 16 Jan 2017 22:09

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Ik denk dat zij moet doen waar zij zich goed bij voelt.

Als wij op zomervakantie gaan is mijn zusje, als alles goed mag gaan 39 week zwanger. Ik ga daarom heel bewust in een straal van maar max 2u van haar woonplaats op vakantie omdat ik echt daar heen moet als ze is bevallen, dat heeft ze me ook gevraagd of ik dan direct kom.
Ik,zou niet prettig zitten als ik 5/6 uur verderopmga zitten.

Als dit voor jouw zus goed voelt moet ze dat gewoon doen denk ik.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 16 Jan 2017 22:12

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Door mijn zwangerschapssuiker was de kans al vrij snel vrij groot dat ik met 38 weken zou worden ingeleid. Mijn schoonmoeder, de enige familie van mijn man, had precies in die week een vakantie geboekt naar Marokko. Vooral heel onnadenkend vond ik dat (bij ons wist je dat de kans dat onze dochter dan zou komen heel groot was en zat je niet met een marge van 5 weken oid) en erg lullig voor mijn man. (Zeker omdat ze haar telefoon niet bij haar had toen hij haar belde om haar te vertellen dat ons meisje was geboren. Hij heeft het uiteindelijk via SMS laten weten. En als klap op de vuurpijl hebben we de dag dat ze terugkwam van vakantie de hele dag op haar zitten wachten tot ze langs zou komen, we hadden haar wel direct verwacht, maar uiteindelijk 's avonds maar gebeld waar ze bleef. Niet per se dat ze weg was, maar de rest heeft wel veel stuk gemaakt.)

Vooral mijn familie vond het onbegrijpelijk dat ze er niet was. Haar eerste kleinkind en enige familie. Ik vond dat voor mijn man dus ook, maar wat haar betreft missen zelf geen moeite mee. Als mijn moeder of zus niet in de buurt zou zijn, zou ik not amused zijn. Maar onze band is er ook gewoon naar dat we er wel altijd op belangrijke momenten voor elkaar zijn.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem257

Bericht 16 Jan 2017 22:23

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Nee ik zou dit niet erg vinden.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 16 Jan 2017 22:51

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Zelf zou ik vanaf week 37 niks meer plannen als mijn zus zwanger zou zijn.
Ik zou het op zich niet erg vinden als mijn zus op vakantie gaat als ik zwanger ben maar ik zou het wel heel erg vinden als ze niet in de buurt is als ik ga bevallen.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 16 Jan 2017 23:32

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Ik zou het niet leuk vinden..
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 16 Jan 2017 23:41

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Ik zou het niet erg vinden aangezien ze zo terug kunnen komen wanneer ze willen.

Wat ik wel heel erg (egoïstisch) vond, was dat mijn moeder naar Brazilië op vakantie ging 4 weken lang en pas terug kwam toen ik 38 weken zwanger was. Ik ben met 41 weken bevallen. Maar met 37 weken heb ik 3 dagen in het ziekenhuis gelegen met buikgriep en daardoor weeënactiviteit. Was ervan overtuigd dat de bevalling begonnen was.
Wilde haar er graag bij hebben. Dit is ook gelukt, maar het had ook heel anders kunnen lopen.
04-2014
10-2015
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 17 Jan 2017 02:04

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Ik heb er geen moeite mee. Mijn broer vertrok een paar dagen voor mijn uitgerekende datum van de oudste een week naar Oostenrijk. Hij had die vakantie al geboekt voordat ik mijn zwangerschap bekend maakte. Hij baalde er enorm van, maar ik vond dat hij gewoon moest gaan. Ik was er ook van overtuigd dat de baby nog wel even op zich liet wachten en 'beloofde' hem toen hij vertrok nog dat ik zou proberen de komende week niet te bevallen ;-) Uiteindelijk beviel ik toen hij net aangekomen was op zijn bestemming :palm:

Het was wel echt een feestje toen hij na zijn vakantie langskwam om haar te bewonderen, letterlijk op de terugreis, nog voor hij überhaupt thuis was geweest :heart:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 15:26

Bericht 17 Jan 2017 12:30

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Ik zou daar niet zo'n moeite mee hebben. Mijn kinderen zijn allebei veel te vroeg geboren, zoiets valt niet te plannen.
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:04

Bericht 17 Jan 2017 16:01

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Mijn schoonzus zou een weekje naar Texel gaan, vanuit Brabant toch een eindje. Wij hebben zondagavond laten weten dat we op maandagochtend ingeleid werden, ze zijn gegaan, omdat mijn schoonzus weet (werkt zelf als verloskundige) dat inleiden nog lang kan duren. Helaas voor haar, ze is een half uurtje op Texel geweest en toen met haar man en de 2 jongste weer terug gereden, konden nog net de laatste boot halen. De oudste bleef daar met haar schoonfamilie. Ze vond zelf dat ze terug moesten komen, wij hadden de vrijdag of zaterdag ook begrepen. Haar schoonfamilie was wat minder blij, maar zouden omgekeerd verwacht hebben dat ze terugkwamen. Wij hebben de keus dus aan hen gelaten.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 17 Jan 2017 16:17

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Een weekend weg zou ik geen probleem vinden. Ik zou het wel jammer vinden als mijn directe familie bewust een vakantie plant zo rond de tijd dat ik uitgerekend zou zijn. Zeker als ze dat op alle andere weken in het jaar ook kunnen plannen.

Zelf woon ik op 1,5 uur rijden van mijn familie vandaan. Mijn broertjes hebben nog geen kinderen. Maar toen mijn twee jongste neefje en nichtje geboren werden woonde ik al wel op deze afstand. Ik ben bij beiden datzelfde weekend langs gegaan. Mijn nichtje en neefje zijn op vrijdag geboren en ik ben zaterdags of zondags langs gegaan. Zo snel als mogelijk. Dat vind ik wel zo leuk. Maar ik weet dat dit niet in alle families zo gaat.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 17 Jan 2017 17:04

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Mijn broer woont op 2 uur rijden en is ook pas na 1,5 week op kraamvisite geweest bij onze dochter. Moet ik wel bij zeggen dat ze graag het eerste weekend na haar geboorte wilde komen, maar alles liep thuis even anders dus werd het het weekend erna. Uiteraard wel gewoon gebeld en wat foto's via whatsapp gestuurd.

Ikzelf heb mijn oudste neefje nog net voor onze vakantie gezien toen hij geboren werd. Hij is half juli geboren en wij gingen 2 dagen erna op zomervakantie.
Mijn tweede neefje werd midden in onze vakantie geboren toen wij in Zuid-Afrika zaten, maar die vakantie was al gepland voordat wij van de zwangerschap wisten. We hoorden 's ochtends dat hij geboren was en in de middag gingen wij 3 dagen op safari zonder bereik dus gelukkig nog op tijd zodat wij het wisten :)

Een weekendje is zeker te overbruggen dus snap dat je daar wat relaxer in staat.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 18 Jan 2017 00:10

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Ik zou een weekendje weg ook echt geen probleem vinden. Bij de eerste was ik in december uitgerekend en had niemand vakantie(plannen). Bij de jongste was ik in juli uitgerekend en hadden er een aantal vakantie, maar (schoon)ouders en zus/schoonbroer hadden geen van allen wat gepland.
2012 & 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron