Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jan 2017 12:48

Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden of dat jullie zoiets hebben meegemaakt en hoe je het vond.

Mijn zus gaf aan dat ze het weekend van 1/2 april een weekendje naar Hamburg gaat met haar vriend, voor zijn verjaardag (dus dat wil ze ook niet op een andere dag). Dat is twee/drie dagen na mijn uitgerekende datum, dus grote kans dat ik dan net aan het bevallen ben of het kindje net geboren is en dat ze dat weekend op kraambezoek zou komen.

Nou hebben m'n zus en ik dat even samen besproken. Ze realiseert zich dat ze daardoor misschien iets minder snel de baby ziet, mocht ie echt net dan geboren worden of de dag er voor. Anderzijds is Hamburg ook niet het einde van de wereld, met 5 uurtjes rijden kan ze al bij ons zijn.

Ik heb gezegd dat ik het geloof ik niet zo erg vind. Ik ga echt niet m'n familie verplicht thuis zitten laten wachten tot ze nieuws krijgen, ga vooral lekker iets doen. Zeker gezien ik m'n familie toch niet op m'n lip wil hebben tijdens de bevalling. En inderdaad, zo ver is het nou ook weer niet (ook vergeleken met waar ze woont, ze moet toch reizen). Bovendien weet je toch niet wanneer de bevalling plaats vindt. Het is een redelijk aannemelijke kans dat ze dat weekend anders eigenlijk op kraambezoek zou komen, maar, anderzijds kan het ook echt al twee weken eerder of nog twee weken later worden.

Zijn er mensen die dat ook zo hebben? Of sta jij er anders in en zou je toch zoiets hebben van nou, liever niet en voel je je prettiger als ze er rekening mee houden?

Toen ons nichtje (kind van m'n schoonzus) drie jaar geleden geboren werd, hebben wij zelf wel rekening gehouden met onze reis naar Myanmar. Dat hebben we bewust geplanned met een vertrek ten minste twee weken na de uitgerekende datum. Maar dat is echt de andere kant van de wereld en slecht qua bereik, dus dat vonden we belangrijk genoeg om daar om heen te plannen. Maar dit vind ik geloof ik wel prima.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 16 Jan 2017 12:51

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Wat je al zegt, het is slechts een weekendje weg en ook slechts 5 uurtjes rijden.
Zou ik ook totaal geen probleem mee hebben. De baby kan wel weken eerder of dagen later komen dan de uitgerekende datum. Ik zou echt niet willen dat iedereen daar zo'n rekening mee zou houden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 16 Jan 2017 12:51

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Mijn vader kon net voor mijn uitgerekende datum een week naar Polen voor zijn werk en dat heeft hij toen niet gedaan, maar dat heeft hij toen zelf beslist, ik hoorde het pas achteraf.

Als jij je familie niet op je lip wil en het ook niet erg vindt dat ze er na de bevalling niet meteen zijn dan vind ik het logisch dat je geen problemen hebt met dat weekendje weg. Het is maar twee dagen en het is relatief dichtbij.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Geel

Bericht 16 Jan 2017 12:54

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Nee hoor, dat zou ik niet erg vinden.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Jan 2017 12:55

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Over een weekendje Hamburg zou ik me geen drukte maken. Je kunt ze gewoon bellen als je dan wel net bevallen bent en ze kunnen dan na dat weekendje toch gewoon op kraamvisite komen?

Mijn broertje kwam ook pas het 2e weekend (N. is geboren op vrijdag en hij kwam op de vrijdag er na). Heb me daar nooit druk om gemaakt.

Een vakantie zoals die van jullie naar Myanmar zou ik heel anders vinden. Inderdaad vanwege het bereik.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Jan 2017 12:59

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Ik houd er niet van als mensen van hun familie verwachten dat iedereen z'n leven 5 weken (van 37 tot 42 weken reken ik even) on hold zet omdat er ergens in die 5 weken een kindje geboren gaat worden. Mijn moeder wilde ook niet weg rond mijn uitgerekende datum, wat ik prima vond, maar als zij had besloten dat ze wel een weekendje weg zou willen dan had ik daar geen problemen mee gehad. Natuurlijk vond ik het leuk om David meteen aan iedereen te showen, maar ik vind echt niet dat je kunt verwachten dat mensen niets gaan plannen omdat je gaat bevallen.

♥♥
<<

Anoniem210

Bericht 16 Jan 2017 13:02

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Over een weekendje weg zou ik mij geen seconde druk maken.
Wel zou ik het inderdaad niet heel leuk vinden als iemand die heel naast mij stond net voor/na mijn uitgerekende datum een vakantie zou plannen voor 3 weken.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 16 Jan 2017 13:25

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Ik zou er niet eens over nadenken. Lijkt me logisch dat niet de hele familie zijn leven on hold zet omdat iemand een kindje krijgt. Tenzij het iemand is die je bij je bevalling wil dan is het natuurlijk niet zo handig
2010 2012
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 16 Jan 2017 13:30

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Ik zou dat inderdaad ook niet erg vinden.
Wel heeft mijn schoonmoeder zelf besloten rond april geen reizen aan te nemen (voor haar werk gaat ze met mensen met een beperking op vakantie om hun te ondersteunen) naar het buitenland. Z
Daarvoor vliegt ze geregeld een heel eind en dat zag ze zelf niet zitten.
Wel neemt ze geloof ik die maand reizen binnen NL aan zodat ze er toch redelijk snel kan zijn als ons zoontje geboren is.
10.04.17
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 16 Jan 2017 13:31

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Mijn zus was tijdens de bevalling van Luuk ook op vakantie (Luuk is geboren op de uitgerekende datum). Ik had hier geen moeite mee. Ze is toen ze terugkwam uit Italië meteen hier naartoe gereden, volgens mij was Luuk toen een dag of 5.
Ik vond dit prima. Je kunt er ook niet volledig rekening mee houden. Je kunt met 37 weken bevallen maar ook met 41 weken. Ik vind niet dat mijn naaste familie daar volledig rekening mee kan of moet houden.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 16 Jan 2017 13:35

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Ik zou het ook niet zo erg vinden. Niet iedereen kan 5 weken lang rekening houden met je bevalling. Een vakantie van 3 weken zou ik niet zo leuk vinden maar een weekendje vind ik wat anders. Ik zou het trouwens ook niet zo leuk vinden als mijn moeder een weekend weg zou gaan maar dat zou ze zelf volgens mij ook nooit doen, daar is ze veel te zenuwachtig voor ;)
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 16 Jan 2017 13:39

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Mijn vader en zijn gezin waren 2,5 week op vakantie toen oudste geboren werd, die vakantie was rondom mijn uitgerekende datum gepland (ik beviel met 41+1). Toen ik dat hoorde vond ik het niet zo leuk, maar kort daarna vond ik het niet erg meer. Ik was uitgerekend in de zomervakantie, voor hen is dat altijd een hele planning ivm zijn kinderen bij andere ouder en haar kinderen bij andere ouder en ze hadden wel rekening gehouden met hun bestemming. Toen ik ingeleid werd en de bevalling echt begonnen was zijn ze 's ochtends vertrokken vanaf vakantieadres, 5-6 uur rijden van ons vandaan, ik beviel om 12.42 en 's middags kwamen ze rond 16.30 uur op bezoek om N. te bewonderen. Helemaal prima dus. Maar; doordat ik overtijd was, ingeleid werd en dat allemaal al spannend genoeg was wist dus iedereen dat ik ging bevallen. Niet iedereen wil dat voor/tijdens bevalling laten weten. Bij jongste hebben we dat ook niet gedaan (maar beviel ik ook spontaan). Mijn moeder mocht niet direct op kraambezoek komen ivm kinkhoest bij 1 van mijn zusjes, zij kwam een dag later en hoewel dat voor haar anders voelde vond ik dat ook niet het einde van de wereld hoor.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 16 Jan 2017 13:46

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Nee, daar zou ik echt geen problemen mee hebben. Mijn schoonzusje woonde nog in Nederland toen mijn dochter geboren werd, maar had een paar dagen na de uitgerekende datum een vakantie met vriendinnen buiten Europa gepland. Ze dacht dat baby's meestal voor de uitgerekende datum kwamen :smile: Mijn dochter werd met 40+4 geboren, ze heeft haar nog net kunnen zien voor ze vertrok :wink:
Mijn broertje had ook een vakantie gepland vlak na de uitgerekende datum, hij was net weg toen ze geboren werd. Was maar een week en hij kwam gewoon na zijn vakantie.
Ik had genoeg familie om mij heen gelukkig.

Bij mijn zoon was het wel jammer dat schoonzus er net niet meer was. Ze woont niet meer in Nederland en ze moest echt 29 december terug naar China. Op 30 december werd hij geboren :wink: Vond ze zelf ook wel heel jammer. Toen hij vijf weken oud was kon ze er een paar dagen tussenuit en is ze op en neer gevlogen om hem te zien.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jan 2017 13:49

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Ah wat een pech dat ze nét weg was, Suus. Maar wat moet dat moet inderdaad.

Saga, dat is op zich wel een fijne beslissing van je schoonmoeder. Maar dan is het ook haar eigen beslissing en niet iets wat iemand anders haar op legt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem193

Bericht 16 Jan 2017 14:00

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Bij de eerste was een week voor de bouwvak uitgerekend. Mijn broers hebben gewoon vakantie geboekt. Ik beviel ook de week voor de vakantie dus niks aan de hand.
Bij de tweede was ik midden in de bouwvak uitgerekend. Iedereen is gewoon op vakantie gegaan. Ben blij dat niemand er rekening mee hield, want ik beviel uiteindelijk 2 weken later.
Ik zou niet verwachten dat er rekening mee gehouden zou worden en zou er zelf ook geen rekening mee houden bij familie of vrienden. Ik heb maar 3-4 weken echt vakantie per jaar die ik niet kan verschuiven. Hetzelfde geld voor veel familie en vrienden die allemaal alleen bouwvak hebben.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 16 Jan 2017 14:11

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Mijn ouders zaten in Amerika toen T geboren werd. En dit vonden ze echt heel erg.
De reis (samen met nog een stel) was al geboekt voor wij zwanger waren. Ze gingen precies rond de uitgerekende datum weg, en bleven 3 weken. Annuleren was geen optie. Ze vonden het verschrikkelijk, en ik vond het ook wel echt heel erg.
T werd geboren met 42 weken, en dus hebben mijn ouders hem pas na een week gezien. Wel al eerder via facetime oid en foto's. Ook hadden we een cadeautje voor ze gemaakt. Daar zat een rol beschuit in, met blauwe muisjes (ze wisten het geslacht niet, wij wel) en een proefdruk van het kaartje met namen erop. Dat hebben ze open gemaakt na mijn telefoontje. En vonden dit heel leuk.

Echter kan je dit toch niet plannen. Je kan moeilijk van iedereen verwachten dat ze 2 weken voor, en 2 weken na de uitgerekende datum niks meer plannen. En je kan altijd nog eerder of later bevallen en dus zegt het nog niks.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jan 2017 14:13

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

-Ieniemienie- schreef:Ook hadden we een cadeautje voor ze gemaakt. Daar zat een rol beschuit in, met blauwe muisjes (ze wisten het geslacht niet, wij wel) en een proefdruk van het kaartje met namen erop. Dat hebben ze open gemaakt na mijn telefoontje. En vonden dit heel leuk.


Ah wat een ontzettend lief idee om ze er zo toch bij te betrekken Ieniemienie. Ik kan me voorstellen dat ze het zelf heel rot vonden dat ze zo ver weg waren maar klinkt alsof jullie ze er wel op een fijne manier bij hebben betrokken.

Echt een verre reis zou ik trouwens wel jammer vinden hoor, als naaste familie dat zou doen echt rond die periode, zeker als het anders kan (zoals in de bouwvak snap ik dat het haast onvermijdelijk is). Maar inderdaad een weekendje weg relatief dichtbij, dat vind ik niet zo erg.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 16 Jan 2017 14:28

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Nee, dat zou ik niet erg vinden, tenminste niet bij mijn broer, zwager of schoonzus. Ik kan inderdaad niet van ze verlangen dat ze 5 weken van hun leven on hold zetten. Mijn zoon is dinsdagavond laat geboren en mijn broer kwam op vrijdag op kraamvisite, hij woont op een kleine 2 uur reizen en had nu dus al een middag vrij genomen om onze zoon te zien, hij kon ook niet zomaar weg van zijn werk en om na zijn werk te komen werd het voor iedereen eigenlijk te laat.

Ik zou het persoonlijk wel erg vinden als mijn ouders weg zouden zijn, ik wilde S zo graag laten zien, zo graag mijn verhaal kwijt bij mijn moeder. Nou zou ik een weekendje Hamburg niet zo erg vinden want dan weet ik toch dat ze de volgende ochtend de trein naar ons toe zouden nemen, maar een paar weken op reis zou ik wel moeilijk vinden.
Mijn ouders zijn met pensioen dus ze kunnen ook makkelijk om de geboorte heen plannen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jan 2017 14:38

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Ik zou er geen problemen mee hebben. Je weet toch niet wanneer het kindje komt.
Uiteindelijk is T 3 weken te vroeg geboren dus hadden we net geluk dat familie weer terug was uit Frankrijk.
Tsja en anders zagen ze hem ietsjes later.
2016
<<

Anoniem236

Bericht 16 Jan 2017 14:44

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Mijn ouders waren op vakantie en kwamen 5 dagen voor de uitgerekende datum terug van vakantie.
Dat zij dat risico wilde nemen vond ik prima. Ik had het echt heel jammer gevonden als ik bevallen was en zij waren er niet, maar zag dat ook meer als hun gemis dan. Zij hebben ook pas geboekt toen de uitgerekende datum allang bekend was. Ik kan ook niet verwachten dat ze weken niets plannen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 16 Jan 2017 14:48

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Mijn ouders gingen een midweek weg met hun buren op de uitgerekende datum. Ik ben uiteindelijk de vrijdag ervoor bevallen en daar was mijn moeder heel blij mee. Ze vond het wel een beetje moeilijk om ze snel na de bevalling weg te gaan, ze wilde het liefst elke dag op bezoek komen.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 16 Jan 2017 14:56

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Als het om een weekendje gaat, zou ik dat niet zo erg vinden.
Mijn schoonzus en zwager zaten in Maastricht toen onze oudste werd geboren. We hebben ze dus toen gebeld en foto gestuurd. Ze vroeg toen nog of ze nu naar huis moesten komen, maar dat hoefde niet.
En toen ze drie dagen later thuis waren kwamen ze gelijk die dag nog langs.

Familie hoeft van mij echt niet rekening met de uitgerekende datum te houden en allemaal tegelijkertijd op de stoep te staan.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 16 Jan 2017 15:28

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Als mijn ouders en schoonouders weg zouden zijn geweest hadden we dat heel erg gevonden. Mijn ouders zouden sowieso nergens heen gaan, maar mijn schoonouders gaan altijd in april op vakantie tot eind mei. En ik was 9 april uitgerekend...

Het eerste wat we hoorden was: De baby moet nog in maart komen hè! Want in april gaan we op vakantie. Nu wist ik vrij zeker dat ik niet ging overlopen, dus dat had ook gelijk gezegd ter geruststelling. Vervolgens is ze op 30 maart geboren en konden ze nog een tijdje niet op vakantie omdat schoonpap niet in orde was.

Als anderen weg waren geweest had ik dit niet erg gevonden, zou wat zijn anders haha. Op de dag van de bevalling zijn mijn ouders, schoonouders en schoonbroer met vrouw langs geweest.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 16 Jan 2017 15:56

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Mijn broertje is de dag na mijn bevalling naar Amerika vertrokken voor stage. Hij mocht de avond van de bevalling nog langskomen, maar ze hadden een surprise party voor hem dus hij is niet meer geweest.
Woensdag komt hij terug en dan ga ik naar hem toe de eerste keer dat hij dan z'n neefje ziet.
Ik vond het wel jammer, maar vind de stage veel belangrijker voor hem. Dat staat goed op zijn cv dat is zijn toekomst.

Voor de rest zou in nooit vragen of iemand daarvoor thuis wilt blijven. Mijn schoonvader zou eigenlijk op duikvakantie gaan, maar dat mocht niet van mijn schoonmoeder. Voor ons was het geen probleem.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem197

Bericht 16 Jan 2017 16:41

Re: Wat vind jij? Familie weg rond uitgerekende datum

Mijn broer kreeg opeens het gevoel dat hij hier weg moest toen ik 20 weken zwanger was. Hij ging maar nieuw-zeeland. Kan hem niet verplichten thuis te blijven en had ik ook niet gewild. Blijkbaar had hij die behoeften. Het was onbekend hoe lang hij weg bleef. Kwam uiteindelijk een week voor de inleiding weer thuis en ik verdenk mijn moeder ervan dat ze de datum had doorgespeeld. Dus dat hij bewust terug is gekomen. Maar zelf zou ik er geen problemen mee hebben.
Iedereen heeft gewoon zijn eigen leven en dat staat niet stil omdat jij (of wie dan ook) een kindje krijgt.
Een gezamelijke vriendin maakte zich er drukker om dan ik.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers