Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

whiteflower

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:49

Bericht 04 Jan 2017 22:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic #2

Vanmorgen de echo gehad.
Slijm was Nu 8mm dik. . Waren kleine eitjes te zien. De grootste was 14 mm. Nu een bloeding opwekken. Want lijkt dat deze clomid ronde niks heeft opgeleverd. Mocht er na 10 dagen geen bloeding komen dan bellen. En dan weer met clomid 100 starten. Anders 13 jan test doen.

Ze zei wel omdat 1 eitje dan 14 mm was dat er zeker eeen kans was dat ik wel een eisprong gehad heb.. maar hier kon ze helaas niet meer duidelijk over geven.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 04 Jan 2017 23:19

Moeilijk zwanger worden topic #3

Dames ik wens jullie ondanks alle onzekerheid en soms een vermoeiende weg toch heel veel geluk komend jaar! Hopelijk is het jullie allen gegund!
Afbeelding
Afbeelding
<<

whiteflower

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:49

Bericht 05 Jan 2017 13:48

Re: Moeilijk zwanger worden topic #2

Zonet met de eerste van de 10 tabletten Provera begonnen. Hopelijk werk het snel op, dan kan ik weer beginnen met clomid.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 15 Jan 2017 11:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic #2

Helaas donderdag ongesteld geworden, dus weer verder met de 5e ronde clomid. :pale:
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem256

Bericht 15 Jan 2017 14:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic #2

Ah shit zeg Anousch.. Zo naar die teleurstelling elke maand.

Ik ben gisteren begonnen met de pillen voor onze cryo-terugplaatsing. Benieuwd hoe dit traject gaat verlopen.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 16 Jan 2017 10:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic #2

Oh spannend Punto! Heel veel succes!
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

whiteflower

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:49

Bericht 17 Jan 2017 14:56

Re: Moeilijk zwanger worden topic #2

k ben op dit moment aan het wachten op mijn menstruatie. Na een kuur provera van 10 dagen nog niks begonnen. Mocht ik vrijdag nog niet ongesteld zijn geworden, moet ik de kliniek bellen en wordt er een echo ingepland.

Ik moet wel zeggen, voelde me vorige week super energiek. En abnormaal blij/vrolijk.
Erg apart. Deze week daarintegen is het bagger..
<<

Eef

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 17 Jan 2017 17:28

Bericht 17 Jan 2017 17:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic #2

Al jaren lees ik mee op het Yes Forum en omdat ik nu in de 3e ronde van Clomid (150 mg) zit wil ik toch mee gaan schrijven. Nooit de stap durven zetten in verband met herkenbaarheid etc. Toch maar aangemeld, want ik wil jullie wat vragen.

Hoe gaan jullie om met jullie omgeving? Bijna dagelijks krijg ik vragen/opmerkingen over wanneer wij aan kinderen willen beginnen, of dat we nu lang genoeg getrouwd zijn en dat het er nu toch maar eens van moet komen. Deze collega's/vrienden weten natuurlijk niet dat we al een hele tijd in de medische molen zitten. Ze hebben niet door dat dit heel confronterend is en dat ik dan van binnen in huilen uitbarst. Soms denk ik: ik zeg het gewoon, maar aan de andere kant wil ik niet dat ze het weten. Ik hoor graag eens hoe anderen dat doen/aanpakken.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 17 Jan 2017 17:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic #2

Mijn standaard antwoord hierop was: 'Als het zover is, hoor jij het als eerst.' Punt!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 17 Jan 2017 20:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic #2

Welkom Eef!

Ik ben altijd meteen eerlijk en open geweest, omdat mensen mij als vroeg moeder zagen en dus ook de vragen kreeg..
Voor mijn eigen gevoel was dit heel fijn, nu durven ze zulke opmerkingen/vragen niet meer te stellen ;-)
Het is dus maar net wat jezelf fijn vind, en je partner.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Vesper

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 166

Geregistreerd: 24 Jun 2016 14:41

Bericht 18 Jan 2017 23:12

Re: Moeilijk zwanger worden topic #2

Anousch: shit zeg dat je weer ongesteld bent geworden.

Punto: succes komende weken, ik hoop zo voor je dat deze terugplaatsing lukt.

Eef: lastig als je omgeving vragen stelt. Je kunt reageren zoals Fientje zegt bijvoorbeeld, of er open over zijn als je dat prettig vindt, ligt er maar net aan wat je wil delen en met wie.

Ik lees nog met jullie mee, maar wij zitten nog zo te twijfelen. Ergens denk ik laten we er maar voor gaan en kijken of ik überhaupt wel op de normale manier zwanger kan worden, dan weten we in ieder geval wel al dat we een alternatief hebben. Of toch gelijk voor het alternatief kiezen. Ik heb trouwens jullie opmerkingen gelezen en ik snap jullie best, maar ik denk dat je er anders over denkt als je er zelf mee te maken hebt. Hoewel ik als ik zou moeten kiezen tussen geen kind of een kind met die aandoening ik natuurlijk ook voor het laatste zou kiezen. Maar dat weet je niet van tevoren. Ik zal ook niet op de zaken vooruit lopen, eerst maar die knoop doorhakken.
<<

whiteflower

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:49

Bericht 19 Jan 2017 21:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic #2

Hier inmiddels ongesteld geworden..
Morgen wel kliniek bellen omdat ik twijfel over de clomid

Verder voor het eerst Aleve Feminax gehaald en wat een verademing! Bijna geen last meer van buikpijn en krampen. Het enige waar ik 'last' van heb zijn vreetbuien :palm:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Jan 2017 08:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic #2

Wat een moeilijke afweging Vesper. Zolang jullie twijfelen hoef je ook geen knoop door te hakken toch? Blijkbaar is er nog iets onduidelijk waardoor je nog niet vol voor 1 optie durft te gaan?

Whiteflower: ja geweldig he! Dat spul is echt awesome!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

whiteflower

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:49

Bericht 21 Jan 2017 09:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic #2

Ik heb de eerste ronde clomid 50 gehad. Doordat de kliniek tussen de feestdagen gesloten was, konden we geen echo's maken tot 2 weken later. Dus we hebben niet goed kunnen monitoren. Ik heb aangegeven nog 1 ronde clomid 50 te willen, om te kijken of dat we dit keer wel goed kunnen volgen.

Begin vandaag weer met clomid 50 en volgende week vrijdag dan echo. Ben benieuwd wat er dan te zien is. In tussentijd heeft mijn vriend zijn onderzoek, dus vrijdag krijgen we dan en echo en uitslag van zijn onderzoek.

Ik lees alles wel maar volg het allemaal even niet meer. Heel veel succes voor diegene die het nodig hebben!
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 22 Jan 2017 13:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Zucht deel 3 al...

Morgen heb ik weer een meting, heb dit keer geen bijwerkingen gehad van de clomid dus ik hoop dat er al iets te zien is..
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 22 Jan 2017 17:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ach, deel 3 al, Anousch. Kan me voorstellen dat dat niet zo leuk is. Je had natuurlijk liever gehoopt dat dit topic al niet meer nodig zou zijn.
Wel fijn dat je geen bijwerkingen van de Clomid hebt gehad, anders dan de andere maanden. Ik duim voor morgen, voor de echo. X
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Vesper

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 166

Geregistreerd: 24 Jun 2016 14:41

Bericht 22 Jan 2017 21:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Anousch: succes morgen :hug:

whiteflower: spannend dat je vriend ook gelijk een onderzoek heeft, succes vrijdag met de echo en de uitslag, hopelijk goede berichten dan.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 24 Jan 2017 20:03

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Bedankt voor de lieve reacties!

Helaas was het weer niet goed gister.. nog geen ei te bekennen. Morgen weer terug. :snik:
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Ellis

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 132

Geregistreerd: 12 Okt 2014 19:47

Bericht 24 Jan 2017 20:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hoi allemaal,

Ik kom hier ook meeschrijven, al weet ik niet of ik dat zo fanatiek zal doen, maar het is fijn dat er een plek is waar ik mijn verhaal kwijt kan.
Op dit moment zijn wij al zo'n 2,5 jaar bezig om zwanger te worden. Na een jaar naar de huisarts gegaan en die heeft ons meteen doorgestuurd naar de gynaecoloog. Daar heb ik (en mijn vriend ook) verschillende onderzoeken gehad, maar er is helaas niks uitgekomen wat de reden kan zijn dat ik niet zwanger wordt. Een paar weken terug hebben we te horen gekregen dat we in februari kunnen gaan starten met IUI. Ik ga dan vanaf de 3e dag van mijn cyclus 75e Gonal F spuiten en vanaf dag 9 regelmatig naar het ziekenhuis voor een echo. Ook zal ik Utrogestan tabletten blijven gebruiken hierbij.
Heel spannend allemaal!

Anousch: vervelend dat er niks te zien was. Hopelijk is er morgen wel iets te zien.
Piglet: How do you spell love? Pooh: You don't spell it, You feel it. :love:
<<

Vesper

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 166

Geregistreerd: 24 Jun 2016 14:41

Bericht 24 Jan 2017 22:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Anousch: wat shit zeg! Ik duim voor je dat er morgen beter nieuws is voor je.

Ellis: wat rot dat jullie al zo lang bezig zijn en helemaal omdat er geen duidelijke reden is waarom het niet lukt. Spannend dat jullie volgende maand met IUI starten, ik hoop dat het op die manier wel lukt.
<<

Eef

Noob

Berichten: 7

Geregistreerd: 17 Jan 2017 17:28

Bericht 25 Jan 2017 16:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Bedankt voor jullie tips. Ik ga ze onthouden voor bij een volgende onverwachte vraag! Ik ga proberen wat vaker te reageren op jullie berichten.

Anoush: wat duurt dat lang hè, als je elke keer geen groei ziet van een follikel. De moed zakt dan soms in je schoenen. Hopelijk heb je vandaag goed nieuws gekregen!
Whiteflower: voor jou is het ook al bijna zover dat je de eerste echo weer hebt. Zit je dan op dag 10? Of is dat bij jullie anders?
Ellis: succes alvast in februari! Spannend of het gaat lukken!

Afgelopen vrijdag heb ik de 3e echo van deze ronde gehad en ze hebben geconcludeerd dat er een eisprong is geweest. Deze week moet ik het progesteron laten prikken om het dubbel te checken. Daarna nog even wachten voordat we kunnen testen…..
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 26 Jan 2017 14:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat vervelend Ellis dat er geen reden te vinden is, hopelijk lukt het met IUI! Veel succes! Gezellig dat je mee komt schrijven.

Wat fijn dat er een eisprong geweest is Eef! Succes met wachten :-)

:banaan: Ik had gister een ei! Van 12 mm! Morgen weer terug.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Anoniem256

Bericht 26 Jan 2017 14:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh fijn Anousch! Hopelijk is ie morgen groter geworden.

Welkom Eef! Ik heb ook daar last van gehad, wist soms ook niet goed wat zeggen. Inmiddels weet iedereen het door complicaties. Daarna is er zelfs iemand naar me toe gekomen om excuses aan te bieden voor het plaatsen van dat soort opmerkingen. Merk dat het wel opgelucht heeft maar vind het soms ook wel lastig dat iedereen het weet.

Vandaag echo gehad, slijmvlies was nog te dun. Nu medicatie ophogen en volgende week weer. Hopelijk schiet het dan op, gaan ook nog op vakantie in februari.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 27 Jan 2017 20:27

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend weer Punto! Lekker op vakantie, waar gaan jullie heen?

Bij mij was het weer positief! Ei is in 2 dagen tijd naar 17 a 18 mm gegaan! :-)
Verwachting dus vandaag of morgen mijn eisprong. Ik weet echt niet wat ik mee maak! Maandag was er niks te zien en ineens in 4 dagen tijd dit!
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Vesper

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 166

Geregistreerd: 24 Jun 2016 14:41

Bericht 27 Jan 2017 21:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Goed nieuws Anousch! Blij voor je en ik duim dat het deze maand gaat lukken.

Punto: spannend weer voor jou. Leuk dat jullie op vakantie gaan, even ertussenuit doet vaak ook goed. Goed van je trouwens dat je je omgeving verteld hebt over jullie situatie, maar ik kan me ook wel voorstellen dat je het af en toe toch lastig vindt. Hopelijk volgende week een goede echo.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kajaka