Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Treiterijen van een buurman. En nu?

<<

Anoniem221

Bericht 15 Jan 2017 17:19

Treiterijen van een buurman. En nu?

Mijn vriend heeft een hart van goud. Hij is lief, geduldig, meegaand, attent etc. Hij doet geen vlieg kwaad en helpt iedereen die hulp nodig heeft. Dat hij vaak op zijn ziel getrapt wordt, zorgt er niet voor dat hij stopt met goed zijn. Het lijkt zelfs zo te zijn dat hij nog harder zijn best doet om een ander te helpen. Hij ziet iets in mensen wat ik lang geleden al niet meer zag. Maar zo is mijn vriend.

Sinds we een relatie hebben, inmiddels twee jaar, hebben we kennelijk een buurman (en nee, niet die buurman waar ik iets mee had) boos gemaakt. Deze heeft vanaf het moment dat we samen zijn stelselmatig aangifte tegen mijn vriend gedaan. Van het stelen van de pinpas tot het mishandelen in de holst van de nacht. Mijn vriend zou zelfs € 8000,00 hebben gestolen, maar zijn schoonmaakster ook. Allemaal onzin natuurlijk, maar toch.

Omdat we eergisteren last hadden van zijn muziek, op standje disco urenlang, vroeg mijn vriend of hij misschien zijn muziek zachter wilde doen. Dat weigerde hij en meldde mijn vriend dat hij weer aangifte had gedaan. Geen idee waarvoor, we hebben niets gehoord, maar ik zag verdriet in mijn vriend's ogen. We willen gewoon met rust gelaten worden en deze man heeft het zijn persoonlijke taak gemaakt om mijn vriend door de mangel te halen.

De buurman is een alcoholist en sinds een paar maanden terug van een gedwongen opname. Niet dat het iets heeft geholpen, want hij drinkt nu het dubbele van wat hij voorheen weg tikte. Soms loopt hij in zijn onderbroek naar de supermarkt en soms mag je blij zijn dat hij dat nog draagt. Hij is de weg kwijt, kennelijk heel erg ongelukkig en misgunt ons kennelijk ook ons geluk. Alle buren hebben last van hem, maar wij zijn de ongelukkige personen die nog meer last van hem moeten hebben.

En we weten niet meer wat we moeten doen. Aangifte doen wordt ons aangeraden, maar is nog nooit opgenomen. De wijkagent weet hoe de situatie is, maar kan ook niets doen. Hij woont in het huis van zijn vader en uithuiszetting kan ook niet. Het kost ons energie, tijd en we worden er nukkig van. Want het lijkt niet op te houden. En als hij nu in en in slecht was, maar dat is mijn vriend niet. We moeten verhuizen, maar kunnen nog niet verhuizen. En zou het treiteren dan wel ophouden?

Iemand nog tips op deze koude zondagavond? Want wij weten het niet meer...
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 15 Jan 2017 17:30

Re: Treiterijen van een buurman. En nu?

Gewoon negeren. Laat hem lekker kletsen als hij zegt dat hij aangifte heeft gedaan. Ik neem aan dat het toch niet erg serieus genomen wordt als hij bekend is bij de politie met dat soort pesterijen en ze er anders ook snel genoeg achter zijn dat alles gelogen is.
2010 2012
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 15 Jan 2017 17:32

Re: Treiterijen van een buurman. En nu?

Erg vervelende situatie zo! Wat is er verder gebeurd met de aangiftes die hij heeft gedaan? Hij heeft geen bewijs dus neem aan dat de politie er verder ook niet veel mee kan doen?

En behalve de muziek overlast van eergisteren, zorgt hij verder ook echt voor overlast voor jullie? Anders zou ik denk ik toch proberen hem gewoon te negeren. Dat ie in zijn onderbroek buiten loopt hebben jullie zelf natuurlijk niet echt last van.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem221

Bericht 15 Jan 2017 17:41

Re: Treiterijen van een buurman. En nu?

Lexi, in het oude jaar belde er een wijkagent. Hij had een melding ontvangen en wilde het verhaal verifiëren. Ik weet niet eens waarom hij melding had gemaakt, maar ik weet nog wel dat de wijkagent op het eind van het gesprek erg moest lachen en eigenlijk wel wist dat het niet was gebeurd.

Fjell, De buurman is een beetje heel erg doof. De reden van harde muziek die hij dagen achtereen kan draaien. Ook heeft hij midden in de nacht last van verbouwingswoede. En als hij op zijn afstandsbediening in slaap valt en deze per ongeluk Rtv Noord opzet, dan kunnen we het nieuws van de dag nog even meekrijgen. Midden in de nacht. Wakker wordt hij er niet.

Wij proberen hem zoveel mogelijk te negeren. En nee, ik heb geen last van het feit dat hij zichzelf voor schut zet in zijn onderbroek. Maar ik wil zo graag dat hij ons ook negeert. En dat lijkt zo onmogelijk.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 15 Jan 2017 18:12

Re: Treiterijen van een buurman. En nu?

Het is me even ontgaan of jullie nu huren of niet. Anders zou ik een klacht indienen bij de woningbouw. Of zijn woningbouw. Negeren lijkt sowieso niet te lukken met (valse) aangiftes.

Als jullie allemaal kopen, zou ik eens met de wijkagent gaan pratrn wat de mogelijkheden zijn. Verhuizen is geen optie, ook een eventueel traject voor buurman zal lang duren. Wellicht is er een bemiddelingstraject mogelijk.
L2014 & H2017
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 15 Jan 2017 18:15

Re: Treiterijen van een buurman. En nu?

Ok, als dat hij heel vaak harde muziek heeft opstaan en op andere manier zorgt voor geluidsoverlast snap ik dat het wel erg vervelend wordt! Dan kun je het ook niet negeren. En als hij en jullie dan zo buiten zijn dan valt hij jouw vriend ook lastig dus?

Sterkte ermee! Heb helaas dan ook zo geen verdere oplossingen. Misschien opnames maken van de geluidsoverlast en andere dingen. Zodat je bewijs hebt en daarmee misschien verder iets kunt doen.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem221

Bericht 15 Jan 2017 18:29

Re: Treiterijen van een buurman. En nu?

mzcharlotte, we wonen samen in mijn koopappartement. We kunnen hier nog niet weg, omdat ik hem, vanwege de restschuld, nog niet te koop mag zetten. We hopen dat dit jaar wel te kunnen doen. Als we beiden gehuurd hadden, dan hadden ze hem eruit gezet. Maar helaas. Wijkagent heeft alleen de optie observatie ingezet en kijkt hoe de onderbuurman zich gedraagt. Maar meer kan hij helaas ook niet.

Fjell, mijn buurman vindt dat hij dagelijks muziek op hoge stand mag draaien tot 22.30u. In alle jaren dat ik boven hem woon heb ik hem niet aan het verstand kunnen krijgen dat het ontzettend vervelend is. Uurtje zo nu en dan, dat vind ik prima. Maar dit zijn hele feestweken.

Als we buiten lopen dan durft hij ons ook lastig te vallen. Maar de laatste tijd loopt hij met een grote boog om ons heen. Hij zei laatst dat hij bang wordt van mijn vriend, wat lachwekkend is, want vriend doet geen vlieg kwaad. Als hij dan toch bang wil zijn, wees dan bang voor mij. Want mijn emmer is jaren geleden al overgelopen als het aankomt op mijn buurman.
<<

Anoniem221

Bericht 13 Feb 2017 15:55

Re: Treiterijen van een buurman. En nu?

Ik up mijn eigen topic, omdat ik nieuws heb.

Mijn vriend werd een week geleden gebeld door 'een agent'. Hij sprak slecht Nederlands, maar maande dat mijn vriend om 09.00u op het bureau had moeten verschijnen. Mijn vriend zit in een kliniek, maar heeft direct het politiebureau gebeld. Daar was niets bekend van een afspraak en op het bureau is ook niemand die slecht Nederlands spreekt. De politie gaat uit van een prank call. Want, zo zeiden ze, als er werkelijk een afspraak op het bureau stond gepland, dan had mijn vriend daar twee keer een schriftelijke uitnodiging voor moeten ontvangen. Die we natuurlijk niet hebben gehad.

Die middag ben ik naar het politiebureau gelopen, we wonen er zo ongeveer tegenover, en heb ik een gesprek gehad met de wijkagent. Hij vertelde dat ze na zijn telefoontje in het systeem hebben gekeken, met collega's hebben overlegd en dat ze niets hadden kunnen vinden. Ook hij ging ervan uit dat het om een prank call gaat en durft met zekerheid te zeggen wie deze heeft laten uitvoeren. Juist, de buurman. De wijkagent vertelde dat de buurman stelselmatig op het bureau verschijnt en er alles aan doet om mijn vriend te laten opsluiten. Hij stelde dat de buurman gefixeerd is op mijn vriend. Alles wat mijn vriend doet of zegt is slecht, naar en als je doorvraagt, dan blijkt er eigenlijk helemaal niets aan de hand. Mijn vriend heeft als het ware een nare stalker.

De afspraak is nu dat ik bel als hij zijn muziek te hard zet. Ook al is het twee uur in de middag. Dan gaan ze zijn overlast meten en als deze bovengemiddeld is, dan zullen ze zijn apparatuur in beslag nemen. De agent heeft met Ggz gebeld om te melden dat hij weer van het padje af is (was verplicht opgenomen voor alcoholisme, door de burgemeester. Maar is nu weer vrij man en zuipt zich suf.) Ook nemen ze geen enkele melding meer op over mijn vriend. En vriend mag aangifte doen als hij een willekeurige getuige vindt die tegen de buurman wil getuigen. Dan wordt het smaad en laster. We mogen niets meer tegen hem zeggen, we mogen hem zeker niet uit de tent lokken en we moeten ook geen contact meer met hem onderhouden. Als we last van hem hebben, direct politie bellen. Dat staat me een beetje tegen, maar dat is de afspraak.

Ik zou blij zijn als ik het te koop bord ervoor kan hangen en dan maken we dat we wegkomen.
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 13 Feb 2017 17:26

Re: Treiterijen van een buurman. En nu?

Wat een lastige situatie Fedora! Ik heb helaas geen tips voor je.

Alleen wat me wel te binnen schoot toen ik las dat je je appartement te koop wilt gaan zetten, ik geloof dat je verplicht bent burenoverlast te melden bij verkoop. Het is een 'gebrek' dat bij je bekend is. Vooral als er sprake is van aangifte en zo.
Dit is tenminste wat ik her en der gelezen heb toen ik hier vorig jaar even meer informatie over nodig had. Het kan dan dus nog lastiger worden om weg te komen daar :(
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Anoniem221

Bericht 13 Feb 2017 18:04

Re: Treiterijen van een buurman. En nu?

Dat zijn dingen die ik liever niet wil lezen. Maar helaas, realiteit. Hij heeft momenten dat hij rustig is, maar hij kan ook zeker voor overlast zorgen. Dat was al op de eerste dag dat ik de sleutel had. Toen sloeg hij met gemak zijn toenmalige vriendin in elkaar. Ik heb er toen zelfs nog voor gezorgd dat hij tien dagen de bak inging. Hij heeft ook problemen met mij, maar niet zoveel als hij met mijn vriend heeft. Toen het uitkwam dat we een relatie hadden, is de ellende begonnen. :(

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers