Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gevoelskwestie, geruststelling van mama's?

<<

ChiQ

Bericht 13 Jan 2017 23:02

Gevoelskwestie, geruststelling van mama's?

Ookal duurde het voor mijn gevoel eindeloos, heeft Julian vorige week 4 kaarsjes uitgeblazen en is daarmee zijn basisschool leventje van start gegaan.

Maar ik word echt (heel overdreven...) verscheurd van binnen omdat hij straks 3x in de week moet overblijven (want geen continurooster) moet overblijven en daarna nso. En ik vind hem zó zielig. Vroeg naar school, op school overblijven, en dan weer school en daarna nso. Het lijkt me zoveel voor mijn kleine man. Ik ben gewoon bijna geneigd te stoppen met werken maar dat is gewoon even makkelijk gedacht. Zijn hier wat mama's die wat geruststelling hebben? Of wiers kids ook gewoon veel op school zijn ivm werkende ouders?
<<

Twellie

Noob

Berichten: 101

Geregistreerd: 23 Dec 2016 23:37

Bericht 13 Jan 2017 23:18

Re: Gevoelskwestie, geruststelling van mama's?

Gefeliciteerd nog met je zoon! Lijkt me voor de gemiddelde kleuter inderdaad vrij pittig om zoveel van huis te zijn. Ben je zelf de andere twee dagen thuis? Kinderen van 4 zijn niet leerplichtig en dan zou je hem een dagje thuis kunnen laten als hij moe is.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 13 Jan 2017 23:20

Re: Gevoelskwestie, geruststelling van mama's?

Nog gefeliciteerd met Julian!

Mijn zoon is ook 4 en gaat 2 keer per week naar voorschoolse opvang en 3 keer per week naschoolse. Komt er op neer dat hij 2 dagen van 7u tot 17u op school is en 1 dag van 9u tot 17u. Overige dagen gewoon de schooluren. In het begin vond ik dat ook echt zielig, maar hij vindt het zelf helemaal niet erg, kijkt er naar uit om naar de leidsters van voor- en naopvang te mogen en is er heel graag. Opvang is hier overigens gewoon in de refter dus ook geen heen en weer gedoe voor hem.

Het enige dingetje waar ik het wel moeilijk mee heb is dat ik hem zo vroeg uit bed moet halen dan, hij is een echte uitslapen.
2012 & 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Jan 2017 00:24

Re: Gevoelskwestie, geruststelling van mama's?

Gefeliciteerd ChiQ! Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen, ik heb nu iets soortgelijks met m'n baby nu m'n verlof op z'n einde loopt. Maar die kleintjes vinden het vaak juist onwijs leuk op de opvang en om over te blijven enzo. Jouw kerel is er volgens mij ook echt heel erg aan toe om naar school te gaan, dus ik denk dat hij het geweldig gaat vinden.
Mijn neefje gaat 4 dagen per week naar voorschoolse opvang, blijft drie dagen over en gaat drie dagen naar naschoolse opvang. Hij vindt het allemaal even leuk en wil er juist heel graag heen. Dat gaat J. vast ook krijgen! :)

♥♥
<<

Anoniem236

Bericht 14 Jan 2017 07:37

Re: Gevoelskwestie, geruststelling van mama's?

Gefeliciteerd nog!
Ik zou echt afwachten met zorgen maken totdat het zover is. De meeste kinderen vinden het onwijs leuk op de nso. En continue rooster of niet, de uren tot 17.00 blijven hetzelfde. En wat ik begrepen heb van de BSO waar onze oudste straks heen gaat, is daar ook ruimte om tot rust te komen met een filmpje. Maar hoe houdt hij nu zijn dagen kdv vol, zijn dezelfde uren neem ik aan?
Voor hetzelfde geld zegt hij straks nog; kom je mij nu al halen mama :smile:
Succes!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 14 Jan 2017 08:29

Re: Gevoelskwestie, geruststelling van mama's?

Ik heb er al moeite mee met de gedachte dat ze straks überhaupt 5 dagen weg is. Laat staan ook nog eens de extra uren opvang. Dat laatste zal hier meevallen, omdat ik onregelmatig werk (en vriend in ploegen).
Ik denk dat t voor J heel erg scheelt dat hij dit vanaf t begin doet, dus niet beter weet
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 14 Jan 2017 08:29

Re: Gevoelskwestie, geruststelling van mama's?

Herkenbaar, echt buikpijn heb ik ervan gehad, maar zoals hiervoor ook al benoemd werd, hij is boos als hij niet hoeft over te blijven of naar de bso gaat. Ik vind het het ook lange dagen voor zo'n kleintje en hij is dan ook echt wel moe als hij eenmaal thuis is, maar zegt altijd als ik op de bso kom; ben je er nu al?!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Jan 2017 10:20

Re: Gevoelskwestie, geruststelling van mama's?

Ik kan je hopelijk geruststellen door te zeggen dat mijn stiefzoon de BSO helemaal het einde vindt. Hij zou er het liefst gaan wonen volgens mij en baalt altijd wanneer hij mee naar huis moest.
Laatst gewijzigd door Lady op 14 Jan 2017 20:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 14 Jan 2017 10:56

Re: Gevoelskwestie, geruststelling van mama's?

Mijn oudste zit nu een jaar op school, blijft maandag, dinsdag en donderdag over en gaat op woensdag en vrijdag naar de bso. 5 lange dagen dus. Hij moest de eerste tijd wel wennen, dan was hij einde van de week erg moe. Maar hij ging en gaat altijd erg graag. Hij vindt zowel school als de bso erg leuk.
Ik had er ook moeite mee, dat hij meteen 5 lange dagen weg was. Nou scheelt het wel dat ik maandag, dinsdag en donderdag vrij heb, daardoor heb ik hem het eerste jaar wel eens halve dagen laten gaan, maar daar was hij het zelf niet altijd mee eens. Hij vond school zo leuk, dat hij graag terug wilde in de middag. Het overblijven is niet perse nodig, maar het maakt het voor mij makkelijker mbt de jongste. Die slaapt overdag nog. Als ik hem pas na 13.15 in bed kan leggen, slaapt hij veel te kort, want om 15.00 moet ik weer op het schoolplein staan.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 14 Jan 2017 10:57

Re: Gevoelskwestie, geruststelling van mama's?

Hier hebben ze dan wel continue rooster maar ik vond het ook heftig hoor. Ze moeten dan 2 dagen naar de bso maar toch ik had er ook wel wat moeite mee. Ze zijn na de herfstvakantie gestart en tot de kerstvakantie heb ik het mijn werk en mijn vader zo kunnen regelen dat ze niet naar de bso hoefde. Zo konden ze eerst even wennen aan school en alles. Na de kerstvakantie zijn ze wel gestart op de bso en dat is eigenlijk gewoon goed gegaan, ze vinden het daar heel leuk. Heel veel kinderen uit de klas zijn daar en ze bieden daar leuke activiteiten aan.
:heart: :heart: 2011
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 14 Jan 2017 11:05

Re: Gevoelskwestie, geruststelling van mama's?

Hier de eerste maand geen bso en nu wel. Ze vindt het erg leuk! De weekenden hebben we wel rustig gehouden want ze was wel erg versleten. En doordeweeks na het eten douchen en richting bed ivm vermoeidheid. 19.00 slaapt ze meestal wel
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 14 Jan 2017 11:55

Re: Gevoelskwestie, geruststelling van mama's?

Is jouw zoon niet naar een kdv gegaan dam Chiq? Want als je weet hoe hij het daar vond kun je misschien ook wat makkelijker inschatten hoe hij de bso zal vinden. Ik heb er geen ervaring in en snap je gevoelens heel goed. Ik zou dat ook heel moeilijk vinden.
<<

ChiQ

Bericht 14 Jan 2017 12:36

Re: Gevoelskwestie, geruststelling van mama's?

Zenna schreef:Is jouw zoon niet naar een kdv gegaan dam Chiq? Want als je weet hoe hij het daar vond kun je misschien ook wat makkelijker inschatten hoe hij de bso zal vinden. Ik heb er geen ervaring in en snap je gevoelens heel goed. Ik zou dat ook heel moeilijk vinden.



Jawel hoor! Hij vond het superleuk op het kdv, maar daar had ie te maken met 2 leidsters, nu is t steeds weer een ander aanspreekpunt maar goed, we moeten er doorheen. Hij is totaal niet moe trouwens van deze week en is meteen 5 dagen naar school geweest. We gaan het meemaken. Bedankt medemama's, het stelt me echt gerust!!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 14 Jan 2017 20:17

Re: Gevoelskwestie, geruststelling van mama's?

Ik snap je heel goed. R zal straks ook dagen van 7 tot 17.30 hebben :( waarschijnlijk 2x per week. En dan nog de reguliere schooltijden. Op woensdag is ze vrij. En vrijdagmiddag ook. We proberen dan in elk geval thuis te zijn.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 14 Jan 2017 20:18

Re: Gevoelskwestie, geruststelling van mama's?

Regelmatig als ik bij de bso sta is het: Ben je er nu al!?!?
Uhm ja en bedankt....

Ik ben wel blij dat we geen voorschoolse opvang nodig hebben, maar verder loopt het dus allemaal goed!
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem255

Bericht 14 Jan 2017 22:52

Re: Gevoelskwestie, geruststelling van mama's?

Herkenbaar. En na ruim 6mnd vind ik het nog steeds vreselijk. Ze vinden het zelf ook niet zo leuk. Ze gaan 1 middag per week. Op de andere dag is mijn man de middag vrij.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 15 Jan 2017 10:40

Re: Gevoelskwestie, geruststelling van mama's?

Mijn dochter gaat niet naar een BSO, maar veel vriendinnetjes gaan wel meerder dagen. En die vinden dat over het algemeen zo leuk, dat kinderen zoals mijn dochter er ook naartoe willen door de verhalen. Er zijn vaak veel klasgenootjes en ze doen echt een hoop leuke dingen. Vaak is het voor de ouders vervelender qua gevoel dat voor de kinderen, uitzonderingen daargelaten. Ik zou het in elk geval even aankijken, grote kans dat je je voor niks druk maakt en hij het leuk vindt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers