Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je lekkerste brownie recept

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Jan 2017 09:22

Je lekkerste brownie recept

Ik ga brownies bakken volgende week. Met blauwe botercreme en blauwe hageltjes er op. Voor de babyshower en voor afscheid op m'n werk voor verlof.

Nou heb ik nog nooit zelf brownies gebakken (oh the shame), alleen uit zo'n pakje met water/melk toevoegen. Maar nou wil ik wel eens echt goeie brownies bakken, het liefst met van die stukjes chocola er tussen die beetje gesmolten zijn maar die je ook nog goed proeft. En niet te droog, vooral lekker smeeuig, hemelse chocolade. Voor ik Pinterest af ga speuren, vraag ik het aan jullie:

Wat is jouw allerlekkerste brownie recept?

PS. Het hoeft niet persé gezond ofzo, suiker mag.

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jan 2017 09:24

Re: Je lekkerste brownie recept

Deze van Laura's bakery
http://www.laurasbakery.nl/smeuige-chocolade-brownies/

Ik maak nooit weer andere. Ze zijn ZO LEKKER!
<<

Anoniem193

Bericht 12 Jan 2017 09:31

Re: Je lekkerste brownie recept

Wat nu al bijna verlof! Echt jouw zwangerschap lijkt zo hard te gaan.
Maar ik zoek "mijn" recept even voor je op.
<<

Anoniem193

Bericht 12 Jan 2017 09:34

Re: Je lekkerste brownie recept

http://livingthegreenlife.nl/vegan-oreo-brownies/

Deze, maar ipv amandelmeel gebruikte ik speltmeel, ipv kokosbloesemsuiker, normale suiker, en uhm ik geloof dat ik er 60-70 gram pure chocolade doorheen gooide...
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 13 Jan 2017 22:40

Re: Je lekkerste brownie recept

Cotton schreef:Deze van Laura's bakery
http://www.laurasbakery.nl/smeuige-chocolade-brownies/

Ik maak nooit weer andere. Ze zijn ZO LEKKER!

Bedankt voor de link! Ik heb deze vandaag gemaakt en ze zijn inderdaad heerlijk!
2011 2012 2017
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jan 2017 22:51

Re: Je lekkerste brownie recept

Graag gedaan!!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 13 Jan 2017 22:57

Re: Je lekkerste brownie recept

<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 14 Jan 2017 10:47

Re: Je lekkerste brownie recept

Lonely Goatherd schreef:http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1223/bestever-brownies Mmmm...

Wat gebruik jij in plaats van de golden caster sugar? Ik heb op internet gezocht en de een zegt rietsuiker en de ander lichtbruine basterdsuiker.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 14 Jan 2017 13:05

Re: Je lekkerste brownie recept

Summerlovin schreef:
Lonely Goatherd schreef:http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1223/bestever-brownies Mmmm...

Wat gebruik jij in plaats van de golden caster sugar? Ik heb op internet gezocht en de een zegt rietsuiker en de ander lichtbruine basterdsuiker.
Ik heb geloof ik gewoon kristalsuiker gebruikt, werkte prima. Maar rietsuiker kan ook. Basterdsuiker is te vochtig volgens Nigella Lawson:

Golden caster sugar is a fine granulated sugar that is made from unrefined sugar cane or beets. It is popular in the UK for its colour, which is a pale golden brown, and it has a slightly buttery flavour. It is unfortunately fairly unique to the UK. The important point to make is that it is a dry, free-flowing sugar.

In the US, and the rest of the world, the best substitute is regular white caster/superfine sugar. The sweetness of the two sugars is the same and the unrefined element, in our opinion, does not make a big difference to the final dish.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 14 Jan 2017 13:10

Re: Je lekkerste brownie recept

Niet echt een brownie, maar wel chocola, super lekker én heel makkelijk is de Zweedse Kladdkaka.

Deze maak ik regelmatig en wissel soms met ingrediënten. Laatst had ik 'm met lemon curd er door gemaakt en nu staat er 1 in de oven met citroenrasp en verse gember.

Ingrediënten zijn;

90 gr bloem
3 el cacaopoeder
250 gr suiker (ik doe altijd tussen de 175 en 200 gram)
1 zakje vanille suiker
2 eieren
100 gr gesmolten boter

Alles door elkaar roeren en in een kleine springvorm gieten.
Deze tussen de 25 en 30 minuten (afhankelijk hoe zompig/droog je 'm wilt) in de verwarmde oven (175 graden).


Totaal niet verantwoord qua hoeveelheid suiker maar op z'n tijd zo lekker.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 14 Jan 2017 14:32

Re: Je lekkerste brownie recept

Klinkt goed Ooh La La! Ik wil die binnenkort eens gaan maken :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 14 Jan 2017 16:38

Re: Je lekkerste brownie recept

Ooow dat klinkt lekker Ooh la la! Ik heb al zin om te snaaien maar ik heb neits in huis haha!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem186

Bericht 14 Jan 2017 18:06

Re: Je lekkerste brownie recept

Cotton schreef:Deze van Laura's bakery
http://www.laurasbakery.nl/smeuige-chocolade-brownies/

Ik maak nooit weer andere. Ze zijn ZO LEKKER!


Ik heb vanavond een verjaardag en ga deze maken. Ik heb het recept maal 2 gedaan. Ben erg benieuwd!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jan 2017 12:25

Re: Je lekkerste brownie recept

Hoe waren ze Jans?

Ik wil eigenlijk wel wat chocoladestukjes toevoegen, dus ga of voor dat recept van Lonely Goatherd waar ze al in zitten, of die van Cotton maar dan met wat chocoladestukjes er door heen.

Werden ze bij jullie (die van Cotton) ook zo laag zoals op 't plaatje? Mijn brownie tin is geloof ik nog groter dan 20x20 dus ik denk dat ik het recept moet verdubbelen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jan 2017 12:29

Re: Je lekkerste brownie recept

Marin schreef:
Werden ze bij jullie (die van Cotton) ook zo laag zoals op 't plaatje? Mijn brownie tin is geloof ik nog groter dan 20x20 dus ik denk dat ik het recept moet verdubbelen.

Ja. Als je het recept verdubbeld moet je wel heel goed om de baktijd denken want ze moeten niet te droog worden en ook niet te nat. Je kan het met een satéprikker niet checken of die goed is, want die komt er uiteraard wel nat uit (de brownie hoort smeuig).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jan 2017 12:33

Re: Je lekkerste brownie recept

Ja precies, daarom vind ik bakken altijd zo ingewikkeld en kan ik beter koken dan bakken. Je moet je veel beter precies aan de hoeveelheden en baktijden enzo houden. Denk toch dat ik die van L.G. dan meer aandurf, daar zitten al stukjes chocola in en heeft denk ik de juiste hoeveelheden. Moet sowieso twee batches maken, dat wel.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jan 2017 12:34

Re: Je lekkerste brownie recept

Ja met bakken is dat soms een ramp inderdaad. Veel succes iig!

Ik ga ze donderdag maken (die van mezelf dus). Ben donderdag 10 jaar in dienst op m`n werk en vrijdag trakteer ik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jan 2017 12:37

Re: Je lekkerste brownie recept

Ja onze oven is sowieso klote voor bakken. De temperatuur die je aan de buitenkant instelt klopt voor geen meter met wat de daadwerkelijke temperatuur wordt. Als je 'm op 100 graden instelt, wordt ie al snel 150 a 160 graden. Intussen weet ik het wel een beetje, maar we tempen dus altijd handmatig in de oven.

Leuk, gefeliciteerd, tien jaar alweer!

Ik ga ze komend weekend bakken voor m'n babyshower en volgende week voor m'n werk afscheid voor verlof. Met blauwe icing en hageltjes!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jan 2017 12:41

Re: Je lekkerste brownie recept

Zo tof, ben benieuwd naar een foto en of ze smaakten natuurlijk. Brownie recepten heb je nooit genoeg :D
<<

Anoniem186

Bericht 16 Jan 2017 14:14

Re: Je lekkerste brownie recept

Ze waren super lekker! Ik had nadat ik het beslag in de schaal had gedaan er nog stukjes witte chocolade in gedrukt. Ik heb hem wel veel langer in de oven gedaan, 1 uur en 15 minuten (op 160 graden hetelucht, ipv 190 graden boven en onder warmte), toen waren ze pas goed. Ik had het recept wel verdubbeld.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Jan 2017 14:18

Re: Je lekkerste brownie recept

Klinkt zalig, Jans! Ook met die witte chocola.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jan 2017 14:18

Re: Je lekkerste brownie recept

Jeej leuk! Mooi dat ze gelukt waren en ook nog lekker ;)
<<

Anoniem186

Bericht 16 Jan 2017 15:18

Re: Je lekkerste brownie recept

Ik vond ze wel extreem zoet. Hoort natuurlijk ook wel bij brownies, maar er kan gerust minder suiker in.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 16 Jan 2017 15:36

Re: Je lekkerste brownie recept

Ooooh door dit topic heb ik zo'n zin in brownies!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 15:06

Bericht 16 Jan 2017 16:02

Re: Je lekkerste brownie recept

https://www.mijnreceptenboek.nl/recept/ ... 13907.html
Deze maak ik altijd en vinden ze altijd lekker hier.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers