Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Breken met schoonouders?

<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 22 Dec 2016 10:37

Re: Breken met schoonouders?

Wat een nare situatie Teun. Ik kan me wel vinden in wat Caro zegt. Hoe moeilijk ook, ik denk dat het echt beter is om dit alles even van je af te zetten en aan jezelf te denken. Fijn dat je het er wel met je man over kan hebben, zijn tip om het op te schrijven vind ik zo slecht nog niet. Hij zit natuurlijk ook in een hele lastige situatie want hij staat tussen jou en zijn ouders in en wil wellicht voor allebei goed doen.

Heel veel sterkte met deze situatie, maar vergeet niet aan jezelf te denken nu. :hug:
2012 & 2016
<<

Anoniem315

Bericht 28 Dec 2016 16:34

Re: Breken met schoonouders?

Hoe zijn je kerstdagen geweest? En ben je al wat fitter?
<<

Anoniem211

Bericht 28 Dec 2016 17:54

Re: Breken met schoonouders?

Oh, ik heb zo'n moeder.

Echt joh, dat is vechten tegen de bierkaai. De overtuiging dat ze zielig is, zal altijd overheersen en wat je ook zegt of dodt.. heeft allemaal geen zin. Behalve grenzen stellen voor jezelf. En geen contact hebben is ook een grens. En ja, ze zal op precies dezelfde manier reageren zoals ze altijd doet, want dat is wat ze gewend is. Probeer je er vooral niet te druk om te maken en het te zien als haar gebrek. Ze kan niet anders. Dat wat jij graag wilt, gaat toch niet gebeuren.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 03 Jan 2017 18:35

Re: Breken met schoonouders?

Hoe gaat het Teun?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 04 Jan 2017 10:07

Re: Breken met schoonouders?

Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat.
2012 & 2016
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 04 Jan 2017 12:00

Re: Breken met schoonouders?

Ik ook. Had nog niet gereageerd maar vind het echt rot voor je! Zoiets vreet energie...
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 04 Jan 2017 13:43

Re: Breken met schoonouders?

Mijn man is er samen met mijn dochter langs geweest met Kerst en heeft even gebeld op nieuwjaarsdag, en verder blijft het contact op ons verzoek beperkt. Ze zouden vaak komen helpen ivm de verhuizing maar dat hebben we even gelaten voor wat het is. En het werkt, we kunnen onze energie zoveel beter gebruiken nu en we kunnen het nu eindelijk een beetje loslaten.

Ik merk ook dat mijn boosheid grotendeels is weggeebt. Als we straks in rustiger vaarwater zitten gaan we samen bekijken hoe we de relatie verder vorm willen gaan geven.

Mijn schoonouders vinden het heel moeilijk nu, maar we proberen ze het vertrouwen te geven dat het wel goed komt. Alleen nú nog even niet.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 04 Jan 2017 14:48

Re: Breken met schoonouders?

Fijn dat je het een beetje hebt kunnen loslaten Teun.
Alles rustig aan. Nu eerst richten op de verhuizing. En daarna zien jullie wel weer verder.
Hopelijk krijgen ze op deze manier wel inzicht in wat ze gedaan hebben.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem210

Bericht 07 Jan 2017 12:36

Re: Breken met schoonouders?

Fijn dat je schoonouders jullie nu wel de ruimte geven. Ook al hebben zij het er moeilijk mee.
Zitten je man en jij ondertussen wat meer op 1 lijn betreffende de situatie?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 07 Jan 2017 16:32

Re: Breken met schoonouders?

Fijn om te lezen dat het jullie nu rust brengt. Hopelijk hebben jullie over een tijdje een beter zicht over hoe jullie de relatie met jouw schoonouders in de toekomst zien.
2012 & 2016
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 07 Jan 2017 16:41

Re: Breken met schoonouders?

Fijn dat het rust geeft!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Jan 2017 12:39

Re: Breken met schoonouders?

Weg
Laatst gewijzigd door Teun op 12 Feb 2018 13:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 13 Jan 2017 12:43

Re: Breken met schoonouders?

Jeetje Teun, dit is niet echt hoopgevend zeg. Totaal geen idee hebben je schoonouders. Het lijkt wel alsof ze het maar niet willen/ kunnen begrijpen hè :( echt heel rot voor jullie!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 13 Jan 2017 13:13

Re: Breken met schoonouders?

Jeetje Teun wat een nare situatie :( Dat je man het ook heeft laten gebeuren dat ze een half uur verwijten kunnen maken. Ik zou zelf denk ik heel duidelijk zeggen dat er tot de verhuizing even geen contact zou zijn en dat daar een goede reden voor is. Aan de andere kant snap ik ook dat het voor hem lastig is dat tegen zijn eigen vader te zeggen. Echt heel naar :( Sterkte! :hug:
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Jan 2017 13:17

Re: Breken met schoonouders?

my god zeg. Hier valt gewoon niet tegenop te boksen. Ik vraag me af of het überhaupt wel mogelijk is om tot een fijne manier van contact te komen als zij zich zo opstellen, zo vanuit alleen maar hun eigen perspectief. Man, wat lastig zeg.

Wel echt superfijn dat je man iets meer begint te neigen naar begrip richting jouw kant. Stapje de goeie richting op denk ik.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 13 Jan 2017 14:30

Re: Breken met schoonouders?

Sterkte!
:heart: :heart: 2011
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Jan 2017 14:33

Re: Breken met schoonouders?

Heftig zeg! Dit zou zo maar eens over een tijd terecht kunnen komen bij familiediner of zo. Al hoop ik dat je zo'n programma niet nodig hebt om het op te kunnen lossen al zullen zij wel eerst hun excuses moeten maken.
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 13 Jan 2017 15:15

Re: Breken met schoonouders?

Wat een vervelende update. Kan me goed voorstellen dat de deur wat jou betreft weer dichtvalt zo... Wel erg fijn dat jij en je vriend elkaar beter begrijpen, want het laatste dat jullie kunnen gebruiken is meer wrijving tussen jullie twee! Sterkte.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 13 Jan 2017 18:19

Re: Breken met schoonouders?

Fred schreef:Heftig zeg! Dit zou zo maar eens over een tijd terecht kunnen komen bij familiediner of zo. Al hoop ik dat je zo'n programma niet nodig hebt om het op te kunnen lossen al zullen zij wel eerst hun excuses moeten maken.



Nou ja zeg wat een weinig hoopgevende reactie dit.
Teun, familie kies je helaas niet uit, en het betekend ook niet dat je elkaar aardig hoeft te vinden. Soms werkt het gewoon niet, hoe graag je ook zou willen.
<<

Anoniem282

Bericht 13 Jan 2017 18:43

Re: Breken met schoonouders?

Teun schreef:
Ze zeiden dat ze zich als een klein kind naar de gang gestuurd voelden zonder te weten wat ze fout hebben gedaan en zonder te weten hoe lang ze daar moesten blijven. Ze waren blijkbaar voor het gemak vergeten dat mijn man duidelijk had gevraagd om ons in elk geval tot en met de verhuizing wat rust te gunnen en dat we daarna weer verder kijken. En daarbij heeft hij ze nog een paar keer gebeld in de tussentijd om te toch te betrekken, het is niet zo dat er compleet geen contact is geweest.


Wat vervelend dat het weer mis is gegaan. Dit stukje viel me op. Kan het verwarrend zijn geweest voor je schoonouders dat jullie vroegen om rust tot en met de verhuizing, maar dat jullie die rust zelf verbraken om ze, met alle goede bedoelingen, toch erbij te betrekken? Ik heb geen idee hoor, maar het kan zo zijn dat jouw schoonouders hierbij het idee hebben gekregen dat er alleen contact is als het jullie uitkomt. Zo benoem ik het nu maar even, want ik gok erop dat je schoonouders het zo kunnen voelen, los van of dit wel/niet terecht is.

Die spiegel die ze jou, via je man, wilden voorhouden geeft voor mij aan dat zij zich erg onbegrepen voelen. Precies wat ze zelf omschreven met dat ze op de gang zijn gestuurd. En dat ze het gevoel hebben te moeten liegen, verbaast me niet zo. Dat is denk ik een 'generatie-dingetje'; de vuile was hang je niet buiten.

Met bovenstaande wil ik dus absoluut niet zeggen dat ik het eens ben met je schoonouders, maar ik heb wel de indruk dat zij zo redeneren op basis van wat je schrijft. Weinig ruimte om van perspectief te wisselen en door onmacht weer met verwijten gaan strooien. Daar hoeven jullie uiteraard niet in mee te gaan, maar ik zou wel proberen om consequenter te zijn, ook al zijn de bedoelingen nog zo goed: elkaar met rust laten, betekent even geen contact. Er ontstaat al snel ruis, als je dat doorbreekt en dit eigenlijk alleen eenzijdig mag. Er is nu weer ruimte ontstaan tot nieuwe discussie, wat er niet zou zijn geweest als elkaar even laten, ook echt elkaar even laten was geweest. Dit is geenszins aanvallend bedoeld. Als buitenstaander kijk ik hooguit vanaf de zijlijn naar deze situatie en dan valt dit me op. :)

Ik hoop echt voor jullie dat het op een dag soepeler gaat en tot die tijd het niet meer zoveel spanning en stress zal veroorzaken. Dat is gewoon niet fijn; niemand wordt daar vrolijk van.
<<

Anoniem210

Bericht 13 Jan 2017 22:01

Re: Breken met schoonouders?

Wat een vervelende update Teun. Bah, wat een nare gedachtegang hebben die mensen zeg. Daar valt niet tegenin te gaan. Ze blijven geloven in hun eigen waarheid.
Wel vind ik het erg fijn om te lezen dat je man en jij elkaar beter begrijpen. Sterkte!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 16 Jan 2017 10:10

Re: Breken met schoonouders?

Wat een narigheid Teun, ik kan me heel goed voorstellen dat je het nu weer even allemaal niet meer weet. Wel fijn om te lezen dat jouw man en jij elkaar beter begrijpen nu, hopelijk vinden jullie steun bij elkaar hierin. Sterkte met de situatie!
2012 & 2016
<<

Anoniem205

Bericht 16 Jan 2017 21:27

Re: Breken met schoonouders?

Dikke knuffel Teun! Ik weet een klein beetje wat je doormaakt qua schoonouders die anderen de schuld geven en vooral zelf niets gedaan hebben. Zo'n schoonmoeder heb ik ook. Mijn vriend ziet mijn schoonouders maximaal 4x per jaar, ik zie mijn schoonouders maximaal 1x per jaar en bij voorkeur helemaal niet. Mijn vriend neemt zoon heel soms mee als hij naar zijn ouders gaat, maar heel vaak ook niet. Ze mailen/bellen ook af en toe met hem, ik word heerlijk overal buiten gelaten. Werkt prima, en is lekker rustig. Ik mis ze niet.

Nogmaals dikke knuffel! Dit is niet leuk (understatement)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Jan 2017 19:14

Re: Breken met schoonouders?

Wat kut!

Wat Guattari schrijft, dat dacht ik ook.
#teammaple🍁
<<

Anoniem221

Bericht 17 Jan 2017 19:35

Re: Breken met schoonouders?

Zoals Guattari het beschrijft had ik zelf nog niet gezien. Het is wel een hele heldere en begrijpende situatieschets. Laat me zelfs nadenken over situaties in mijn eigen leven.

Teun, sterkte. De situatie is natuurlijk alles behalve leuk, voor beide partijen niet. Ik hoop dat jullie eruit gaan komen. Dat zou natuurlijk het fijnste zijn.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers