Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


60 dagen niks kopen!

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 12 Jan 2017 20:55

Re: 60 dagen niks kopen!

Ik heb klein gefaald, maar toch gefaald.
Was na m´n werk snel even bij Etos voor paracetamol voor man, zag ik bij de kassa te schattige haarknipjes liggen voor E.. De 1e keer dat ik iets voor in haar haar heb gekocht, haha, net nu het niet mag!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem185

Bericht 13 Jan 2017 10:34

Re: 60 dagen niks kopen!

Balen Sookie van dat abonnement! Wel goed dat je er nog wat af hebt kunnen praten!

Ik heb ook gefaald.
Twee paar schoenen gekocht, voor de fitnes en mijn werk. Of mag dag als het écht nodig is? Het was namelijk geen overbodige luxe, ik moest zee sowieso hebben.
Verder ook een menstruatiecup gekocht, ook niet echt luxe. Of zit ik dat nu goed te praten? :laughcry:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Jan 2017 12:33

Re: 60 dagen niks kopen!

Er zijn toch geen vaste regels? Iedeeen bepaalt uiteindelijk waar hij op wil bezuinigen en ik heb voor mezelf gewoon even voorgenomen niks t kopen. Heb dan een verjaardagscadeau voor mijn vriend gekocht en nieuwe schoenen voor zijn dochter. Maar daar doe ik niet moeilijk over, ik wilde gewoon voor mezelf 60 dagen even niks kopen.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 13 Jan 2017 20:09

Re: 60 dagen niks kopen!

Ik doe ook mee! Ik wist dat ik nog ging winkelen dus heb bewust gewacht met posten hier in het topic maar vanaf morgen gaat het voor mij ook in :) Leuk topic en een fijne motivatie ook! :) Goed bezig dames!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 15 Jan 2017 13:39

Re: 60 dagen niks kopen!

Ik doe ook mee! Gisteren laatste bestelling gedaan en nu is het 60 dagen klaar! Ook beter voor de portemonnee. Ik wil het vooral doen voor kleding en schoenen, want heb meer dan genoeg. Heb vorige week wel veel uitgezocht en weg gegeven wat ik nooit draag.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 22 Jan 2017 13:00

Re: 60 dagen niks kopen!

En hoe gaat het met iedereen? :D
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem315

Bericht 22 Jan 2017 13:27

Re: 60 dagen niks kopen!

Ik ben dankzij Urban Naked de fout in gegaan :) Ze heeft twee babybroekjes voor m'n dochter gemaakt.
<<

Anoniem243

Bericht 22 Jan 2017 13:31

Re: 60 dagen niks kopen!

Hier gaat het wel goed! Huishoudboekje ook aangepast en weer redelijk up to date. Enige uitgaven tot nu toe zijn boodschappen of dingetjes voor zoon geweest. En een cactus. Omdat mijn man dacht dat ik die wilde :palm:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Jan 2017 19:51

Re: 60 dagen niks kopen!

Exogenesis schreef:Ik ben dankzij Urban Naked de fout in gegaan :) Ze heeft twee babybroekjes voor m'n dochter gemaakt.

Ja echt lullig, gewoon uit het niets doe ik dat soort dingen. Puur om te zieken :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem315

Bericht 25 Jan 2017 19:57

Re: 60 dagen niks kopen!

Urban Naked schreef:
Exogenesis schreef:Ik ben dankzij Urban Naked de fout in gegaan :) Ze heeft twee babybroekjes voor m'n dochter gemaakt.

Ja echt lullig, gewoon uit het niets doe ik dat soort dingen. Puur om te zieken :)


Echt een nare streek van je. Ik ben al een paar dagen van slag.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Jan 2017 20:06

Re: 60 dagen niks kopen!

Hahaha.

Het gaat hier best goed. Ik heb wel wat dingetjes voor m`n hobby gekocht, maar pas toen het oude ook echt op was, dus dat is prima. En ik heb ook heel veel spul verkocht, dus dat brengt weer wat geld in het hobby potje.
<<

Anoniem243

Bericht 25 Jan 2017 20:13

Re: 60 dagen niks kopen!

Ik heb as we speak zo'n 6 online winkelmandjes volzitten :laughcry: Nu even uitzoeken wat ik echt wil hebben. Voor zoon hoor, dat dan weer wel.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Jan 2017 21:50

Re: 60 dagen niks kopen!

Helaas, ook hier gefaald.
Gisteren had ik een gat in mijn sok zitten ( en hier bij mijn ouders niet zo heel veel sokken). Tevens vandaag een onderbroek aan waarin een gat zat ineens. Plus 3-4 onderbroeken die de komende dagen kapot gaan, zo dun dat ze zijn. Dus net maar een bestelling bij HappySocks gedaan voor sokken en onderbroeken.

Van mijn moeder vandaag ook twee broeken gehad. Ze vindt het geloof ik zielig dat de helft van mijn kledingkast op 120 km hier vandaan ligt. :love:
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 25 Jan 2017 22:14

Re: 60 dagen niks kopen!

Jeetje Exo, gaat het nu weer een beetje met je? :wink:

Balen SO, maar dat zijn wel dingen die je nodig hebt! Waarom haal je je spullen en kleren niet gewoon bij je ex op?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Jan 2017 22:27

Re: 60 dagen niks kopen!

Mijn winterkleding heb ik hier, maar mijn moeder vond dat ik meer broeken nodig had.
Ik ben nu druk met studie, tentamens en ziek zijn. Plus ik wil wel rustig spullen kunnen ophalen. We spreken elkaar nog 2-3x per week. Dus ik ga ook even kijken hoe het zich ontwikkeld.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 26 Jan 2017 16:26

Re: 60 dagen niks kopen!

Ik heb tot nog toe niks gekocht. Moet wel zeggen dat het soms zoooo moeilijk is. Stomme sale ook :P Maar het gaat goed voor nu.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 26 Jan 2017 22:08

Re: 60 dagen niks kopen!

Door de z8 sale en laatst te gaan winkelen is het helaas gruwelijk mislukt. Ik ben 400 euro armer!

Wat bij mij wel echt werkt is mijn pinpas thuis laten of door mijn man laten verstoppen, 50 euro per week pinnen en het daarmee moeten doen. Qua boodschapjes en winkelen.
Mijn pingedrag is niet normaal. Ik denk dat die budgetcoach een rolberoerte krijgt van Een dubbeltje op zijn kant.
Maar ff serieus, ik zou gewoon 600 euro p.m. meer kunnen sparen als ik niet alles koop wat ik wil hebben...
Dus morgen neem ik cash op voor de komende week en laat ik die pinpas innemen.
04-2014
10-2015
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 27 Jan 2017 07:51

Re: 60 dagen niks kopen!

Behalve 4 (aanbetalingen van) vakanties en in de sale 3 broeken voor Niels (had hij ook echt nodig) heb ik niks gekocht. Vooral door de vakanties is er op mijn bankrekening nog niets van te merken.
Ik zorg dat ik bepaalde winkels mijd, dan gaat het goed.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem301

Bericht 27 Jan 2017 09:25

Re: 60 dagen niks kopen!

Er is bij mij een knop omgegaan en daar ben ik zo blij mee. Moet eerlijk bekennen dat ik nog wel dingen koop, zoals een eyeliner gisteren (die was op) en vorige week deo, want die was op. Maar goed, dat zijn meer 'noodzakelijke' dingen.
En over 2 weken ben ik jarig, ga ik met mijn man Amsterdam in en krijg ik van mijn werk 100 euro aan VVV-bonnen dus die ga ik dan wel uitgeven en misschien zelf geld bijleggen voor iets.

Ik hoef niet meer alles te hebben en te kopen. Ik kijk ook niet meer online. Ik heb zoveel kleding en schoenen, teveel. Ga mijn kast uitmesten, denk dat ik zeker de helft weg ga gooien/geven/verkopen. Zoveel overschot aan kleding, ben het overzicht kwijt. Ik wil rust in mijn hoofd en in mijn kast. En voortaan ga ik gewoon beter nadenken over aankopen. Niet meer voor 150 euro bij de H&M bestellen en niet altijd zulke goede kwaliteit is. Liever iets duurder dan en mooiere stoffen. Ik ben er zo klaar mee! Ik heb dit nog nooit gehad hoor, dus ben heel blij :smile:

Gister mijn sokken- en ondergoedlade vast uitgemest. 80% weggegooid, heerlijk wat een ruimte en rust!
<<

Anoniem304

Bericht 27 Jan 2017 09:31

Re: 60 dagen niks kopen!

Haha Carrie, super goed!

Ik heb ook mijn kledingkast opgeruimd eergisteren. Alle ouwe troep eruit zodat er eindelijk fatsoenlijk plek is voor nieuwe kleren die ik al had gekocht vorig jaar. Overal lag wat of het bleef op het rek hangen. Nu eindelijk weer wat ruimte, heerlijk. En idd, je hoeft ook helemaal niet zoveel kleren. Had veel dingen al jaren niet gedragen, weg ermee!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 27 Jan 2017 11:48

Re: 60 dagen niks kopen!

Ja precies! Heerlijk Carrie dat je nu die ruimte hebt in je kast, moet je kijken hoeveel je dan eigenlijk allemaal gewoon over hebt. En ik weet niet hoe het bij jou zit/ zat maar ik gebruik eigenlijk maar dan de eerste 20% van de stapel en de rest 'ligt' er maar.

Ik ben ook volledig gestopt met overal te kijken, heb er niet eens zin in. Het moet maar eens gewoon voldoende zijn.

Mijn kast had ik laatst al opgeruimd, maar als ik dan nu weer kijk en goed nadenk dan kan er echt wel weer opnieuw veel weg. Het enige dat ik lastig vind, zijn kledingstukken die ik van mijn vader heb gekregen. Die hangen er nu, doe ik nooit meer aan (én mijn maat niet meer maar ook niet meer leuk) maar ik wil ze toch niet weggooien.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Jan 2017 11:50

Re: 60 dagen niks kopen!

Oh zeker Caro, zal vast ook zo'n 20% zijn wat ik draag. Daarom: weg met die troep! Het liefst gooi ik alles weg, maar dat slaat nergens op, want dan heb ik niks meer om aan te trekken. Maar ik ga echt flink uitdunnen, wat een onzinkleding heb ik verzameld en bewaard in de loop der jaren.

Gekregen kleding van je vader snap ik heel goed! Kan je het niet in een doos stoppen en op zolder leggen?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 27 Jan 2017 12:04

Re: 60 dagen niks kopen!

Herkenbaar, Carrie. Ik heb de kleding die ik draag verhuisd naar m'n nieuwe huis (bij m'n vriend), maar als je in m'n oude huis in de kledingkasten kijkt, lijkt het net of ik daar nog woon. Alles ligt nog vol! Dit draag ik dus nooit meer en heb het ook niet gemist, dus ik ga er zondag heen en heel veel weg doen voor het goede doel.
❤ 7 juni 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 27 Jan 2017 14:23

Re: 60 dagen niks kopen!

Mijn 60 dagen gaan vanaf nu in! Ik heb net deo/shampoo en dat soort spul gekocht, nieuwe panty voor als die kapot gaan en verder mag ik echt niets kopen. Ook niet voor mijn dochter! Dat wil zeggen dat ik tot 28 maart niets meer ga kopen!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem301

Bericht 27 Jan 2017 14:28

Re: 60 dagen niks kopen!

Bliss schreef:Herkenbaar, Carrie. Ik heb de kleding die ik draag verhuisd naar m'n nieuwe huis (bij m'n vriend), maar als je in m'n oude huis in de kledingkasten kijkt, lijkt het net of ik daar nog woon. Alles ligt nog vol! Dit draag ik dus nooit meer en heb het ook niet gemist, dus ik ga er zondag heen en heel veel weg doen voor het goede doel.

Erg he? Hier ook kasten vol. Lekker alles wegdoen en opnieuw beginnen en dan veel bewuster/minder!
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers