Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem186

Bericht 24 Okt 2013 12:36

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja, dat is waar niet-biologisch is goedkoper.
Ik heb ook zitten twijfelen om hem even stop te zetten. Al die wintergroente en fruit vind ik niet zo lekker.

Ik moet ook eens naar een molen. Kijken of het speltmeel daar goedkoper is. Ik bak namelijk altijd speltbrood.

Haha, nou hè! Mijn dochter vond die smoothie heerlijk. Het was meer dan een halve liter en ze had het helemaal op. Ze dacht dat ze ijs als ontbijt kreeg, daar leek het op, haha.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 24 Okt 2013 12:44

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik zit ook al een tijdje te bedenken dat ik eens naar de molen moet. Alleen is hij alleen zaterdag tussen 10.00 en 13.00 open en ik vergeet het altijd, of ik ben druk met andere dingen. Prijzen zijn daar wel gunstig! 1 kg speltmeel is 2,55 euro en 1 kg speltbloem is 2,90. En hoe meer je neemt, hoe goedkoper het wordt. Beide zijn trouwens biologisch.

Ik zit net te bedenken dat in de woonplaats van mijn ouders er ook 1 zit, en die is in ieder geval op zaterdag een stuk langer op. Misschien moet ik maar daarheen dan.
<<

Anoniem186

Bericht 24 Okt 2013 12:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat is geen geld, Jules!
Hier is tie ook maar zo kort open. Toch maar gauw eens naar toe dan.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 24 Okt 2013 12:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nee is niet duur hé! Gewoon meel en bloem zijn nog veel goedkoper! De molen in de woonplaats van mijn ouders heeft trouwens echt een giga assortiment, ook qua bakspullen. En wel leuk dat je alle prijzen al online kunt vinden :D
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 24 Okt 2013 13:36

Re: Clean, fit & healthy-topic

Klopt inderdaad. Ik ben toevallig dinsdag bij ons bij de molen geweest om even wat producten in te slaan. Hier 1 kg speltbloem voor 2,80 en 200 gram amandelmeel voor 2,60. Heb ook nog 1 kg roggemeel, 1,35, meegenomen om zelf ontbijtkoek te bakken.
Palmsuiker haal ik overigens bij de toko. Is ook goedkoper. Betaal daar voor 250 gram €1,95.

Dus als je een molen in de buurt hebt is het zeker een aanrader om daar eens langs te gaan.
<<

Anoniem29

Bericht 24 Okt 2013 19:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ga ook vaak naar de molen. Toevallig hebben wij een stadsmolen op 5 minuutjes fietsen (aan het einde van een lange straat waar ik aan woon haha). Ik haal daar ook altijd mijn speltmeel. Ze hebben ook afgebakken brood wat elke dag vers is. Ook zuurdesem/spelt etc. Zou ik eigenlijk vaker daar moeten halen.

Ze hebben alleen geen amandelmeel. Dat vind ik wel echt jammer.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 24 Okt 2013 19:16

Re: Clean, fit & healthy-topic

Woon je aan de H.-weg Toxi?:)
<<

Anoniem29

Bericht 24 Okt 2013 20:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha, ja een zijstraat daarvan :)

Woon jij ook in Nijmegen?
<<

anoniem213

Bericht 24 Okt 2013 20:14

Re: Clean, fit & healthy-topic

June schreef:
Zonnetje schreef:Bij de HEMA hebben ze een super handige bak om salade mee te nemen. Daar zit een speciaal klein bakje bij voor de dressing en er zit ook een koelelement in.


Er iets ultiem handigs en ik ben daar níet van op de hoogte :shock:. Ik ga donderdag kijken. Bedankt!

Waaaah ik heb hem vandaag gekocht en ik ben nu al verliefd :heart:.
<<

Anoniem186

Bericht 24 Okt 2013 23:32

Re: Clean, fit & healthy-topic

Net even op de site van de molen hier zitten kijken en ik betaal 2,75 p/kg voor speltmeel. Niet heel goedkoop, maar ik heb ook geen hoge verzendkosten meer, dat scheelt dan ook.
<<

Anoniem273

Bericht 25 Okt 2013 09:08

Re: Clean, fit & healthy-topic

June schreef:
June schreef:
Zonnetje schreef:Bij de HEMA hebben ze een super handige bak om salade mee te nemen. Daar zit een speciaal klein bakje bij voor de dressing en er zit ook een koelelement in.


Er iets ultiem handigs en ik ben daar níet van op de hoogte :shock:. Ik ga donderdag kijken. Bedankt!

Waaaah ik heb hem vandaag gekocht en ik ben nu al verliefd :heart:.


Ik vertel ook aan iedereen dolenthousiast over dit geweldige product maar mensen lijken het niet te snappen...
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 25 Okt 2013 11:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aziraphale schreef:
June schreef:[quote="June] Zonnetje: Bij de HEMA hebben ze een super handige bak om salade mee te nemen. Daar zit een speciaal klein bakje bij voor de dressing en er zit ook een koelelement in.

Er iets ultiem handigs en ik ben daar níet van op de hoogte :shock:. Ik ga donderdag kijken. Bedankt![/quote]
Waaaah ik heb hem vandaag gekocht en ik ben nu al verliefd :heart:.[/quote]

Ik vertel ook aan iedereen dolenthousiast over dit geweldige product maar mensen lijken het niet te snappen...[/quote]


Ja, dat heb ik ook. Ik ben blij dat jullie het wel snappen :thumbup:
<<

anoniem213

Bericht 25 Okt 2013 11:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha, dat heb ik ook. Op mijn werk zijn overigens koelingen en eten genoeg, maar voor als ik een dag ga studeren vind ik het echt ideaal. Morgen gaat mijn salade met gerookte kip mee in die bak :bounce:.
<<

Anoniem186

Bericht 25 Okt 2013 12:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Staat die bak ook in de app shop? Ik kan hem niet vinden.
<<

Anoniem273

Bericht 25 Okt 2013 12:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Die bak kan trouwens erg slecht tegen de vaatwasser! Ik heb 'm nog niet eens gebruikt maar direct IND e vaatwasser gedaan en het lepeltje is al lam en de hele plastic bak was vervormd... Kon er met veel moeite (oké en met hulp van mijn wederhelft) de deksel weer opkrijgen. Ik last 'm maar even zo staan in de hoop dat -ie weer goed vormt.

Jans, ja het staat bij buiten eten maar een link kopiëren werkt niet...
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 27 Okt 2013 10:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik eet altijd biologische volkoren muesli van de AH. Nu wil ik graag overstappen op speltmuesli omdat ik merk dat mijn lichaam beter reageert op speltbrood dan volkorenbrood. Ik verwacht dat speltmuesli dus ook beter voor mij zal zijn. Hebben jullie wel eens speltmuesli gegeten en van welk merk?
<<

Anoniem273

Bericht 27 Okt 2013 10:54

Re: Clean, fit & healthy-topic

Isabel_, ik eet ook meestal spelt muesli, van Dorset Cereals, te koop bij o.a. AH. Erg lekker!
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 27 Okt 2013 11:15

Re: Clean, fit & healthy-topic

Bedankt! Ga ik die eens proberen.
<<

Anoniem186

Bericht 27 Okt 2013 11:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Muesli vind ik niet zo lekker, cruesli wel. De spelt cruesli van Barnhouse is echt heel erg lekker!
<<

Anoniem29

Bericht 27 Okt 2013 12:35

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik kan die slabak niet vinden mijn onze (grote) Hema. Ik snap er niets van. Heeft iemand er een foto/plaatje van?
<<

anoniem213

Bericht 27 Okt 2013 12:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hij staat op de tweede verdieping op de kopse kant. Als je vanaf de handdoeken richting het restaurant loopt het laatste of voorlaatste rek aan de rechterkant. En dan helemaal onderin.

Gele deksel heeft de mijne. Ik heb bij Hema gezocht op "saladebak" en zo vond ik hem. Donderdag stonden er nog vijf of zo.
<<

anoniem213

Bericht 27 Okt 2013 12:42

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik kon hem trouwens ook niet vinden en toen heb ik het gewoon gevraagd. Zij wist meteen wat ik bedoelde!
<<

Anoniem186

Bericht 28 Okt 2013 09:44

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik las onlangs wat lekkers, groente-eimuffins.
Een handje (diepvries)groente, geklutst eitje erdoor. Mengsel in siliconenmuffinvormpjes, wat geraspte kaas erover. En dat ongeveer 20 minuutjes op 180 graden in de oven.
Ik ga het eens voor man en dochter maken. Weer een goede manier om wat extra groente binnen te krijgen.
<<

Anoniem20

Bericht 28 Okt 2013 10:30

Re: Clean, fit & healthy-topic

Grappig, dat staat hier voor vanmiddag op het menu.
Met dit weer moet ik toch wat verzinnen met de oudste, dus we gaan dit uitproberen. Zag het laatst op Pinterest.
Ik doe er paprika en ui door, meer heb ik niet in huis :)
<<

Anoniem186

Bericht 28 Okt 2013 10:36

Re: Clean, fit & healthy-topic

Leuk!
Zal best smaken!
Jouw oudste is ook echt een lekkere eten hè?!
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron