Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ik kan niet meer.

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 09 Jan 2017 21:28

Re: ik kan niet meer.

Hier ook hele slechte (door)slapers.
Ik ben er inmiddels aan gewend.
Ze worden hysterisch in hun eigen kamer.
Ik zie het als een fase.
Zelf zou ik die opname dus echt verschrikkelijk vinden. Mijn dochter zou daar vreselijk hysterisch raken en het hele ziekenhuis bij elkaar krijsen. Helemaal als wij weg zouden gaan en niet kunnen troosten.
Sorry, maar vind haar daar met 11 mnd echt veel te jong voor.
Ik heb een boek gelezen, Slapen zonder te huilen, heb daar veel aan gehad.
Mijn dochter is 15 mnd en wordt s nachts regelmatig wakker voor een paar slokjes borstvoeding of even voelen of mama er is. Zij ligt in een co-sleeper.
Medicatie zou ik nooit doen.
Maar ja, je zit er helemaal doorheen.
Doe wat je eigen gevoel je in geeft. Sterkte en succes.
04-2014
10-2015
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 09 Jan 2017 21:47

Re: ik kan niet meer.

ikknutsel schreef:
Sam schreef:Ik snap dat het heftig is, maar als de osteopaat zegt dat er niks is, zou ik het met beide handen aanpakken.

Edit: wel een naar idee om je kindje daar 3 nachten alleen te laten....


We denken er ook wel aan om het te doen.
We willen graag weer dat ze goed slaapt.
Maar er komt een hoop geregel bij kijken.
Man moet thuis blijven voor de oudste(zzp'er dus niet werken is geen geld), ik heb net 1 maand een nieuwe baan. Geen ouders in de buurt die kunnen helpen.
Even rustig de komende dagen bekijken hoe we dit zouden kunnen doen.


Mijn nichtje is toen ze een paar maanden oud was ook opgenomen, omdat ze maar blééf huilen en ze haar even uit de omgeving weg wilden halen, kijken of het patroon doorbroken kon worden. Uiteindelijk bleek het reflux te zijn, maar de combi van medicatie en idd het patroon doorbreken (ze huilde sinds de geboorte bijna 24/7) zorgden er na een paar dagen voor dat ze een heel ander meisje was.
Het is idd heel heftig, maar ik zou het zeker wel aangrijpen, voordat je melatonine oid gaat geven. Ze weten nog steeds niet of het geen kwaad kan bij (kleine) kinderen.
<<

Geel

Bericht 09 Jan 2017 22:17

Re: ik kan niet meer.

Kom ik ten overvloede weer met m'n bijbels van Stephanie Lampe: Baby in een droomritme en Zo krijg je een blije baby. Ik zweer erbij. Krijgt volgens mij elk kindje weer op de rit dat geen medische klachten heeft.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 09 Jan 2017 22:19

Re: ik kan niet meer.

Ik zou wel gaan voor die opname.
Er word in het zkh goed voor haar gezorgd en jullie kunnen weer bijtanken.
M:21072011
J :08012014
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 09 Jan 2017 23:20

Re: ik kan niet meer.

Ik zou de opname denk ik zelf zeker overwegen. Al zou ik het ook heftig vinden hoor, maar wie weet levert het wat op. Mijn jongste is 1,5 jaar terug 5 dagen opgenomen geweest vanwege zijn problemen met voedsel verwerken / eten. Gelukkig mochten we daar 's nachts gewoon blijven slapen omdat het slapen niet het probleem was. Maar de eerste dagen moesten wij met de maaltijden weg, hij kreeg eten van iemand anders die hem meteen observeerde. Laatste dagen deden wij het zelf en keek diegene ook weer mee. En hij heeft tijdens de opname nog andere onderzoeken gehad (oa slikfoto, consult bij de kno arts). Er is altijd een mogelijkheid dat er ergens in het proces tussen ouder en kind (onbewust) wat mis gaat, mede daarom wilden ze kijken hoe de maaltijden gingen als een ander daarbij zat. Snap in elk geval wel waarom ze willen dat de ouders ook even uit beeld zijn, om te zien hoe het kind zich zonder de ouders gedraagt. Hier had het uiteindelijk niks met ons te maken (voor de observaties was er bijv twijfel of hij ons niet 'gewoon' uitprobeerde, maar hij kon dus echt niet met vast voedsel overweg destijds), maar wel goed dat ze proberen alle opties te onderzoeken.

Maar heftig is het wel, een opname waarbij je ook nog eens een paar nachten niet mag blijven. Zou niet mijn eerste keuze zijn, maar zeker als je al zoveel geprobeerd hebt en het zo'n impact heeft zou ik het toch overwegen. Stel dat ze wat vinden, of het ritme waar jullie nu in vast zitten doorbroken wordt door de opname. En als je dan toch voor de opname zou gaan kun je zelf die nachten gebruiken om bij te tanken.
<<

anoniem196

Bericht 10 Jan 2017 06:15

Re: ik kan niet meer.

Bedankt voor al jullie tips, meningen en adviezen.
Ik ga ze vanavond allemaal opschrijven en met mijn man bespreken.

Afgelopen nacht heeft ze tussen in geslapen. Ze is rond de 15 keer wakker geweest maar sliep steeds binnen een paar minuten weer.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 10 Jan 2017 09:13

Re: ik kan niet meer.

...
Laatst gewijzigd door Thunder op 10 Jan 2017 18:50, in totaal 2 keer gewijzigd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 10 Jan 2017 18:23

Re: ik kan niet meer.

ikknutsel schreef:Vrij heftig voor een baby en ons. In combi met een afdeling die nu vol ligt met buikgriep en rs opnames.
Hebben wij besloten dit als optie te onthouden.


Mag toch aannemen dat het een apart deel is...? Doen ze toch op de slaappoli?
Afbeelding

Afbeelding
<<

anoniem196

Bericht 10 Jan 2017 18:30

Re: ik kan niet meer.

Nee is 1 afdeling.
Dus overdag speelt ze op de speelkamers waar ook de zieke kindjes spelen.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 10 Jan 2017 18:37

Re: ik kan niet meer.

Ik zou denk ik ook voor die opname gaan. En als het goed is... kindjes met buikgriep zijn meestal op hun kamer tenminste in het zkh waar mijn dochters hebben gelegen lagen ze in een kamer met sluis en mochten ze er niet uit. Dus dat is denk ik niets iets waar je "bang" voor moet zijn.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Patsy

Bericht 10 Jan 2017 19:47

Re: ik kan niet meer.

Ik weet niet of ik direct voor een opname zou gaan of eerst toch melatonine zou proberen. Maar, toen mijn zoon met Rs in het ziekenhuis lag mocht hij absoluut niet van de kamer af en wij alleen na ontsmetting van onze handen. In de speelkamer mochten we niet komen en de verpleegkundigen droegen kapjes en een schort tijdens iedere behandeling. Zelfs de cliniclown bleef buiten de kamer met de deur dicht.

Een opname laten om de angst voor rs of buikgriep lijkt mij dus echt onnodig.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 10 Jan 2017 19:50

Re: ik kan niet meer.

Wat Katrien zegt. Lijkt me erg vreemd dat die kindjes (met virussen) lekker met jouw kindje mogen spelen in de speelkamer. Daar zou ik het ook niet voor laten.
Sterkte met een beslissing nemen.
2016
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 10 Jan 2017 22:29

Re: ik kan niet meer.

Wat zullen jullie het ongetwijfeld zwaar hebben. Mijn eerste stap zou zijn: naar de huisarts of kinderarts, de optie melatonine toch overleggen.

Wij hebben ook bijna 4 jaar lang met N. urenlang op gezeten 's nachts. Het waren niet zozeer de gebróken nachten, maar het feit dat N. tussen ongeveer 23.00 uur en 04.00 uur bijna 3-4 uur lang aaneensluitend wakker was. Soms huilend, soms niet huilend. Wat we ook deden, niks hielp. N. was onder controle bij de kinderarts i.v.m. haar vergrote nier. Daar hebben we het op een gegeven moment voorgelegd. Zij schreef toen melatonine voor. Dit hielp uiteindelijk wel bij het inslapen (dit was namelijk ook vaak erg moeilijk voor haar), maar niet continu en niet voor lange tijd. Het was wel iets, wij hadden daarnaast ook het gevoel dat er 'iets' ging gebeuren in ieder geval. Dat we serieus genomen werden. Heel snel hierna volgde van onze kant acceptatie. Het klinkt heel stom, maar toen we zijn gaan accepteren dat we een slecht slapend kind hadden, trokken wij (althans ik) het slaaptekort net wat beter. Ik ging in overleefstand, deed het op zo'n 2 x 2,5 uur slaap per nacht. Acceptatie was het sleutelwoord. Ze ging er niet beter door slapen, maar we kwamen de dagen relaxter door samen, ik voelde me niet zo gestrest. Ook maakte ik me even niet meer druk om mijn huishouden en om mijn boodschappen. Ik deed 's middags dan vaak even een dutje als N. sliep.
<<

Anoniem301

Bericht 10 Jan 2017 22:48

Re: ik kan niet meer.

Wow wat knap Pariesienne. Jeetje wat heftig zo weinig slaap. Hoe slaapt ze nu?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 11 Jan 2017 00:12

Re: ik kan niet meer.

Om besmetting met een virus tijdens de opname zou ik me trouwens ook niet overmatig druk maken. Er is vast altijd een klein risico, het blijft toch een ziekenhuis. Maar mijn zoon heeft inmiddels meerdere malen met zware luchtwegproblemen (zowel RS virus als een ander virus) in het ziekenhuis gelegen en ook een keer met het norovirus.

We mochten alleen op onze kamer komen en moesten steeds handen ontsmetten bij binnenkomst en vertrek en met name toen hij het norovirus had werden wij verzocht alleen het ziekenhuis in te komen en direct naar de kamer te gaan en bij het verlaten direct naar buiten. Dus koffie of een broodje halen zelfs liever niet eens, wat ook begrijpelijk is bij zoiets besmettelijks. Ze kwamen toen ook zo min mogelijk de kamer in van de verpleging en de artsen. En als ze wel kwamen dan een wegwerpschort met lange mouwen, kapje en handschoenen aan. En bij vertrek ging alles in een prullenbak. En afhankelijk van wat een kind had en eventueel besmettingsrisico hing er in een bepaalde kleur een papier op de deur met richtlijnen voor zowel personeel als bezoek.

Dus je kunt er denk ik zeker vanuit gaan dat ze daar alert op zijn en de benodigde maatregelen treffen om de kans op besmetting zo klein mogelijk te maken.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 11 Jan 2017 09:16

Re: ik kan niet meer.

Carrie schreef:Wow wat knap Pariesienne. Jeetje wat heftig zo weinig slaap. Hoe slaapt ze nu?

Beter, gelukkig. We hebben allemaal onderzoeken en observaties gehad toen ze bijna 2 was. Hieruit kwam dat ze een jaar voorliep betreffende cognitieve ontwikkeling. Ze lag 's nachts gewoon heel erg te malen in haar hoofd. Te druk, prikkels verwerken, alles opgezogen, haar hoofd zat gewoon 's nachts te vol. Hierdoor was ze zo lang wakker steeds, denken de psychologen. Weinig aan te doen. Toen ze eenmaal naar school mocht ging het langzaam aan beter. Ze werd eindelijk steeds meer uitgedaagd met nieuwe informatie. Heel gek, want je zou juist verwachten dat dit nog meer prikkels geeft.

Ze slaapt nu heel moeilijk in (i.v.m. prikkel-/informatieverwerking vermoed ik), maar slaapt meestal wel door. Wel ben ik gewend aan het ritme en slaap ik zelf nog zo'n 6 uur per nacht. Daar functioneer ik prima op :wink:
<<

anoniem196

Bericht 12 Jan 2017 07:21

Re: ik kan niet meer.

Even een update.
Dinsdag op woensdag nacht is ze 1 minuut wakker geweest.
We hebben geen idee het komt.
Woensdag bij de osteopaat geweest. Die heeft 3 blokkades behandeld.
En afgelopen nacht is ze 8 keer wakker geweest, maar was heel rustig als ze wakker werd en sliep makkelijk weer verder.
Volgende week hebben we nog een afspraak bij hem.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 12 Jan 2017 08:58

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Fijn zeg! Hopelijk is dit genoeg om haar lekker te laten slapen en jullie dus ook!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem193

Bericht 12 Jan 2017 09:06

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Hoop dat het voor jullie snel beter gaat ikknutsel.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 12 Jan 2017 14:38

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Fijn dat het beter lijkt te gaan! Dan kunnen jullie eindelijk bijtanken.

Ik las net dit artikel waarin een slaapcoach die bij je thuis komt wordt aangeraden. Ik moest meteen aan dit topic denken en wilde het in ieder geval even met je delen: http://chickslovelittleones.com/hoe-zorg-je-ervoor-dat-je-kind-gaat-doorslapen/
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

anoniem196

Bericht 12 Jan 2017 21:05

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Teun, dank je wel voor de link!
Erg interessant.
Ik wacht even af hoe het komende week gaat en anders ga ik hier meer over opzoeken .
<<

Geel

Bericht 12 Jan 2017 21:49

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Ja, die las ik ook Teun!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 12 Jan 2017 22:31

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Ik zou het nooit over mijn hart kunnen krijgen om een kleintje van 11 maanden op een slaappoli achter te laten, zeker geen drie nachten! Dat is toch veel te jong? Arme kind snapt er niets van.

Ik kan mij aansluiten bij Parissiene wat betreft acceptatie. En overdag als jullie beiden thuis zijn bijslapen of 's avonds tegelijk met de kinderen naar bed gaan. Hopelijk helpt de osteopaat wat en bij elke goede nacht proberen te denken dat je die maar mooi in the pocket hebt. En als de osteopaat niet werkt een slaapcoach of eens uit logeren of zelf naar een hotel waarbij een, voor haar bekend iemand, in jullie huis met de kinderen logeert.

Sterkte!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 12 Jan 2017 23:05

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Chaos schreef:Ik zou het nooit over mijn hart kunnen krijgen om een kleintje van 11 maanden op een slaappoli achter te laten, zeker geen drie nachten! Dat is toch veel te jong? Arme kind snapt er niets van.

Ik kan mij aansluiten bij Parissiene wat betreft acceptatie. En overdag als jullie beiden thuis zijn bijslapen of 's avonds tegelijk met de kinderen naar bed gaan. Hopelijk helpt de osteopaat wat en bij elke goede nacht proberen te denken dat je die maar mooi in the pocket hebt. En als de osteopaat niet werkt een slaapcoach of eens uit logeren of zelf naar een hotel waarbij een, voor haar bekend iemand, in jullie huis met de kinderen logeert.

Sterkte!


Wat een rare reactie, je eerste gedeelte.. Je doet zo iets niet voor je lol maar omdat er een probleem is. Je doet alsof mensen die zo'n onderzoek laten doen hun kind iets verschrikkelijks aandoen terwijl het voor de bestwil van het kind is.. Altijd maar huilen en slecht slapen snapt een kind ook niks van hoor..
Als je kind ernstig ziek wordt en in het ziekenhuis moet blijven, snapt die het ook niet, maar zal je toch wel echt moeten..
<<

Anoniem197

Bericht 13 Jan 2017 08:11

Re: ik kan niet meer. pagina 3

Hoe is het afgelopen nacht gegaan?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron