Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2017

<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 11 Jan 2017 21:25

Re: Afvaltopic 2017

Ava, succes met afvallen!

Bliss, jammer dat het resultaat nog tegenvalt.

Fedora, lekker dat je toch wat meer kwijt bent nu.

Hier gaat het extra bewegen goed. Wandel elke dag nog. Ook her minder eten gaat goed. Hopelijk ga ik ook snel resultaat zien.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 11 Jan 2017 21:38

Re: Afvaltopic 2017

Succes Ava!
Wat goed dat je elke dag wandelt Maddie!

Ik ben vanavond weer gaan bootcampen. Nu moe maar voldaan op de bank met een suikerschelp met kokoskwark als avondhapje. Ik heb echt respect voor degenen die willen afvallen door helemaal niet meer te snoepen. Dat kan ik écht niet. Nu met punten tellen lukt het mij wel om bewuste keuzes te maken en maat te houden. Eigenlijk best kinderachtig dat ik daar blijkbaar een puntensysteem voor nodig heb :eyes:
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 12 Jan 2017 09:49

Re: Afvaltopic 2017

Isabel, dat vind ik niet kinderachtig hoor! Ik vind het juist goed dat je een manier zoekt om gezonder te leven en te eten!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 12 Jan 2017 09:53

Re: Afvaltopic 2017




ForumnaamLengteStartgewicht StreefgewichtHuidig gewichtAfgevallen
Briggy1,7878,5 7076,22,3
Fedora1,6377.4 5875.81.6
Rose.1,78104,6 75-80104,60,0
Maddie1,7287,3 7885,71,6
Duchess1,7084,9 7081,23,7
Merlin1,7283,9 6878,25,7
Scandic1,8583,5 8083,50,0
Bliss1,8396,7<9096,10,6
Burn1,6576,67076,60,0
Olijfje1,7474 68731,0
Isabel_1,6584,2 79,984,20,0
Silly-one1,7286 7585,50,5
Jada1,7788,8 79,988,80,0
Parel1,7687,1 77861,1
Lejow1,7078,2 6578,20,0
MrsMath1,7280,5 6980,50,0
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 12 Jan 2017 10:20

Re: Afvaltopic 2017

Goedemorgen allemaal,

@ Maddie wat goed dat je elke dag loopt.

@ Isabel iedereen doet haar eigen manier. Als deze manier god voor je is dan is het toch ook goed.

@ Ava lekker je eigen ding aanhouden! Succes!!

@ emo eter.. probeer je wel te beperken.. Hopelijk kun je snel weer herpakken.. Wel balen van al die kosten..

Hier gaat het zijn gangetje gisteren denk ik wel een goede dag gehad..
We gaan het maandag zien op de weegschaal.. De dagen dat ik werk zijn makkelijker dan een hele dag thuis.
Ook schrijf ik deze week alles op wat ik eet.

Iedereen succes..
<<

Anoniem328

Bericht 12 Jan 2017 10:32

Re: Afvaltopic 2017

Duchess wauw wat ga je hard. Goed bezig zeg! Vind je het goed vol te houden?
Maddie wat goed dat je elke dag wandelt. En volg je verder een dieet of probeer je zelf wat gezonder te eten?
Bliss wat irritant is dat he, dat het afvallen zo tegenvalt. Kan zo enorm demotiveren. Maar het is toch bijna een halve kilo wat je kwijt bent! En dat je je verder ook beter voelt zegt ook wel iets! Hoe ging het etentje gisteren? Nog een beetje kunnen inhouden?
Isabel ik vind juist dat je heel goed bezig bent. Dat puntensysteem klinkt best goed. Ik ga me er ook eens in verdiepen. En hoe fijn dat je dan ook gewoon mag snoepen tussendoor (met mate natuurlijk).
Marilyn ik ben ook een beetje een groentje mbt diëten. Ik ben ook nog enorm zoekende wat voor mij de manier is. Als ik honger heb dan eet ik iets van een appel, of een gekookt eitje, of wat noten.

Hier gaat het best goed. Ik heb m'n eetstijl aardig veranderd. Ik eet veel minder brood en veel afwisselender overdag.
's Avonds eet ik gewoon een warme maaltijd maar een kleinere portie. En het snaaien is veel minder geworden. Al blijft dat vreselijk moeilijk. Elke avond doe ik een kwartier tot 20 minuten oefeningen. En ik wil echt weer gaan hardlopen. DAt ging zo goed eind vorig jaar. Maar dat ga ik deze week zeker weer oppakken.
Ik woog vanmorgen 72 kilo, dus 2 kilo eraf nu. Gaat de goede kant op. Maar ik weet ook hoe snel ik weer m'n motivatie kan verliezen en weer naar het eten ga grijpen. Dus hopelijk houd ik het vol.
Wil iemand mijn gewicht aanpassen in de lijst? Ik denk niet dat ik ooit ga snappen hoe dat moet :palm:
<<

smurfie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:57

Bericht 12 Jan 2017 13:28

Re: Afvaltopic 2017

Mag ik ook met jullie meeschrijven? Ik val af op een andere manier als jullie.... Ik heb in augustus een maagverkleining gehad. Inmiddels ruim 36kg kwijt en wil er nog ongeveer 25/30 af hebben.
Wil iemand mij in de tabel zetten?
Smurfie, 1.68m 96.4 kg.
Afbeelding
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 12 Jan 2017 13:34

Re: Afvaltopic 2017

Hee smurfie, wat goed! Ik heb de vlog op linda.tv van bastiaan van schaijk gevolgd en was er erg door geïntrigeerd! Goed zeg dat je al zoveel bent afgevallen!

Hee Olijfje ook wat goed zeg, 2 kilo is echt top al! Door blijven houden hoor, ik snap je wel met wat je zegt van ik raak zo snel mijn motivatie kwijt, maar ik hoop echt dat je de zelfdiscipline op kan brengen.

En Bliss, wat balen dat de resultaten je tegenvallen. Kan je op de borrel niet gewoon water of cola light of iets drinken? En geen broodjes met smeersels of iets? Let je toch een beetje op. Hier helpt het trouwens tegen iedereen te zeggen dat ik aan het lijnen ben, dan voel ik een grotere drempel zeg maar.

Hier gaat het eigenlijk heel goed! Vanmorgen woog ik 85,1! (Ben lekker een elke dag weger geworden ha ha! Maar het motiveert zo lekker, of demotiveert juist waardoor ik strenger ben voor mezelf) Dus dat is al 2 kilo eraf in 10 dagen, whoop whoop! Ik probeer koolhydraten wel te mijden, ik eet graag rijstwafels ipv brood bijv, salades ipv aardappelen en ik probeer 2x per week te sporten en de porties gewoon te verkleinen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 12 Jan 2017 13:54

Re: Afvaltopic 2017

Borrelen gaat niet door, dus dat scheelt :) Gisteren dus wel uit eten geweest en daarvoor ook geborreld met wat hapjes. Tja. Ik heb afgesproken met mezelf dat ik me nu eens niet laat ontmoedigen en gewoon doorga, ook al vallen de eerste resultaten tegen. Voor sporten heb ik weinig energie steeds. Ik probeer 1-2x per week te gaan, maar kan het 's avonds vaak bijna niet opbrengen. Voel me momenteel ook weer niet fit en oververmoeid. Ik wil in elk geval dit weekend proberen te gaan. Gelukkig fiets en loop ik wel elke dag.

Lekker bezig, Parel! Ga zo door!
❤ 7 juni 2018
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 12 Jan 2017 14:23

Re: Afvaltopic 2017

Kippie, wat fijn dat je een goede dag had! Hopelijk met resultaat.

Olijfje, wat ga jij goed zeg. En met een goed resultaat. ik probeer als tussendoortje alleen groente en fruit te eten en na het avondeten doordeweeks niets meer. In het weekend mag ik dan wel wat ongezonds, om het ook leuk te houden. Maar wel met mate. En ik drink veel water.

Bliss, fijn dat het borrelen niet doorging. Althans, fijn voor de lijn.

Smurfin, welkom. Wat fijn dat er al veel af is! Heel veel succes met het behalen van je doel.

Parel, jij gaat ook lekker zeg! En als elke dag wegen bij je past, gewoon doen! Als het maar niet gaat demotiveren als het een keer tegenvalt.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

anoniem203

Bericht 12 Jan 2017 15:01

Re: Afvaltopic 2017

Ik baaaal zo ontzettend van dat honger gevoel. Ik heb vandaag 2 shakes op omdat ik moest werken en met lunch tijd in de auto zat. Normaal neem ik er alleen een n de ochtend. Bij elkaar zijn die shakes 390 calorieën en verder heb ik een handje noten, appel, banaan, 5 druiven en een kopje bouillon op. En heb thee gedronken. En ik heb echt nog steeds vreselijke honger en hoofdpijn. Hoelang duurt het voordat je een beetje over die honger bent? Ik heb ook echt het idee dat het honger gevoel ook een beetje geestelijk is ofzo :confused: Ik zit nu al vol smart te wachten op het avondeten (verse sperzie boontjes, krieltjes en vissticks) en vanavond mag ik nog een rijstwafel van mezelf.
<<

Anoniem328

Bericht 12 Jan 2017 16:16

Re: Afvaltopic 2017

Ik heb er niet veel verstand van hoor maar kun je niet beter ipv shakes, een ontbijt en een lunch nuttigen wat meer voedzaam is? Het zou toch niet nodig moeten zijn dat je om 3 uur 's middags al zo'n enorme honger hebt.

Ik zou denken, eet overdag wat meer/beter. Dan is het ook makkelijker om het avondeten gezond te houden en 's avonds niet te snel de fout in te gaan.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 12 Jan 2017 16:17

Re: Afvaltopic 2017

Ava

Ik ben nu 10 dagen bezig en de laatste 2 dagen start ik de dag met ibuprofen, ik ben aan het afkicken van de suiker, dat veroorzaakt ook echt heel veel hoofdpijn. Die shakes zou ik als ik jou was gewoon vervangen voor bijv rijstwafels of crackers met iets magers en gezonds. Of door yoghurt met fruit, en gewoon echt even doorzetten.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jan 2017 16:53

Re: Afvaltopic 2017

Ava schreef:Ik baaaal zo ontzettend van dat honger gevoel. Ik heb vandaag 2 shakes op omdat ik moest werken en met lunch tijd in de auto zat. Normaal neem ik er alleen een n de ochtend. Bij elkaar zijn die shakes 390 calorieën en verder heb ik een handje noten, appel, banaan, 5 druiven en een kopje bouillon op. En heb thee gedronken. En ik heb echt nog steeds vreselijke honger en hoofdpijn. Hoelang duurt het voordat je een beetje over die honger bent? Ik heb ook echt het idee dat het honger gevoel ook een beetje geestelijk is ofzo :confused: Ik zit nu al vol smart te wachten op het avondeten (verse sperzie boontjes, krieltjes en vissticks) en vanavond mag ik nog een rijstwafel van mezelf.

Ik had met shakes (maar ik had alleen shakes) 2-3 dagen dat ik last had van honger en hoofdpijn en al dat samen. Daarna was het prima.
Wel is het zo dat als je dan 1 dag gaat eten en daarna weer gaat shaken dat riedeltje weer opnieuw begint. Dus ik geloof zelf dan ook niet zo in het 'half shaken, half eten' verhaal.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 12 Jan 2017 17:13

Re: Afvaltopic 2017

Ava ik denk dat je inderdaad beter gewoon kan eten dan. En dan gaan kijken naar wat je eet. Ik heb zelf namelijk geen hongergevoel, ook niet nu ik minder eet. Omdat mijn maaltijden in volume juist toe zijn genomen waardoor ik veel langer een verzadigd gevoel heb. Ik ben namelijk echt van mening dat je prima kunt afvallen zonder honger te lijden.
<<

Anoniem221

Bericht 12 Jan 2017 17:57

Re: Afvaltopic 2017

Ik zou zo geen dieet van shakes willen. Dat houd ik echt nooit vol. Ik ben verliefd op brood en zonder brood word ik heel erg chagrijnig. Ik heb wel veel respect voor mensen die het wel kunnen. Ik vind het ook gewoon heel erg knap.

Wij gingen vandaag naar de supermarkt en daar hadden ze dipsticks met Heks'nkaas neergezet. Ik nam een stukje en alsof er een engeltje over mijn tong pieste. Ik ben wel drie keer teruggelopen. :redface: Ik til er maar even niet te zwaar aan. Morgen moet ik met mijn moeder naar het ziekenhuis en zaterdag een babyshower met hightea. Wat er maandag af is, is er af en zo niet, dan maar even niet.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 12 Jan 2017 18:17

Re: Afvaltopic 2017

Ava ik zou niet met die shakes aan gang gaan. Ik zou echt kijken naar je eten. Heel flauw van mij maar vissticks zijn bv niet echt passend in een gezond dieet.
Ik doe aan weight watchers, mag in principe alles eten als ik het maar bij houd. Ik ben echt geen honger momenten.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 12 Jan 2017 19:32

Re: Afvaltopic 2017

Wat is er mis met vissticks af en toe? De kinderen zijn er gek op en ik vind ze ook wel lekker op zijn tijd.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem328

Bericht 12 Jan 2017 19:47

Re: Afvaltopic 2017

Het is niet zo dat er iets mis mee is, maar echt gezond zijn ze ook niet volgens mij. Gewoon verse vis is veel beter.
Af en toe kan natuurlijk geen kwaad maar in het kader van afvallen zijn er betere keuzes, denk dat Siep dat bedoelt.
<<

anoniem203

Bericht 12 Jan 2017 20:11

Re: Afvaltopic 2017

Ik heb gekozen voor een shake in de ochtend omdat ik voorheen het ontbijt oversloeg en als ik met crackers ga beginnen dan weet ik dat ik dat niet ga volhouden en het dan weer ga overslaan. Een shake is dan makkelijker gepakt en dat kan ik ook drinken als ik onderweg in de auto zit. Van yoghurt hou ik absoluut niet. Dus leek dit wel een prima keuze. Bij de lunch wil ik 3 crackers met mager beleg eten en een soepje. Ik heb dan uitgerekend dat ik dan tussen de 175 en 225 calorieën binnen krijg + de ochtend shake kom ik op zo'n 400/425 calorieën vóór 13.00 uur. Tussen door neem ik een stuk fruit. Is dit normaal voor een ontbijt en lunch denken jullie of moet het meer of minder? En zou ik zo wel met een shake kunnen doorgaan of toch echt iets anders gaan verzinnen?

Het avondeten wil ik gewoon net als anders blijven doen en eten wat de rest ook eet maar dan 1 keer opscheppen en een normale portie. Dit vind ik gewoon erg belangrijk om dit te doen. Dus dan lever ik overdag liever iets in. Wel stap ik over op de volkoren pasta en zilvervliesrijst voor mezelf als we pasta of iets met rijst eten. Verder wil ik eigenlijk niks veranderen.

Denken jullie dat ik zo toch wat kan afvallen? Ik zit iig dagelijks onder de 1500 calorieën. Ik vind heel het afvallen eigenlijk toch best lastig wbt keuze's maken. En ik merk nu door dot topic dat ik nog niet de goede weg heb gevonden. Wel ben ik al super trots op mezelf dat ik nog geen koek, snoep en chips heb aangeraakt want dat is gewoon echt mijn struikelblok. Ik ik denk dat ik net als Parel een soort van afkick hoofdpijn van krijg.

En wat eten jullie zo tussendoor? Verder als fruit, komkommer, snoeptomaatjes, rauwe worteltjes, een rijstwafel, handje noten, eierkoek kom ik niet echt. En tellen jullie fruit/groente ook echt als een tussendoortje?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 12 Jan 2017 21:16

Re: Afvaltopic 2017

Olijfje schreef:Het is niet zo dat er iets mis mee is, maar echt gezond zijn ze ook niet volgens mij. Gewoon verse vis is veel beter.
Af en toe kan natuurlijk geen kwaad maar in het kader van afvallen zijn er betere keuzes, denk dat Siep dat bedoelt.


Precies dit!

Maar was bedoeld om te helpen Ava, het is zo zonde als je zoveel moeite doet en het lukt niet. Ik eet zelf vaak salade met bv gegrilde groenten en gerookte kip.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

anoniem203

Bericht 12 Jan 2017 21:33

Re: Afvaltopic 2017

Snap ik Siep. Ik vind tips en adviezen nu ook heel erg fijn op dit moment. :) Het is ook niet zo dat wij altijd 'ongezond' eten. Zeker niet. Wij eten heel gevarieerd en ook dus soms gewoon rijst met groente en kip. En ik heb mezelf nog niet gewogen dus ik weet ook niet of mijn manier ook zijn vruchten afwerpt. En mocht mijn manier echt helemaal niks doen dan kan ik natuurlijk nog dingen anders gaan doen. Eerst mijn eerste weegmomentje maar eens afwachten. Woensdagchtend weet ik het!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 13 Jan 2017 00:17

Re: Afvaltopic 2017

Als je minder calorieen eet dat je verbrand val je af. Zo simpel is het. Je kunt er 500 minder eten maar ook bijvoorbeeld 200 minder, dan zal het iets langzamer gaan.

Bliss: ik wil je eigenlijk positief stimuleren maar moet me wel even van het hart dat jouw kijk op afvallen niet erg reëel is. Je wil snel afvallen, maar hebt wel etentjes en borrels en hapjes, dat is prima maar dan zal het niet snel gaan. Snel is ook niet erg gezond daarentegen. En mocht je blijvend willen afvallen moet je je levensstijl aanpassen want anders kom je daarna meteen weer aan. Afvallen is nee zeggen en geen dessert nemen, of gewoon genoeg (extra) bewegen om calorieen te compenseren of iets te laten staan om bijvoorbeeld wel een hapje te kunnen nemen. Jezelf demotiveren terwijl je er niet alles aan gedaan hebt (en het de tijd geeft want zoiets gaat niet over een paar weken) is zo zonde.. Mij zou het juist motiveren om nog beter mijn best te doen als er bijna niks afgaat. En dan niet door super weinig te eten maar door mij te vullen met voedzame voeding waar mijn lichaam iets aan heeft.

Sorry voor de preek, you can do it!!!! Houd je doel voor ogen!

Succes meiden!
<<

anoniem203

Bericht 13 Jan 2017 07:28

Re: Afvaltopic 2017

Ik kon het niet laten en vanochtend heb ik toch de weegschaal erbij gepakt. In 3 dagen is er gewoon al 700 gram af. Dus dat niet snoepen helpt toch wel :cheering:
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 13 Jan 2017 07:36

Re: Afvaltopic 2017

Super Ava, maar het is niet alleen niet snoepen wat je doet, je hebt ook een beter ritme met ontbijt en lunch dan eerst volgens mij.
Ik eet net als jij 's avond gewoon met de rest mee, ik vind het ook belangrijk om dan als gezin te eten. Ik zou het voor de kinderen vreemd vinden als mama wat anders eet. Wel eet de rest elke dag een toetje en ik af en toe.
Als we pasta of rijst eten wisselen we ook af, de ene keer volkorenpasta of zilvervliesrijst, dan weer "gewone" pasta of basmatirijst.
Van bepaalde dingen nemen we wel de magere variant, van andere vinden we de normale, vettere toch lekkerder, maar dan bijvoorbeeld een kleinere portie.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers